Jump to content

mierzenie poziomu oleju w SBD


Recommended Posts

Bardzo proszę Dział Techniczny o udzielenie odpowiedzi na dwa pytania:

1) Instrukcja do Outbacka Diesla określa, że mierzenie oleju w SBD powinno odbywać się 5 minut po zatrzymaniu silnika (nawet z pogrubionym dopiskiem, że "dłuższa zwłoka spowoduje, że pomiar nie będzie właściwy".

Poinformowano mnie jednak, że taki sposób pomiaru oleju jest niewłaściwy i musi być dokonywany dopiero 20-30 minut po zgaszeniu silnika.

 

Jaka jest jedynie słuszna wersja?

 

2) Czy istnieją normy zużycia oleju w SBD (pytanie dotyczy Outbacka'10) ? Czy są określone przez producenta ? Jeśli są - to jakie są :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W każdym silniku spalinowym pomiar poziomu oleju silnikowego odbywać powinien się na płaskiej powierzchni oraz co najmniej kilkanaście minut po zatrzymaniu sinika.

 

Ogólnie przyjętą zasadą jest norma zużycia oleju silnikowego 1l/1000km.

Link to comment
Share on other sites

m_dz, nie sądzę, żeby Poznaniankę usatysfakcjonowała Twoja odpowiedź. Biorąc pod uwagę dyskusję w innym wątku, pytanie jest skierowane do DT więc gdybanie oraz dywagacje nie przydadzą się Poznaniance :wink:

Link to comment
Share on other sites

Chyba w czołgu

 

Nie tylko :idea: pamiętam instrukcję VW Passat z normą do 2 l na tysiąc i Porsche równiez do 2 l / 1000 km

VW nie wiem ile zuzywał ale Porsche ...nie zużywało oleju... 8) mimo częstych ( skomplikowanych :twisted: ) prób mierzenia....

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju, hitlerwageny leżą daleko poza moim zakresem zainteresowań.

 

Tak czy siak, dobrze Pan wie, że papier jest cierpliwy. Nie takie rzeczy drukowano, nieprawdaż ?

Link to comment
Share on other sites

Wprawdzie Dział Techniczny nie odpowiedział na nurtujące mnie pytania na forum, ale odpisał na maila:-)

 

Zgodnie z instrukcją, cytuję manual do OBK/Legacy 2010 : „W silnikach Diesla należy sprawdzić poziom oleju silnikowego pięć minut po zatrzymaniu silnika. Dłuższa zwłoka spowoduje, iż pomiar będzie niewłaściwy”. Ten zapis, dla zwiększenia jego powagi zapewne, jest wzięty w ramkę, oznaczony wykrzyknikiem i wyboldowany, żeby użytkownik przypadkiem nie przegapił...

 

Według DT pomiaru należy dokonywać tradycyjnie - na zimnym silniku. Zdecydowanie więc nie po 5 minutach.

 

DT zachował się bardzo PR-owsko i złożył podziękowanie za "zauważenie tej nieścisłości w instrukcji obsługi.

Informacja ta jest dla nas szczególnie istotna, ponieważ pozwoli ona w przyszłości uniknąć nieścisłości wynikających z interpretacji tłumaczącego instrukcję obsługi." :D I tyle.

 

Może drobiazg (tłumacz spożył za dużo sake? :D ) - ale akurat w moim mocno spożywającym olej silniku ma to spore znaczenie - różnica między pomiarami po-pięciominutowymi i na "zimnym" to około 1/3 skali na bagnecie...

 

Dostałam też info o normie zużycia oleju - "Subaru zakłada, iż zużycie oleju do 1l/1000km jest akceptowalnym poziomem."

Link to comment
Share on other sites

Nie takie rzeczy drukowano, nieprawdaż ?

Pamietam/czytałem :?: jak właściciel prawie nowego BMW 5/7 , (2003-2005 :?: ) oddal auto do serwisu w D na "mały przeglad" przed wyjazdem na urlop do Hiszpanii....przy odbiorze "znalazl" w bagazniku 6 litrów oleju ....pyta szefa serwisu po co te 6 litrow oleju :?: a on mu na to , że pewnie zrobi 5 - 6 tys km na tych wakacjach wiec te 6 litrow powinno starczyć :mrgreen:

 

-- 13 lip 2011, o 16:52 --

 

akurat w moim mocno spożywającym olej silniku

pytalem juz wczesniej i nie bylo odpowiedzi...jakie zuzycie wyszlo z pomiarow ASO :?:

ps. chyba , ze byla ale nie doczytalem :roll:

Link to comment
Share on other sites

pytalem juz wczesniej i nie bylo odpowiedzi...jakie zuzycie wyszlo z pomiarow ASO :?:

ps. chyba , ze byla ale nie doczytalem :roll:

 

Była:-) Zacytuję się z tamtego wątku :D

Poznanianka[/b] , czy sa juz jakies wstepne wyniki pomiarów ASO :?: 8) ..na zimno/ciepło/po 5 min. i ile ten silnik go zuzywa na 1000 km......chyba , że produkuje.....to tez napisz... :wink:

 

Tak jak napisałam w kilku innych postach powyżej, ale już zbieram w jedno - biorę pod uwagę pomiary ASO:

- pierwszy pomiar po 1000 km od zmiany oleju- 3/4 na skali

- drugi pomiar po 2 000 km od pomiaru nr 1 (czyli po 3 tysiącach od wymiany oleju) - minimum i zapalona kontrolka...

Pomiary po 20-30 minutach od postoju, na wymianie wlane ok. 6l oleju

Mój pomiar "zero" (pół godziny po wjeździe do garażu z wymiany oleju) - F na skali. Brak pomiaru zero w ASO. Biorę więc pod uwagę tylko ubytek 3/4 ze skali (nie mam pojęcia ile się mieści w tym silniku między L a F na skali - litr?) w czasie dwóch tysięcy km...

Silnik oleju nie produkuje, rafinerii nie otwieram, będę intensywnie wspierać producentów oleju i realizować ich plany sprzedaży ...

:

Link to comment
Share on other sites

W norweskiej instrukcji Forestera diesla tez wyraznie jest napisane o pomiarze w 5 minut po wylaczeniu silnika i wyraznie jest napisane, ze mierzy sie na rozgrzanym silniku.

Tak wiec, to nie wina tlumacza.

Wedlug mojej instrukcji jesli zuzycie wzrasta do 2l na 1000 km trzeba sie skontaktowac z ASO.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...