Skocz do zawartości

czy ktoś OBNIŻAŁ forestera?


radix99

Rekomendowane odpowiedzi

No i pięknie się prowadzi w st. do serii :)

Przy moich jazdach terenowych da radę, szuter ogarnie a po lasach już nie jeżdżę.

 

Pmlody, możesz wrzucić dokładny opis Twojego setupu zawieszenia? Też mam zamiar trochę zglebić forka, a u Ciebie wygląda to zacnie. Pzdr

A co dokładnie chcesz wiedzieć? Wzorowałem się na tym: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/how-turn-better-than-sti-cheap-10696/

Tylko dodałem do kompletu zrobienie geometrii po :) A wierz mi, było co ustawiać.

Ja kupiłem całe kolumny ze spreżyną i poduszką z wrx wagon. Do tego wizualnie żeby auto trzymało poziom wrzuciłem podkładki dystansowe 6mm na tył. I to cała operacja.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zawiecha z FXT STI czyli 2,5cm niżej. Jak dla mnie super, bo sprężyny są progresywne a nie liniowe.. Dodatkowo mam na tyle custom SLS czyli nie dość, że nisko, to po załadowaniu nie siada. Prowadzenie badzo dobre ale tylko na 17". Mam zimówki 16" i wogóle nie czuć drogi. Do tego tyłny stab sti i mocowania z sti. Forkowe pękły a i teraz mogę stwierdzić, że bardzo pracowały bo na mocowaniach sti jest znacznie sztywniej. Mocowania itp pasują onbolt

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zawiecha z FXT STI czyli 2,5cm niżej. Jak dla mnie super, bo sprężyny są progresywne a nie liniowe.. Dodatkowo mam na tyle custom SLS czyli nie dość, że nisko, to po załadowaniu nie siada. Prowadzenie badzo dobre ale tylko na 17". Mam zimówki 16" i wogóle nie czuć drogi. Do tego tyłny stab sti i mocowania z sti. Forkowe pękły a i teraz mogę stwierdzić, że bardzo pracowały bo na mocowaniach sti jest znacznie sztywniej. Mocowania itp pasują onbolt
skąd wziąłeś zawias od FSTI?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły ! Przyszły !

 

Otóż przyszły do mnie zamówione sprężyny do Forestera SH.

 

Po wielu zarwanych nocach na poszukiwaniach okazało się, że są.. tylko polski importer zapomniał dopisać forka do specyfikacji.

 

Sprężyny są te same co do imprezy lanosa. Vogtland model 959516, obniżenie 30mm czyli niewiele, a w zamian mają oferować lepszą pracę, zwłaszcza w zakrętach ( posiadacze forka od 2008/2009 wiedzą o co chodzi...)

 

Teraz czas na właściwe pytanie:

 

Kto w Warszawie mi to wymieni i nie policzy za to krocia?

 

Z góry dziękuję za propozycje :)

 

Pozdrawiam, Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziecie w kierunku złej strony Mocy Forester to nie Maszynka do Upalania To jest Maszyna do Relaxu i Odprężenia na naszych Koślawych Drogach

Też tak myślę. W sumie przyrównał bym ten zabieg do podnoszenia STI, a chyba mało kto to robi. Ale jak to mówią, o gustach się nie dyskutuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż przyszły do mnie zamówione sprężyny do Forestera SH. Po wielu zarwanych nocach na poszukiwaniach okazało się, że są.. tylko polski importer zapomniał dopisać forka do specyfikacji. Sprężyny są te same co do imprezy lanosa. Vogtland model 959516, obniżenie 30mm czyli niewiele, a w zamian mają oferować lepszą pracę, zwłaszcza w zakrętach ( posiadacze forka od 2008/2009 wiedzą o co chodzi...)

 

Ktoś wie, czy te spręzyny są coś warte? Boję się eksperymentów na własnej rodzinie?

 

Kisciu podziel się wrażeniami z jazdy, jak już je założysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto: Forester 2.0 XT 2005

Mój setup:

Sprężyny SWIFT do Forestera SG

Amortyzatory Kayaba Ultra SR do Forestera SF

Mocowania górne przednie Whiteline Com C do Imprezy GD

Mocowania górne tylne STI N-group do Imprezy GD

Podkładki do tylnych mocowań TIC (żeby mocowania GD/SG pasowały do amorków SF)

Dystanse na tylne mocowania 20mm z alu PA9 własnego projektu - amorki do SF mają niżej talerz pod sprężynę i musiałem podnieść zadek

Camber bolty H&R, żeby zredukować negatywy z tyłu

Stabilizator tylny regulowany Whiteline 22mm

 

Auto prowadzi się świetnie. Obniżenie nie jest bardzo duże (30mm), ale różnica jest kolosalna. Auto reaguje natychniast na ruchy kierownicą. Wydaje mi się, że wyeliminowałem irytującą podsterowność.

Co do komfortu, to jest sztywno, ale żona nie narzeka :) W środku jest trochę głośniej za sprawą sztywniejszych mocowań. Czuję, gdy zmienia się nawierzchnia. Uważam, że jest to rozsądny kompromis między wygodą, a prowadzeniem, dla kogoś o sportowym zacięciu.

 

Długo się zastanawiałem, czy nie wsadzić całego zawiasu od Imprezy STI, ale w Forku trzeba uważać przy obniżaniu, żeby nie spieprzyć geometrii przedniego zawieszenia - Forek w serii ma podkładki, które obiżają przednią ramę, a co za tym idzie mocowania wahaczy. Podkładki te można oczywiście wyjąć, ale wiąże się z tym wymiana wielu części. Poza tym chciałem, żeby auto było uniwersalne i zachowało swój charakter.

 

Wygląda to tak:

post-11730-0-63924000-1389547412_thumb.jpg

post-11730-0-13575800-1389547499_thumb.jpg

post-11730-0-26566200-1389547550_thumb.jpg

 

Dystanse:

post-11730-0-06753700-1389547597_thumb.jpg

post-11730-0-29002900-1389547685_thumb.jpg

 

Amorki i sprężyny:

post-11730-0-29883100-1389547645_thumb.jpg

Edytowane przez pacho
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...