California Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Od jakiegoś czuję bicie czy drgania na kierownicy przy przejeżdżaniu na skręconych kołach przez nierówności i przy mocnym hamowaniu na nierównościach. Bicie określiłbym jako małe ale wyraźne. Zastrzegam, że nie są to pokrzywione tarcze. Macie jakieś pomysły i sposoby na zdiagnozowanie? Mam nadzieję, że to jakaś pierdoła. Maglownica w STi podobno jest bardzo mocna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 podbita/e felga , opona zdarta nierownomiernie... pierwsza myśl jaka się nasówa - zabierz koła na wyważarkę i będziesz wiedział czy szukać głębiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 niewyważone/nierównomiernie zużyte opony/krzywe felgi, w połączeniu z jakimś małym luzem w układzie kierowniczym - i gotowe bicie na kierownicy koła daj jak napisał carlos - do sprawdzenia na wyważarce, a luzy sprawdź najlepiej gdzieś na stacji diagnostycznej na tzw. trzepaczce, i tyle wirtualnego diagnozowania, auto musi obejrzeć tak czy tak mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 To się nazywa błyskawiczna pomoc forumowego pogotowia Tyle że tłucze mi nawet jak wolno przejeżdżam na skręconych kołach (na prostych nie zaobserwowałem) przez nierówności, więc pokrzywione felgi, zdarte opony chyba nie powinny mieć wpływu? Poprawcie mnie, jak źle mówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 wolno - czyli luzy w któryś elemencie zawieszenia, mogą być końcówki drążków, sworznie wahacza, górne mocowanie amora, mocowanie przekładni kierowniczej i wiele innych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 wolno - czyli luzy w któryś elemencie zawieszenia, mogą być końcówki drążków, sworznie wahacza, górne mocowanie amora, mocowanie przekładni kierowniczej i wiele innych... czyli tak czy siak / stacja diagnostyczna , trzepak i trzeba się pofatygować pod auto..... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 ano no i rozdać zasłużone pomuki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Rzeczywiście jest za co. Za radę, żebym się do warsztatu udał Ale co mi tam, macie A jak się zwykle objawia wybite mocowanie przekładni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 opóźnieniem w reakcji na skręcenie kierownicą a w skrajnych przypadkach stukaniem. nie dziw się radom które prowadzą Cię do warsztatu, większość usterek w aucie na pewno rozpoznaje się niestety organoleptycznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 jak jedziesz szybciej zmienia się w stosunku do wolnej jazdy?? Na postoju jak pobujasz kierą lewo prawo lewo to w przekładni takie głuche pukanie jeżeli masz już luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 California, a stan łożysk? No i koła dokręcone? 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 jak jedziesz szybciej zmienia się w stosunku do wolnej jazdy?? Jeżeli chodzi o rodzaj bicia, to jest takie samo. Drobne drgania na fajerce. Na postoju jak pobujasz kierą lewo prawo lewo to w przekładni takie głuche pukanie jeżeli masz już luzy. Próbowałem. W ten sposób nic nie czuć. California, a stan łożysk? No i koła dokręcone? Weź Nie słyszałem, żeby łożyska mogły dać taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wideleciłyżka Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 nie ma takiej opcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Może po prostu się mu przeguby kończą :roll: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wideleciłyżka Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 bicie od chamulców jest na pedale chamulca odczówalne, biucie kierownicy to jakieś drążki albo magiel. Może być też felga przegięta osiowo... -- 8 lip 2011, o 15:41 -- przeguby były by odczówalne przy przyśpieszaniu na prostej. Miałem taki objaw w forku my07 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 chamulców odczówalne Litości... Use the FireFox, Luke! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 wystarczy google chrome Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Żeby na razie zakończyć sprawę. W jednym nie-aso wyszło, że wszystko w porządku i nie powinienem się przejmować na razie. Wszystkie gumy posprawdzane. Mogą amorki z przodu taki efekt dawać. Pojeżdżę i zobaczę. Może po prostu przewrażliwiony jestem (a raczej jestem ). -- 14 lip 2011, o 12:52 -- Postanowiłem jednak podrążyć jeszcze sprawę i poszperałem na zagranicznych forach. http://www.ultimatesubaru.org/forum/showthread.php?t=21956 http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/508285-my04-sti-steering-column-rattle.html http://www.iwsti.com/forums/gd-suspension-handling-stiffening/21036-steering-column-feedback-while-turning-hitting-bumps-4.html Wszyscy opisują to podobnie. Wyczuwalne stuki na kierownicy podczas jazdy po nierównościach na skręconych kołach. Wygląda, ze jest do dość popularne TTTM w STI 01-07. Ciekaw jestem czy ktoś u nas to jeszcze zauważył u siebie w aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się