Skocz do zawartości

Zamiana licznika mile / kilometry, pali się ABS


JKmotors

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Mam następujący problem, wymieniłem licznik taki:

WR1_STi_Cluster_wDCCD.jpg

 

Na taki:

 

Prodriveinstrumentgaugecluster.jpg

 

Wszystko działa, i jest OK, tylko tyle, że w drugim liczniku pali się ABS, a w pierwszym nie. Sprawdzałem dwa razy, i za każdym razem jest tak samo. Drugi wyświetla ABS, pierwszy nie. Wątpię, żebym miał coś z ABS-em, wszystko działa hamuje, pompuje, trzyszczy i jest OK. A głupio się będzie jeździć z tą zółtą kontrolką święcącą...

 

Czy to może być różnica w licznikach (bo wszystko inne działa!!!!!!!) czy kwestia zamiany jakiś dwóch pinów?

 

Liczę na pomoc i dzieki

 

PS. Uprzedzając, wiem, że mądrym wyjściem jest wyjąć bezpiecznik ABS, i jeździć bez niego, ale nie tylko ja jeżdżę samochodem, i musi działać ABS, nie wystarczy wyłączyć :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

-- 30 cze 2011, o 00:02 --

 

Coś się (*&^@$%(*&^ w obrazkach, ale ogólnie licznik jest dokładnie taki sam, tylko zamiast mil kilometry.

 

Może ktoś...?

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O :). O tym nie pomyślałem.

 

Tylko że tam jest pełno kontrolek, a tych żarówek z tyłu jest kilka, i nie do końca jestem pewien która może być od ABS-u.

Będę kombinować, to byłoby logiczne rozwiązanie problemu, i początek kolejnego z ABS-em...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak na starym liczniku wyjmiesz bezpiecznik od abs'u to nie powinna się wtedy zapalić kontrolka abs'u? Tak może być łatwo sprawdzić czy działa, bo jak wyjmiesz bezpiecznik i się nie zapali to znaczy, że nie działa lampka ;). A jak się mylę to proszę mnie poprawić!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieci sie nawet u mnie w dziadku na testa rano :wink:

 

Jeszcze mozesz podpytac kolege sfaragdas, zakladal watek o konwersji licznikow, choc tam chodzilo o modele 2008 wzwyz, ale coz szkodzi zapytac :wink:

Jakby co Jacku, nasmaruj do mnie esesmana, podesle Ci numer do w/w kolegi

 

a to ten watek: viewtopic.php?f=19&t=136472&view=unread#unread

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (WRX) po przełożeniu amerykańskiego na europejski licznik, wszystkie kontrolki zachowują się tak jak zachowywały się wcześniej.

 

Może ktoś celowo zawalczył z żarówką - żeby np. nie denerwowało go "pomarańczowe coś" na desce po wyłączeniu ABS? (oczywiście można też zakładać złą wolę i chęć ukrycia wady auta, jeśli ABS-u nie da się "włączyć"...)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, pomuki poleciały :). Już jestem blisko rozwiązania problemu, prawdopodbnie to jednak jakiś błąd w komputerze powstały po przekładce (ABS działa, sprawdzałem :twisted: ).

W poprzednim ABS nie świeci się wogóle :).

Jak rozwiązę problem, to oczywiście napiszę co i jak :).

 

Łukasz, z rejestracją coraz lepiej mi idzie, więc jak tylko będzie, zgodnie z obietnica razem testujemy DCCD :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, z rejestracją coraz lepiej mi idzie, więc jak tylko będzie, zgodnie z obietnica razem testujemy DCCD :).

 

Superancko! Nie moge sie doczekac, sesese :twisted:

 

btw

 

Wpadlbys na spota w tym tygodniu, nawet nie wariatem, ale tak, turystycznie pogadac, tylko ze ja bede po 22, bo pracuje caly tydzien, ale bede :D

 

YO! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Są pierwsze informacje:

- ABS ma odwrotną polaryzację, że tak to ujmę, to znaczy jak wyjmuje bezpiecznik, to gaśnie, a jak wkładam, to się zapala :).

- Wykrzyknik hamulcowy zapewne jest powiązany z ABS-em i zapala się jak ABS jest zapalony.

 

Stąd kolejne dwa pytania:

1) Czy ma ktoś z Was schematy podłączeń, żeby zbadać, czy wystarczy zamienić dwa kabelki w którejś z tych trzech wtyczek do licznika?

2) Czy macie jakies miejsce, gdzie można przepisać przebieg starego licznika na nowy? Zależy mi na zachowaniu oryginalności przebiegu. Może być PW, bo to zapewne nie będzie ASO :twisted:

 

Thx :)

 

-- 5 lip 2011, o 17:43 --

 

Wpadlbys na spota w tym tygodniu, nawet nie wariatem, ale tak, turystycznie pogadac, tylko ze ja bede po 22, bo pracuje caly tydzien, ale bede :D

Łukasz, nie wiem czy dam radę ze wszystkim się wyrobić. Ale jak już będzie na polskich rejestracjach, to mogę po Ciebie wpaść, i skoczymy na spota razem :).

 

-- 6 sie 2011, o 17:46 --

 

Problem się rozwiązał, więc dedykuję rozwiązanie dla przyszłych pokoleń:

 

Aby zmienić swoje liczniki z mil na kilometry (omijając problemy kontrolek, stopni celsjusza, etc, itp) najprościej jest:

 

1. Kupić licznik (identyczny!) w kilometrach

1' Jeśli licznik działa, przepisać przebieg i finish, jeśli sa problemy z kontrolkami (świecą się jakies które nie powinny np. ABS lub hamulce a zakłądam, że będą) to:

2. Zapisać przebiegi obu liczników

3. Wykręcić dwie śrubki wyjąć czarny plastik, wykrecić następne trzy, opuścić kierownicę wysunąć liczni, odpiąć trzy wiązki i go wyjąć.

4. Znaleźć specjalistę który się tym zajmuje, i poprosić Go żeby skopiował soft z licznika w kilometrach (jeżeli ktoś potrzebuje namiary proszę o PW) i wgrać ten soft na licznik w milach.

6. Zamienić liczniki cyferblatami

7. Wybrać ładniejsze szkiełko i założyć na działający licznik

8. Ustawić gotowy licznik na przebieg z poprzedniego licznika (mile * 1.6 = km)

9. Włożyć licznik do auta.

 

Chyba bardziej łopatologicznie się nie da ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...