Jump to content

Grzanie vs. Czekanie


Heller
 Share

Recommended Posts

Hmmm... No to ile tak po prawdzie, trzeba odczekać po ostrym duszeniu turbiny, co by nie skontuzjowac w/w ?

 

Bez turbo-timerow raczej trudno jest wszystko brac na wyczucie...wiec 1,2,3 a moze 5 minut przed wylaczeniem boksujacego się silniczka ?

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... No to ile tak po prawdzie, trzeba odczekać po ostrym duszeniu turbiny, co by nie skontuzjowac w/w ?

 

To zalezy od stopnia rozgrzania :-)

 

 

Bez turbo-timerow raczej trudno jest wszystko brac na wyczucie...wiec 1,2,3 a moze 5 minut przed wylaczeniem boksujacego się silniczka ?

 

czasem 1 a czasem 5 będzie mało ....

Link to comment
Share on other sites

Czytałem taki sposób na sprawdzenie jak długo trzeba studzić śilnik.

Trzeba poupalać ostro najlepiej w nocy żeby było widać żar turbinki.

Pożniej patrzymy jak długo silnik musi pracować na wolnych obrotach aby turbina straciła kolory.

I wtedy mniej więcej wiemy ile należy odczekać po ostrej jeździe + można dołożyc z pół minuty.

 

A najlepiej po katowaniu zrobić lajcikową rundkę i wtedy jeszcze szybciej się ostudzi.

Link to comment
Share on other sites

Nie trzeba upalac zeby rozgrzac do czerwonosci turbine... Wystarczy dluzsza trasa na wyzszych obrotach (autostrada ~220 km/h) :roll: Przede wszsytkim po takich odcinkach trzeba studzic... po krotkich, mocnych upalaniach - raczej jest to chwilka...

Link to comment
Share on other sites

Czytałem taki sposób na sprawdzenie jak długo trzeba studzić śilnik.

Trzeba poupalać ostro najlepiej w nocy żeby było widać żar turbinki.

Pożniej patrzymy jak długo silnik musi pracować na wolnych obrotach aby turbina straciła kolory.

I wtedy mniej więcej wiemy ile należy odczekać po ostrej jeździe + można dołożyc z pół minuty.

 

A najlepiej po katowaniu zrobić lajcikową rundkę i wtedy jeszcze szybciej się ostudzi.

To prawda, że w nocy po mocniejszej jeździe widzać jak turbina się "świeci"

Lepiej pokazują to wskaźniki EGT i temperatura oleju.

Jak dobrze upalasz to temperatura oleju może sięgać ok.130-150st. Należalo by poczakać aż temperatura spadnie do 110-120st. Dobrze to widać na EGT, po upalaniu temperatura jest okolo 550-600st. na wolnych obrotach. Jak spadnie ta temperatura do 430-460st to wtedy wyłączam silnik. Schłodzenie o prawie 100st trwa okolo 5-7min, zależnie od temperatury otoczenia.

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda sprawa z zimnym silnikiem, jak długo trzeba go grzać przed ostrzejszą jazdą :?:

Jak temperatura wody osiąga okolo 90st, to temperatura oleju jest okolo 65st. Po okolo 20min jazdy startując z temperatury 0st. , można już przycisnąć.

Link to comment
Share on other sites

20 minut??? w 20 minut to sie juz jest w innym wojewodztwie :twisted: Jak podczas rozgrzewania bedziesz utrzymywal srednie obroty (3000-4000) a nie 1000-2000 to szybko sie rozgrzeje...

Link to comment
Share on other sites

A czy jest sens wkładania TT np. do volviaka S40 T4?

 

Raczej nie ma sensu, bo to jest tak zwany soft turbo, czyli ładuje coś ok. 0,5 bara. Zawsze dobrze jest chwilke odczekać przed wyłączeniem silnika (nawet przy silniku wolnossącym) ale w przypadku volva turbo timer to chyba przesada. Mam Volvo V70 XC i przejechałem nim 230k km, i nie ma żadnych problemów z turbiną. A wracając do Imprezy, to rzeczywiście jak miałem seryjną TD04 to rozgrzewała się to czerwoności, ale od kiedy mam VF23 to nigdy się tak nie rozgrzała.

Link to comment
Share on other sites

Po okolo 20min jazdy startując z temperatury 0st. , można już przycisnąć.

 

 

Coś Ci się wolno nagrzewa auto....

Kuba, ja mówie tyle ile ja czasu potrzebuje na dojechanie z mojej wioski do 2 pasmówki w kierunku Wawy zimową porą, o poranku który jest ciemny bo oświetlenie przydrożne jest do du....... Bo wiadomo ze na 2 pasmówce człowiek jedzie szybciej, a wtedy mam na wskaźniku oleju okolo 75st, jak dojeżdzam do Centrum Wawy po godzinie Temp. Oleju mam okolo 110st. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mój sie nagrzewa trochę szybciej niż Subaru, pewnie kwestia wydajniejszego wymiennika woda/olej i mniejszej turbiny, ale na pewno nie będize to 20 minut. CHyba że Krzysiek ma chłodnice oleju zewnętrzną bez termostatu...

Link to comment
Share on other sites

Czy to nie jest czasem tak, ze te silniki które mają mniejszą sprawność nagrzewają się szybciej? Bo para idzie w ciepełko?

Nie żebym tutaj podważał wyższość Kosiego nad Subaru, bo nie podważam, bo się nie znam. A nawet nie wiem na czym polega owa sprawność, tak mie się obiło o uszy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...