Jump to content

Hak Outback I


zyggy
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu OBK I z 98 i zastanawiam się czy nie będę miał problemów z założeniem do takiego auta haka holowniczego :?:

 

Czy ktoś z forumowiczów ma na tym polu jakieś doświadczenia ?

 

I czy OBK I to jest Subaru Legacy Outback czy Subaru Outback 8)

 

dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że problemów nie będziesz miał.

Do 2000 r. było Legacy Outback, a od 2000 roku Outback stał się samodzielnym bytem :)

 

trochę niedokładnie, bo zmiana modelu była w 1999, a w UK OBK nazywał się chyba Lancaster.... :)

 

hak może być jednak inny w Legacy 1998 i OBK 1998, ponieważ te auta mają inne zderzaki i inną wysokość auta (OBK jest seryjnie wyższy kilka cm), a wysokość umieszczenia kulki haka regulują przepisy

Link to comment
Share on other sites

tak praktycznie to zmiana nazwy w dokumentach nastąpiła przy wejściu MY10. W poprzednich papierach miałem Legacy OBK teraz tylko OBK.

Jeśli mogę podpiąć z pytaniem. Czy prawdziwa jest informacja, że należy stosować hak ze ściąganym mocowaniem i nie można z nim jeździć jak nie ciągnie się przyczepy?

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś z forumowiczów ma na tym polu jakieś doświadczenia ?

 

Nie ma żadnego kłopotu z montażem haka. Ja mam jakiegoś polskiego producenta (firma chyba ze słupska) z demontażem (odkręcany na 2 śruby) - koszt z założeniem 500pln. U mnie jeździ w aucie na stałe - zdejmować trzeba za granicą.

 

Jak zależy Ci na wygodzie (szybki montaż/demontaż) to wiem że Westfalia miała coś do tego auta, ale to już większe koszty.

 

Zderzak u mnie należało delikatnie podpiłować pilnikiem i jest jak fabryka :wink:

 

Jak zdecydujesz się zakładać w Warszawie polece fachowca :wink:

Link to comment
Share on other sites

tak praktycznie to zmiana nazwy w dokumentach nastąpiła przy wejściu MY10. W poprzednich papierach miałem Legacy OBK teraz tylko OBK.

Hmm dziwna sprawa, parę dni temu odebrałem OBK 2011 i w karcie pojazdu jest LEGACY OUTBACK :?:

Link to comment
Share on other sites

tak praktycznie to zmiana nazwy w dokumentach nastąpiła przy wejściu MY10. W poprzednich papierach miałem Legacy OBK teraz tylko OBK.

Hmm dziwna sprawa, parę dni temu odebrałem OBK 2011 i w karcie pojazdu jest LEGACY OUTBACK :?:

 

 

u mnie w homologacji i dowodzie jest tylko Outback.....

Link to comment
Share on other sites

Jak zdecydujesz się zakładać w Warszawie polece fachowca

 

:) dzięki serdeczne za pomoc, niestety nie kupiłem akurat tego auta, dobrze nie dobrze się zobaczy, ktoś mnie uprzedził ;(

więc szukam dalej OBK ale zdecydowanie już II

 

co do zdejmowania główki haka to faktycznie w naszej dziczy nikt nie zrobi z tego problemu, co najwyżej może ktoś się o niego ubrudzić i z powództwa cywilnego wystąpić ;) ale im dalej na zachód tym normalniej, znaczy holujesz, masz zaczep, nie holujesz nie masz zaczepu :)

 

pozdrawiam !!!

 

dzięki za pomoc, nawet jeżeli tym razem nie skorzystałem

Link to comment
Share on other sites

Jak zdecydujesz się zakładać w Warszawie polece fachowca

 

:) dzięki serdeczne za pomoc, niestety nie kupiłem akurat tego auta, dobrze nie dobrze się zobaczy, ktoś mnie uprzedził ;(

więc szukam dalej OBK ale zdecydowanie już II

 

co do zdejmowania główki haka to faktycznie w naszej dziczy nikt nie zrobi z tego problemu, co najwyżej może ktoś się o niego ubrudzić i z powództwa cywilnego wystąpić ;) ale im dalej na zachód tym normalniej, znaczy holujesz, masz zaczep, nie holujesz nie masz zaczepu :)

 

pozdrawiam !!!

 

dzięki za pomoc, nawet jeżeli tym razem nie skorzystałem

 

 

gorzej jak w coś przywalisz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

gorzej jak w coś przywalisz :mrgreen:

 

to co wtedy?

 

 

to raczej pytanie do police manów. nie znam się na prawie drogowym ale jak ktoś Ci wjedzie w tyłek i nadzieje się na hak, którego nie powinno być. Wina jak zwykle będzie po jego stronie ale może dochodzić swoich praw w kwestii uszkodzeń spowodowanych przez nieprzepisowe wyposażenie Twojego auta.

trzeba by sprawdzić jak to dokładnie jest.

Link to comment
Share on other sites

trzeba by sprawdzić jak to dokładnie jest.

 

w Polsce można jeździć z założonym hakiem niczego nie ciągnąc i nie ma z tego tytułu żadnych konsekwencji :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...