Skocz do zawartości

Przwóz rowerów


SOLO

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki za potwierdzone "otwarcia" :)

Italianski bagaznik to pewnie Atera - chociaz nie wiem, czy ten nie jest akurat zza Odry. Mniejsza o to.

 

Teraz zostaje problem wybrania i zalozenia haka.... Tu jestem zupelnie swiezy, ale coz - trzeba bedzie poszperac

 

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
mam również w planach taki bagażnik, koniecznie napisz kilka słów jak to w obk'u się spisuje

A ja zostałem przez kogoś uświadomiony, że bagażnik na klapie to nie jest dobry pomysł, bo zawiasy w żadnym aucie nie są przewidziane do takich obciążeń. Nie jestem specjalistą, ale sam mam uchwyt na hak i zapewniam, że przy takim rozwiązaniu jedzie się praktycznie tak samo jak bez rowerów - mam oczywiście na myśli rodzinna jazdę na wakacje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zostałem przez kogoś uświadomiony, że bagażnik na klapie to nie jest dobry pomysł, bo zawiasy w żadnym aucie nie są przewidziane do takich obciążeń. :wink:

 

Tzn. tak osobiście woziłem rowerki na klapie przez 2 lata i nie zauważyłem jakiegokolwiek zużycia zawiasów,klapy czy nawet zderzaka (luzy,skrzypienie itp.)

cały ciężar ląduje na zderzaku następnie na górnych odciągach - warunkiem jest tzw. "twardy zderzak" - innego rozwiązania nie stosowałem do zakupem takowego bagażnika skłonił Mnie fakt że nie miałem haka, bagażnika dachowego również nie posiadam jedyna modyfikacja to było dodatkowe światła i mocowanie tablicy rejestracyjnej (rowery przysłaniały fabryczne ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dużym plusem instalki na "hak" lub tylnią klapę jest to że masz rowerki ukryte w bryle samochodu i ciut oszczędzasz paliwko a druga sprawa jak ktoś jest niskiego wzrostu to zdecydowanie wygodniej umieścić rowerki za autem niż na dachu

 

p.s. sorki że nie wstawiłem fotek z montażu bagażnika ale po prostu nie było czasu może uda się w ten weekend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok dla ciekawych tematu

spalanie sprawdzone na tej samej trasie, w tym samym dniu, warunki pogodowe praktycznie identyczne, tempo jazdy dla bardziej miarodajnego wyniku tez starałem się utrzymywać

spalanie z dwoma rowerami zapiętymi na dachu, uchwyty z demontażem przedniego koła, za widelec

spalanie wyższe o 2ltr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa 430 km dolny śląsk - morze bałtyckie. Bagażnik dachowy thule na relingi fabryczne, dwie rynny thule z mocowaneim roweru do ramy, jeden rower ok. 10kg, spalanie z kompletną rodziną i pelnym bagaznikiem to 8L. :) predkości podobne do tych bez roweru, czyli do 130 na drogach szybkiego ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kilku lat korzystam z odchylanej platformy Thule na 3 rowery, montowanej na hak i to najlepsze rozwiązanie, jakie dotychczas miałem, a testowałem wcześniej chyba wszystkie możliwe -dach jest niewygodny do montażu i zdarza się, że rowery spadają, systemy instalowane na klapę tylną potrafią robić odciski w miejscu montażu łapek, potrafią się luzować i uszkodzić lakier (jeden z wyjazdów kosztował mnie kiedyś lakierowanie klapy)...

platforma na hak ma swoje światła i miejsce na tablicę rejestracyjną i ma następujące zalety:

1. błyskawiczny i bardzo wygodny montaż na hak

2. wygodne i szybkie mocowanie rowerów

3. niezauważalnie wyższe zużycie paliwa (przy dachowych miałem sporo wyższe)

4. nie ma kłopotu z przejazdem pod drzewami, czy krzakami jadąc np. przez las, co często się zdarza przy rozwiązaniach dachowych

5. odchylana platforma zapewnia wygodny dostęp do bagażnika (w żadnym aucie nie miałem problemu z otwarciem bagażnika, a platforma jeździła już na 4, czy nawet 5 różnych samochodach)

wady platformy hakowej:

1. przy cofaniu trzeba pamiętać, że auto jest dłuższe, a czujniki nie zadziałają prawidłowo

2. przy samochodach z niskim zawieszeniem, na bardzo pagórkowatych, nierównych drogach leśnych, tylna część platformy potrafi haczyć o podłoże

3. w niektórych krajach mogą się czepiać, jeżeli mamy tylko jedną tablicę rejestracyjną - ja np. przekładam tablicę z auta na platformę, ale słyszałem, że mogą być z tym kłopoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 3 grosze:

 

Przy rozwiązaniu na dach, upewnij się że Twój rower może być łapany za ramę, bo większość z wyczynowych nie może i pozostaje oś przedniego koła. Znam też przypadki pękniętych haków przedniego koła w starych SIDach, tych anorektycznych.

 

Przez 10 lat obserwacji uczestników maratonów wiem, że bardzo wiele rowerów spadło z dachów... Pośpiech, zmęczenie i problem gotowy.

 

Ja od niedawna mam na hak i jest ok. Chyba wole syf z drogi niż pełno owadów na białym widelcu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wożę 4 rowerki na plaformie na haku. Jakiegoś specjalnego syfu nie zobaczyłem.

Platforma to najprostsza stalowa z europack ( czy jakoś tak ) a hak polski ( autoszarmach ).

 

Jest super. Aha -> na dachu jedzie box :)

 

Zawody : brat ładuje 3 rowerki na dachu ( thule ) ja 4 szybciej na platformie. Montaż platformy jest banalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 7 lat później...

Nigdy nie próbujcie montować rowerów na klapę w Foresterze pow. 2013 ani Outback Legacy pow. 2006, nie wiem jak Imprezami ale raczej też nie. Wybijcie to sobie z głowy. Odpowiedź jest bardzo prosta NIE dlatego że klapa jest z aluminium! Do tego dochodzą spojlery, które wykluczają taki bagażnik.

Sprzedaję bagażniki na dach, klapy i haki od ponad 18 lat. Wiem co mówię. Od dobrych już 8 lat lub dłużej producenci przestali już produkować bagażniki na klapę po samochody są coraz słabsze.

W Renault np. maski i klapy z tworzywa sztucznego. 

Nie próbuj również kupować i montować tzw. bagażnika uniwersalnego bo to badziewia często bez atestów i albo zniszczysz samochód albo spowodujesz wypadek.

Ostatnim Forkiem jaki znam do którego montowaliśmy dedykowany przez Thule bagażnik na klapę był Forester z rocznika do -> 2013

był to bagażnik  Bagażnik rowerowy Thule ClipOn High 9106

Na mojej stronie www.bagazniki.eu jest u góry pomarańczowa specjalnie zbudowana wyszukiwarka, w której znajdujesz markę i model samochodu. Sprawdź po modelu :

Subaru, Forester III 5d SUV z relingami 2007->2013 

wyświetla się na liście w/w bagażnik Thule 9106

Oczywiście za chwilę moderatorzy wywalą powyższe linki więc informuję, iż nie uprawiam tu reklamy tylko chcę odpowiedzieć na post i podzielić się zdobytą przez lata wiedzą.

 

Jeśli do Twojego samochodu nie ma bagażnika na klapę tzn. że nie został wyprodukowany przez wiodące i solidne firmy gdyż jest to po prostu niebezpieczne. Firma Thule daje 5 lat gwarancji

na bagażniki i nie będzie odpowiadać za wyrządzone szkody.

Najlepszym bagażnikiem był i zawsze będzie dobrej jakości i bezpieczny bagażnik na hak od 2 do 4 rowerów. Nie kupujcie platform bez atestów TUV i np. polskiego AMOSA, który twierdzi że ma atest ale tylko znak B. Uważajcie na tanie platformy. Z solidną platformą będziecie jeździć 20 lat więc warto dołożyć. Solidne zaczynają się od 1300 w górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 10 lat targam rowery na dachu. Maratony i wycieczki rodzinne. Z 2 rowerami jest super. Z 4 czuć i ogranicza Cię predkość. Jak teraz bym montował zestaw to wziołbym platformę na hak. Obydwa rozwiązania mają swoje zalety i wady. Za dachem przemawia to że bagażnik lata cały czas na aucie i w 30s jestem ready by leciec w góry z 1-2 rowerami. Jak rodzinnie i dalej to znowu hak. Sam wybierz.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

20200516_113607.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, SEBA_M napisał:

Od 10 lat targam rowery na dachu. Maratony i wycieczki rodzinne. Z 2 rowerami jest super. Z 4 czuć i ogranicza Cię predkość. Jak teraz bym montował zestaw to wziołbym platformę na hak. Obydwa rozwiązania mają swoje zalety i wady. Za dachem przemawia to że bagażnik lata cały czas na aucie i w 30s jestem ready by leciec w góry z 1-2 rowerami. Jak rodzinnie i dalej to znowu hak. Sam wybierz.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Hak ma dwie wady ktore pewnie dla sporej czesci osob beda nieistotne ale warto je wziac pod uwage: max obciazenie bagaznika na hak (sprawdzalem Thule) to 60kg vs 80-100kg bagaznika na dachu. Elektryki wazace po ok. 20kg sa na granicy udzwigu takiego uchwytu jak np. Proride ale moge zabrac dwa na dach i jeszcze zmieszcza sie normalne rowery dla dzieciakow. Wiec trzeba sobie policzyc czy udzwignie bagaznik to co planujemy tam wlozyc. Druga wada to jazda w deszczu ktora niesamowicie brudzi rowery na haku ze wzgledu na syf unoszacy sie spod kol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, blejzu napisał:

Hak ma dwie wady ktore pewnie dla sporej czesci osob beda nieistotne ale warto je wziac pod uwage: max obciazenie bagaznika na hak (sprawdzalem Thule) to 60kg vs 80-100kg bagaznika na dachu. Elektryki wazace po ok. 20kg sa na granicy udzwigu takiego uchwytu jak np. Proride ale moge zabrac dwa na dach i jeszcze zmieszcza sie normalne rowery dla dzieciakow. Wiec trzeba sobie policzyc czy udzwignie bagaznik to co planujemy tam wlozyc. Druga wada to jazda w deszczu ktora niesamowicie brudzi rowery na haku ze wzgledu na syf unoszacy sie spod kol.

Elektryka na dach :) ?  No to jest doskonały pomysł. Ciekawe, kto próbował. Nie znam lżejszego od 24kg ale nie sprawdzałem. Nie jest istotna wytrzymałość ProRide najmocniejszego na rynku tylko waga całego zestawu. Sprawdź ładowność dachu i relingu. Akurat Subaru ma mocny, Passaty do wersji B5 z relingami do 100kg, a co dalej ... od blisko 10 lat skończyły się mocne samochody.

Większość ma udźwigi nie więcej niż 60kg a słynna pierwsza insignia w sedanie miała 40kg z ! w instrukcji. Jak zamontowaliśmy u nas w sklepie klientowi belki Thule najdroższe i najlepiej pasujące + pusty box i jeszcze niczego nie włożył to już były odciski i ślady na dachu.  Naprawdę uważajcie na te nowe wynalazki i przy każdym zakupie nawet Subatu sprawdzajcie nośność dachu to dużo mówi po producencie, jakości i podejściu do bezpieczeństwa marki...

Podam jeszcze innych przykład. Co roku mamy kilkanaście przypadków klientów, którzy przyjechali nad może na wakacje a potem był deszcze i pojechali roztargnieni na zakupy z rowerami.

Wjeżdżają pod szlabany, do niskich tuneli i na parkingi zrywając często wszystko z dachu. Są to mniejsze i większe naprawy. Zazwyczaj udaj się nam im pomóc wrócić do domu z rowerami.

Koszty są znaczne... a były też i załatwiane dla nich przez nas naprawy dachu w dwa dni...

Jak widzisz wszystko ma wady i zalety. Więcej zalet ma jednak platforma.

Co do platformy i udźwigu to masz rację 60kg i to wystarcza do większości 4 rowerów. Do elektryków są dedykowane inne platformy i max 2 rowery. Decydująca nie jest tu jednak również 

platforma ale udźwig haka! Tzw. nośność pionowa...

I tu znowu dla przykładu Hak THULE do Subaru jakie ja mam np. w dwóch samochodach a i wcześniej wspomniany Passat B5 to udżwigi 100kg. Nie kocham VW ani Passatów ale to dobry przykład :)

Niestety w VW też się już skończyło dawno i następcy jak i większość grupy VW  i innych marek mają od 60 do 80kg....

Jak popatrzycie po hakach na sklepach internetowych to każdy ma podaną tą wartość.

Przykłady haki Thule Brink (produkowane na tzw. pierwszy montaż):

https://bagazniki.eu/advanced_search_result.php?keywords=hak+thule&x=0&y=0

 

Zależy nie zawsze od nośności haka tylko od specyfiki również zawieszenia samochodu i producent to ogranicza.

W takiej Megance np. platforma i 4 rowery + pełny bagażnik  i nawet jak wytrzyma to będzie się wszystko ciągnęło niemal po asfalcie  :)

 

Co do zabrudzeń, nic prostszego - oferujemy nie drogi a dobre pokrowce na rowery. Przydają się również na kempingu itd.

https://bagazniki.eu/advanced_search_result.php?keywords=pokrowiec+rower&x=0&y=0

 

 "Z 2 rowerami jest super. Z 4 czuć i ogranicza Cię predkość..."

Nie wspomniałeś jeszcze o jednej najważniejsze dla mnie rzeczy. Komfort podróży, hałas i spalanie...

Platforma przebija wszystko. W OBK  czy czymś większym rowery prawie nie wyczuwalne, hałasu brak - zapominasz o rowerach i BOX na dachu!

... a wzrost spalania nie odczuwalny z rowerami, z boxem już tak.

Zjeździłem już tak ćwierć europy i niemal całą Polskę. Autostrady niemieckie do 160 km/h a to ma znaczenie jak wracasz 1200 do 1400 km na raz...

 

Pozdro i miłych podróży...IMGP5836.thumb.JPG.00ca202a555bcd847425127194146ada.JPGIMGP5837aaa.thumb.jpg.bd51eb5109e7f53f1041e299edff9f74.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Ino ja belki potrzebuję do boxu i kupno kolejnego grata jakim jest platforma uważam za nieekonomiczną.

 

Jedni lubią córkę, drudzy teściową.....

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 18.05.2020 o 20:04, SEBA_M napisał:

Prawda. Ino ja belki potrzebuję do boxu i kupno kolejnego grata jakim jest platforma uważam za nieekonomiczną.

W sprawie belek zgłoś się do mnie na priv. Możesz u mnie nabyć odpowiednio dopasowane do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...