Skocz do zawartości

Legacy 2004 - pomysły na Led-y daylight...


micha_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ja od dłuższego czasu jeżdżę z tylko włączonymi światłami pozycyjnymi i halogenami przeciwmgielnymi. Zauważyłem, że coraz więcej samochodów ma w miejscu świateł przeciwmgielnych światła do jazdy dziennej (zwykłe żarówkowe nie LEDy). Tak np. jest u Skody. Mijałem tak już wiele patroli drogowych, ale żaden mnie nie zatrzymał. Pewno myślą, że ten typ tak ma (jak u Skody). I w ten sposób oszczędzam ksenony. Dodatkowo oszczędzam też płyn do spryskiwaczy, bo przy wyłączonych ksenonach nie uruchamiają się ich spryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dłuższego czasu jeżdżę z tylko włączonymi światłami pozycyjnymi i halogenami przeciwmgielnymi. Zauważyłem, że coraz więcej samochodów ma w miejscu świateł przeciwmgielnych światła do jazdy dziennej (zwykłe żarówkowe nie LEDy). Tak np. jest u Skody. Mijałem tak już wiele patroli drogowych, ale żaden mnie nie zatrzymał. Pewno myślą, że ten typ tak ma (jak u Skody). I w ten sposób oszczędzam ksenony. Dodatkowo oszczędzam też płyn do spryskiwaczy, bo przy wyłączonych ksenonach nie uruchamiają się ich spryskiwacze.

 

chyba zabraklo usmieszkow na koncu :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przeciwmgielne jak sama nazwa wskazuje służą do ?

 

Mam cie! PRZECIWMGŁOWE :D:twisted::P

 

 

Than_Junior: Co do jazdy na przeciwmgłowych, to niestety bywa ona wkurzająca dla mijających Cię kierowców, bo takie światła walą czasem po oczach jak długie (choćby przez to większe rozproszenie).

 

Myślę, że w tej kwestii można by pokombinować z dołożeniem dodatkowej żarówki do dolnej obudowy reflektora, która by się świeciła wraz z włączeniem świateł mijania. Nie wiem jak u ciebie, ale ja w swoim Legasiu II mam wolny slot na dodatkową żarówę obok tej przeciwmgłowej i sam się zastanawiam nad taką przeróbką. Dodatkowe światła dolne ze zderzaka, moim zdaniem, dodają trochę sportowego charakteru do auta, a Ledy to faktycznie lekka wioska.

 

Pozdro!

 

 

mojasubaraforum.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gupim nie jest i sprawdzalem wczesniej - u mnie nie oslepiaja, ale sa dobrze widoczne. I uwazam, ze lepiej tak jezdzic niz z dorobionymi LEDami, ktore czesto swieca jak znicze i w ogole nie spelniaja swojej roli :roll:

 

Zaznaczam tez, ze na przeciwmgielnych/przeciwmglowych jezdze tylko jak jest bardzo sloneczny dzien, bo szczegolnie w takich warunkach widac je lepiej niz ksenony.

 

Bo przeciwmgielne jak sama nazwa wskazuje służą do ?

 

a hamulec postojowy sluzy do....? ;-) No wlasnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cie! PRZECIWMGŁOWE :D:twisted::P

 

Nazwa przeciwmgielne jest również poprawna :wink:

 

Używanie tych świateł niezgodnie z PoRD jest... łamaniem prawa.

 

a hamulec postojowy sluzy do....? ;-) No wlasnie!

 

Nie mylmy hamulca postojowego z awaryjnym, który zazwyczaj również spełnia funkcję postojowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechałem autem ze światłami dziennymi . Co chwila ktoś mi zwracał uwagę na CB , aby włączył światła . Miałem już dość uwag i włączyłem mijania :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi please koncepcję oszczędzania ksenonów, bo nie rozumiem, a tu conajmniej 2 osoby o tym pisały.

 

Zaletą żarników ksenonowymi jest długi czas pracy - dzięki temu w praktyce wszystko jedno ile się jeździ na światłach mijania w dzień.

Koszt wymiany obu żarników ksenonowych jest dalej dużo mniejszy niż montaż jedynego słuszny zestawu dziennych LEDów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi please koncepcję oszczędzania ksenonów, bo nie rozumiem, a tu conajmniej 2 osoby o tym pisały.Zaletą żarników ksenonowymi jest długi czas pracy - dzięki temu w praktyce wszystko jedno ile się jeździ na światłach mijania w dzień.

Najprawdopodobniej chodzi min. o to, że żarniki ksenonowe bardzo nie lubią ciągłego włączania i wyłączania, i nie chodzi o ich całkowity czas życia podczas świecenia, więc zużycie ksenonów podczas użytkowania auta częściej w jeździe miejskiej skraca ich żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie akurat ten argument nie przemawia, wymienia sie je na tyle rzadko, ze nawet jakby koszt mial byc stosunkowo duzy, to sie rozklada na wiele lat... :)

 

No właśnie, nawet jeśli liczymy inwestycję w porządne ledy, to zwrot jest długi i niepewny.

IHMO w Legacy/Obk MY07-09 biksenony są fajne i efektywne. Nie widzę sensu w "fancy" rozwiązaniach typu lampy przeciwmgielne doświetlające zakręty, światła dzienne (*).

Oczywiście jak kto lubi - nie mam nic przeciwko, dla mnie spoko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie akurat ten argument nie przemawia,
No właśnie, ....... Nie widzę sensu w "fancy" rozwiązaniach typu lampy przeciwmgielne doświetlające zakręty, światła dzienne (*).

Pany :lol: , ja tylko starałem się znaleźć jakiś argument i tak sobie to wytłumaczyłem :mrgreen: ale powyżej w dyskusji to nie byłem "ani orędownikiem ani zwolennikiem" takiego rozwiązania więc docurobei jak chcesz znać jakieś konkrety a nie moje domysły :roll: :P musisz zagadać te

conajmniej 2 osoby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...