Skocz do zawartości

Forester diesel przeglad po 60tys


najman

Rekomendowane odpowiedzi

W ASO krzycza 1700zl. Nie chce robic tam przegladu. Oni chca wymienic olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, filtr paliwa, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy, plyn chlodniczy oraz olej w przednim i tylnym moscie - tyle uslyszalem przez telefon. Na pewno wymienie olej silnikowy z filtrem filtr paliwa i filtr powietrza ale plynu chlodniczego na pewno nie i hamulcowego tez nie a olej w mostach nie wiem czy wymieniac czy zostawic? Co o tym sadzicie? Mam znajomego dobrego mechanika, ktory podstawowe rzeczy na pewno ogarnie.

Do wymiany jeszcze bede mial jak zwykle (nie wiem czy dobrze pamietam) lacznik stabilizatora w ASO taka guma kosztuje ponad 50zl, ostatnio pukalo cos z tylu i wlasnie to wymienili teraz znowu z przodu cos puka wiec to pewnie to bo podobno w tych autach to sie najczesciej wymienia-tak mowili w ASO. Jak sprawdzic ten luz? Na szarpakach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale plynu chlodniczego na pewno nie i hamulcowego tez nie a olej w mostach nie wiem czy wymieniac czy zostawic? Co o tym sadzicie?

 

Masz rację, ja też bym nie wymieniał.... :roll: :mrgreen:

 

Na pewno wymienie olej silnikowy z filtrem filtr paliwa i filtr powietrza

 

Eeee tam, tego też nie wymieniaj, po co :?: :mrgreen:

 

No i przegląd masz z głowy.... :mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO krzycza 1700zl. Nie chce robic tam przegladu. Oni chca wymienic olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, filtr paliwa, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy, plyn chlodniczy oraz olej w przednim i tylnym moscie - tyle uslyszalem przez telefon.
moglby ktos podrzucic co dokladnie robi sie przy jakich przegladach w foresterze?

popros w aso żeby Ci mailem przesłali co i jak......moze za szybko mowili... :?: :mrgreen:

Jako własciciel to Ty decydujesz co tam sobie zmienisz lub nie zmienisz.......( jeżeli auto ma miec gwarancje to aso decyduje )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u Was ile kosztuje taki przegladzik i co tam robicie i wymieniacie? Moze na priv?

 

Najlatwiej zadzwonic 22-8460049 (9-16) ...i sie dogadać :wink: na oleju w skrzyni i dyfrze nie oszczędzać bo musi byc wymieniony , lepiej powiedziec , że z forum :idea: ...to moze jakis rabat dadzą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO krzycza 1700zl. Nie chce robic tam przegladu. Oni chca wymienic olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, filtr paliwa, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy, plyn chlodniczy oraz olej w przednim i tylnym moscie - tyle uslyszalem przez telefon. Na pewno wymienie olej silnikowy z filtrem filtr paliwa i filtr powietrza ale plynu chlodniczego na pewno nie i hamulcowego tez nie a olej w mostach nie wiem czy wymieniac czy zostawic? Co o tym sadzicie? Mam znajomego dobrego mechanika, ktory podstawowe rzeczy na pewno ogarnie.

Do wymiany jeszcze bede mial jak zwykle (nie wiem czy dobrze pamietam) lacznik stabilizatora w ASO taka guma kosztuje ponad 50zl, ostatnio pukalo cos z tylu i wlasnie to wymienili teraz znowu z przodu cos puka wiec to pewnie to bo podobno w tych autach to sie najczesciej wymienia-tak mowili w ASO. Jak sprawdzic ten luz? Na szarpakach?

 

To są normalne rzeczy które trzeba zrobić.Kupujesz auto za 1xx tysiecy i 1700 dla Ciebie to duzo?Nikt nie chce przeplacac ale w okresie gwarancji wielkiego wyboru niema. A co bedzie jak padnie sprzeglo za 6000,dpf za 10000 czy tylne amory za 3-4 tys?:) To bedzie wtedy placz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic ten luz? Na szarpakach?

Jeden "ludź" buja furą z boku a drugi patrzy co stuka :mrgreen: , najczęściej sama guma do wymiany ale zdarza się że trzeba wymienić łącznik.

 

Czytając pozostałe kwestię, to czytam i nie wierzę :!:

Choćby płyn hamulcowy. dlaczego nie chcesz wymienić ? Primo:bezpieczeństwo , Secundo:niski koszt płynu, Tertio :Uzasadnienie :P poniżej

 

Kondycja płynu hamulcowego ma bezpośrednie przełożenie na skuteczność działania hamulców. Płyn ten ma właściwości higroskopijne – co oznacza, że z biegiem czasu gromadzi się w nim woda. Jakie konsekwencje mogą wynikać z rozwodnionego płynu? Przede wszystkim znaczące pogorszenie skuteczności hamulców :arrow: czyli TWOJE BEZPIECZEŃSTWO oraz innych użytkowników dróg zależy od jakości płynu hamulcowego.

 

pozostałych kwestii jak oleje w dyfrach itp nie chce mi się już komentować... :twisted:

 

logout

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO krzycza 1700zl. Nie chce robic tam przegladu. Oni chca wymienic olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, filtr paliwa, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy, plyn chlodniczy oraz olej w przednim i tylnym moscie - tyle uslyszalem przez telefon. Na pewno wymienie olej silnikowy z filtrem filtr paliwa i filtr powietrza ale plynu chlodniczego na pewno nie i hamulcowego tez nie a olej w mostach nie wiem czy wymieniac czy zostawic? Co o tym sadzicie? Mam znajomego dobrego mechanika, ktory podstawowe rzeczy na pewno ogarnie.Do wymiany jeszcze bede mial jak zwykle (nie wiem czy dobrze pamietam) lacznik stabilizatora w ASO taka guma kosztuje ponad 50zl, ostatnio pukalo cos z tylu i wlasnie to wymienili teraz znowu z przodu cos puka wiec to pewnie to bo podobno w tych autach to sie najczesciej wymienia-tak mowili w ASO. Jak sprawdzic ten luz? Na szarpakach?

 

hehe, panikujesz

 

60kkm to już większy przegląd. Poza płynem chłodzącym resztę uznaję za mus. Zawsze możesz przywieźć swoje oleje i płyn hamulcowy. Co do łączników, kup zamienniki wywodzące się z aut terenowych. Wytrzymują znacznie więcej. Co do gum, to się nie wypowiadam, bo gdzieś przeczytałem, że już nowe tak słabo trzymają drążek, że można go przesuwać prawo/lewo. Mam inne auto i nie mam takich problemów

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno pracowalem w salonie samochodowym i wiem jak to wyglada, pracowalem akurat w sprzedazy, ale wiem jak koledzy w serwisie wymieniali ile sie da i jak najwiecej sie da na przegladach. Nie twierdze ze jest tak w kazdym salonie, ale chyba moge miec watpliwosci? Skoro mowicie, ze trzeba to wymienic to wymienie, sadzilem ze chca wyciagnac kase i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, tyle że zawsze jest problem jak znaleźć taki "zaufany" serwis. Na początek może wystarczy nie zakładać że wszyscy chcą oszukać, okraść, naciągnąć itp ... Z punktu serwisu to się nie opłaca chyba lepiej mieć stałych klientów (tu lepiej aby się pracownicy ASO wypowiedzieli :)) a nie zrażać ich do siebie. Oczywiście czarne owce zawsze się znają, takie życie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos kasy za przegląd → tu jest cennik, z którego wynika, że Twoje ASO wcale nie chce dużo. :wink:

 

Mój poprzedni samochód serwisowałem zawsze w ASO do 140 000 km i gdy przyszło do sprzedaży nie było problemów; kupcy się tylko dziwili, że w takim dobrym stanie, jak na ten przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie przebywam w czestochowie, bylem w serwisie raz w czestochowie wlasnie a tak to w katowicach. Wydaje mi sie ze w katowicach lepsi bo salon dluzej istnieje a w czestochowie nawet roku nie ma...

 

Jeszcze zadzwonilem do nie-ASO.pl tam chca 1100zl bez oleju silnikowego a wiec nawet spoko. Wymienia wszystko to co na przegladzie w ASO. Jesli wbije mi pieczatke do ksiazki to subaru uzna gwarancje? Wiem ze sie cos zmienilo i mozna serwisowac a nieautoryzowanych serwisach, a nie-ASO jest raczej dobrym serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze sie cos zmienilo i mozna serwisowac a nieautoryzowanych serwisach, a nie-ASO jest raczej dobrym serwisem.

No to powinni Ci jeszcze te łaczniki stabilizatora i pewnie mocowania stab. wymienic na gwarancji....jak sie cos zmieniło :mrgreen:

ja o zmianach nie słyszałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie to jest dziwne, bo mamy dwa takie forestery. Kupione w odstepach 2 miesiecznych. Jezdza zazwyczaj tymi samymi trasami. W naszym przy kazdym przegladzie byly zmieniane te laczniki czy tam gumy (nie pamietam dokladnie) na 1 przegladzie pukalo z przodu potem na drugim z tylu potem znowu z przodu a teraz znowu z tylu!! Na pierwszych dwoch przegladach wymienili w katowicach na gwarancji ale pozniej juz powiedzieli ze ma za duzo przejechane. W aucie szwagra ani rau nie bylo nic zmieniane, do tego w naszym jadac na lekkim zakrecie i poprzecznych nierownosciach czuc jak kola odrywaja sie od ziemi i wlacza sie ESP w aucie szwagra tez tego nie ma. To mnie najbadziej denerwuje w tym aucie, dobrze ze jest staly 4x4, ktory ratuje sytuacje. W ASO w czestochowie i katowicach mowili ze to bardzo czesto sie zmienia ale ze dobrze ze jest niedrogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D zwolnij to ESP przestanie działać albo przyspiesz ...nie będziesz czuł nierówności :lol:

Jestem po przeglądzie 60 tys nawet do głowy mi nie przyszło by coś pominąć ... ja się na mechanice nie znam :shock: o auto trzeba dbać lepiej niż o kobietę :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za komentarz w ogole?

jak mogą się koła odrywać? jeżeli tak to jedziesz zdecydowanie za szybko, chociaż faktem jest, że zawiecha w nowym forku a szczególnie xt to DRAMAT. Jechałem, i nie dam się więcej namówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czego oczekujesz?

 

subaru poszło na "look" i założyło dwa wydechy z jednej rury. Bezsensowny koszt, mogli zaoszczedzone pieniądze włożyćw zabezpieczenie antykorozyjne. I tak nieźle bo inni jeszcze bardziej się kompromitują i dokładają drugą rurkę jako ozdoba - masakra. A co do sedna: FELGI masz pewnie takie same jak ja w fxt 2 a założyli na to balony, nie dość, że za szerokie to jeszcze mega balon. Nie mam pojęcia co tam odwalają, 7" felga i opona 225. Wiadomo, że będzie pływać z takim balonem ale "lepiej" wygląda. Pożycz od kogoś 18" na normalnym profilu i porównaj. Btw, nie wiem czy twoje felgi też mają et 48 jak moje ale podejrzewam ,że tak. U mnie wystarczy założyć 225 i jest dramat/powrót do 215 i jest miodzio.

 

czy stab z tyłu jest też taki idiotyczny jak w FXT 2? czyli rurka? pewnie miękkie sprężyny pod klienta z us i na każdym zakręcie staby wykonują mega pracę bo żelastwo trzeba utrzymać?

 

no cóż, moje niezapomniane chwile grozy w fxt 3 na łukach, hamowaniach i przyspieszaniach odcisnęły niesamowite piętno.

 

i to podobno fxt2 jest miękki...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsensowny koszt, mogli zaoszczedzone pieniądze włożyćw zabezpieczenie antykorozyjne

albo w poprawienie systemu ogrzewania/klimatyzacji, który nadal działa rozpaczliwie głupio :evil:

ale znaleźli czas i pieniądze na idiotyczne i wqrw..ące niebieskie światełko przy lusterku wstecznym ! no i podgłośnili alarm niezapiętych pasów - jak sie włącza to myślę z nostalgią o Enola Gey i Fat Boy, czy jak im tam było :wink:

Tylko ze nic z tego nie wynika, bo co innego miałbym niby kupić w zamian :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...