Skocz do zawartości

czy ktoś OBNIŻAŁ forestera?


radix99

Rekomendowane odpowiedzi

Kończą mi się amorki z tyłu i stoję przed dylematem.

Mam w tej chwili komplet z wrx 2004+

Co założyć do wrxowych sprężyn? AGX ( tu dochodzi rzeźba z tulejką na tyle żeby to złożyć na poduszce 2004+ ), Ultra SR od WRX, Ultra SR od STI.

Ja się skłaniam ku USR STI, ale boję się jak to się zachowa na spreżynie z wrx.

Jakieś sugestie? :)

Jeżdżę od jakichś 3-4 mscy na tym - USR Sti, sprężyny seria Sti - jest dobrze, zakręty super - biorąc pod uwagę to co daje forek w serii ;) -  czuć że samochód jest odpowiednio sztywny, mimo to mam jeszcze trochę komfortu w czasie jazdy - żona nie narzeka :) że za twardo - jedyne co bym mógł zmienić to wysokość samochodu - niżej i nieco usztywnić tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

co do nowszych poduszek ze starszymi amorkami, to tylne nie podejdą bez podkładek. jak trzeba to podam ich wymiary na PW.

w zasadzie do Forka podejdą amortyzatory od każdej imprezy gc, czy gd z piastami 5x100. Trzeba jednak pamiętać, że przy użyciu tych od starszych roczników i bodajże wersji kombi (węższy rozstaw kół) będzie problem z kątem pochylenia koła - będzie duży negatyw z tyłu.


Widzę, że sporo forumowiczów obniża swoje Forestery i temat się rozwija, ale wydaje mi się, że pomijany jest jeden bardzo ważny aspekt obniżania Forestera - wpływ na geometrię zawieszenia. Nie mówię tu o kątach pochylenia kół, zbieżności i wyprzedzeniu osi, ale o tym jak obniżenie auta wpływa na tzw. roll center i dynamiczną zmianę kątów pochylenia kół.

 

Forester jest zbudowany na płycie Imprezy i na nasze szczęście pasuje do niego wiele bebechów z WRXów, czy STI. Jednak Forester nie różni się od Imprezy tylko dłuższymi amortyzatorami i sprężynami. Żeby półosie nie pracowały pod dużym kątem, między przednią ramę, a nadwozie fabrycznie włożone są podkładki o grubości ~3cm, a tylna rama jest innej konstrukcji i ma obniżone mocowania wahaczy.

 

Obniżając Forestera przez przeszczep amortyzatorów i sprężyn od Imprezy zmieniamy kąty wahaczy. Będą one bardzo płasko. Co prawda obniża się środek ciężkości, ale także obniża się "roll center". Im niżej "roll center" tym mniejsza "odporność" na przechylanie w zakrętach. 

Jest jeszcze negatywny wpływ na dynamiczny camber (pochylenie koła).

 

Nie uważam, że Forek po założeniu zawiasu od Imprezy prowadzi się źle, ale lepiej z obniżaniem nie przesadzać, bo efekt niższego środka ciężkości może być po prostu zniweczony przez popsutą geometrię zawieszenia. Impreza na tych samych amorkach i sprężynach ma wahacze pod innymi kątami.

Moim zdaniem obniżając mocno forestera należy wyjąć podkładki z pomiędzy ramy i nadwozia i założyć tylną ramę od Imprezy. Niestety pociąga to za sobą wymianę kilku innych bebechów, jak np samolot skrzyni, czy krzyżak kolumny..

 

Może któryś z forumowiczów przy okazji założenia amorków i sprężyn od Imprezy wyciągał podkładki ramy?

 

Ja ułatwiłem sobie życie i założyłem sprężyny dedykowane do Forka (-35, -40mm) 

 

Pzdr

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Jestem od niedawna posiadaczek Forestera S-turbo z 2000r i chciałbym usztywnić i obniżyć to auto (zbiegło sie to także z tym że padają tylne regulowane amory).

Wyczaiłem taki zestaw:

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-gwint-subaru-impreza-wrx-gt-i5096384845.html

I tak czytam ten temat i do końca nie jestem przekonany czy podejdzie do tego auta.

Czy może ktoś mi podpowiedzieć?

Chciałbym też ewentualnie podjechać do kogoś z okolic Warszawy kto ma usztywnioną taką brykę zobaczyć i porozmawiać o tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Widze że pytanie bez odpowiedzi - OK bo już tych amorów nie ma,

Ale chce wsadzić AGX-y do mojego forka MY00 i czy może mi ktoś powiedzieć czy podejdą AGX-y do GC, czy do GD czy może obydwie opcje możliwe.

Oczywiście sprężyny założe już od konkretnego modelu w zależności co by pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S-turbo jest cięższy od GC więcej niż 100kg,wagowo bardziej odpowiada wersji GD.Czy mocowania i inne takie pasują?Raczej powinny,ale upewnij się jeszcze.

Chcesz jeszcze obniżyć Forka S -Turbo?To auto i tak stoi nisko,najniżej z wszystkich odmian Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Myślę że to pokaże  czas, jak na razie  we wszystkich które znam łącznie z moim SG  wszystko działa bezproblemowo, tylko to są zestawy  zamiast SLS o seryjnej wysokości.
 
Na zestawie obniżającym do SG nie miałem okazji jeździć ale  spodziewam się że będzie podobnie jak  na  zwykłym,  tj bez nadmiernej sztywności.
 
Przed Peddersem miałem u Siebie Ironmana i porównując oba Ironman  jest bardziej sztywny ( taczkowaty)

 

post-2028-0-82873800-1430327528_thumb.jpg

Edytowane przez szociu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to pokaże  czas, jak na razie  we wszystkich które znam łącznie z moim SG  wszystko działa bezproblemowo, tylko to są zestawy  zamiast SLS o seryjnej wysokości.

 

Na zestawie obniżającym do SG nie miałem okazji jeździć ale  spodziewam się że będzie podobnie jak  na  zwykłym,  tj bez nadmiernej sztywności.

 

Przed Peddersem miałem u Siebie Ironmana i porównując oba Ironman  jest bardziej sztywny ( taczkowaty)

 

attachicon.gifP1060516.JPG

Szociu, a wysokość na fotce jest bez podkładek? Wygląda super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam 

 

Mam pytanie w związku z tematem mianowicie:

Mam możliwość kupienia używanego zawieszenia TENI Super Street z tym że gość miał je na foresterze SF i nie wiem czy będzie pasować do mojego SG XT? Coś oprócz amortyzatorów i sprężyn TENI trzeba zmieniać w zawieszeniu? 
Jak w ogóle jeździ się na takim zawieszeniu? Auto nie jest taczką?
Chciałbym zmienić zawias na jakiś żeby auto stało równiej niż na seryjnym (bynajmniej żeby przód nie był wyżej) i ciut niżej ale żeby nie stracić na komforcie (nie chcę taczki).

Myślę że to pokaże  czas, jak na razie  we wszystkich które znam łącznie z moim SG  wszystko działa bezproblemowo, tylko to są zestawy  zamiast SLS o seryjnej wysokości.
 
Na zestawie obniżającym do SG nie miałem okazji jeździć ale  spodziewam się że będzie podobnie jak  na  zwykłym,  tj bez nadmiernej sztywności.
 
Przed Peddersem miałem u Siebie Ironmana i porównując oba Ironman  jest bardziej sztywny ( taczkowaty)

 

attachicon.gifP1060516.JPG

możesz wrzucić zdjęcie auta po ułożeniu zawieszenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...