Jump to content

Bicie na kierownicy


California
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czuję bicie czy drgania na kierownicy przy przejeżdżaniu na skręconych kołach przez nierówności i przy mocnym hamowaniu na nierównościach. Bicie określiłbym jako małe ale wyraźne. Zastrzegam, że nie są to pokrzywione tarcze. Macie jakieś pomysły i sposoby na zdiagnozowanie?

Mam nadzieję, że to jakaś pierdoła. Maglownica w STi podobno jest bardzo mocna.

Link to comment
Share on other sites

niewyważone/nierównomiernie zużyte opony/krzywe felgi, w połączeniu z jakimś małym luzem w układzie kierowniczym - i gotowe bicie na kierownicy

koła daj jak napisał carlos - do sprawdzenia na wyważarce, a luzy sprawdź najlepiej gdzieś na stacji diagnostycznej na tzw. trzepaczce, i tyle wirtualnego diagnozowania, auto musi obejrzeć tak czy tak mechanik :D

Link to comment
Share on other sites

To się nazywa błyskawiczna pomoc forumowego pogotowia :D

Tyle że tłucze mi nawet jak wolno przejeżdżam na skręconych kołach (na prostych nie zaobserwowałem) przez nierówności, więc pokrzywione felgi, zdarte opony chyba nie powinny mieć wpływu? Poprawcie mnie, jak źle mówię.

Link to comment
Share on other sites

wolno - czyli luzy w któryś elemencie zawieszenia, mogą być końcówki drążków, sworznie wahacza, górne mocowanie amora, mocowanie przekładni kierowniczej i wiele innych...

 

 

czyli tak czy siak / stacja diagnostyczna , trzepak i trzeba się pofatygować pod auto.....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

opóźnieniem w reakcji na skręcenie kierownicą a w skrajnych przypadkach stukaniem.

nie dziw się radom które prowadzą Cię do warsztatu, większość usterek w aucie na pewno rozpoznaje się niestety organoleptycznie... :)

Link to comment
Share on other sites

jak jedziesz szybciej zmienia się w stosunku do wolnej jazdy??

Jeżeli chodzi o rodzaj bicia, to jest takie samo. Drobne drgania na fajerce.

Na postoju jak pobujasz kierą lewo prawo lewo to w przekładni takie głuche pukanie jeżeli masz już luzy.

Próbowałem. W ten sposób nic nie czuć.

California, a stan łożysk? No i koła dokręcone?

Weź :D Nie słyszałem, żeby łożyska mogły dać taki efekt.

Link to comment
Share on other sites

bicie od chamulców jest na pedale chamulca odczówalne, biucie kierownicy to jakieś drążki albo magiel. Może być też felga przegięta osiowo...

 

-- 8 lip 2011, o 15:41 --

 

przeguby były by odczówalne przy przyśpieszaniu na prostej. Miałem taki objaw w forku my07

Link to comment
Share on other sites

Żeby na razie zakończyć sprawę. W jednym nie-aso wyszło, że wszystko w porządku i nie powinienem się przejmować na razie. Wszystkie gumy posprawdzane. Mogą amorki z przodu taki efekt dawać. Pojeżdżę i zobaczę. Może po prostu przewrażliwiony jestem (a raczej jestem :D ).

 

-- 14 lip 2011, o 12:52 --

 

Postanowiłem jednak podrążyć jeszcze sprawę i poszperałem na zagranicznych forach.

 

http://www.ultimatesubaru.org/forum/showthread.php?t=21956

http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/508285-my04-sti-steering-column-rattle.html

http://www.iwsti.com/forums/gd-suspension-handling-stiffening/21036-steering-column-feedback-while-turning-hitting-bumps-4.html

 

Wszyscy opisują to podobnie. Wyczuwalne stuki na kierownicy podczas jazdy po nierównościach na skręconych kołach. Wygląda, ze jest do dość popularne TTTM w STI 01-07.

 

Ciekaw jestem czy ktoś u nas to jeszcze zauważył u siebie w aucie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...