radix99 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 proszę o powstrzymanie się od komentarzy: po co ci forester, skoro chcesz go obniżyć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 W sumie to też ciekawi mnie ten temat, ale w aspekcie Forestera III generacji... Ciekawi mnie też, czy można byłoby zastosować jakiś amortyzator z regulacją wysokości, może nie koniecznie przyciskiem na desce rozdzielczej, ale tak po prostu na śrubkę Jakby ktoś znał zagadnienie to informacja o rodzaju amortyzatora, sprężyn itd. mile widziana 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Siekla bodajże a nie wiem czy też tzd nie zamierzał obniżać :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 BartZ wiem, że na Plejadach w SPA stacjonował nowy Forester ze zmienionym zawiasem, nie wiem tylko czy obniżonym. Badam sprawę 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 proszę o powstrzymanie się od komentarzy: po co ci forester, skoro chcesz go obniżyć... obnizal siekla (Forek SF), a takze kropkowicz (Forek SG) pewnie jeszcze ktos... kropkowicz zdaje sie mial sprezyny, dedykowane do Forka STi i amorki od Imnprezy STi generalnie polecam lekture subaruforester.org Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 BartZ wiem, że na Plejadach w SPA stacjonował nowy Forester ze zmienionym zawiasem, nie wiem tylko czy obniżonym. Badam sprawę 8) A to widzisz, nie wiedziałem... no ale mogło mi umknąć... Pytanie jest inne, czy to faktycznie ma sens? Rozumiem utwardzić, ale obniżać? pytam Ciebie Urabus, bo wiadomo, że radix sobie nie życzy... :wink: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 proszę o powstrzymanie się od komentarzy: po co ci forester, skoro chcesz go obniżyć... obnizal siekla (Forek SF), a takze kropkowicz (Forek SG) pewnie jeszcze ktos... kropkowicz zdaje sie mial sprezyny, dedykowane do Forka STi i amorki od Imnprezy STi generalnie polecam lekture subaruforester.org tam już pogrzebałem, sporo tego mają. ale interesują mnie polskie warunki -- 1 lip 2011, o 12:24 -- BartZ wiem, że na Plejadach w SPA stacjonował nowy Forester ze zmienionym zawiasem, nie wiem tylko czy obniżonym. Badam sprawę 8) A to widzisz, nie wiedziałem... no ale mogło mi umknąć... Pytanie jest inne, czy to faktycznie ma sens? Rozumiem utwardzić, ale obniżać? pytam Ciebie Urabus, bo wiadomo, że radix sobie nie życzy... :wink: mimo, że nie do mnie, to odpowiem 8) tak, byłem nieprecyzyjny w swoim zapytaniu, ponieważ dla mnie obniżenie = utwardzenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
waka Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 to utwardzone amortyzatory ma więcej osób, np ja 8) ulta sr. w zakrętach ładnie się trzyma, ale na nierównościach jest mniej komfortowo inp. plastiki czasem zaskrzypią. mnie to nie przeszkadza, a taka charakterystyka pasuje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 no, dobra, a zakładał ktoś zawieszenie gwintowane z imprezy do forestera (chodzi mi o ostatnie modele)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 radix Jeżeli chodzi Ci tylko o utwardzenie, to bierze KYB Ultra SR na wszystkie koła i będzie git :wink: To jest naprawdę wystarczająco twarde, do tego dorzuć grubszego staba, poliuretanowe gumy i łączniki i będzie taczka :wink: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 radixJeżeli chodzi Ci tylko o utwardzenie, to bierze KYB Ultra SR na wszystkie koła i będzie git :wink: To jest naprawdę wystarczająco twarde, do tego dorzuć grubszego staba, poliuretanowe gumy i łączniki i będzie taczka :wink: no, ok, nie tylko o utwardzenie podoba mi się to: i to: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Pytanie jest inne, czy to faktycznie ma sens? Rozumiem utwardzić, ale obniżać? BartZ, wiesz byłem ostatnio na Plejadach I na niektórych próbach jeździłem na trzech kołach przez co miałem fatalne czasy :wink: No i pojawił się dylemat jak mieć na co dzień wygodnego i podwyższonego Forestera, a na Plejady niziutki bolid :?: Nowy Forester XT, sam w sobie, jest wyższy niż poprzednia generacja, moim zdaniem niepotrzebnie :? Przyszło mi więc do głowy, żeby zmienić zawieszenie na ciut niższe ~20 mm i twardsze na co dzień, a na Plejady móc odkręcić jeszcze dodatkowe ~20 mm -- 1 lip 2011, o 12:51 -- podoba mi się Radix99, no mi, nie ukrywam także, ale na co dzień wolałbym jednak ciut wyżej. My tu w Łodzi mamy tory tramwajowe i inne przeszkody wymyślone przez inżynierów od drogownictwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Ja mam obniżonego Forka, Grzesiu_67 ma obniżonego Forka i 100 różnych osób... Obniżka jest bardzo prosta, to efekt uboczny zawiasów dedykowanych do imprezy. U mnie to AGXy + spręzyny STi Performance, u Grzesie TEIN itp. Jeżeli ma jeździć szybciej, trzeba go koniecznie obniżyć. Inaczej się przewróci. Wiem, bo przewróciłem. pozdrawiam, Piotr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 interesują mnie polskie warunki No właśnie w USA, jadą głównie na rozwiązaniach TEINa, lub innych Japońskich, a ja chyba wolałbym chyba coś z Bilsteina. Mają w Polsce serwis i cieszą się dobrą opinią, pytanie tylko co będzie dobre i ile to będzie kosztować :?: -- 1 lip 2011, o 13:03 -- Burzum, a czy znasz kogoś, kto przerabiał to w nowym Foresterze III generacji :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 z grubsza wszystko co włożysz do wrxa buga/ew nowszych powinno pasować do forka. chociaż bywają problemy z felgami. Lepszy zawias trzeba niestety rzezbic (ohlins np) Przy czym piszę powyższe zdanie nei sprawdziwszy dokładnie, tylko na podstawie swoich poszukiwań, które skończyły się na AGXach. -- 1 lip 2011, o 12:10 -- Urabus, niestety nie, obawiam się, że to nie jest proste, patrząc tylko na konstrukcję budy i zawieszenia. Zostało gruntownie przebudowane chyba. Jak się ma do zawieszenia MY08 WRX ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 obawiam się, że to nie jest proste No właśnie, kogo bym nie pytał to nie przerabiał jeszcze zawieszenia w nowym Foresterze, a szkoda bo mogłoby być wielu chętnych. Nie chodzi tu przy tym o jakiś mega sportowy zawias, a zwyczajnie, trochę niższy i/lub twardszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Ja mam obniżonego Forka, Grzesiu_67 ma obniżonego Forka foch, a o mnie to zapomniał normalnie następnym razem Cię walnę mojągejową torebką Jeżeli ma jeździć szybciej, trzeba go koniecznie obniżyć. Inaczej się przewróci. Wiem, bo przewróciłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 interesują mnie polskie warunki No właśnie w USA, jadą głównie na rozwiązaniach TEINa, lub innych Japońskich, a ja chyba wolałbym chyba coś z Bilsteina. Mają w Polsce serwis i cieszą się dobrą opinią, pytanie tylko co będzie dobre i ile to będzie kosztować :?: -- 1 lip 2011, o 13:03 -- Burzum, a czy znasz kogoś, kto przerabiał to w nowym Foresterze III generacji :?: ja skłaniałbym się ku KW. jeździłem na ich zawieszeniu gwintowanym i bardzo mi to odpowiadało. koszt, to ok. 4000 + montaż. ale znalazłem też zestawy gwitowane do imprezy innych firm już za ok. 2500... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Pytanie jest inne, czy to faktycznie ma sens? Rozumiem utwardzić, ale obniżać? BartZ, wiesz byłem ostatnio na Plejadach I na niektórych próbach jeździłem na trzech kołach przez co miałem fatalne czasy :wink: No i pojawił się dylemat jak mieć na co dzień wygodnego i podwyższonego Forestera, a na Plejady niziutki bolid :?: Nowy Forester XT, sam w sobie, jest wyższy niż poprzednia generacja, moim zdaniem niepotrzebnie :? Przyszło mi więc do głowy, żeby zmienić zawieszenie na ciut niższe ~20 mm i twardsze na co dzień, a na Plejady móc odkręcić jeszcze dodatkowe ~20 mm -- 1 lip 2011, o 12:51 -- podoba mi się Radix99, no mi, nie ukrywam także, ale na co dzień wolałbym jednak ciut wyżej. My tu w Łodzi mamy tory tramwajowe i inne przeszkody wymyślone przez inżynierów od drogownictwa Wiesz, ja też byłem i też jeździłem na 3 kołach, co zresztą widać na filmie Pablonasa... :wink: Natomiast, uważam, że obniżanie forka zatraca jego sens i główne przeznaczenie. Do szybkiej jazdy jest impra, na dziury, wądoły i tory tramwajowe jest forek... Ale to tylko moje skromne zdanie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 radix - ja mam obniżonego forka SF5 - TEIN SSM jest zamontowany, po pol roku lekko go podnioslem, bo na wysokich garbach mialem czasem szurniecie wydechem. Grzegorz_67 mial TEINA - ale wiem ze teraz ma zawias z Sti - bo mu sie TEIN troszke popsul, ale juz sie naprawil. Roznica w prowadzeniu jest kolosalna - na plus - lepiej sie trzyma w zakrecie, lepsze wyczucie auta - dodatkowo jest to zasluga zmienionego stabilizatora tylnego i ustawien geometrii. Jednym słowem polecam. Tylko sprecyzuj o którego Forka Ci chodzi... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 uważam, że obniżanie forka zatraca jego sens i główne przeznaczenie BartZ, Forester I generacji miała prześwit 190 mm, potem było coraz wyżej, aż doszło do 225 w moim modelu. Jakbym obniżył do 200, to na pewno nie zatraci on sensu, a zyska na trakcji Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 uważam, że obniżanie forka zatraca jego sens i główne przeznaczenie BartZ, Forester I generacji miała prześwit 190 mm, potem było coraz wyżej, aż doszło do 225 w moim modelu. Jakbym obniżył do 200, to na pewno nie zatraci on sensu, a zyska na trakcji Nie, no ja żech myślał, że Ty tak chcesz do 15-16 cm zejść... Tak to se rób... :wink: Jasne, że to ma sens 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Tak to se rób... Dzięki, bo już myślałem, że w życiu się nie zgodzisz :wink: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tarpan Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 radix99, Obniżyłem swojego Forestera XT 2007.Jeżdzę na gwincie TEIN Super Street.W porównaniu z serią rewelacja. Jak się już nie zastanawiasz czy, tylko jaki,to sprawdż też firmę BK . Są dedykowane, w miarę tanie i mają dobrą opinię na SubaruForesterOrg. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 kropkowicz zdaje sie mial sprezyny, dedykowane do Forka STi i amorki od Imnprezy STi kropkowicz miał różowe sprężyny do Forestera STi, oraz amortyzatory chyba AGX a potem zwykłe... Obniżenie było o jakieś 4 cm w stosunku do serii. Real photo: http://img862.imageshack.us/i/mg1790small.jpg/ A co do planów, to taki setup kusi, fajnie się bierze zakręty. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now