JKmotors Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Witam. Mam problem, posiadam felgi 18'', i nie wiem jaki profil i jaką szerokość na nie założyć, żeby to wszystko trzymało się kupy. Subaru Impreza STI 2004, do jazdy codziennej, bez skrajnych odruchów u kierowcy do omijania dziur Seryjnie wiadomo wchodzi 225 x 40 R18. Ale ta opona jest dla mnie za niska. Co proponujecie, czy warto zakładac szersze opony z profilem 40 (które urosną), czy warto zwiększyć profil na 45, czy oba? Nie zależy mi na przekłamaniach licznika prędkości, ważne, żeby opona się zmiesciła, i żeby wjechanie na dziurę nie kończyło się za każdym razem prostowaniem felgi... Jeszcze raz przypomnę, że 17'' odpada... NARAZIE... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Jeździłem w STi na 225/40R18 lato i w S3 też mam ten rozmiar lato i zimę - nigdy nic na razie nie prostowałem. Prawda jest taka że jak wpadniesz w dziurę która ma skrzywić felgę to i profil 45 jak i 50 ci nic nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Jeździłem w STi na 225/40R18 lato i w S3 też mam ten rozmiar lato i zimę - nigdy nic na razie nie prostowałem. Prawda jest taka że jak wpadniesz w dziurę która ma skrzywić felgę to i profil 45 jak i 50 ci nic nie pomoże. Jestem tego samego zdania. Ja na lato mam 225/40R18 i nic nie krzywie. Nie ma co kombinować bo jak wpadniesz w dobra dziurę to tak czy siak się pognie felga czy opona wyższa czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dzięki za pomoc . No muszę to jeszcze przemyśleć, ale może fakt... W sumie to same opony też będą trochę tańsze w tym standardowym rozmiarze (225x40). A faktycznie te pół centrymetra na średnicy może nie mieć znaczenia. Zastanawiałem się tylko, czy nie uderzyć w profil 45, bo mój WR1 jest niższy od seryjnego STI o 2 centrymetry i takimi oponami mógłbym nadrobić dwie rzeczy, mieć "lepszy" profil i troche lepszy prześwit. No nic, jutro od rana poszukiwania opon, felgi czekają po renowacji na swoich gumowych braci . A na tych poprzednich zdartych oponach 225x40 jeździłem trochę po Raszynie (było trochę dziur) i okazało się, że na dwóch oponach były bąble, a felgi przy okazji renowacji musiały być prostowane. Nie wiem tylko czy to poprzedni właściciel, czy ja, ale trochę się przeraziłem, dlatego ten temat powstał. Ale jak mówicie, że nie jest takie straszne nawet na profilu 40, to pewnie uderzę właśnie w 40, albo 45. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwolny Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Ja mam 215/40R18 i sam się dziwię, że przez 10tkm nic nie pokrzywiłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zastanawiałem się tylko, czy nie uderzyć w profil 45, bo mój WR1 jest niższy od seryjnego STI o 2 centrymetry i takimi oponami mógłbym nadrobić dwie rzeczy, mieć "lepszy" profil i troche lepszy prześwit. Ja też mam obniżonego dość mocno w stosunku do serii. Więc pełen luzik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Hehe, no to mnie pocieszyliście . Mam nadzieję, że jak wyjadę na jakiś szuter, to nie skończy się na przedwczesnym wymuszonym zakupie 17'' . Narazie szukam po prostu czegoś troszkę wyższego okazyjnie, pewnie kupię to co się trafi tanio i nie będę narzekać 8) ... -- 3 lip 2011, o 23:56 -- Są 245 x 40 na 18, Bridgestone RE050A Run Flat. Wszyscy mi mówili, ze będą za twarde z racji Run Flat, narazie przejechałem jakieś 30km, i nie narzekam . Dzieki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 a felga jest 8" czy 8'5" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Są 245 x 40 na 18, Bridgestone RE050A Run Flat.Wszyscy mi mówili, ze będą za twarde z racji Run Flat, narazie przejechałem jakieś 30km, i nie narzekam . Jestem ciekawy jak będzie Ci się użytkowało Run Flat'y bo większość moich kolegów miało i pierwsze co sprzedawali bo było extremalnie twardo... Jednemu nawet felgi popękały jednemu w Megane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Vasquez, Prodrive z WR1, 18'' rozstawu nie znam... Ale chyba jest 8'' bo jest lepiej niż myślałem, że będzie . Jak trochę przejadę, to poinformuję jak tam się sprawuje takie cudo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 245 wydaje mi sie kapke za szerokie bo do 8,5" daje sie opony o szerokosci 235. Ale na 245 przy 8" cali ratujesz ranty felg przed kraweznikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Stosowanie RunFlat bez czujników ciśnienia to proszenie się o duże kłopoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 nie za bardzo rozumiem, RE070 tez jest runflat i sa stosowane w STi bez czujnika cisnienia powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Po prostu trzeba regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach (na przykład co tankowanie), bo trudniej wyczuć jego ewentualny brak. A poza tym są raczej bezpieczniejsze. Tylko tyle, że wzrasta sztywność opony, no ale dzisiaj trochę jeździłem i nie jest to dramat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 nie za bardzo rozumiem, RE070 tez jest runflat i sa stosowane w STi bez czujnika cisnienia powietrza RE070 nie jest oponą RunFlat . Co do opony RF bez czujników - to jest to o tyle niebezpieczne, że nie wiemy o za niskim lub całkowitym spadku ciśnienia, a taka opona bez ciśnienia to może przejechać tylko ileś km i z jakąś ograniczoną prędkością. Myślę że nie trzeba tłumaczyć co się może stać jak wjedziemy w szybki autostradowy łuk z dużą prędkością bez świadomości braku w niej ciśnienia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Masz zupełna rację. Ale jak ktoś regularnie sprawdza ciśnienie, no i pamięta o tym, że po konkretnej dziurze trzeba uważać, to są jak najbardziej OK. Każdy medal ma dwie strony... Zwykła opona jak złapie "pechowego" gwoździa w zakręcie, to skończy sie katastrofą, a tutaj nie. Zresztą carfit swego czasu sporo pisał o tych oponach, i polecał, między innymi dlatego się zdecydowałem : viewtopic.php?f=26&t=109569&p=612117&hilit=re050a+run+flat#p612117 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się