Skocz do zawartości

opony na Forka z 2004


cypkenzie

Rekomendowane odpowiedzi

Forek jest po wymianie zawieszenia na nowe i podniesiony przy tej okazji o 4-5 centymetrów. Teraz ma założone 205/70/R15 i na przodzie 10-11 cm, a na tyle 12-13 cm miedzy oponą, a blachą nadkola ... więc chyba miejsce jest. Bardzo mi się podoba ten model opony i jest całoroczny, a ja lubię ni z tego ni z owego wjechać w błoto do lasu :) stąd też taki wybór. Więc jak ? dam rade spełnić marzenie ?

 

-- 4 lip 2011, o 14:50 --

 

Ludzie, Koledzy, Fani Forka napiszcie proszę bo muszę szybko kupić te opony :) pomożecie ?

 

Lukas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas

 

IMHO będzie obcierać przy maksymalnym skręcie kół. Ale jest na to metoda - poleć do jakiegokolwiek warsztatu robiącego rajdówki lub sprzęty do upalania i popros o zdjęcie seryjnych nadkoli i zamontowanie nadkoli tak jak w rajdówkach z zamówieniem, że mają zostawiać jak najwięcej miejsca na koło. i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek jest po wymianie zawieszenia na nowe i podniesiony przy tej okazji o 4-5 centymetrów. Teraz ma założone 205/70/R15 i na przodzie 10-11 cm, a na tyle 12-13 cm miedzy oponą, a blachą nadkola ... więc chyba miejsce jest.

Nad górną częścią koła jest dużo miejsca, gorzej jest przy skręconych przednich kołach w ich tylnej części. Przy seryjnym ogumieniu odległość opony do części nadkola wynosi ok 20 mm. Opona 215/75R15 ma promień o 17,8mm większy niż 205/70R15. Czy będzie obcierać czy nie trzeba sprawdzić lub załóż opony 205/75R15 o promieniu większym od serii tylko o 10 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki :) za podpowiedzi.

Sprawdziłem :( niestety już przy 205 jest dość ciasno przy skręcie.

215 wejdą tylko po przeróbce ... jednak szkoda mi rozwalać pięknego seryjnego Forka :) nawet nadkola :) hahaha.

Więc raczej poszukam fajnych 205 :)

Bardzo dziękuję za pomoc :)

Miłego wieczora !

Lukas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypkenzie, pamiętaj także, że gdy zaczniesz kombinować z innym rozmiarem kół może Ci ABS głupieć... Bywały przypadki, że po zamontowaniu większego koła tak się działo. Musisz zachować wielkość. Po za tym przełożenia skrzyni są dostosowane pod dany rozmiar kół.

Wg. mnie możesz iść wyższą gumę, ale w tedy mniejsza felga musi być. Dopuszczalne różnice w wielkości koła to 2% od oryginału.

Przelicz sobie wszystko tutaj:

 

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...