Jump to content

Jaki wymiar opon na felgi 18''


JKmotors
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem, posiadam felgi 18'', i nie wiem jaki profil i jaką szerokość na nie założyć, żeby to wszystko trzymało się kupy.

 

Subaru Impreza STI 2004, do jazdy codziennej, bez skrajnych odruchów u kierowcy do omijania dziur :twisted:

 

Seryjnie wiadomo wchodzi 225 x 40 R18.

Ale ta opona jest dla mnie za niska.

 

Co proponujecie, czy warto zakładac szersze opony z profilem 40 (które urosną), czy warto zwiększyć profil na 45, czy oba?

 

Nie zależy mi na przekłamaniach licznika prędkości, ważne, żeby opona się zmiesciła, i żeby wjechanie na dziurę nie kończyło się za każdym razem prostowaniem felgi...

Jeszcze raz przypomnę, że 17'' odpada... NARAZIE... ;).

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem w STi na 225/40R18 lato i w S3 też mam ten rozmiar lato i zimę - nigdy nic na razie nie prostowałem. Prawda jest taka że jak wpadniesz w dziurę która ma skrzywić felgę to i profil 45 jak i 50 ci nic nie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem w STi na 225/40R18 lato i w S3 też mam ten rozmiar lato i zimę - nigdy nic na razie nie prostowałem. Prawda jest taka że jak wpadniesz w dziurę która ma skrzywić felgę to i profil 45 jak i 50 ci nic nie pomoże.

Jestem tego samego zdania. Ja na lato mam 225/40R18 i nic nie krzywie. Nie ma co kombinować bo jak wpadniesz w dobra dziurę to tak czy siak się pognie felga czy opona wyższa czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc :). No muszę to jeszcze przemyśleć, ale może fakt... W sumie to same opony też będą trochę tańsze w tym standardowym rozmiarze (225x40). A faktycznie te pół centrymetra na średnicy może nie mieć znaczenia.

 

Zastanawiałem się tylko, czy nie uderzyć w profil 45, bo mój WR1 jest niższy od seryjnego STI o 2 centrymetry i takimi oponami mógłbym nadrobić dwie rzeczy, mieć "lepszy" profil i troche lepszy prześwit.

No nic, jutro od rana poszukiwania opon, felgi czekają po renowacji na swoich gumowych braci ;).

 

A na tych poprzednich zdartych oponach 225x40 jeździłem trochę po Raszynie (było trochę dziur) i okazało się, że na dwóch oponach były bąble, a felgi przy okazji renowacji musiały być prostowane. Nie wiem tylko czy to poprzedni właściciel, czy ja, ale trochę się przeraziłem, dlatego ten temat powstał.

 

Ale jak mówicie, że nie jest takie straszne nawet na profilu 40, to pewnie uderzę właśnie w 40, albo 45.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiałem się tylko, czy nie uderzyć w profil 45, bo mój WR1 jest niższy od seryjnego STI o 2 centrymetry i takimi oponami mógłbym nadrobić dwie rzeczy, mieć "lepszy" profil i troche lepszy prześwit.

Ja też mam obniżonego dość mocno w stosunku do serii. Więc pełen luzik!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, no to mnie pocieszyliście :). Mam nadzieję, że jak wyjadę na jakiś szuter, to nie skończy się na przedwczesnym wymuszonym zakupie 17'' :).

Narazie szukam po prostu czegoś troszkę wyższego okazyjnie, pewnie kupię to co się trafi tanio i nie będę narzekać 8) ...

 

-- 3 lip 2011, o 23:56 --

 

Są 245 x 40 na 18, Bridgestone RE050A Run Flat.

Wszyscy mi mówili, ze będą za twarde z racji Run Flat, narazie przejechałem jakieś 30km, i nie narzekam :).

 

Dzieki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Są 245 x 40 na 18, Bridgestone RE050A Run Flat.

Wszyscy mi mówili, ze będą za twarde z racji Run Flat, narazie przejechałem jakieś 30km, i nie narzekam .

 

Jestem ciekawy jak będzie Ci się użytkowało Run Flat'y bo większość moich kolegów miało i pierwsze co sprzedawali bo było extremalnie twardo...

Jednemu nawet felgi popękały jednemu w Megane.

Link to comment
Share on other sites

Vasquez, Prodrive z WR1, 18'' rozstawu nie znam... Ale chyba jest 8'' bo jest lepiej niż myślałem, że będzie :).

Jak trochę przejadę, to poinformuję jak tam się sprawuje takie cudo :).

Link to comment
Share on other sites

Po prostu trzeba regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach (na przykład co tankowanie), bo trudniej wyczuć jego ewentualny brak. A poza tym są raczej bezpieczniejsze.

Tylko tyle, że wzrasta sztywność opony, no ale dzisiaj trochę jeździłem i nie jest to dramat :).

Link to comment
Share on other sites

nie za bardzo rozumiem, RE070 tez jest runflat i sa stosowane w STi bez czujnika cisnienia powietrza

RE070 nie jest oponą RunFlat :idea: .

Co do opony RF bez czujników - to jest to o tyle niebezpieczne, że nie wiemy o za niskim lub całkowitym spadku ciśnienia, a taka opona bez ciśnienia to może przejechać tylko ileś km i z jakąś ograniczoną prędkością. Myślę że nie trzeba tłumaczyć co się może stać jak wjedziemy w szybki autostradowy łuk z dużą prędkością bez świadomości braku w niej ciśnienia :roll:

Link to comment
Share on other sites

Masz zupełna rację. Ale jak ktoś regularnie sprawdza ciśnienie, no i pamięta o tym, że po konkretnej dziurze trzeba uważać, to są jak najbardziej OK.

Każdy medal ma dwie strony... Zwykła opona jak złapie "pechowego" gwoździa w zakręcie, to skończy sie katastrofą, a tutaj nie.

 

Zresztą carfit swego czasu sporo pisał o tych oponach, i polecał, między innymi dlatego się zdecydowałem :):

viewtopic.php?f=26&t=109569&p=612117&hilit=re050a+run+flat#p612117

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...