Skocz do zawartości

Bicie na kierownicy


California

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czuję bicie czy drgania na kierownicy przy przejeżdżaniu na skręconych kołach przez nierówności i przy mocnym hamowaniu na nierównościach. Bicie określiłbym jako małe ale wyraźne. Zastrzegam, że nie są to pokrzywione tarcze. Macie jakieś pomysły i sposoby na zdiagnozowanie?

Mam nadzieję, że to jakaś pierdoła. Maglownica w STi podobno jest bardzo mocna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewyważone/nierównomiernie zużyte opony/krzywe felgi, w połączeniu z jakimś małym luzem w układzie kierowniczym - i gotowe bicie na kierownicy

koła daj jak napisał carlos - do sprawdzenia na wyważarce, a luzy sprawdź najlepiej gdzieś na stacji diagnostycznej na tzw. trzepaczce, i tyle wirtualnego diagnozowania, auto musi obejrzeć tak czy tak mechanik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa błyskawiczna pomoc forumowego pogotowia :D

Tyle że tłucze mi nawet jak wolno przejeżdżam na skręconych kołach (na prostych nie zaobserwowałem) przez nierówności, więc pokrzywione felgi, zdarte opony chyba nie powinny mieć wpływu? Poprawcie mnie, jak źle mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jedziesz szybciej zmienia się w stosunku do wolnej jazdy??

Jeżeli chodzi o rodzaj bicia, to jest takie samo. Drobne drgania na fajerce.

Na postoju jak pobujasz kierą lewo prawo lewo to w przekładni takie głuche pukanie jeżeli masz już luzy.

Próbowałem. W ten sposób nic nie czuć.

California, a stan łożysk? No i koła dokręcone?

Weź :D Nie słyszałem, żeby łożyska mogły dać taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bicie od chamulców jest na pedale chamulca odczówalne, biucie kierownicy to jakieś drążki albo magiel. Może być też felga przegięta osiowo...

 

-- 8 lip 2011, o 15:41 --

 

przeguby były by odczówalne przy przyśpieszaniu na prostej. Miałem taki objaw w forku my07

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby na razie zakończyć sprawę. W jednym nie-aso wyszło, że wszystko w porządku i nie powinienem się przejmować na razie. Wszystkie gumy posprawdzane. Mogą amorki z przodu taki efekt dawać. Pojeżdżę i zobaczę. Może po prostu przewrażliwiony jestem (a raczej jestem :D ).

 

-- 14 lip 2011, o 12:52 --

 

Postanowiłem jednak podrążyć jeszcze sprawę i poszperałem na zagranicznych forach.

 

http://www.ultimatesubaru.org/forum/showthread.php?t=21956

http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/508285-my04-sti-steering-column-rattle.html

http://www.iwsti.com/forums/gd-suspension-handling-stiffening/21036-steering-column-feedback-while-turning-hitting-bumps-4.html

 

Wszyscy opisują to podobnie. Wyczuwalne stuki na kierownicy podczas jazdy po nierównościach na skręconych kołach. Wygląda, ze jest do dość popularne TTTM w STI 01-07.

 

Ciekaw jestem czy ktoś u nas to jeszcze zauważył u siebie w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...