Jump to content

alternator przeładowuje - WRX 03


emotorsport
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z ładowaniem/alternatorem w WRXie 03.

Świeci się kontrolka ładowania a alternator ładuje 15,5V.

Wymieniłem alternator na inny, 100% sprawny, z innego auta i jest dokładnie to samo.

Alternator ma regulator napięcia wewnątrz, ztcw w aucie nie ma drugiego.

Ktoś ma jakieś twórcze pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

emotorsport ja raczej mechanik i do pradu w samochodzie sie zabieram z obrzydzeniem ;) ale na moj nos 15,5V z alternatora to calkiem ok wartosc.

ze starych samochodow majaczy mi sie ze kontrolka byla podlaczona z jednej strony do (+) z akumulatora a z drugiej do alternatora wlasnie i jak znika roznica napiecia to przestaje swiecic. moze sie cus w tym kontrolkowym obwodzie rozwarło?

Tak se gdybam bardziej dla poddierzenia razgawora, trza by to na jakims schemacie zobaczyc ;)

 

pyzdra

janek

Link to comment
Share on other sites

emotorsport, elektrykiem nie jestem, ale sprawdź ten woltomierz :) ,a potem wymień na próbę aku.-jeśli jesteś pewien ,że regler OK. W drugim aucie pomiar dobry.?

(napięcie 15,5 to za dużo)

Link to comment
Share on other sites

weź odepnij wtyczkę od alternatora , weź dobry :idea: miernik w łapę , zapal auto , jeden kabel od miernika do "-" akumulatora, drugi do wtyczki od alternatora i sprawd jakie napięcie jest na wzbudzeniu , ma być równe napieciu akumalatora , ewentulanie max 0,1-0,2 V mniejsze . Jeśli to jest ok , wepnij wtyczkę w alternator i sprawdź pomiedzy "-" akumulatora , a śrubą zakrytą czerwoną izolacją , napięcie powinno być miedz 12,8-14,5 V , jesli dalej jest problem , sprawdż czy alternatory mają tą samą końcówkę , w rocznikach 2001-05 było chyba 5 różnych alternatorów :idea: , mimo na oko wyglądających tak samo, ale różnie działających , są np. takie które zaczynaja ładowac dopiero w momencie włączenia jakiegoś odbiornika :idea:

Link to comment
Share on other sites

sprawdź pomiedzy "-" akumulatora , a śrubą zakrytą czerwoną izolacją , napięcie powinno być miedz 12,8-14,5 V ,

 

- sprawdzałem, jest 15,5V

 

- zaraz sprawdzę napięcie na wzbudzeniu, jak jest wyższe, to co wtedy? alternator jest prawie nowy, i w innym aucie ładował normalnie...

 

 

 

- woltomierz pokazuje w innych autach mniej, tyle co powinno być, w okolicach 14V, czyli dobrze

 

-- 11 lip 2011, o 09:49 --

 

przez obd sprawdzane ecu eksplorerem, ładowanie ma 15,2-15,36V, ale program pokazuje że norma jest 14,72-15,92....coś mi tu nie gra

 

po wyjęciu kostki jest ładowanie ok11,5 a na przewodzie w kostce trochę mniej

 

po wpięciu wraca 15,2-15,36

 

cały czas świeci się kontrolka ładowania....................

Link to comment
Share on other sites

Problem może być w połączeniach. Sprawdź połączenia przewodów akumulator-alternator, przy słabym kontakcie napięcie może wzrastać. Warunkiem aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie od diod wzbudzenia i od diod dodatnich czyli po jej obu stronach .

Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze lub jego okolicy (np. brak na nim masy).

Zerknij poniżej na schamacik, i ja sprawdziłbym połączenie terminala S.

Skoro podmieniałeś alternator , a regulator jest w środku to owo połącznie będąc odłączonym powoduje właśnie nieznacznie większe napięcie ładowania, mimo iż kontrola ładownia jest zachowana.

 

geberator.jpg

/rysuneczek co prawda od Legacy ale pewnie jest podobnie/

 

EDIT : dodałem opisik do WRX'a 03, generalnie prawie to samo...więc i wnioski te same, skoro alternator i regulator ok, bateria ok, zostają połączenia....

 

generatorwrx03.jpg

Link to comment
Share on other sites

sprawdzam, sprawdzam, ale idzie jak po grudzie....na razie się dopatrzyłem, że są wszystkie alternatory mają kostki na 3 piny, ale nie w każdym aucie 3 są obłożone, na ogół są dwa, a jedno miejsce w kostce jest wolne....

Link to comment
Share on other sites

3 piny w kostkach plus śruba zasilanie z baterii B+ ? tak to wygląda na alternatorze ?

Jeżeli tak to /oczywiście nie koniecznie w takiej kolejności / :

IMHO 1 pin - kotrolka, 2 pin - zasilanie po stacyjce , 3 pin - może nie być wykorzystywany bo jest czasami potrzebny do obrotomierza głównie w dieslach / w benzin jest inne rozwiązanie /.

 

Jeżeli natomiast nie ma "grubej pydy" z ako na alternator, to będzie to pewnie najgrubszy kabel z kostki, wówczas kolejny to zasilanie po stacyjce /wzbudzanie/ i kontrolka.

 

Zadaj może jakiś symbol tego alternatora....

 

EDIT:

kabelek do kontrolki powinnien być chyba czarny z białym paskiem, biały -zasilanie i niebiesko czerwony -zasilanie po stacyjce

chargingwrx.jpg

Link to comment
Share on other sites

hmm...a próbowałeś odpiąć kabelek od kontrolki ?

Jeśli po odpięciu końcówki przy alternatorze kontrolka zgaśnie to winien jest alternator :roll: . Jeśli by się okazało, że po odpięciu kontrolki żarówka nadal świeci to jest pewnie problem z połączeniami... :?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...