ppmarian Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 A jak wrzucę 'D' i nacisnę gaz, to jaki ?? Full lock ? Inaczej ? jak dasz gaz na 100% to bedzie full lock czyli 50:50 ja gaz bedzie mniejszy to proporcjonalnie mniej ale nie mniej niz 90:10 lub 60:40 w zaleznosci od modelu skrzyni Jeśli tak, to jaki sens ma przytaczanie jakichś wartości typu 90:10, zeby bylo wstepnie "nabite" inicjalne cisnienie na MPT, zeby nie było efektu wyczywalnego efektu dolanczania tylu jak w przypadku haldexa I/II/III Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 zeby bylo wstepnie "nabite" inicjalne cisnienie na MPT, zeby nie było efektu wyczywalnego efektu dolanczania tylu jak w przypadku haldexa I/II/III Active AWD ustawia MPT zanim silnik zdąży się rozkręcić - TCM zna wskazania TPS, więc nie ma znaczenia spięcie na postoju... Wyczuwalne dołączanie jest w systemach reaktywnych - jak cytowane Haldexy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 znowu prawda co piszesz ale... silnik rozkreca sie w ciagu mniejszym niz 1s a to jest zbyt krotki czas zeby pompa nabila wystarczajace cisnienie dlatego wstepne-inicjalne nabicie/trzymanie cisnienia jest wazne ECU silnika nie czeka na prawidlowe nabicie cisnienia i spiecie MPT tylko dzieje sie to rownolegle: wzrastaja obr silnika, zawory w MPT odpowiednio sie otwieraja - majac juz na wejsciu cisnienie, a nie czekaja na jego wytwozenie przez pompe nie bez kozory wlasnie do haldexa IV dolozono elektryczna pompe zamiast krzywkowa (od walu) aby nabic i trzymac wstepne cisnieine zeby dolaczyc/wlaczyc/spiac szybciej/mocniej sprzeglo wieloplytkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 silnik rozkreca sie w ciagu mniejszym niz 1s a to jest zbyt krotki czas zeby pompa nabila wystarczajace cisnienie dlatego wstepne-inicjalne nabicie/trzymanie cisnienia jest wazne ECU silnika nie czeka na prawidlowe nabicie cisnienia i spiecie MPT tylko dzieje sie to rownolegle: wzrastaja obr silnika, zawory w MPT odpowiednio sie otwieraja - majac juz na wejsciu cisnienie, a nie czekaja na jego wytwozenie przez pompe Pompa może sobie pracować na pełnych obrotach cały czas. MPT jest załączone tylko wtedy, kiedy otwarty jest zawór. Dlaczego uważasz, że ten zawór jest (częściowo) otwarty na postoju i MPT jest 'inicjalnie' załączone ? To ma średni sens. No chyba, że twierdzisz, że jest zamknięty, ale wtedy jakie jest owo 'inicjalne' spięcie MPT ? Żadne ? W ogóle cała ta dyskusja z mojej strony miała prowadzić do tego, by pokazać, że mówienie o jakimś 'inicjalnym podziale' momentu dla MPT przy Active AWD nie ma większego sensu. Podpowiedzieć mogłoby monitorowanie duty-cycle MPT podczas jazdy - wtedy kierowca by wiedział jak mocno spięte są osie w jakim momencie. Jedyne co mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o coś, co można nazwać 'domyślnym podziałem', jest jazda, cruising, na wprost, po płaskim ze stałą prędkością, przy stabilnie wciśniętym gazie i stałych obrotach (na lock-up). A wtedy niech będzie nawet 90% FWD. Byle by przy jakimkolwiek czynniku zaburzającym wróciło do 'lepszej' proporcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Dlaczego uważasz, że ten zawór jest (częściowo) otwarty na postoju i MPT jest 'inicjalnie' załączone ? To ma średni sens. ma sens i to duzy wstepne spiecie sprzegla przyspiesza ewentualna koniecznosc pozniejszego spiecia go na 100% czyli do 50:50 chyba jasnym jest ze szybciej dojdziesz do stanu 50:50 ze stanu 60:40 niz 90:10 co można nazwać 'domyślnym podziałem', jest jazda, cruising, na wprost, po płaskim ze stałą prędkością, przy stabilnie wciśniętym gazie i stałych obrotach (na lock-up). A wtedy niech będzie nawet 90% FWD. Byle by przy jakimkolwiek czynniku zaburzającym wróciło do 'lepszej' proporcji. no i doszlismy do konsensusu to jest oczywiste ze mowa w AT o 90:10 czy 60:40 czy tez 50:50 w przypadku MT jest TYLKO przy idealnych warunkach (stala przyczepnosc, stala predkosc, itp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 ma sens i to duzy wstepne spiecie sprzegla przyspiesza ewentualna koniecznosc pozniejszego spiecia go na 100% czyli do 50:50 chyba jasnym jest ze szybciej dojdziesz do stanu 50:50 ze stanu 60:40 niz 90:10 Myślę, że dla napompowanej hydrauliki nie ma tu zauważalnej różnicy (skok tłoka MPT jest bardzo niewielki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 mcbeth, zaczynasz dzielic wlos na 4 ja mysle ze inzyierowie FHI swiadomie zwiekszyli wstepne napiecie MPT zeby przyspieszyc/polepszyc jego dzialanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 mcbeth,ppmarian mogę założyć, że w tych idealnych warunkach, do MY07 4EAT były MPT 90:10 a póżniej od MY08 4EAT bez VTD , MPT60:40 ? będzie to prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 okeyten, w/g mnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Nie wiem skąd wzięła się data MY08. Bo jeśli z daty artykułu na subaru-global, to on przecież może opisywać rozwiązania stosowane już od pewnego czasu. Jak jest zresztą w odniesieniu do innych znajdowanych tam informacji. Można natomiast znaleźć hint, że 60:40 dotyczy 4eat z trybem manualnym: An AWD system developed exclusively for 4-speed automatic transmission, E-4AT (with manual mode) and Lineartronic models to maximise the reliable driving performance of AWD models under any driving conditions. The system usually distributes torque 60:40 front and rear. Sensors constantly monitor the vehicle's condition in areas such as changes in grip of the front and rear tyres or vehicle speed. The electronically controlled MP-T (Multi Plate Transfer) adjusts torque distribution to the front and rear tyres in real-time to suit driving conditions. This further increases the stability of the AWD system to deliver a safe and agile driving experience. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Oj tam, oj tam... Ważne, że zamiata tyłkiem :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Oj tam, oj tam... Ważne, że zamiata tyłkiem :!: Uff, wreszcie coś konstruktywnego Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Nie wiem skąd wzięła się data MY08. Bo jeśli z daty artykułu na subaru-global, to on przecież może opisywać rozwiązania stosowane już od pewnego czasu. Jak jest zresztą w odniesieniu do innych znajdowanych tam informacji. tu jest oficjalne info z MY03 MPT 95:5 http://www.gogo.ro/subaru/download/fore ... ion%5D.pdf tu jest info że MPT jest 80:20 (data???) http://www.cars101.com/subaru_terms.html tu jest oficjalne info o MY08 MPT 60:40 http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf tu jest olicjalne info z 2008 że MTP ma 60:40 (nie tylko manual mode !!!) http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html i tyle wiemy napewno reszta to domysly, spekulacje, przypuszczenia i wiara wlasciciela ze jego 4EAT jest 95:5 90:10 80:20 60:40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Wczoraj postanowiłem dowiedzieć się nieco więcej o moim autku i zacząłem analizować kody na tabliczce po maską. Zabrałem się za transmission type i odczytałem: TV1B7MTCAB po czym zerknąłem do service manuala: I co się okazuje? Moja 4EAT ma VTD :shock: . Od zakupu byłem przekonany, że mam MPT i wielokrotnie w związku z tym zachwalałem przewidywalność mojego 'MPT' a tu taki zonk :| . Obecność VTD tłumaczy to, że w zimie auto kręci kufrem przy przyspieszaniu a ruszanie na zapiaszczonym asfalcie powoduje lekki uślizg tyłu. Sugeruję posiadaczom 4EAT zerknąć na tabliczkę (u mnie koło skrzynki bezp. pod maską), bo jak widać nie każdy 4EAT = MPT, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 mcbeth i widzę od razu zmianę w opisie autka to naprawdę musiał być dla Ciebie szok :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Zmieniłem opis, bo wielokrotnie wypowiadałem się o tym, jak fajnie jeździ moje 'MPT' . Teraz przynajmniej będzie wiadomo (przecież nie będę edytował wszystkich postów) , że nie mam MPT i moje wrażenia z jazdy nie dotyczą MPT, tylko VTD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Tak więc skoro masz VTD to też VDC... ? i nie zakumałeś że masz taką kontrolkę ? Kiedyś wyczytałem, że VDC występuje tylko z VTD, ale nie wiem czy odwrotnie....więc masz VDC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Mam VDC. Ale nie słyszałem, że MPT wyklucza VDC. Jeszcze muszę się wczołgać po auto i spisać kod tylnego dyfra. Ale chyba LSD to on nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Doczytałem kiedyś na cars101, że VTD zawiera VDC, a przy MPT nie było wzmianki o VDC. Dlatego wyciągnąłem takie wnioski. A jak jest w rzeczywistości :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 VDC korzysta z balansowania rozkładem momentu przód-tył. Ale może to przecież robić zarówno w MPT jak i VTD. Mi czasem miga VDC jak dam 'w gaz' na śliskim skręcie . A hamulce milczą - pracuje chyba tylko na podziale momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 4EAT z MPT MY2008 60/40 przód/tył. Kolejne potwierdzenie. Strona 10. http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się