Skocz do zawartości

Jaki wymiar opon na felgi 18''


JKmotors

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, posiadam felgi 18'', i nie wiem jaki profil i jaką szerokość na nie założyć, żeby to wszystko trzymało się kupy.

 

Subaru Impreza STI 2004, do jazdy codziennej, bez skrajnych odruchów u kierowcy do omijania dziur :twisted:

 

Seryjnie wiadomo wchodzi 225 x 40 R18.

Ale ta opona jest dla mnie za niska.

 

Co proponujecie, czy warto zakładac szersze opony z profilem 40 (które urosną), czy warto zwiększyć profil na 45, czy oba?

 

Nie zależy mi na przekłamaniach licznika prędkości, ważne, żeby opona się zmiesciła, i żeby wjechanie na dziurę nie kończyło się za każdym razem prostowaniem felgi...

Jeszcze raz przypomnę, że 17'' odpada... NARAZIE... ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w STi na 225/40R18 lato i w S3 też mam ten rozmiar lato i zimę - nigdy nic na razie nie prostowałem. Prawda jest taka że jak wpadniesz w dziurę która ma skrzywić felgę to i profil 45 jak i 50 ci nic nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w STi na 225/40R18 lato i w S3 też mam ten rozmiar lato i zimę - nigdy nic na razie nie prostowałem. Prawda jest taka że jak wpadniesz w dziurę która ma skrzywić felgę to i profil 45 jak i 50 ci nic nie pomoże.

Jestem tego samego zdania. Ja na lato mam 225/40R18 i nic nie krzywie. Nie ma co kombinować bo jak wpadniesz w dobra dziurę to tak czy siak się pognie felga czy opona wyższa czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :). No muszę to jeszcze przemyśleć, ale może fakt... W sumie to same opony też będą trochę tańsze w tym standardowym rozmiarze (225x40). A faktycznie te pół centrymetra na średnicy może nie mieć znaczenia.

 

Zastanawiałem się tylko, czy nie uderzyć w profil 45, bo mój WR1 jest niższy od seryjnego STI o 2 centrymetry i takimi oponami mógłbym nadrobić dwie rzeczy, mieć "lepszy" profil i troche lepszy prześwit.

No nic, jutro od rana poszukiwania opon, felgi czekają po renowacji na swoich gumowych braci ;).

 

A na tych poprzednich zdartych oponach 225x40 jeździłem trochę po Raszynie (było trochę dziur) i okazało się, że na dwóch oponach były bąble, a felgi przy okazji renowacji musiały być prostowane. Nie wiem tylko czy to poprzedni właściciel, czy ja, ale trochę się przeraziłem, dlatego ten temat powstał.

 

Ale jak mówicie, że nie jest takie straszne nawet na profilu 40, to pewnie uderzę właśnie w 40, albo 45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się tylko, czy nie uderzyć w profil 45, bo mój WR1 jest niższy od seryjnego STI o 2 centrymetry i takimi oponami mógłbym nadrobić dwie rzeczy, mieć "lepszy" profil i troche lepszy prześwit.

Ja też mam obniżonego dość mocno w stosunku do serii. Więc pełen luzik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no to mnie pocieszyliście :). Mam nadzieję, że jak wyjadę na jakiś szuter, to nie skończy się na przedwczesnym wymuszonym zakupie 17'' :).

Narazie szukam po prostu czegoś troszkę wyższego okazyjnie, pewnie kupię to co się trafi tanio i nie będę narzekać 8) ...

 

-- 3 lip 2011, o 23:56 --

 

Są 245 x 40 na 18, Bridgestone RE050A Run Flat.

Wszyscy mi mówili, ze będą za twarde z racji Run Flat, narazie przejechałem jakieś 30km, i nie narzekam :).

 

Dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 245 x 40 na 18, Bridgestone RE050A Run Flat.

Wszyscy mi mówili, ze będą za twarde z racji Run Flat, narazie przejechałem jakieś 30km, i nie narzekam .

 

Jestem ciekawy jak będzie Ci się użytkowało Run Flat'y bo większość moich kolegów miało i pierwsze co sprzedawali bo było extremalnie twardo...

Jednemu nawet felgi popękały jednemu w Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trzeba regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach (na przykład co tankowanie), bo trudniej wyczuć jego ewentualny brak. A poza tym są raczej bezpieczniejsze.

Tylko tyle, że wzrasta sztywność opony, no ale dzisiaj trochę jeździłem i nie jest to dramat :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo rozumiem, RE070 tez jest runflat i sa stosowane w STi bez czujnika cisnienia powietrza

RE070 nie jest oponą RunFlat :idea: .

Co do opony RF bez czujników - to jest to o tyle niebezpieczne, że nie wiemy o za niskim lub całkowitym spadku ciśnienia, a taka opona bez ciśnienia to może przejechać tylko ileś km i z jakąś ograniczoną prędkością. Myślę że nie trzeba tłumaczyć co się może stać jak wjedziemy w szybki autostradowy łuk z dużą prędkością bez świadomości braku w niej ciśnienia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zupełna rację. Ale jak ktoś regularnie sprawdza ciśnienie, no i pamięta o tym, że po konkretnej dziurze trzeba uważać, to są jak najbardziej OK.

Każdy medal ma dwie strony... Zwykła opona jak złapie "pechowego" gwoździa w zakręcie, to skończy sie katastrofą, a tutaj nie.

 

Zresztą carfit swego czasu sporo pisał o tych oponach, i polecał, między innymi dlatego się zdecydowałem :):

viewtopic.php?f=26&t=109569&p=612117&hilit=re050a+run+flat#p612117

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...