Jump to content

Czy mozna jechać na zapasówce 215/60 przy oponach 205/55


ironmzes
 Share

Recommended Posts

Mam w zapasie pełnowymiarowe koło 215/60 a na felgach mam teraz założone opony 205/55. Czy w razie złapania gumy mogę bez problemu założyć zapasówkę.

Dyfer powinien chyba sobie z tym poradzić?

Sprawa dotyczy forka my04 us spec at n/a

Link to comment
Share on other sites

nie zalecane ale można, ZTCW trzeba założyć koło zapasowe o innym rozmiarze na przód, wtedy nie obciąża się tylnego dyfra, który może być np. zeszperowany i się rozlecieć przy jeździe na kołach o różnych średnicach...

Link to comment
Share on other sites

nie zalecane ale można, ZTCW trzeba założyć koło zapasowe o innym rozmiarze na przód, wtedy nie obciąża się tylnego dyfra, który może być np. zeszperowany i się rozlecieć przy jeździe na kołach o różnych średnicach...

Eluś,

a co z wiskozą na centralnym wtedy?

Link to comment
Share on other sites

nico. napisałem: nie zalecane, piszę tu o sytuacji awaryjnej, na dojazd do warsztatu, a nie żeby sobie tak po prostu miesiącami podróżować :D , jak chodzisz bokami na lodzie, to każde koło też kręci się z inną szybkością i miele napędy.... :) 4x4 ma mieć wszystkie 4 koła o tym samym obwodzie, a co dalej idzie - średnicy, co niekoniecznie musi iść w parze z rozmiarem, koło może być węższe, ale o jak najbardziej zbliżonej do ori średnicy/obwodzie

Link to comment
Share on other sites

no bo sobie nie wyobrażam żeby za zimę mieć inny zapas a na lato inny, a zazwyczaj tak jest że zimówki są inne a na lato inne rozmiary.

Link to comment
Share on other sites

ironmzes,

 

...tak dywagujecie wejdzie nie wejdzie mozna nie mozna, w piatek jadac na mazury zlapalem gume i niby nic strasznego bo wyjolem dojazdowke zalozylem, sruby dokrecilem ruszam lekko atu szrpanie nie powala sie normalnie toczyc. zagladam niby wszystko jest ok.ale cos obciera. po kilku prubach ruszenia doszedlem iz dojazdowka obciera o oryginalne nadal zaciski ale sie wku...m. zostawilem auto zabralem ze soba oponke i sru do wulkanizacji.

przestrzegam to ze dojazdowka jest przez sprzedajacego opisana jako 16"do subaru nie oznacza ze wozi sie potrzebny balast.

POSPRAWDZAJACIE SWOJE DOJAZDOWKI LUB ZAPASY bo moze sie okazac ze nie uda wam sie szybko zalatac dziurki i utkniecie w zimie w jakiejs pipidowce na ladnych kilka godzin !!!

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

ironmzes,

 

...tak dywagujecie wejdzie nie wejdzie mozna nie mozna, w piatek jadac na mazury zlapalem gume i niby nic strasznego bo wyjolem dojazdowke zalozylem, sruby dokrecilem ruszam lekko atu szrpanie nie powala sie normalnie toczyc. zagladam niby wszystko jest ok.ale cos obciera. po kilku prubach ruszenia doszedlem iz dojazdowka obciera o oryginalne nadal zaciski ale sie wku...m. zostawilem auto zabralem ze soba oponke i sru do wulkanizacji.

przestrzegam to ze dojazdowka jest przez sprzedajacego opisana jako 16"do subaru nie oznacza ze wozi sie potrzebny balast.

POSPRAWDZAJACIE SWOJE DOJAZDOWKI LUB ZAPASY bo moze sie okazac ze nie uda wam sie szybko zalatac dziurki i utkniecie w zimie w jakiejs pipidowce na ladnych kilka godzin !!!

 

tomasz

 

są dwa rodzaje 16" dojazdówek, jedne są pełne, bez żadnych otworów, te wchodzą nawet na 4-ro tłoczkowe hamowniki z przodu w WRXie, natomiast takie z czterema płaskimi otworami blisko obręczy nie wchodzą, są za płytko wytłoczone, wchodzą tylko na małe hamulce w starszych Subarakach.

natomiast 17 calowe dojazdówki - mające naokoło okrągłe otwory wchodzą na wszystkie hamulce, włącznie ze złotymi Brembo, chyba zjednym wyjątkiem, najnowszy forester ma 17" ale na co wchodzi to koło oprócz forestera, nie wiem...

 

sorki za OT :twisted::)

Link to comment
Share on other sites

tadaoando

 

tylko że temat nie był o tym czy wejdzie zapas czy nie wejdzie. lecz o tym czy można założyć bez szkody dla dyfrów.

to że wejdzie zapas to jestem pewny bo mam na feldze takiej samej jak reszta felg.

kwestia tylko czy nie rozsypią się dyfry.

Link to comment
Share on other sites

trochę zrobiłeś masło maślane : jak będzie taka sama średnica to obwód będzie też taki sam.

 

wolę powtórzyć dwa razy, albo i trzy, niż ktoś ma potem napisać, że go wprowadziłem w błąd, albo nie zrozumiał bo było tylko raz napisane...

jak mnie jeden użytkownik Forestera XT zapytał, pokazując na Intercooler, czy filtr powietrza też jest do wymiany, bo taki brudny... :mrgreen: , to już mnie nic nie ździwi... :twisted::D

Link to comment
Share on other sites

jak mnie jeden użytkownik Forestera XT zapytał, pokazując na Intercooler, czy filtr powietrza też jest do wymiany, bo taki brudny... , to już mnie nic nie ździwi...

 

jak gliniarze mają konkurs na złotą pałę to my powinniśmy też mieć coś takiego.

 

normalnie padłem

 

trochę przypomina gościa który chciał się nauczyć driftu więc zaspawał dyfer :mrgreen:

welded-diff.jpg

http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=17&t=4452

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

trochę przypomina gościa który chciał się nauczyć driftu więc zaspawał dyfer

 

nie wierzę.....chyba ćwierćmózgowcy....sorki, ćwierćmilowcy chcieli zrobić berło jakiemuś Mistrzu Ćwierć Milowemu..... :twisted::D

Link to comment
Share on other sites

AdaSch,

 

...duzo ryzykuje zakladajac 215/60/17 na lato ? bo mam kilka dobrych propozycji zanaprawde przyzwoite pieniazki ale nie 55 tylko 60 a to o 2cm wieksza srednica kolka w nadkole sie zmiesci ale czy pod kielich amorka ???

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

chyba trza będzie po prostu spróbować czy się coś nie rozsypie.

Z drugiej strony to przecież na każdym zakręcie koła kręcą się z inną prędkością wiec chyba nie powinno być problemu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...