Jump to content

Sprzęgło - dziwne obiawy po ostrzejszej jeździe.


GRB
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj po ostrzejszej zabawie na parkingu (kolega jechał i zrobił ze 3 uślizgi oraz przyśpieszył parę razy dość energicznie), co łącznie trwało może 10 minut (przyjechała policja) i autko tak stało na włączonym silniku około 10-15 minut. Kiedy policja odjechała ja wsiadłem do samochodu i okazało się, że pedał sprzęgła jest sporo twardszy niż normalnie, do tego na 3 i 4 biegu (tylko na tych 2 próbowałem) obroty rosły a samochód nie przyśpieszał - trochę się zmartwiłem, bo myślałem, że sprzęgło padło. Jednak po chwili (jakieś 3-4 minuty po ruszeniu z tego parkingu) te objawy zniknęły i sprzęgło zaczęło działać normalnie. Co się mogło stać? Możliwe, że po prostu sprzęgło się przegrzało i jak trochę ostygło to wszystko wróciło do normy, czy to coś poważniejszego? Żadnego dymu nie było, jest bardzo delikatny smród spalenizny w samochodzie (zdawało mi się, że to guma a nie sprzęgło ale mogę się mylić bo nie wiem jak pachnie spalone, bądź przyjarane sprzęgło). Dodam, że auto to wrx z 2005 roku.

 

Może ktoś już miał taki przypadek? Jest to jednorazowe, czy przy każdej ostrzejszej jeździe tak się dzieje?

Link to comment
Share on other sites

Miałem w 100% identyczne objawy: krótkie upalanie, chwila postoju, potem ruszam i poślizguje, pare km i znowu OK. Choć długo na tym jeszcze pojezdziłęm, po jakimś czasie juz wogóle nie łapało. Poprostu u mnie sie skończyło i musiałem komplet wymienić. Słyszałem że w tych rocznikach jak twój lepiej odrazu wymienić bo może sie okazać ze po dłuzszym czasie slizgania i koło zamachowe bedzie do wymiany. Ale niech sie wypowiedzą ci co sie znają.

Link to comment
Share on other sites

ha:] pociesze cie o kosztach. sprzeglo 1300, wymiana i plyny jakiec 800. ewentualnie kolo zamachowe regenerowane albo 500 albo 700. i radze jak najszybciej. niektorzy nie maja szczescia i im sie wyciera od kola zamachowego, a niektorzy maja i od strony docisku. polecam byc przy wymianie 8)

Link to comment
Share on other sites

ha:] pociesze cie o kosztach. sprzeglo 1300, wymiana i plyny jakiec 800. ewentualnie kolo zamachowe regenerowane albo 500 albo 700.

 

to "kolo regenerowane" to byc moze cena calego drugiego, ja za szlif swojego dalem chyba ze stowke

Link to comment
Share on other sites

No wiem właśnie więc już nie jeżdżę póki co, czekam na telefon z warsztatu, bo zamawiają części ;).

Mam nadzieję, że w przyszły tygodniu już będzie po sprawie!

 

Jak z docieraniem sprzęgła jest? Rozumiem, że najlepiej z jakieś 200 km przejechać spokojnie?

Link to comment
Share on other sites

janekS dla opornych: nie regeneracja tylko regenerowane. nie nowe tylko regenerowane. swoje mozesz opier... komus

 

az taki oporny nie jestem :P pisalem do autora watku zeby sie kosztami nie przerazal i ze zdecydowanie lepiej dogadac sie w warsztacie na "regeneracje" niz "regenerowane" zeby potem z kawalkiem srednio chodliwego metalu za pare stowek nie zostac

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...