Skocz do zawartości

Amortyzatory Legacy


blade

Rekomendowane odpowiedzi

podepne sie. Ja mam 130 tyskow i cos mi z przodu puka, na szarpakach itp wszystko w normie, jedna guma w wahaczu przednim wykazuje jeakies zuzycie ale bez tragedii, amory na sciezce tez sa w normie ale sam juz nie wiem wiec moze skonczy sie to wymiana amorkow z przodu.

Ostatnio wymienilem prowadnice w zaciskach hamulcowych bo tam jakis luz znalazlem ale nie pomoglo...

Albo amorki albo maglownica... Co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy stabilizatora przedniego i łączniki jeszcze sprawdż

 

-- 28 cze 2011, o 21:19 --

 

Witam, posiadam legacy 2.5 NA 2005, z przebiegiem 220 tyś i wypadało by zmienić amortyzatory. W związku z tym mam pytanie jakie amortyzatory najlepiej wybrać i ile może taka usługa kosztować z wymianą ? Chodzi mi o przód i tył.

Np.Możesz założyć amorki kayaba exel-g. Co do cen to się nie orientuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki, zwrócę na to jeszcze raz uwagę.

 

amorki tylne gdzies po 250 za szt widzialem jakis czas temu, przód to nie wiem ile stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki widziałem tą aukcje, coś widać chętnych brak. :roll:

Ciekawe w jakim to jest stanie i ile wytrzyma :?:

 

Nie chcę kupić tego w ciemno w nie wiadomo jakim stanie.. tym bardziej ze za 1100 zł kupię 4 nowe amortyzatory kayaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak; miałem kiedyś w Celice robionego customowego Bilsteina, po 3 latach tluczenia go sprzedałem gosciowi , który 2 lata potem jeszcze do mnie zadzwonił czy nie da sie go zmiekczyc, bo jeszcze był w pełni sprawny... Ja na tych Bilach zrobiłem wtedy ze 100 tys. Sam bym ten zestaw kupił, ale jak na złość wyszło mi sprawność amorka 80% i seria zostaje .Co ciekawe sam mam podobny problem ze stukaniem na dziurach, amory ok, na szarpakach ok, pozostaje sprawdzić te mocowania stabilizatora.. Słyszał ktoś coś o poliuretanach do Legacy 05?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak; miałem kiedyś w Celice robionego customowego Bilsteina, po 3 latach tluczenia go sprzedałem gosciowi , który 2 lata potem jeszcze do mnie zadzwonił czy nie da sie go zmiekczyc, bo jeszcze był w pełni sprawny... Ja na tych Bilach zrobiłem wtedy ze 100 tys. Sam bym ten zestaw kupił, ale jak na złość wyszło mi sprawność amorka 80% i seria zostaje .Co ciekawe sam mam podobny problem ze stukaniem na dziurach, amory ok, na szarpakach ok, pozostaje sprawdzić te mocowania stabilizatora.. Słyszał ktoś coś o poliuretanach do Legacy 05?

 

to chyba róznie bywa z używanymi amorkami,

jakiś czas temu kupiłem używane tylne ze sprężynami niby z auta z przebiegiem 40 tys-

na przeglądzie jeden pokazał 0 skuteczności!

na szczęście sprężyny okazały się rzeczywiście poliftowe więc wróciłem do starych amorków z "nowymi sprężynami" i tył trochę przestał siedzieć :)

 

czyba że te ze Bilsteiny są naprawde jakieś niezniszczalne- ale myślę że takie rzeczy to nie w Polsce ;)

 

a puka Ci z przodu? bo mi tak, tylko tak dziwnie na łagodnych nierównościach nic- cisza, nawet na znacznych. A na krótkich dołach/wyrwach- jak zawieszenie musi mieć duży skok, to napierdziela ostro.

jakbyś ogarnął co to to daj znać :)

w wolnej chwili będę wymieniał końcówki stabilizatora, też dam znać czy coś się zmieni.

 

miłego dnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie moje tez ma koło 220 tys od nowości i nic nie było w zawiasie wymienione, jak odebrałem z salonu tak jeździ do dziś.( no może z wyjątkiem sprzęgła) co do stukania to tez mi puka w momencie jak by amortyzator sie" wyciągał" na dziurze, oblokam jeszcze ten stabilizator, może to to?! Mam zamiar dorobić poliuretany do może nawet całego zawiasu, zobaczymy. Mam w Carlosie poliuretan, oprócz spokoju z zawiasem na wieki wieków, poprawiła sie precyzja prowadzenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A,ortyzatory Bilstein z tej aukcji to bodajże model B6 lub B8. Sam o nich myślałem ale mam jeszcze gwarancje więc na razie odpadają. Od tego sprzedawcy kupowałem parę innych rzeczy i mogę go polecić. Zreszta on sam ma taki komplet w swoim Legacy i mówił mi że różnica w prowadzeniu jest znaczna.

Co do samych amorków to są one rozbieralne i mona je regenerować a nawet zmieniać ich charakterystykę. Zajmuje się tym firma Zerkopol w Warszawie (chyba są autoryzownym serwisem Bilsteina). parę lat temu kupiłem taki zestaw do VW Golfa i przed montażem sprawdziłem u nich i był Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Zreszta on sam ma taki komplet w swoim Legacy i mówił mi że różnica w prowadzeniu jest znaczna.
Patrząc na ilość zwojów w przednich sprężynach, to na pewno...

Sprawności mierzonej w stacji diagnostycznej nie należy ufać. Właśnie wyjąłem z samochodu żony amory, które miały sporo ponad 70% a nie trzymały zupełnie. Ja mam zasadę: jeśli podejrzewasz że amory są do wymiany to na pewno są do wymiany. Działa dotąd niezawodnie :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar dorobić poliuretany do może nawet całego zawiasu, zobaczymy. Mam w Carlosie poliuretan, oprócz spokoju z zawiasem na wieki wieków, poprawiła sie precyzja prowadzenia..

 

 

o co chodzi z tymi poliuretanami? w czym są lepsze i dlaczego mają być na wieki wieków?- nawet w Palsce? poliuretan ma być zamiast gum czy czego?

 

co do stukania to tez mi puka w momencie jak by amortyzator sie" wyciągał" na dziurze, oblokam jeszcze ten stabilizator, może to to?!.

 

mi właśnie też jakoś tak ja amor w dół idzie... wku**ia mnie to niemiłosiernie!! i nie mogę ogarnąć co to!

 

ja mam 135 kkm i sprzęgło jeszcze działa, chociaż czasem przy ruszaniu nieco szarpie, podobno zależy jak się przeciwwaga w dwumasie ułoży...

przy nast przeglądzie muyszę silnik wyjąć do regulacji luzów zaworowych to pewnie i sprzęgło na jednomasowe wymienie od razu :/

 

tylne amorki tzn sprężyny zmieniłem bo tył mi siedział naiprawdopodobniej ze zmęczenia od butli lpg w bagażniku, idąc za radą Anrdzeja Kopera szukałem sprężyn i amorków po 2008 bo jak mówił jakaś zmiana wtedy weszła i tyłki mniej od tego czasu siedziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że też podepnę się pod ten temat. Czy KYB Excel-G będą lepsze, niż OEM? Też muszę wymienić i aktualnie skłaniam się ku OEMowym. KYB są oczywiście tańsze, więc jeśli byłyby przypadkiem lepsze albo porównywalne, to nie ma co przepłacać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o poliuretan to oczywiście zastępuje sie wszelkie gumy w zawieszeniu poliuretanami, ma on dużo większa wytrzymałość na zużycie jest odporny na sól, olej, itd. Po założeniu poluretanowych wszystkich gum w drazkach itd poprawiła mi sie precyzja prowadzenia, i wyciszylo sie wszelakie skrzypienie itd, a mówię tu o Carlosie czyli aucie z 1992 r!! No i wytluczonych drazkow itd pewnie już w tym aucie do końca jego " życia" nie będę musiał wymieniać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o poliuretan to oczywiście zastępuje sie wszelkie gumy w zawieszeniu poliuretanami, ma on dużo większa wytrzymałość na zużycie jest odporny na sól, olej, itd. Po założeniu poluretanowych wszystkich gum w drazkach itd poprawiła mi sie precyzja prowadzenia, i wyciszylo sie wszelakie skrzypienie itd, a mówię tu o Carlosie czyli aucie z 1992 r!! No i wytluczonych drazkow itd pewnie już w tym aucie do końca jego " życia" nie będę musiał wymieniać..

 

 

sounds to be perfect :)

 

--to w takim razie te poliuretany powinny być ogólnie dostępne i wszyscy byśmy je kupili :)

 

są gdzieś do mojego legaca? czy ta się na zamówienie u magika generuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna szansa w Polsce, to jechać do Olkusza, zostawić w pewnej firmie auto na wzór na dwa dni, odebrać komplet na cały zawias i potem oni już bedą sprzedawać jak bedą mieli odwzorowane. Myśle ze sie w końcu wybiore, mam tam rzut kamieniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie, czy jest różnica pomiędzy amortyzatorami do wersji 2,5 EU a 2,5 US? Obdzwonilem chyba juz wszystkie sklepy i nic. Nigdzie w katalogach nie ma do tego modelu 2.5 173 KM. Kazdy mowi ze tylko serwis zostaje a w serwisie powiedzieli ze tych amortyzatorow to nigdy nie bylo nawet w centralnym magazynie w Belgii :shock: :shock: i nawet ceny nie moga powiedziec juz nie mowiac o terminie dostawy. Czy te z alledrogo KAYABA Excel-G 334373 beda pasowały do mojego wynalazku? Dodam ze oryginalny ma nr 20310AG01A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...