Jump to content

Biegi nie wchodza, pedal sprzegla stoi jak powinien


bksjb
 Share

Recommended Posts

Witam, dzisiaj jadac ze sklepu chcialem wrzucic 2 i zonk, bieg nie chcial wysc, dopiero po przylozeniu odpowiednio duzej sily udalo sie wyrzucic na luz, sprzeglo stoi normalnie, ale chodzi strasznie lekko, pomozcie panowie bo jestem za granica i nie mam zielonego pojecia od czego zaczac diagnoze, tu jest linka od sprzegla czy sprzeglo jest hydrauliczne? Auto udalonsie postawic nie na srodku drogi, ale jest dosc daleko od miejsca gdzie mieszkam, wiec prosze o konkretne odpowiedzi ktore bede mogl zastosowac zeby cos z tym zrobic. Bede wdzieczny za kazda pozytecxna podpowiedz, od sprawdzenia czego powinienem zaczac przeglad auta?! Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

bksjb,

Jeśli pod maską obok zbiornika płynu hamulcowego masz drugi podobny-to masz hydraulikę.

Zobacz stan płynu,może cos wylało,a jeśli jest -to pompa sprzęgła lub wysprzęglik padł "bezwyciekowo" :)

 

W przeciwnym razie linka sprzęgła-to sprawdzi Ci raczej każdy warsztat.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o to, ze sprzeglo samo w sobie zawsze mialem zajebiste, auto ma niecale 100kkm i to sprawdzony przebieg, nic nie wskazywalo na to, zeby sie sprzeglo kOnczylo! Poprostu nagle jeb i nie spelnia zadnej ze swoich funkcji! Jutro sprawdze te zbiorniczki, dzieki za podpowiedz! Moze jakies jeszcze inne pomysly?

Link to comment
Share on other sites

Ok, panowie gdzie zajrzec, co sprawdzic, gdzie dotknac?

 

-- Pt cze 24, 2011 10:48 pm --

 

sprawdzilem, poziom plynu hamulcowego jest ponizej poziomu minimu, mozna by zec, ze jest go troche na dolnej powierzchni zbiorniczka, czy to moze byc przyczyna? dopiero jutro po poludniu bede mogl to sprawdzic.. :/

 

Kiedys w BMW mialem taka sytuacje, ze po dolaniu plynu sprzeglo wrocilo! moze i tu byc tak samo?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sprawdzil, czy jak wciskasz pedal sprzegla to tlok cylindra hydrauliki sprzegla popycha lape sprzegla. Posac kogos za kolko a sam zajrzyj pod maske. To powinno ci pomoc w okresleniu czy sprawa dotyczy hydrauliki czy raczej bedziesz musial zajrzec pomiedzy silnik a skrzynie biegow. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sprawdzil, czy jak wciskasz pedal sprzegla to tlok cylindra hydrauliki sprzegla popycha lape sprzegla. Posac kogos za kolko a sam zajrzyj pod maske. To powinno ci pomoc w okresleniu czy sprawa dotyczy hydrauliki czy raczej bedziesz musial zajrzec pomiedzy silnik a skrzynie biegow. Powodzenia.

 

 

ok, rozumiem ze laga sprzegla musi gdzies wchodzic w skrzynie!? od gory czy podnosic auto i patrzec od dolu?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sprawdzil, czy jak wciskasz pedal sprzegla to tlok cylindra hydrauliki sprzegla popycha lape sprzegla. Posac kogos za kolko a sam zajrzyj pod maske. To powinno ci pomoc w okresleniu czy sprawa dotyczy hydrauliki czy raczej bedziesz musial zajrzec pomiedzy silnik a skrzynie biegow. Powodzenia.

 

 

ok, rozumiem ze laga sprzegla musi gdzies wchodzic w skrzynie!? od gory czy podnosic auto i patrzec od dolu?

 

 

Od gory, tuz za silinikiem i duktem powietrza (czarna owalna plastikowa puszka), zaraz przy mocowaniu silnika od gory. Powinno byc lepiej widoczne od strony kierowcy.

post-12836-135184434067_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Panowie, mam oddzielny zbiorniczek z plynem dot3 z odpowietrznikiem i od niego prowadza przewody bezposrednio do pompki ktora tez ma odpowietrznik. Skoro bylo za malo plynu, to zapewne sie uklad zapowietrzyl skoro sprzeglo nie dziala, od ktorej strony zaczac odpowietrzanie? Druga sprawa to kruciec ktory wychodzi z tej pompki podczas wcisniecia pedalu sprzegla rusza sie, ale sam pedal wydaje sie chodzic duzo lzej niz normalnie, szczegolnie w gornym zakresie pracy, tzn podczas poczatku jego wciskania! Sorry za literowki, ale pisze z telefonu i jest troche niewygodnie :/

 

-- So cze 25, 2011 2:41 pm --

 

no okazalo sie ze z hydraulika wszystko ok, element oznaczony na zdjeciu numer 1 zdaje sie pracowac nie tak jak trzeba, on powinien chyba naciskac na bolec wychodzacy z pompki sprzegla celem powrotu pedalu sprzegla do pierwotnej pozycji, tymczasem element ten przemieszcza sie w kierunku swojej pracy, zaskakuje tak jakby i nie wraca spowrotem :/

 

 

1. http://zapodaj.net/e9434c6eb4d1.jpg.html

 

2. na tym zdjeciu brakujacy jest trzpien wystajacy z tloczka pompki z numerem 1

http://zapodaj.net/1bad0857ef1a.jpg.html w pozycji, z ktorej powinien sam wrocic, a jak widac n zdjeciu nie wraca :/

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze elementem zapewniajacym powrot lapy sprzegla do pozycji wyjsciowej (pedal sprzegla niewcisniety) jest docisk sprzegla. Jesli lopatki, na ktore naciska lozysko oporowe aktywowane przez lape sprzegla sa zuzyte/pekniete to nie ma sily przeciwdzialajacej na wciskanie pedalu sprzegla.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze gdyby docisk albo lozysko padlo, to ciezko byloby jechac, zapewne cos by halasowalo, a ja dojechalem na parking normalnie tym autem, zmienialem biegi wykorzystujac trik z dodawaniem gazu i w momencie opadania tychze obrotow wciskam bieg i przy pewnyh obrotach bieg sam wskakiwal, niestety zero reakcjii na wcisniecie pedalu sprzegla, pozatym pedal zregoly zostawal na dole, wracajac dopiero po pewnym czasie!

Link to comment
Share on other sites

a ręką dasz rade tę dźwignię cofnąć?.jeśli nie wraca i trzyma sprzęgło w stanie prawie rozłączonym to powinno się ślizgać.Spróbuj zaciągnąć ręczny i ruszać ,bo na 5 biegu chyba nie sprawdzisz-jeśli kłopoty ze zmianą. Może faktycznie dźwignię zmęczyłeś(zagięta/pęknięta)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze elementem zapewniajacym powrot lapy sprzegla do pozycji wyjsciowej (pedal sprzegla niewcisniety) jest docisk sprzegla. Jesli lopatki, na ktore naciska lozysko oporowe aktywowane przez lape sprzegla sa zuzyte/pekniete to nie ma sily przeciwdzialajacej na wciskanie pedalu sprzegla.

Łapa sprzęgła pracuje na metalowej kulce i w tym miejscu pęka dlatego nie odbija sprzęgło

Link to comment
Share on other sites

a ręką dasz rade tę dźwignię cofnąć?.jeśli nie wraca i trzyma sprzęgło w stanie prawie rozłączonym to powinno się ślizgać.Spróbuj zaciągnąć ręczny i ruszać ,bo na 5 biegu chyba nie sprawdzisz-jeśli kłopoty ze zmianą. Może faktycznie dźwignię zmęczyłeś(zagięta/pęknięta)

 

Kolego, sprzeglo mi sie nie slizga, trzyma jak powinno, jak szedlem przez rondo na 2 zeby zdazyc przed nadjezdzajacymi autami, szedl jak powinien, agresywna jazda bezproblemowa :)a dzwignie sobie przesowam w kazda ze wskazanych pozycji bez wiekszych problemow. , gladko sie przemieszcza, a powinna chyba sama wracac. Ma ktos jakies zdjecie jak wyglada cala ta lapa sprzegla, albo jakis schemat dzialania?

Link to comment
Share on other sites

dzwignie sobie przesowam w kazda ze wskazanych pozycji

jesli hydraulika i dźwignia OK to w takim razie masz prawdopodobnie sprzęgło ciągnione,( nie pchane) i wypiął/rozleciał się łącznik łożyska i docisku. :arrow: rozbiórka.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

dzwignie sobie przesowam w kazda ze wskazanych pozycji

jesli hydraulika i dźwignia OK to w takim razie masz prawdopodobnie sprzęgło ciągnione,( nie pchane) i wypiął/rozleciał się łącznik łożyska i docisku. :arrow: rozbiórka.

pozdr

W tym modelu jest sprzęgło pchane

Link to comment
Share on other sites

witam! skrzynia na zewnatrz, okazalo sie, ze pekla lapa sprzegla, z jednej strony. W zwiazku z tym mam pytanie: dostac ja mozna tylko serwisie? czy moze ktos ma dostep do tego typu czesci? na allegro nie ma nic :/ pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...