Skocz do zawartości

luzne klocki


HULK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam z tylu luźne klocki, w sensie ze maja luz około 2mm może więcej, pomiędzy tłoczkiem a tarcza. Normalnie sie telepią.

Pewnie tak było zawsze ale teraz to zauważyłem, oczywiście pierwsze co przyszło mi do głowy to krzywe tarcze rozpychają klocki ale

jak na postoju pocisnę hamulec to dalej luźne są. Tak jakby tłoczek cofał sie po puszczeniu hamulca.

 

-- 23 cze 2011, o 22:02 --

 

0042df.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie to jest przyczyna, z tarcza i klockami wszystko OK, nawet gdyby tak nie było to tłoczek ma pewna grubość i nie może sei po prostu za mało wysuwać bo jest "za krótki" i nie dociskać klocków, poza tym hamulce działają wyśmienicie, poza dość miękkim pedałem zapewne z powodu tego luzu.

 

-- 24 cze 2011, o 12:20 --

 

Przyszło mi do głowy ze może mimo dwu krotnego odpowietrzania gdzieś zostało trochę powietrza i z uwagi

na ściśliwość owego tłoczki troszkę sie cofają, możliwe to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz nadmiernego skoku pedału?-przy 2mm to powinien być jak smok. :)

Przy zapowietrzeniu jest gumowy i rosnący pedał przy kolejnych "pompowaniach.

1.Zdejm koło i niech jeden naciska,drugi looka na klocki.

2.Spróbuj naciskać z odkręconą pokrywka zbiorniczka płynu hamulcowego.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no skok jest spory :mrgreen: ale nie zmniejsza się przy pompowaniu, tłumaczyłem go sobie do tej pory objętością układu (24 tłoczki).

Bardziej zastanawia mnie to dlaczego po napompowaniu dalej jest luz choc w czasie pracy tłoczki dociskaj klocki do tarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego co planujesz - jeszcze raz solidnie odpowietrz układ. Nie ma opcji, żeby tak duży luz został Ci między tarczą a klockami. Jeżeli to nie pomoże, to poważnie zastanowił bym sie nad wymianą przewodów - najlepiej w oplocie stalowym. Może puchną Ci i za dużo cofa się płynu wraz z klockami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie w forku tez telepią jakiestam tłoczki czy coś. Kiedys tak mialem pod koniec klockow, teraz klocki mam prawie nowe i juz sie telepie.Tarcze tez w bardzo dobrym stanie. Jak delikatnie wcisnę hamulec to przestaje więc to napewno to. Pedał hamulca u mnie schodzi dość nisko. Przewodów wina odpada bo juz są w metalowym oplocie. Czy pozostaje mi jedynie opcja ze są zapowietrzone ? Z hamowaniem nigdy nie mialem problemow. Sorry ze się wcinam w temat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam z przodu luźno (viagra nie pomaga) a może i za ciasno bo za każdym obrotem koła po wymianie tarcz i lego słyszę pisk....

doprowadza do szału...

 

jak skręcam to przestaje (ale ile można jeździć w kółko)

 

co wymienić --- garaż????

 

taka popelina trochę jadę a tu - pisk pisk pisk pisk pisk itd. :oops::oops:

 

zestaw naprawczy {przód komplet} wymieniałem w ASO ok. rok temu, ale auto stało ze 3 miesiące z powodu motóra

 

może się zastało czy co - nie wiadomo :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te sprezynki nie pomagaja jakos ? takie miedziane/miedziowane ?

 

W pewnym serwisie powiedzieli kiedyś mi że stukanie to oznaka konczacych się klocków, nie wdawałem się w dyskusje bo za cienki jestem ale obecne klocki mam prawie nowki i nie będę ich narazie wymieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

burzum, imgw, dziękuje, długo zastanawiałem sie nad tytułem, jak wiadomo dobry tytuł to już polowa sukcesu :mrgreen:

 

Przewody w oplocie sa na razie tylko z przodu, te blaszki pewnie by pomogły i trzymały klocki w miejscu ale samego luzu nie zlikwidują.

Dzis powinienem mieć trochę czasu żeby pogrzebać przy tym, jak coś ustalę to bam znać.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek,przy pompie masz takie ustrojstwo które nie wiem jak się nazywa bo już kilka nazw słyszałem :) ,chodzi oto że w tym ustrojstwie są zaworki które się otwierają i zamykają przy zmianie ciśnienia w układzie hamulcowym i u Ciebie zaworek odpowiadający za tył zaciął się i powoduje cofanie się ciśnienia z układu co w kolei powoduje cofanie się tłoczków w zacisku.Jakby co to mam to ustrojstwo ale tylko do opcji z ABS,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy pompie masz takie ustrojstwo

Myślę ,ze w samej pompie - chodzi tu o Ci pewnie o zaworki zwrotne do utrzymania nadciśnienia w układzie po odpuszczeniu pedału.Przewody raczej nie są przyczyną,bo ciśnienie rozładowuje sie i w stronę pompy i w stronę zacisku.Jeśli nic klocków nie odpycha to może same ich uszczelki jakieś nieseryjne? naocznie sprawdź jak to pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem naocznie, po odpuszczeniu pedału powstaje luz i to wszystko :( powietrza brak. Przyjrzałem się dokładnie i może nie jest to aż 2 mm ale luz jest wyczuwalny, może tak ma być ? sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...