Stach83 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam wszystkich. Coś zaczęło mi brzęczeć w prawym przednim zawieszeniu. Mechanik po oględzinach stwierdził "guma stabilizatora". W związku z tym, że najlepiej robić parami, to pomyślałem o zmianie od razu stabilizatora na grubszy. I teraz pytania: Jak zmiana tylko przedniego stabilizatora na grubszy (22mm) wpłynie na prowadzenie auta? Czy ma to sens? A jak nie, to czy opłaca się wymienić same gumy na tuleje np Powerflexa zostawiając seryjny stabilizator? Ogólnie chcę zmierzać w stronę bardziej sztywno i mniej podsterownie... Pozdrawiam, stach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Zdecydowanie warto wymienić na grubszy. Jest to chyba najlepsza inwestycja w zawieszenie jeśli chodzi o efekt/cena. Warto wymienić przód i tył wtedy efekt jest najlepszy i auto nie będzie uciekać przodem czy tyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Jak zmiana tylko przedniego stabilizatora na grubszy (22mm) wpłynie na prowadzenie auta?Czy ma to sens? Zmiana samego przedniego (na sztywniejszy, grubszy) przyniesie efekt odwrotny od oczekiwanego. Podsterowność się zwiększy. Często-gęsto zostawia się przód seryjny a zmianie podlega wyłącznie tylny stabilizator, na grubszy, sztywniejszy, zmniejszający przechyły w zakręcie. To nieco zmniejsza "wrodzoną" tendencję Subarynek do podsterowności. Choć mądrość ludowa głosi, że nie ma podsterownych samochodów, są wyłącznie podsterowani kierowcy Pozdrawiam Grzegorz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 A widzisz, to o to mi szło właśnie, bo jestem podsterownym kierowcą. To teraz czy jest sens zamiast seryjnych gum dać powerflexy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 To teraz czy jest sens zamiast seryjnych gum dać powerflexy? Jest, ich zastosowanie zmniejszy komfort (są zdecydowanie twardsze) ale poprawi trwałość (rzadziej albo w ogóle będziesz ponownie wymieniał) oraz poprawi precyzję i stabilność trzymania stabilizatora w mocowaniach. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 To teraz czy jest sens zamiast seryjnych gum dać powerflexy? Mozna, dlaczego nie - ale generalnie i jedne i drugie pewnie beda sie niszczyc w jakiejs tam perspektywie czasowej. Wybor nalezy do Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Stach83, kup Strongflexy, to samo co Powerflexy a dużo tańsze. Ponadto masz u nich wybór seryjnej twardości lub zwiększonej - dobra opcja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Stach83, kup Strongflexy, to samo co Powerflexy a dużo tańsze. Ponadto masz u nich wybór seryjnej twardości lub zwiększonej - dobra opcja. Się absolutnie popiera tę myśl Gdyż się ma żółte (te twardsze). Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Też mam strongflexy (czerwone),na stabi 22,zawieszeniu Sti i niestety na mokrym auto na zakrętach potrafi polecieć przodem.Ale ogólnie różnica jest ogromna od standardu,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Zmiana samego przedniego (na sztywniejszy, grubszy) przyniesie efekt odwrotny od oczekiwanego. Podsterowność się zwiększy. Często-gęsto zostawia się przód seryjny a zmianie podlega wyłącznie tylny stabilizator, na grubszy, sztywniejszy, zmniejszający przechyły w zakręcie. To nieco zmniejsza "wrodzoną" tendencję Subarynek do podsterowności. Jest dokladnie tak jak pisze Grzesiek. Mialem grubsze i wymienilem na chudsze i wg. mnie auto prowadzi sie lepiej (bardziej neutralnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 No i wszystko jasne, dzięki Gdzie zanabyć strong-flexy w PL? Pozdrawiam, stach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 To polska firma - Bikopur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 To polska firma - Bikopur Dzięki. Sklep internetowy znalazłem, myślałem, że uda się namierzyć stacjonarny sklep w Warszawie, co by od ręki zanabyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Też mam strongflexy (czerwone),na stabi 22,zawieszeniu Sti i niestety na mokrym auto na zakrętach potrafi polecieć przodem.Ale ogólnie różnica jest ogromna od standardu,pozdro. ale jeszcze do tego zajmij się ustawieniem geometrii, samo utwardzenie zawieszenia to nie wszystko. jest kilka wątków o geometrii Subaru na Forum, z grubsza - jeżeli chcesz pozbyć się podsterowności - wyjeżdżania przodu w zakręcie - ustaw tył rozbieżnie, auto lepiej się składa do zakrętu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 o to to to własnie. u mnie po stabach i dobrej geometrii, prowadzenie zmieniło się diametralnie in plus . Polecam kazdemu ten tuning! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 i jak będziesz robił geometrię, zaznacz panu mechanikowi wyraźnie, że NIE CHCESZ FABRYCZNYCH NASTAWÓW, bo większość tkwi w rutynie i robi jak fabryka kazała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 czyli negatyw maks przod/tyl jaki mozna na fabrycznym zawiasie. Tyl lekko rozbieżny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 czyli negatyw maks przod/tyl jaki mozna na fabrycznym zawiasie. Tyl lekko rozbieżny. Na KYB AGX + Eibach pewnie taki sam - uda się ustawić co na serii? A gdzie robiłeś taki zabieg i ile Cię to kosztowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Chyba lepiej jak przód ma większy negatyw niż tył.. Przynajmniej dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 gpruszko, z tego co pamietam to na serii u mnie udalo sie ustawic wiekszy z przodu niz z tylu, korzystajac z maxymalnych ustawien. Tak mialem chwile bo zaraz wleciały regulowane top mounty. Stach83, nie-ASO mi to ustawialo wedle wytycznych Adama. i naprawde super wyszlo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 No dobra,znam jeden dobry warsztat od geometrii i zbierzności ale zanim tam podjadę w sobotę to mam jeszcze dwa pytania.Ile wynosi maksymalne ustawienie dla tyłu,tak do codziennej jazdy i ostre zakręty przez łykend, oraz jak jest ze zużyciem opon w takich ustawieniach,dzięki i pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Ile wynosi maksymalne ustawienie dla tyłu,tak do codziennej jazdy i ostre zakręty przez łykend, oraz jak jest ze zużyciem opon w takich ustawieniach Ustawienia geometrii dobiera się metodą prób i błędów. Rozbieżny tył może i pomaga na krętym torze, ale przy dużej prędkości na prostych trasach podobno jest niestabilny. Jak się domyślam złoty środek będzie Ci ciężko znaleźć o ile taki istnieje 8) "albo rybka albo pipka jak mawiał Sofronow" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się