Jump to content

Grubsze stabilizatory


Stach83
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Coś zaczęło mi brzęczeć w prawym przednim zawieszeniu. Mechanik po oględzinach stwierdził "guma stabilizatora".

 

W związku z tym, że najlepiej robić parami, to pomyślałem o zmianie od razu stabilizatora na grubszy.

I teraz pytania:

 

Jak zmiana tylko przedniego stabilizatora na grubszy (22mm) wpłynie na prowadzenie auta?

Czy ma to sens?

A jak nie, to czy opłaca się wymienić same gumy na tuleje np Powerflexa zostawiając seryjny stabilizator?

 

Ogólnie chcę zmierzać w stronę bardziej sztywno i mniej podsterownie...

 

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie warto wymienić na grubszy. Jest to chyba najlepsza inwestycja w zawieszenie jeśli chodzi o efekt/cena.

Warto wymienić przód i tył wtedy efekt jest najlepszy i auto nie będzie uciekać przodem czy tyłem.

Link to comment
Share on other sites

Jak zmiana tylko przedniego stabilizatora na grubszy (22mm) wpłynie na prowadzenie auta?

Czy ma to sens?

 

 

Zmiana samego przedniego (na sztywniejszy, grubszy) przyniesie efekt odwrotny od oczekiwanego. Podsterowność się zwiększy. Często-gęsto zostawia się przód seryjny a zmianie podlega wyłącznie tylny stabilizator, na grubszy, sztywniejszy, zmniejszający przechyły w zakręcie. To nieco zmniejsza "wrodzoną" tendencję Subarynek do podsterowności.

Choć mądrość ludowa głosi, że nie ma podsterownych samochodów, są wyłącznie podsterowani kierowcy :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To teraz czy jest sens zamiast seryjnych gum dać powerflexy?

 

 

Jest, ich zastosowanie zmniejszy komfort (są zdecydowanie twardsze) ale poprawi trwałość (rzadziej albo w ogóle będziesz ponownie wymieniał) oraz poprawi precyzję i stabilność trzymania stabilizatora w mocowaniach.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

To teraz czy jest sens zamiast seryjnych gum dać powerflexy?

 

Mozna, dlaczego nie - ale generalnie i jedne i drugie pewnie beda sie niszczyc w jakiejs tam perspektywie czasowej.

Wybor nalezy do Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Stach83, kup Strongflexy, to samo co Powerflexy a dużo tańsze. Ponadto masz u nich wybór seryjnej twardości lub zwiększonej - dobra opcja.

 

Się absolutnie popiera tę myśl :idea::mrgreen:

Gdyż się ma żółte (te twardsze).

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Też mam strongflexy (czerwone),na stabi 22,zawieszeniu Sti i niestety na mokrym auto na zakrętach potrafi polecieć przodem.Ale ogólnie różnica jest ogromna od standardu,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Zmiana samego przedniego (na sztywniejszy, grubszy) przyniesie efekt odwrotny od oczekiwanego. Podsterowność się zwiększy. Często-gęsto zostawia się przód seryjny a zmianie podlega wyłącznie tylny stabilizator, na grubszy, sztywniejszy, zmniejszający przechyły w zakręcie. To nieco zmniejsza "wrodzoną" tendencję Subarynek do podsterowności.

 

 

Jest dokladnie tak jak pisze Grzesiek. Mialem grubsze i wymienilem na chudsze i wg. mnie auto prowadzi sie lepiej (bardziej neutralnie)

Link to comment
Share on other sites

Też mam strongflexy (czerwone),na stabi 22,zawieszeniu Sti i niestety na mokrym auto na zakrętach potrafi polecieć przodem.Ale ogólnie różnica jest ogromna od standardu,pozdro.

 

 

ale jeszcze do tego zajmij się ustawieniem geometrii, samo utwardzenie zawieszenia to nie wszystko. jest kilka wątków o geometrii Subaru na Forum, z grubsza - jeżeli chcesz pozbyć się podsterowności - wyjeżdżania przodu w zakręcie - ustaw tył rozbieżnie, auto lepiej się składa do zakrętu

Link to comment
Share on other sites

czyli negatyw maks przod/tyl jaki mozna na fabrycznym zawiasie. Tyl lekko rozbieżny.

Na KYB AGX + Eibach pewnie taki sam - uda się ustawić co na serii?

A gdzie robiłeś taki zabieg i ile Cię to kosztowało?

Link to comment
Share on other sites

gpruszko, z tego co pamietam to na serii u mnie udalo sie ustawic wiekszy z przodu niz z tylu, korzystajac z maxymalnych ustawien. Tak mialem chwile bo zaraz wleciały regulowane top mounty.

 

 

Stach83, nie-ASO mi to ustawialo wedle wytycznych Adama. i naprawde super wyszlo.

Link to comment
Share on other sites

No dobra,znam jeden dobry warsztat od geometrii i zbierzności ale zanim tam podjadę w sobotę to mam jeszcze dwa pytania.Ile wynosi maksymalne ustawienie dla tyłu,tak do codziennej jazdy i ostre zakręty przez łykend, oraz jak jest ze zużyciem opon w takich ustawieniach,dzięki i pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Ile wynosi maksymalne ustawienie dla tyłu,tak do codziennej jazdy i ostre zakręty przez łykend, oraz jak jest ze zużyciem opon w takich ustawieniach

 

Ustawienia geometrii dobiera się metodą prób i błędów. Rozbieżny tył może i pomaga na krętym torze, ale przy dużej prędkości na prostych trasach podobno jest niestabilny.

Jak się domyślam złoty środek będzie Ci ciężko znaleźć o ile taki istnieje 8) "albo rybka albo pipka jak mawiał Sofronow" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...