TomK Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam, Dumając nad modami jakie mam wykonać do swojego forka spotkała mnie pewna nieprzyjemność z jego strony! Otóż: ok 1 miesiąc temu jadąc trasa poczułem jakby przyblokowanie pedału gazu i nagłe osłabnięcie silnika. Trwało ok 5 sekund i przeszło. Na następny dzień zauważyłem, iż prawdopodobnie rozpoczęło się dopalanie DPF (objaw: wzrost spalania, obniżenie dynamiki auta). Nie miałem okazji aby się dokończyło gdzyż jechałem w mieście. na 2 dzień wziąłem mojego forka w trasę aby się dopalił i zauważyłem, iż dynamika przyspieszania odczuwalnie osłabła... Powyżej 2500rpm auto jakby nie miało mocy, szczególnie odczuwalne kiedy jadę pod górę. Dodaje gazu i auto zbiera się niechętnie. Do 2500rpm wydaje mi się iż jest podobnie lub nieco gorzej, dopiero powyżej czuję różnicę. Kilka dni temu miałem przegląd na 15tyś. Zgłosiłem że jest taki problem, myślałem że to np przytkany filtr powietrza. Filtr został wymieniony, olej też, i gość z ASO twierdzi że jest wszystko jak należy. Więc zabrałem auto i... niestety nie jest! W dalszym ciągu auto jest w/g mnie mułowate. Przed tym zdarzeniem wszystko było ok, bez problemów. Macie jakieś sugestie? Zamierzam udać się do ASO z powrotem, co mogę im ew zasugerować żeby zajęli się tematem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aigle Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 analogia jakaś ? viewtopic.php?f=23&t=145732&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomK Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Ma ktoś jakieś typy w tym temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 U mnie przy ok. 15 000 poległ czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, co zbiegło się z przeglądem i spowodowało podejrzenie o przeprogramowanie silnika. Objawy takie same. Rozpoznało to dopiero drugie ASO, po jakichś dwóch godzinach dłubania i próbowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wat Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 ok 1 miesiąc temu jadąc trasa poczułem jakby przyblokowanie pedału gazu i nagłe osłabnięcie silnika. Trwało ok 5 sekund i przeszło. Na następny dzień zauważyłem, iż prawdopodobnie rozpoczęło się dopalanie DPF (objaw: wzrost spalania, obniżenie dynamiki auta). Nie miałem okazji aby się dokończyło gdzyż jechałem w mieście. na 2 dzień wziąłem mojego forka w trasę aby się dopalił i zauważyłem, iż dynamika przyspieszania odczuwalnie osłabła... Powyżej 2500rpm auto jakby nie miało mocy, szczególnie odczuwalne kiedy jadę pod górę. Dodaje gazu i auto zbiera się niechętnie. Do 2500rpm wydaje mi się iż jest podobnie lub nieco gorzej, dopiero powyżej czuję różnicę. Kilka dni temu miałem przegląd na 15tyś. Zgłosiłem że jest taki problem, myślałem że to np przytkany filtr powietrza. Filtr został wymieniony, olej też, i gość z ASO twierdzi że jest wszystko jak należy. Więc zabrałem auto i... niestety nie jest! W dalszym ciągu auto jest w/g mnie mułowate. Przed tym zdarzeniem wszystko było ok, bez problemów. Macie jakieś sugestie? Zamierzam udać się do ASO z powrotem, co mogę im ew zasugerować żeby zajęli się tematem? Mam podobnie Na dzień dzisiejszy moje obserwacje to: - jak jedziesz jak ciota (naciskanie na pedał przyspieszenia następuje delikatnie, baaaaaaaaardzo stopniowo), nawet z obrotami do kilku tys/s - nie poczujesz - jak lubisz pocisnąć - szlak Cię trafi raz na kilkaset kilometrów (w lecie<200, w zimie 200-250) - wtedy spojrzenie okiem na chwilowe spalanie potwierdza dopalanie dpf - jak dopala i dalej ciśniesz - masz problem... dopalanie nie idzie jak po maśle (mimo, że kontrolka dopalania się nie świeci... ona zaczyna się świecić przy zapchaniu filtra o 3-4% większym!) - ale jeśli zaczniesz jechać "delikatnie" (czyt. jak Ciota), z obrotami lekko powyżej 2000krpm - dopalanie skończy się za max 10km i możesz znowu poszaleć z 200km - na autostradzie jak jedziesz za szybko - nie dopalisz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.... zwolnij do 2.5 tyś. rpm -> pójdzie szybciej (a podobno dopalanie lubi szybką jazdę żeby przedmuchać DPF - g...o prawda)!!!!!!!!!! A gdyby jakieś ASO pomogło w Twoich dolegliwościach - daj znać, chętnie skorzystam z ich i Twojej wiedzy. U mnie przy ok. 15 000 poległ czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, co zbiegło się z przeglądem i spowodowało podejrzenie o przeprogramowanie silnika. Objawy takie same. Rozpoznało to dopiero drugie ASO, po jakichś dwóch godzinach dłubania i próbowania. podaj dane togo ASO co rozwiązało ten problem, proszę (ja też jestem TUX i to Deb ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Technotop w Lublinie. Ale sprawdzić na pewno może każde, gdy się się im podpowie, chyba, że ma podejście "my i tak wiemy lepiej". Pozdrawiam linuksowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się