Jump to content
SOLO

Przwóz rowerów

Recommended Posts

Zastanawiam się nad kupnem bagażnika do przewozu rowerów. W grę wchodzi dachowy bądź też montowany na tylną klapę (Thule ClipOn 9104).

Bardziej przemawia do mnie dachowy jednakże wysokość montowania roweru i ograniczenie skrajni zniechęcają mnie do tego rozwiązania.

Z kolei przy mocowaniu na tylnej klapie mam obawy o stabilność takiego rozwiązania oraz bezpieczeństwo lakieru i blachy.

 

Czy macie doświadczenia w tej materii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygodniejszy jest chyba na klapę(ew hak), natomiast na pewno zdrowiej dla rowerów dach, cały syf z drogi piach błoto itd ląduje w przypadku zamontowania na klapie na Twoich rowerach(brudne przerzutki łańcuch itd....Osobiście wożę na dachu i nie narzekam.Uważać tylko trzeba na niskie przejazdy ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dach i mocowanie za widelec bez przedniego koła polecam. Rower pewnie siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dwóch poprzednich subarakach miałem hak i mam mały składany bagażnik na trzy rowery osadzany na hak. Do tego tablica ze światłami i było super. Teraz mam bagażnik na dachu i przy moim wzroście 182 muszę się sporo naciągnąc aby włożyć rower na mojego OBK :roll: Raz zdarzyło się, że mi rower przewrócił się na dachu przy wkładaniu i mam piękne wklęśnięcie w dachu od kierownicy. :( Aha , hak do mojego OBK to ok. 2.tys. - można kupić za to dobry rower, a poza tym nic już nie ciągnę, więc pozostaje przy dachu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema

 

miałem podobny zgryz teraz już nie mam hak załatwił sprawę Tobie też radzę zainwestować nie chodzi aby ciągać przyczepy ale żeby wygodnie bezpiecznie i lansiarsko dojechać do celu :-) Przewóz rowerów na dachu zawsze ale to zawsze chybiony pomysł przekonasz się o tym jak któryś się przewróci lub o coś zahaczysz :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam rozejrzec sie za wypozyczalnia tam gdzie jedziesz. Bedzie najprosciej :wink:

Mialem bagaznik na hak, ale w sumie przez rok uzylem raz, strasznie duzo bylo z tym zachodu, przypinanie rowerow, tablicy ze swiatlami, problem z tablica, itd. Po dluzszej trasie rowery byly strasznie zasyfione :?

Na klape w pewnym sensie bedzie podobnie, dodatkowo jest bardziej skomplikowany montaz samego bagaznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja polecam rozejrzec sie za wypozyczalnia tam gdzie jedziesz.
Nie wchodzi w grę. Jeżdżę po 50-100 km i to na własnym,przez siebie składanym, dopasowanym do mojego wzrostu rowerze. :) Przy takich odległościach nie ryzykowałbym jazdy na czymś z wypożyczalni. Co do bagażnika na klapę nie wiem czy może być stosowany w OBK. Bagażniki tego typu mają odciągi zaczepiane o górną krawędź tylnej klapy. Ja w tom miejscu mam plastykowy spoiler i nie ma specjalnie o co zahaczyć odciągi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli masz hak to tylko platforma

Share this post


Link to post
Share on other sites
Są 3 wątki o tym :wink:

 

Szukajka działa :)

 

Dzięki, wiem że są wątki jaki sposób najlepszy, ale chodzi mi o doświadczenia użytkowników w OBK'10 stąd wątek.

 

Co do bagażnika na klapę nie wiem czy może być stosowany w OBK

 

W Thula model ClipOn 9104 może być stosowany do OBK'10.

 

 

Nie przewiduje konieczności używania haka tak więc jego montaż w celu przewozy rowerów wydaje mi się niecelowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nie przewiduje konieczności używania haka tak więc jego montaż w celu przewozy rowerów wydaje mi się niecelowy.

 

 

 

Skoro nie hak oraz nie dach to rozwiązanie jest banalnie proste

 

1. Jedziesz na wakacje bez rodziny zamiast nich masz rower w środku autka

 

2. Jedziesz na wakacje z rodziną masz rower w środku autka zaś rodzinka jedzie PKP albo PKS do wyboru

 

3. Jedziesz na wakacje z rodziną zaś rower wysyłasz DHL/UPS czymkolwiek jak dojeżdżasz to pewnie z trudem go rozpoznasz

 

4. Montujesz hak i wszyscy są zadowoleni

 

Pozdro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Thula model ClipOn 9104 może być stosowany do OBK'10.

 

Jak kupisz i zamontujesz to napisz o co zahaczyłeś górne odciągi - czyżby w OBK MY10 spoiler na klapie był metalowy? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siema

 

miałem podobny zgryz teraz już nie mam hak załatwił sprawę Tobie też radzę zainwestować nie chodzi aby ciągać przyczepy ale żeby wygodnie bezpiecznie i lansiarsko dojechać do celu :-) Przewóz rowerów na dachu zawsze ale to zawsze chybiony pomysł przekonasz się o tym jak któryś się przewróci lub o coś zahaczysz :-)

 

Dla mnie akurat udalo sie zahaczyc tym na hak . Mysle, sobie, mam ta przewaga nad baznikiem dachowym, ze moge sobie rowery zalozyc w garazu i zalozylem, tyle ze przy podjezdzie zaczepilem deko koncowka :roll: , na szczescie bylem przewidujacy i tym ostatnim rowerem byl rower zony :mrgreen: .

Wracajac do tematu, gdybym mial hak to jednak bagaznik na hak, jak nie to na dach. Ten na klape bym sobie odpuscil - wady te same co przy bagazniku na hak a dodatkowo mozna sobie klape zniszczyc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam bagażnik zakładany na hak. Na taki zdecydowałem sie po tym jak zobaczyłem czecha zbierającego rowery na autostradzie w Austrii, poza tym mniejsza dopuszczalna prędkość(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widywałem już na autostradzie spadające z dachu rowery, natomiast na tylnej klapie kumpla zawrócili, bo zasłaniały częściowo rejestrację i migacze. Mandacik też się zabuliło.

Te zakładane na hak wydają się być niezłą opcją.

 

/mi tam do justynki po zdjęciu przednich kół spokojnie 2 rowery na pakę wchodziły - takie są zalety hatchbacka ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam bagażnik zakładany na hak. Na taki zdecydowałem sie po tym jak zobaczyłem czecha zbierającego rowery na autostradzie w Austrii

nie wiem jechałem długie odcinki z 2 rowerami na dachu -uchwyty na widelec, prędkości w większości 140-160 km/h ale były i odcinki licznikowo pod 200km/h i nic się działo, przejechałem tak już około 10kkm.

 

Aha , hak do mojego OBK to ok. 2.tys. - można kupić za to dobry rower,

 

wielu by polemizowało :D

 

-- Śr lut 08, 2012 6:53 pm --

 

mam bagażnik zakładany na hak. Na taki zdecydowałem sie po tym jak zobaczyłem czecha zbierającego rowery na autostradzie w Austrii

nie wiem ale ja jechałem długie odcinki z 2 rowerami na dachu -uchwyty na widelec, prędkości w większości 140-160 km/h ale były i odcinki licznikowo pod 200km/h i nic się działo, przejechałem tak już około 10kkm.

 

Aha , hak do mojego OBK to ok. 2.tys. - można kupić za to dobry rower,

 

wielu by polemizowało :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jechać można i z prędkością światła ale producent zaleca prędkość nie większą niż 140km/h i to już max( a na haku uchwyt nie ma tego ograniczenia i jak już kupować to ze światłami i miejscem na tabulkę wtedy mandaciki nie straszne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jechać można i z prędkością światła ale producent zaleca prędkość nie większą niż 140km/h i to już max( a na haku uchwyt nie ma tego ograniczenia i jak już kupować to ze światłami i miejscem na tabulkę wtedy mandaciki nie straszne

 

Co do prędkości to nie widzałem ograniczeń prędkości w instrukcji obsługi -chociaż czytałem przyznam się pobieżnie - pewnie jakieś są -chociaż jak mówię ja zrobiłem 10 kkm z prędkościami autostradowymi i nic się nigdy nie działo, na pewno rower umocowany za widelec jest bardzo stabilny z nisko położonym środkiem ciężkości -nic nie stuka, rower się pewnie trzyma.

Najlepszym sposobem jest przewozenie roweru w środku. Każde inne rozwiązanie ma wady i zalety, wybór zależy też od rodzaju roweru.nie polecałbym bagażników innych niż "za widelce na dach" do ram karbonowych i mocno wycieniowanych alu o nietypowych profilach rur - ryzyko uszkodzenia ramy. Wadą jest też duże ryzyko że ktoś się zagapi, nie wyhamuje, lekko puknie i po rowerach. Z tego co wiem rower można ubezpieczyć w Polsce tylko do około 3 tys PLN, w niektórych rowerach 1 koło kosztuje więcej. Z drugiej strony o rowerach na dachu też można zapomnieć i uszkodzić rower wjeżdzając np do garażu -ale wtedy pretensję można mieć do siebie. Wadą roweru na dachu nawet przy uchwycie za widelec będą większe opory i spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Pytanie w temacie bagaznika na hak. Z tego co widzialem w InterPacku to takie bagazniki maja mozliwosc odchylenia celem otworzenia tylnej klapy. Komus udala sie ta skomplikowana sztuka? Trzeba o czyms specjalnym wiedziec montujac hak?

 

Na wakacje wypada zabrac 4-osobowa rodzine, psa goldena i 4-ry rowery. Srodek zapakowany na full, box na dach, pies do bagaznika i na placu boju zostaja rowery...

Dzieciece mozna by jeszcze od biedy wypozyczyc, ale pozyczenie dobrego MTB dla kolarza amatora to niestety niemiekka sprawa.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż.... przyczepka?

 

Pakując się tydzień temu na narty (a dodatkowo sanki, wózek ...) na sugestię sąsiada, że bagażnik jest duży odparłem, iż dla mnie każdy będzie zbyt mały.

Pocieszające, że to nie jedynie mój problem :)

 

Przejazd z Bukowiny do Białki drogą boczną - bezcenne (ale tylko w AWD)

Share this post


Link to post
Share on other sites

shoshone, Ja mam właśnie takie cudo kupione w InterPacku (nie pamiętam teraz firmy ale coś - altera) , na 3 rowery z możliwością dostawki na czwarty. Poza pierwszą podrożą gdy platforma się samoistnie odchyliła (wada fabryczna, wymienili cały bagażnik na nowy) rozwiązanie godne polecenia. Łatwy montaż samej platformy, jak i rowerów , wszystko trwa 5-10min. Jeśli chodzi o mechanizm odchylania to jest dziecinie prosty, kombinacja dwóch ruchów. Nie wiem jak przy kombi ale w 5¬-cio drzwiowym Saabie dawał rade. W Subaru jeszcze nie sprawdzałem bo czekam na montaż hak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Martwi mnie wlasnie problem polozenia zawiasow tylnej klapy w kombii - otwierajac ja dolna krawedz idzie daleko "do tylu" od samego dolu. Widzialem dokladnie ten bagaznik Altera i wydaje mi sie, ze odchyla sie po prostu za malo zeby otworzyc klape. No a 30 kilowy Golden Retriever przez taka szpare mi sie na sikanie nie przecisnie :)

 

Daj znac jak poszly testy na sucho po zalozeniu haka. Powoli zbieram sie zeby przeprowadzic tez taka operacje. Jak bagaznik na hak nie podpasuje to zostanie opcja przyczepki.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do sklepu, zamontuj na próbę i będziesz wiedział. Ja tak zrobiłem i się przekonałem. Jakby robili problem w sklepie to zapraszam do Wawa na mały test.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupilem jakaś chyba italianska platformę na hak i jestem zadowolony. Jest stabilna, odchyla się elegancko, jeździłem nią z grand cherokee, forkiem, OBK i nie mam zastrzeżeń. :D

Tez chyba w interpacku nabywalem - nazwę zapomniałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
InterPacku to takie bagazniki maja mozliwosc odchylenia celem otworzenia tylnej klapy

 

mam najtanszy model Interpak na hak z funkcja odchylania

 

bagaznik co prawda jest teoretycznie na 4 rowery ale max obciazenie jest 40kg wiec....

 

dla dwoch duzych turystycznych rowerow sprawdza sie wysmienicie i klapa foresterze otwiera sie po odchyleniu bagaznika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...