Jump to content

Oznaczenie silnika EJ20BUG


tukan
 Share

Recommended Posts

Witam co to za silnik o takim oznaczeniu EJ20BUG??pozdro

 

Nie było nigdy takiego oznaczenia silnika...

Może chodzi o oznaczenie silnika EJ20 z modelu potocznie nazywanego bug eye ale tam oznaczenie silnika było EJ205.

Link to comment
Share on other sites

Napis jest EJ20BUG i jest on na obudowie silnika przy polaczeniu ze skrzynia kolo rizrusznika.I ciekawi mnie co to za silnik o jakiej mocy czy ori jak powienien byc 211 czy cos ala JDM WRX 240km itp.

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia byla przekladana i byla z WRX 2002r. a ori skrzyni numer podam niebawem.

 

-- Śr lip 06, 2011 4:31 pm --

 

TY752VN3AA

 

-- Śr lip 06, 2011 4:47 pm --

 

oznaczenia turbo to TD06H

 

-- Śr lip 06, 2011 5:24 pm --

 

ECU to 6D

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia byla przekladana i byla z WRX 2002r. a ori skrzyni numer podam niebawem.

 

-- Śr lip 06, 2011 4:31 pm --

 

TY752VN3AA

 

-- Śr lip 06, 2011 4:47 pm --

 

oznaczenia turbo to TD06H

 

-- Śr lip 06, 2011 5:24 pm --

 

ECU to 6D

 

Jakaś dziwna konfiguracja...

Link to comment
Share on other sites

A jakis numer nadwozia masz?

 

Jak wrzucisz w google, to bylo pare pytan na roznych subarowych forach o silnik z takim oznaczeniem faktycznie.

Z reguly turbo td05h (byc moze zle odczytales 5, jako 6?)

Z takim ecu jak Twoje.

 

Generalnie ten silnik to chyba ej20g - dlaczego ma nabite ej20bug? nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

możesz mieć:

 

EJ20T,

EJ20G,

EJ20K,

EJ205,

EJ207,

EJ20TT,

EJ20H,

EJ20R,

EJ206,

EJ208,

 

ale BUG.....chyba że ktoś nabił te trzy litery, żeby zaznaczyć, z jakiego auta wyjął ten motor... :?: :)

Link to comment
Share on other sites

było faktycznie takie oznaczenie, bo sam się z nim na jedym silniku spotkałem w Lublinie.

 

Na pewno powinien to byc zamknięty blok i legitymować się mocą około 240 KM.

Link to comment
Share on other sites

było faktycznie takie oznaczenie, bo sam się z nim na jedym silniku spotkałem w Lublinie.

 

Na pewno powinien to byc zamknięty blok i legitymować się mocą około 240 KM.

 

Właśnie na forach zagranicznych jedni piszą, że zamknięty, a inny że otwarty... Chyba tego można się dowiedzieć tylko po rozebraniu tego silnika bo tak, to wróżenie z fusów... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki czytalem te fora i nikt dokladnie nic nie wie. :roll: Jak by to byl zamkniety blok to by bylo zajefajnie turbo to napewno TD06H od komputera w aucie wychodzi 5 kabli i podlaczone sa do jakiegos pudelka/boxa ze srubeczka do regulacji w srodku ciekawe co to jest czyzby chip box hmm.Pojade kiedys na hamownie to sie dowiem .

 

-- Cz lip 07, 2011 5:16 pm --

 

Aha i silnik ma cewki na kazej swiecy a nie jedna z kablami takie silniki byly wogóle w 95r??

Link to comment
Share on other sites

zamknięty blok 2L ma oznaczenie EJ20G (ok. połowa tych silników), oraz EJ22T dla motoru 2,2L, o innych nie słyszałem...

ewentualnie półzamknięte: EJ207, EJ255, EJ257, ale to już 2,5L

Link to comment
Share on other sites

zamknięty blok 2L ma oznaczenie EJ20G (ok. połowa tych silników), oraz EJ22T dla motoru 2,2L, o innych nie słyszałem...

ewentualnie półzamknięte: EJ207, EJ255, EJ257, ale to już 2,5L

 

A dokładniej zamknięty blok ma oznaczenie EJ20GN i charakterystyczny wzór kratki. Tego akurat jestem pewien bo mam taki blok na sprzedaż...

Link to comment
Share on other sites

W moim antyku EJ20GNW1BA.

Sprawdzone na tabliczce znamionowej nadwozia, bo na silniku nie uśwadczysz.

Zamknięty blok, natrysk oliwy na denko tłoka. Też sprawdzone :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Na mojej tabliczce znamionowej mam napis EJ20GNW4HA

 

Na 99% będzie to zamknięty blok z natryskiem oleju na denko tłoka, o ile oczywiści nikt nic z tym silnikiem nie kombinował...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Chyba kropka po kropce ;) Możesz rzucić VIN? Silnik masz ori w samochodzie?

 

-- 29 paź 2011, o 03:16 --

 

To jest EJ20G z zamkniętym blokiem.

Link to comment
Share on other sites

Chyba kropka po kropce ;)

o kurcze ale faux pas :mrgreen:

 

Możesz rzucić VIN? Silnik masz ori w samochodzie?

To jest EJ20G z zamkniętym blokiem.

Silnik był przekładany z innego auta więc mam tylko to oznaczenie silnika. Teraz tylko muszę dojść jaki to mniej więcej rocznik i jakie graty mogą do tego silnika pasować. W Wiki jest taki podział silników EJ20G:

 

"Bucket-style HLA EJ20G usage:

 

Impreza WRX 92~96

Impreza WRX Wagon 92~96

Impreza WRX STI 93~96

EUDM Subaru Impreza Turbo 94~96

 

Power output ranges from 220 PS @ 6000 rpm and 260 Nm for the WRX Wagons to 275 PS @ 6500 rpm and 319 Nm for the WRX STI Version II. Engines can be identified by coil on plug with 1 M8 bolt per coil and valve covers with 4CAM 16VALVE and horizontal lines above the plug holes. Generally these engines all have the slanted intercooler. Some engines may not have HLA buckets but solid buckets with shims underneath. These engines also feature lighter valves, the intake valves are marked INKO and the exhaust valves are marked EXKO. The standard HLA valves are I252 and E283 respectively. All WRX Wagon engines and automatic sedan engines came with a TD04 with 90 deg elbow, all manual WRX sedans including STI versions all had a TD05 with 90 deg elbow.

 

Shim-over-bucket style EJ20G usage:

 

Impreza WRX AT 97~98

Impreza WRX AT Wagon 97~98

JDM Forester Turbo 97~98

EUDM Subaru Impreza Turbo 97~98

 

Power output is 250 PS @ 6000 rpm for the Japanese versions and 211 PS for the European model. Engines can be identified by smooth valve covers, plug leads and a wasted spark coil in the middle of the intake manifold. These engines were available with both manual and automatic transmission in Japan, but generally had manual the transmission in Europe in the Impreza Turbo."

Link to comment
Share on other sites

To jest EJ20G z zamkniętym blokiem.

 

Z tym to bym się akurat aż tak nie rozpędzał bo EJ20G to nie koniecznie jest zamknięty blok, może być równie dobrze otwarty... Zależy co jest po literce G w oznaczeniu, zamknięty blok miał oznaczenie EJ20GN.

 

Tu np jest EJ20G i to na 100% jest otwarty blok.

 

Shim-over-bucket style EJ20G usage:

 

Impreza WRX AT 97~98

Impreza WRX AT Wagon 97~98

JDM Forester Turbo 97~98

EUDM Subaru Impreza Turbo 97~98

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odgrzeję kotleta, :)

tak sie złozyło że rozbierałem ostatnio silnik EJ20BUG i to jest otwarty blok!

Aha nie wiem czy ma to jakieś znaczenie informacyjne ale silnik ten był pod skrzynie z obudową 752

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...