Skocz do zawartości

Trwałość Automatu 4 stopniowego w subaru ?


sebter

Rekomendowane odpowiedzi

A jak wrzucę 'D' i nacisnę gaz, to jaki ?? Full lock ? Inaczej ?

 

jak dasz gaz na 100% to bedzie full lock czyli 50:50

 

ja gaz bedzie mniejszy to proporcjonalnie mniej ale nie mniej niz 90:10 lub 60:40 w zaleznosci od modelu skrzyni

 

Jeśli tak, to jaki sens ma przytaczanie jakichś wartości typu 90:10,

 

zeby bylo wstepnie "nabite" inicjalne cisnienie na MPT, zeby nie było efektu wyczywalnego efektu dolanczania tylu jak w przypadku haldexa I/II/III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

zeby bylo wstepnie "nabite" inicjalne cisnienie na MPT, zeby nie było efektu wyczywalnego efektu dolanczania tylu jak w przypadku haldexa I/II/III

Active AWD ustawia MPT zanim silnik zdąży się rozkręcić - TCM zna wskazania TPS, więc nie ma znaczenia spięcie na postoju... Wyczuwalne dołączanie jest w systemach reaktywnych - jak cytowane Haldexy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu prawda co piszesz ale...

 

silnik rozkreca sie w ciagu mniejszym niz 1s a to jest zbyt krotki czas zeby pompa nabila wystarczajace cisnienie dlatego wstepne-inicjalne nabicie/trzymanie cisnienia jest wazne

 

ECU silnika nie czeka na prawidlowe nabicie cisnienia i spiecie MPT tylko dzieje sie to rownolegle:

 

wzrastaja obr silnika, zawory w MPT odpowiednio sie otwieraja - majac juz na wejsciu cisnienie, a nie czekaja na jego wytwozenie przez pompe

 

 

nie bez kozory wlasnie do haldexa IV dolozono elektryczna pompe zamiast krzywkowa (od walu) aby nabic i trzymac wstepne cisnieine zeby dolaczyc/wlaczyc/spiac szybciej/mocniej sprzeglo wieloplytkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik rozkreca sie w ciagu mniejszym niz 1s a to jest zbyt krotki czas zeby pompa nabila wystarczajace cisnienie dlatego wstepne-inicjalne nabicie/trzymanie cisnienia jest wazne

 

ECU silnika nie czeka na prawidlowe nabicie cisnienia i spiecie MPT tylko dzieje sie to rownolegle:

 

wzrastaja obr silnika, zawory w MPT odpowiednio sie otwieraja - majac juz na wejsciu cisnienie, a nie czekaja na jego wytwozenie przez pompe

 

Pompa może sobie pracować na pełnych obrotach cały czas. MPT jest załączone tylko wtedy, kiedy otwarty jest zawór. Dlaczego uważasz, że ten zawór jest (częściowo) otwarty na postoju i MPT jest 'inicjalnie' załączone ? To ma średni sens. No chyba, że twierdzisz, że jest zamknięty, ale wtedy jakie jest owo 'inicjalne' spięcie MPT ? Żadne ?

 

W ogóle cała ta dyskusja z mojej strony miała prowadzić do tego, by pokazać, że mówienie o jakimś 'inicjalnym podziale' momentu dla MPT przy Active AWD nie ma większego sensu. Podpowiedzieć mogłoby monitorowanie duty-cycle MPT podczas jazdy - wtedy kierowca by wiedział jak mocno spięte są osie w jakim momencie.

Jedyne co mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o coś, co można nazwać 'domyślnym podziałem', jest jazda, cruising, na wprost, po płaskim ze stałą prędkością, przy stabilnie wciśniętym gazie i stałych obrotach (na lock-up). A wtedy niech będzie nawet 90% FWD. Byle by przy jakimkolwiek czynniku zaburzającym wróciło do 'lepszej' proporcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uważasz, że ten zawór jest (częściowo) otwarty na postoju i MPT jest 'inicjalnie' załączone ? To ma średni sens.

 

 

ma sens i to duzy

 

wstepne spiecie sprzegla przyspiesza ewentualna koniecznosc pozniejszego spiecia go na 100% czyli do 50:50

 

chyba jasnym jest ze szybciej dojdziesz do stanu 50:50 ze stanu 60:40 niz 90:10

 

 

co można nazwać 'domyślnym podziałem', jest jazda, cruising, na wprost, po płaskim ze stałą prędkością, przy stabilnie wciśniętym gazie i stałych obrotach (na lock-up). A wtedy niech będzie nawet 90% FWD. Byle by przy jakimkolwiek czynniku zaburzającym wróciło do 'lepszej' proporcji.

 

no i doszlismy do konsensusu

 

to jest oczywiste ze mowa w AT o 90:10 czy 60:40 czy tez 50:50 w przypadku MT jest TYLKO przy idealnych warunkach (stala przyczepnosc, stala predkosc, itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma sens i to duzy

 

wstepne spiecie sprzegla przyspiesza ewentualna koniecznosc pozniejszego spiecia go na 100% czyli do 50:50

 

chyba jasnym jest ze szybciej dojdziesz do stanu 50:50 ze stanu 60:40 niz 90:10

 

Myślę, że dla napompowanej hydrauliki nie ma tu zauważalnej różnicy (skok tłoka MPT jest bardzo niewielki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wzięła się data MY08. Bo jeśli z daty artykułu na subaru-global, to on przecież może opisywać rozwiązania stosowane już od pewnego czasu. Jak jest zresztą w odniesieniu do innych znajdowanych tam informacji.

Można natomiast znaleźć hint, że 60:40 dotyczy 4eat z trybem manualnym:

An AWD system developed exclusively for 4-speed automatic transmission, E-4AT (with manual mode) and Lineartronic models to maximise the reliable driving performance of AWD models under any driving conditions. The system usually distributes torque 60:40 front and rear. Sensors constantly monitor the vehicle's condition in areas such as changes in grip of the front and rear tyres or vehicle speed. The electronically controlled MP-T (Multi Plate Transfer) adjusts torque distribution to the front and rear tyres in real-time to suit driving conditions. This further increases the stability of the AWD system to deliver a safe and agile driving experience.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wzięła się data MY08. Bo jeśli z daty artykułu na subaru-global, to on przecież może opisywać rozwiązania stosowane już od pewnego czasu. Jak jest zresztą w odniesieniu do innych znajdowanych tam informacji.

 

 

tu jest oficjalne info z MY03 MPT 95:5

http://www.gogo.ro/subaru/download/fore ... ion%5D.pdf

 

tu jest info że MPT jest 80:20 (data???)

http://www.cars101.com/subaru_terms.html

 

tu jest oficjalne info o MY08 MPT 60:40

http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf

 

tu jest olicjalne info z 2008 że MTP ma 60:40 (nie tylko manual mode !!!)

http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html

 

i tyle wiemy napewno reszta to domysly, spekulacje, przypuszczenia i wiara wlasciciela ze jego 4EAT jest 95:5 90:10 80:20 60:40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj postanowiłem dowiedzieć się nieco więcej o moim autku i zacząłem analizować kody na tabliczce po maską. Zabrałem się za transmission type i odczytałem:

TV1B7MTCAB po czym zerknąłem do service manuala:

attype.jpg

I co się okazuje? Moja 4EAT ma VTD :shock: . Od zakupu byłem przekonany, że mam MPT i wielokrotnie w związku z tym zachwalałem przewidywalność mojego 'MPT' a tu taki zonk :| . Obecność VTD tłumaczy to, że w zimie auto kręci kufrem przy przyspieszaniu a ruszanie na zapiaszczonym asfalcie powoduje lekki uślizg tyłu.

 

Sugeruję posiadaczom 4EAT zerknąć na tabliczkę (u mnie koło skrzynki bezp. pod maską), bo jak widać nie każdy 4EAT = MPT,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem opis, bo wielokrotnie wypowiadałem się o tym, jak fajnie jeździ moje 'MPT' . Teraz przynajmniej będzie wiadomo (przecież nie będę edytował wszystkich postów) , że nie mam MPT i moje wrażenia z jazdy nie dotyczą MPT, tylko VTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VDC korzysta z balansowania rozkładem momentu przód-tył. Ale może to przecież robić zarówno w MPT jak i VTD. Mi czasem miga VDC jak dam 'w gaz' na śliskim skręcie . A hamulce milczą - pracuje chyba tylko na podziale momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...