Skocz do zawartości

kontrolka ABS i VDC zapalaja się


ironmzes

Rekomendowane odpowiedzi

po wjechaniu w jakąś większą dziurę ( których na naszych drogach nie brakuje) potrafi się zaświecić kontrolka ABS i VDC

po ustabilizowaniu jazdy kontrolki nie gasną. Dopiero gasną jak się wyłączy i włączy silnik. dziś kontrolka mi się włączyła na całkiem lekkich wybojach.

Rozumiem że jak są wyboje to ABS może przestać działać ale chyba powinien się włączyć po ustabilizowaniu jazdy.

Czy u was też tak się zdarza? Czy mam coś jedna walniętego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wjechaniu w jakąś większą dziurę ( których na naszych drogach nie brakuje) potrafi się zaświecić kontrolka ABS i VDC

po ustabilizowaniu jazdy kontrolki nie gasną. Dopiero gasną jak się wyłączy i włączy silnik. dziś kontrolka mi się włączyła na całkiem lekkich wybojach.

Rozumiem że jak są wyboje to ABS może przestać działać ale chyba powinien się włączyć po ustabilizowaniu jazdy.

Czy u was też tak się zdarza? Czy mam coś jedna walniętego?

Zdarzyło mi się tak kilka razy więc uznałem za normę . Ja zawsze się zatrzymuję wtedy i wyłączam silnik . Gdyby wyłączenie nie zresetowało kontrolek to bym wezwał policję dla odszkodowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałem odświeżyć post, a mianowicie mam ten sam problem. Kupiłem auto Subaru Legacy III 2.5 rok 2001 Kombi. Święcą się kontrolki ABS i VDC ani jedno ani drugie oczywiście nie działa. Poprzedni właściciel wspomniał że zaczeły świecić po wymianie przednich amortyzatorów, z pneumatycznych na standardowe. W serwisie po podpięciu do komputera wyskoczył błąd że uszkodzony jest czujnik skrętu, koszt 1000zł. Czy jest to rzeczywiście czujnik skrętu czy może jakiś błąd przy wymianie amortyzatorów. Dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej padają czujniki przy kołach , czasem wtyczki śniedzieją a czasem kabel czujnika pęka wewnątrz i przerywa obwód i kontrolka zapala się.Ale nie wykluczone ,że to czujnik skrętu on odpowiada za działanie VDC a że system ten współpracuje z ABSem więc również zapali kontrolkę. Może któryś serwis ma na podmiankę taki czujnik skrętu na próbę i jeżeli wina leży po jego stronie można by poszukać w używanych. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź, skorzystam z podpowiedzi. Przypomniało mi się, że kiedyś gdzieś na forum czytałem że może to by związane z wymianą amortyzatorów, że po wymianie jesli koła nie były zablokowane w jednej pozycji po wymianie są minimalnie w innej pozycji i czujnik odczytuje to jako błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Chciałem odświeżyć post, a mianowicie mam ten sam problem. Kupiłem auto Subaru Legacy III 2.5 rok 2001 Kombi. Święcą się kontrolki ABS i VDC ani jedno ani drugie oczywiście nie działa.

 

Od jakiegoś czasu mam podobny problem. Po przejechaniu ok. 50 km. zapala się , ale tylko kontrolka ABS. Nie bardzo rozumiem, dlaczego zapala się u Adriana_M również VDC, skoro outbacki miały ten system od połowy 2007. (miały je natomiast H6) Wczoraj w warsztacie zczytali mi błąd na ABS-e " czujnik przyspieszenia" ale on chyba występuje tylko prz VDC? a ja go nie mam. Może ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...