Skocz do zawartości

alternator przeładowuje - WRX 03


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ładowaniem/alternatorem w WRXie 03.

Świeci się kontrolka ładowania a alternator ładuje 15,5V.

Wymieniłem alternator na inny, 100% sprawny, z innego auta i jest dokładnie to samo.

Alternator ma regulator napięcia wewnątrz, ztcw w aucie nie ma drugiego.

Ktoś ma jakieś twórcze pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport ja raczej mechanik i do pradu w samochodzie sie zabieram z obrzydzeniem ;) ale na moj nos 15,5V z alternatora to calkiem ok wartosc.

ze starych samochodow majaczy mi sie ze kontrolka byla podlaczona z jednej strony do (+) z akumulatora a z drugiej do alternatora wlasnie i jak znika roznica napiecia to przestaje swiecic. moze sie cus w tym kontrolkowym obwodzie rozwarło?

Tak se gdybam bardziej dla poddierzenia razgawora, trza by to na jakims schemacie zobaczyc ;)

 

pyzdra

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź odepnij wtyczkę od alternatora , weź dobry :idea: miernik w łapę , zapal auto , jeden kabel od miernika do "-" akumulatora, drugi do wtyczki od alternatora i sprawd jakie napięcie jest na wzbudzeniu , ma być równe napieciu akumalatora , ewentulanie max 0,1-0,2 V mniejsze . Jeśli to jest ok , wepnij wtyczkę w alternator i sprawdź pomiedzy "-" akumulatora , a śrubą zakrytą czerwoną izolacją , napięcie powinno być miedz 12,8-14,5 V , jesli dalej jest problem , sprawdż czy alternatory mają tą samą końcówkę , w rocznikach 2001-05 było chyba 5 różnych alternatorów :idea: , mimo na oko wyglądających tak samo, ale różnie działających , są np. takie które zaczynaja ładowac dopiero w momencie włączenia jakiegoś odbiornika :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź pomiedzy "-" akumulatora , a śrubą zakrytą czerwoną izolacją , napięcie powinno być miedz 12,8-14,5 V ,

 

- sprawdzałem, jest 15,5V

 

- zaraz sprawdzę napięcie na wzbudzeniu, jak jest wyższe, to co wtedy? alternator jest prawie nowy, i w innym aucie ładował normalnie...

 

 

 

- woltomierz pokazuje w innych autach mniej, tyle co powinno być, w okolicach 14V, czyli dobrze

 

-- 11 lip 2011, o 09:49 --

 

przez obd sprawdzane ecu eksplorerem, ładowanie ma 15,2-15,36V, ale program pokazuje że norma jest 14,72-15,92....coś mi tu nie gra

 

po wyjęciu kostki jest ładowanie ok11,5 a na przewodzie w kostce trochę mniej

 

po wpięciu wraca 15,2-15,36

 

cały czas świeci się kontrolka ładowania....................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może być w połączeniach. Sprawdź połączenia przewodów akumulator-alternator, przy słabym kontakcie napięcie może wzrastać. Warunkiem aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie od diod wzbudzenia i od diod dodatnich czyli po jej obu stronach .

Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze lub jego okolicy (np. brak na nim masy).

Zerknij poniżej na schamacik, i ja sprawdziłbym połączenie terminala S.

Skoro podmieniałeś alternator , a regulator jest w środku to owo połącznie będąc odłączonym powoduje właśnie nieznacznie większe napięcie ładowania, mimo iż kontrola ładownia jest zachowana.

 

geberator.jpg

/rysuneczek co prawda od Legacy ale pewnie jest podobnie/

 

EDIT : dodałem opisik do WRX'a 03, generalnie prawie to samo...więc i wnioski te same, skoro alternator i regulator ok, bateria ok, zostają połączenia....

 

generatorwrx03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 piny w kostkach plus śruba zasilanie z baterii B+ ? tak to wygląda na alternatorze ?

Jeżeli tak to /oczywiście nie koniecznie w takiej kolejności / :

IMHO 1 pin - kotrolka, 2 pin - zasilanie po stacyjce , 3 pin - może nie być wykorzystywany bo jest czasami potrzebny do obrotomierza głównie w dieslach / w benzin jest inne rozwiązanie /.

 

Jeżeli natomiast nie ma "grubej pydy" z ako na alternator, to będzie to pewnie najgrubszy kabel z kostki, wówczas kolejny to zasilanie po stacyjce /wzbudzanie/ i kontrolka.

 

Zadaj może jakiś symbol tego alternatora....

 

EDIT:

kabelek do kontrolki powinnien być chyba czarny z białym paskiem, biały -zasilanie i niebiesko czerwony -zasilanie po stacyjce

chargingwrx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...a próbowałeś odpiąć kabelek od kontrolki ?

Jeśli po odpięciu końcówki przy alternatorze kontrolka zgaśnie to winien jest alternator :roll: . Jeśli by się okazało, że po odpięciu kontrolki żarówka nadal świeci to jest pewnie problem z połączeniami... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...