emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam, mam problem z ładowaniem/alternatorem w WRXie 03. Świeci się kontrolka ładowania a alternator ładuje 15,5V. Wymieniłem alternator na inny, 100% sprawny, z innego auta i jest dokładnie to samo. Alternator ma regulator napięcia wewnątrz, ztcw w aucie nie ma drugiego. Ktoś ma jakieś twórcze pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 emotorsport ja raczej mechanik i do pradu w samochodzie sie zabieram z obrzydzeniem ale na moj nos 15,5V z alternatora to calkiem ok wartosc. ze starych samochodow majaczy mi sie ze kontrolka byla podlaczona z jednej strony do (+) z akumulatora a z drugiej do alternatora wlasnie i jak znika roznica napiecia to przestaje swiecic. moze sie cus w tym kontrolkowym obwodzie rozwarło? Tak se gdybam bardziej dla poddierzenia razgawora, trza by to na jakims schemacie zobaczyc pyzdra janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 w tym typie raczej 13,8-14, 15,5 przeładowuje mimo włączonych odbiorników akumulator... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 emotorsport, elektrykiem nie jestem, ale sprawdź ten woltomierz ,a potem wymień na próbę aku.-jeśli jesteś pewien ,że regler OK. W drugim aucie pomiar dobry.? (napięcie 15,5 to za dużo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 weź odepnij wtyczkę od alternatora , weź dobry miernik w łapę , zapal auto , jeden kabel od miernika do "-" akumulatora, drugi do wtyczki od alternatora i sprawd jakie napięcie jest na wzbudzeniu , ma być równe napieciu akumalatora , ewentulanie max 0,1-0,2 V mniejsze . Jeśli to jest ok , wepnij wtyczkę w alternator i sprawdź pomiedzy "-" akumulatora , a śrubą zakrytą czerwoną izolacją , napięcie powinno być miedz 12,8-14,5 V , jesli dalej jest problem , sprawdż czy alternatory mają tą samą końcówkę , w rocznikach 2001-05 było chyba 5 różnych alternatorów , mimo na oko wyglądających tak samo, ale różnie działających , są np. takie które zaczynaja ładowac dopiero w momencie włączenia jakiegoś odbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Elek, jaką masz pojemność tego akumulatora . Może ktoś włożył baterię o zbyt niskiej pojemności i dlatego przeładowuje . Aku Ci się grzeje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 sprawdź pomiedzy "-" akumulatora , a śrubą zakrytą czerwoną izolacją , napięcie powinno być miedz 12,8-14,5 V , - sprawdzałem, jest 15,5V - zaraz sprawdzę napięcie na wzbudzeniu, jak jest wyższe, to co wtedy? alternator jest prawie nowy, i w innym aucie ładował normalnie... - woltomierz pokazuje w innych autach mniej, tyle co powinno być, w okolicach 14V, czyli dobrze -- 11 lip 2011, o 09:49 -- przez obd sprawdzane ecu eksplorerem, ładowanie ma 15,2-15,36V, ale program pokazuje że norma jest 14,72-15,92....coś mi tu nie gra po wyjęciu kostki jest ładowanie ok11,5 a na przewodzie w kostce trochę mniej po wpięciu wraca 15,2-15,36 cały czas świeci się kontrolka ładowania.................... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Problem może być w połączeniach. Sprawdź połączenia przewodów akumulator-alternator, przy słabym kontakcie napięcie może wzrastać. Warunkiem aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie od diod wzbudzenia i od diod dodatnich czyli po jej obu stronach . Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze lub jego okolicy (np. brak na nim masy). Zerknij poniżej na schamacik, i ja sprawdziłbym połączenie terminala S. Skoro podmieniałeś alternator , a regulator jest w środku to owo połącznie będąc odłączonym powoduje właśnie nieznacznie większe napięcie ładowania, mimo iż kontrola ładownia jest zachowana. /rysuneczek co prawda od Legacy ale pewnie jest podobnie/ EDIT : dodałem opisik do WRX'a 03, generalnie prawie to samo...więc i wnioski te same, skoro alternator i regulator ok, bateria ok, zostają połączenia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 sprawdzam, sprawdzam, ale idzie jak po grudzie....na razie się dopatrzyłem, że są wszystkie alternatory mają kostki na 3 piny, ale nie w każdym aucie 3 są obłożone, na ogół są dwa, a jedno miejsce w kostce jest wolne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 3 piny w kostkach plus śruba zasilanie z baterii B+ ? tak to wygląda na alternatorze ? Jeżeli tak to /oczywiście nie koniecznie w takiej kolejności / : IMHO 1 pin - kotrolka, 2 pin - zasilanie po stacyjce , 3 pin - może nie być wykorzystywany bo jest czasami potrzebny do obrotomierza głównie w dieslach / w benzin jest inne rozwiązanie /. Jeżeli natomiast nie ma "grubej pydy" z ako na alternator, to będzie to pewnie najgrubszy kabel z kostki, wówczas kolejny to zasilanie po stacyjce /wzbudzanie/ i kontrolka. Zadaj może jakiś symbol tego alternatora.... EDIT: kabelek do kontrolki powinnien być chyba czarny z białym paskiem, biały -zasilanie i niebiesko czerwony -zasilanie po stacyjce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 problem w tym, że wszystkie kable są na miejscu, a gówno nie działa jak powinno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 hmm...a próbowałeś odpiąć kabelek od kontrolki ? Jeśli po odpięciu końcówki przy alternatorze kontrolka zgaśnie to winien jest alternator :roll: . Jeśli by się okazało, że po odpięciu kontrolki żarówka nadal świeci to jest pewnie problem z połączeniami... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 kontrolka świeci jak świeciła...po wyjęciu bezpiecznika ALT gaśnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 emotorsport, ogarnięty temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 to i ja się wtrącę. Świeci Ci się tylko kontrolka ładowania czy też ta z wykrzyknikiem od ręcznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 świeci się jak się świeciło. kontrolka ładowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 ehhh... bo mi co jakiś czas świecą się obydwie (akumulatora i ręcznego)... przez 3 miesiące nic a potem się zaświeci na 5-10 min i znowu spokój na jakiś czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się