Jump to content

CEL przy wiekszej prędkości


Badi91
 Share

Recommended Posts

W związku z otarciem nowej "Niemieckiej autostrady" w Warszawie postanowiłem przetestować V-max mojej imprezki... :twisted::twisted::twisted:

Niestety przy prędkości 220+ wyskakuje Check Engine, po zatrzymaniu schłodzeniu silnika wyłączeniu i zapaleniu znika.

 

Komputer pokazuje błąd P0106 (czujnik ciśnienia), w czasie jazdy nie ma żadnych objawów tego by działo się coś złego.

Obroty są w granicach 4500+, doładowanie 1,1bara auto generalnie idzie jak burza i czuje że szafę zamknął by bez problemu... :oops:

 

Auto jest po Maptecu zrobiony na 240KM, przy normalnej jeździe a nawet leciutkim upalaniu Check nie wyskakuje.

 

Pytanie co to może być i czy mam się tym przejmować????

Link to comment
Share on other sites

Badi91, to jest błąd czujnika ciśnienia który jest w kolektorze ssącym i łączy się wężykami podciśnienia z solenoidem sterującym doładowaniem. Może być tak że przy maksymalnym obciążeniu coś lekko przeładowało i parametry wyszły poza zakres pracy czujnika. Na wszelki wypadek sprawdź solenoid i wężyki które się z nim łączą czy wszystko tam jest szczelne. Jeśli przy normalnej jeździe jest ok to chyba nie ma się czym przejmować.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Badi91,

Komputer pokazuje błąd P0106 (czujnik ciśnienia),

W miarę problem zdiagnozowany chyba.NIeraz jest tak, ,ze sonda-jeśli masz- daje przy średnich/wyższych obrotach checka.No,ale błąd masz określony :arrow: jak Kruk gada..

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za konkretną pomoc jak tylko będę się widział ze znajomym który trochę bardziej niż ja ogarnia sprawy silnikowe poproszę go żeby to ze mną sprawdził.

Link to comment
Share on other sites

Błąd systemu obd2, którego w gt-ku nie ma. Ciekawe.

 

-- 27 cze 2011, o 22:52 --

 

Błąd systemu obd2, którego w gt-ku nie ma. Ciekawe.

 

Rozmawiałem ze Znajomymi i jednak chyba faktycznie błędy obd są.

Kurcze dawno nie podpinałem gt99, same wrx-y i sti-aje :roll: , forestery xt :D , ale najwięcej wolnossaczków :mrgreen: .

Czujnik jest na nadkolu po stronie pasażera, błąd sugeruje problemy z niskim napięciem obwodu, ale może elektrozawór sterujący pomiarem nie domaga.

Link to comment
Share on other sites

Jako bardzo mi miło że się udzieliłeś generalnie już z poprzednim błędem miałem do ciebie jechać ale udało mi się go wyeliminować po wymianie czujnika spalania stukowego. Jak z tym nie uda mi się nic wymyślić to myślę że możesz spodziewać się telefonu ode mnie i będziesz miał okazję podpiąć GT99.

 

Planuje jeszcze podpiąć go po komputer i zrobić zapis odczytów z czujników właśnie przy większym wysileniu silnika może to coś jeszcze podpowie. (Jeszcze nie wiem jak się za to zabrać ale po sesji na spokojnie pouczę się obsługiwać programy diagnostyczne )

Link to comment
Share on other sites

masz zegar boostu z peakiem? jesli nie to zrob tak jak piszesz. Laptop i log.

 

z tego co kojarzę to w GTku przeładowanie musiałoby byc gigantyczne zeby check wyskoczył a to juz dupohamownia by zauważyła

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...