Jump to content

luzne klocki


HULK
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam z tylu luźne klocki, w sensie ze maja luz około 2mm może więcej, pomiędzy tłoczkiem a tarcza. Normalnie sie telepią.

Pewnie tak było zawsze ale teraz to zauważyłem, oczywiście pierwsze co przyszło mi do głowy to krzywe tarcze rozpychają klocki ale

jak na postoju pocisnę hamulec to dalej luźne są. Tak jakby tłoczek cofał sie po puszczeniu hamulca.

 

-- 23 cze 2011, o 22:02 --

 

0042df.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

ile twoja tarcza ma grubości?

ile klocki mają grubości?

sprawdz to z nowymi wartościami i będziesz wiedział w jakim stanie jest twoj zestaw hamulcowy.

Od tego zacznij.

Link to comment
Share on other sites

To nie to jest przyczyna, z tarcza i klockami wszystko OK, nawet gdyby tak nie było to tłoczek ma pewna grubość i nie może sei po prostu za mało wysuwać bo jest "za krótki" i nie dociskać klocków, poza tym hamulce działają wyśmienicie, poza dość miękkim pedałem zapewne z powodu tego luzu.

 

-- 24 cze 2011, o 12:20 --

 

Przyszło mi do głowy ze może mimo dwu krotnego odpowietrzania gdzieś zostało trochę powietrza i z uwagi

na ściśliwość owego tłoczki troszkę sie cofają, możliwe to ??

Link to comment
Share on other sites

A nie masz nadmiernego skoku pedału?-przy 2mm to powinien być jak smok. :)

Przy zapowietrzeniu jest gumowy i rosnący pedał przy kolejnych "pompowaniach.

1.Zdejm koło i niech jeden naciska,drugi looka na klocki.

2.Spróbuj naciskać z odkręconą pokrywka zbiorniczka płynu hamulcowego.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

no skok jest spory :mrgreen: ale nie zmniejsza się przy pompowaniu, tłumaczyłem go sobie do tej pory objętością układu (24 tłoczki).

Bardziej zastanawia mnie to dlaczego po napompowaniu dalej jest luz choc w czasie pracy tłoczki dociskaj klocki do tarczy ?

Link to comment
Share on other sites

Zdejm koło i niech jeden naciska,drugi looka na klocki.

popatrz jak chodzą te klocki na postoju . Wniosek będzie prosty:same tak odchodzą albo w czasie obrotu koła tarcza lub luz łożyska odpycha.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem coś ci siedzi co odpycha klocek od tarczy. W momencie hamowania jest b.duża siła i tarcza jest ściskana. W momencie jak puścisz hebel coś odpycha klocki. Może masz na cylinderkach zamiast gumowych uszczelek takie zwykłe twarde gumy.

Link to comment
Share on other sites

Zacznij od tego co planujesz - jeszcze raz solidnie odpowietrz układ. Nie ma opcji, żeby tak duży luz został Ci między tarczą a klockami. Jeżeli to nie pomoże, to poważnie zastanowił bym sie nad wymianą przewodów - najlepiej w oplocie stalowym. Może puchną Ci i za dużo cofa się płynu wraz z klockami.

Link to comment
Share on other sites

Mi sie w forku tez telepią jakiestam tłoczki czy coś. Kiedys tak mialem pod koniec klockow, teraz klocki mam prawie nowe i juz sie telepie.Tarcze tez w bardzo dobrym stanie. Jak delikatnie wcisnę hamulec to przestaje więc to napewno to. Pedał hamulca u mnie schodzi dość nisko. Przewodów wina odpada bo juz są w metalowym oplocie. Czy pozostaje mi jedynie opcja ze są zapowietrzone ? Z hamowaniem nigdy nie mialem problemow. Sorry ze się wcinam w temat :P

Link to comment
Share on other sites

a ja mam z przodu luźno (viagra nie pomaga) a może i za ciasno bo za każdym obrotem koła po wymianie tarcz i lego słyszę pisk....

doprowadza do szału...

 

jak skręcam to przestaje (ale ile można jeździć w kółko)

 

co wymienić --- garaż????

 

taka popelina trochę jadę a tu - pisk pisk pisk pisk pisk itd. :oops::oops:

 

zestaw naprawczy {przód komplet} wymieniałem w ASO ok. rok temu, ale auto stało ze 3 miesiące z powodu motóra

 

może się zastało czy co - nie wiadomo :|

Link to comment
Share on other sites

a te sprezynki nie pomagaja jakos ? takie miedziane/miedziowane ?

 

W pewnym serwisie powiedzieli kiedyś mi że stukanie to oznaka konczacych się klocków, nie wdawałem się w dyskusje bo za cienki jestem ale obecne klocki mam prawie nowki i nie będę ich narazie wymieniał

Link to comment
Share on other sites

burzum, imgw, dziękuje, długo zastanawiałem sie nad tytułem, jak wiadomo dobry tytuł to już polowa sukcesu :mrgreen:

 

Przewody w oplocie sa na razie tylko z przodu, te blaszki pewnie by pomogły i trzymały klocki w miejscu ale samego luzu nie zlikwidują.

Dzis powinienem mieć trochę czasu żeby pogrzebać przy tym, jak coś ustalę to bam znać.

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Marek,przy pompie masz takie ustrojstwo które nie wiem jak się nazywa bo już kilka nazw słyszałem :) ,chodzi oto że w tym ustrojstwie są zaworki które się otwierają i zamykają przy zmianie ciśnienia w układzie hamulcowym i u Ciebie zaworek odpowiadający za tył zaciął się i powoduje cofanie się ciśnienia z układu co w kolei powoduje cofanie się tłoczków w zacisku.Jakby co to mam to ustrojstwo ale tylko do opcji z ABS,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

przy pompie masz takie ustrojstwo

Myślę ,ze w samej pompie - chodzi tu o Ci pewnie o zaworki zwrotne do utrzymania nadciśnienia w układzie po odpuszczeniu pedału.Przewody raczej nie są przyczyną,bo ciśnienie rozładowuje sie i w stronę pompy i w stronę zacisku.Jeśli nic klocków nie odpycha to może same ich uszczelki jakieś nieseryjne? naocznie sprawdź jak to pracuje.

Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem naocznie, po odpuszczeniu pedału powstaje luz i to wszystko :( powietrza brak. Przyjrzałem się dokładnie i może nie jest to aż 2 mm ale luz jest wyczuwalny, może tak ma być ? sam już nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...