Skocz do zawartości

Trwałość Automatu 4 stopniowego w subaru ?


sebter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

sebter,

Siostra ma niedoładowanego 2,5L Forestera w automacie,sprowadzonego ze Stanów.

Uważa , że auto jest bardzo zrywne, na żadne mulenie nie narzeka.

To co ją irytuje to brak wyciszenia, fotele i ogólnie brak komfortu.

Trzeba jednak pamiętać , że przesiadła się z Laguny, do której sam mam duży szacunek.

Ja jeżdzę 2,5XT w manualu, i czasami jak ślimaczę się w korku to chciałbym mieć automata.Naprawde.

 

Acha , nie miała do tej pory żadnych problemów ze skrzynią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajax

W górę można w czasie jazdy, bez konsekwencji dla skrzyni (z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na D). Tak jak mi powiedział baśniowy majster Zbigniew, robię tak w zasadzie od 2,5 roku i nic absolutnie się nie dzieje ze skrzynią złego.

 

To było 4-AT, może padło od częstego redukowania nie wiem ale narzekania i diagnozy słuchałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy sterownik skrzyni i proces zmiany biegów jest taki sam, jak w nieco nowszej wersji ze SportShiftem...

Jeśli tak, to pewnie tylko droga drążka jest bardziej kręta...

No i oczywyście zawsze pozostaje kwestia wbijania konkretnych przełożeń przy konkretnych prędkościach...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój OBK z 2005 z 4EAT (sportshift) przejeździł póki co ponad 230tkm (regularny serwis w ASO) i skrzynia nie robi problemów. często bawię się w ręczną redukcję aby zahamować silnikiem. podobna skrzynia w galancie (tzn też japońska, mulasta i 4ro biegowa) wytrzymała ponad 300tkm (z czego przez prawie 200tkm teściu nawet oleju w niej nie wymieniał) i pojechała do nowego właściciela. tam nie miałem zmiany biegów +/-, ale można było redukować włączając guzikiem tryb overdrive off z czego często korzystałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie są podobno trwałe.z tego co wyczytałem w instrukcji to zmiana ręczna lewarkiem z 1 na 2 do prędkości 50 km/h, z3 na 2 do 100 km/h, z 4 na 3 do 150 km/h(i odwrotnie analogicznie w górę)-pewnie dlatego że powyżej tych prędkości można zniszczyć skrzynię bo będą za wyskoie obroty silnika--

a co do mojej naprawy skrzyni 4EAT to mechanicznie skrzynia nie miała uszkodzeń(powiem że nawet była w bardzo dobrym stanie) skrzynia ruszała z dużem opóżnieniem a potem już tylko do tyłu aż padło(znane przypadki na forum).mechanik stwierdził że zawiesił się zawór,w oleju był pył więc padła turbina skrzyni(co było pierwsze nie wiadomi-padła turbina i zapchała zawory czy padł zawór i turbina nie miała oleju i padła?)przyczyną padnięcia mógł być niewłaściwy olej(ATF Dexron II/III),przebieg(250tyś jeśli prawdziwy)mrozy-20 st,wizyta w wielkiej zaspie i ciągła zmiana z R na D i D na R przez 5-10 minut-to tyle na temat historii awarii mojej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g oficjalnej informacji SUBARU od MY08 4EAT bez VTD ma inicjalny podzial 60:40

 

http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html

zgadza się, ale co z tym MPT 90:10 :?: Na Cars101 jest też coś wspomniane o tym 90:10,ale w żadnych materialach FHI nie mogę nic znaleźć.....a jeżeli tak jest, to dlaczego raz MPT jest z podziałem 90:10 a innym razem 60:40 ? z czego wynika różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie są chyba 2 wersje : phase I i phase II. Ta druga od 1999r. Zmiany były chyba niewielkie (uproszczenie konstrukcji i wyeliminowanie słabych punktów, zewnętrzny filtr, przyspieszenie działania), ale Subaru kwalifikuje phase II jako inną skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie są chyba 2 wersje : phase I i phase II. Ta druga od 1999r. Zmiany były chyba niewielkie (uproszczenie konstrukcji i wyeliminowanie słabych punktów, zewnętrzny filtr, przyspieszenie działania), ale Subaru kwalifikuje phase II jako inną skrzynię.

mcbeth czy te wersje odnoszą się bezpośrednio i odpowiednio do MPT 90:10 i MPT 60:40 ? W innych wątkach, jak wiesz :wink: , bo też się udzelałeś :) ...Than_Junior i Legacy96 mieli całkiem inne stanowisko w tej sprawie...TUTAJ i TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te wersje odnoszą się bezpośrednio i odpowiednio do MPT 90:10 i MPT 60:40

 

Ja cały czas jestem zdania, że mówienie o podziale czy to 90-10 czy 60-40 jest nadużyciem. W przypadku MPT podział MOMENTU jest stale zmienny i zależny zarówno od spięcia MPT jak i uślizgu poszczególnych kół. Active All Wheel Drive polega na przewidywaniu zapotrzebowania na spięcie osi (spięcie osi to nie to samo co PODZIAŁ MOMENTU) na podstawie wielu czynników - g-sensor, TPS, czujnik skrętu, czujnik prędkości obrotu nadwozia, czujniki ABS, przełożenie, prędkość i pewnie wiele innych.

Prawdziwy podział momentu 50:50 zapewniają tylko otwarte dyfry - tu jednak utrata trakcji pod nawet jednym z kół unieruchamia pojazd. A chyba nie o to chodzi w trudnych warunkach (stąd pojawia się wiskoza, tylny LSD, VDC)

 

Przewaga VTD nad MPT to głównie zdolność do przenoszenia większych obciążeń. W terenie MPT zagotuje się znacznie wcześniej, niż wspomagane dyfrem VTD. Dlatego VTD częściej gościł w OBK a nie w Legacu.

 

Skrzynie w IV gen Legaca to phase II. Występują z transfer case MPT jak i VTD (ZTCW tylko w OBK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcbeth,

 

wszystko racja ale 90:10 i 60:40 inicjalnie jest możliwe do zrobienia samym sterowaniem podobnie jak 50:50

 

i z tego co pamietam to roznica miedzy 90:10 a 60:40 w 4EAT MPT to glonie elektronika, olej (SUBARU ATF a SUBARU ATF HP), jakies zawory i chłodnica

 

 

nie mam dostepu do kompa ale jak sie dokopie do materialow to podesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inicjalnie - wstepne "napiecie" sprzegla MPT umozliwiajace przekazanie x% Nm na tylna oś

 

np: w forku MY08 gdy kluczyk jest w pozycji zapłon ON i wybierak jest w pozycji 1 lub R to z okolic skrzyni AT slychac prace elektrycznej pompy duzo glosniejsza niz w pozycji 2/3/D

 

domniemam ze przy 1 i R pompa elektryczna wytwaza wieksze wstepne cisnienie zeby przeniesc 50:50 przod:tyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcbeth napisał(a):

To w jakich warunkach jest to wg Ciebie 'inicjalne' ? Jak samochód stoi ?

 

oczywiscie ze tak

 

A jak wrzucę 'D' i nacisnę gaz, to jaki ?? Full lock ? Inaczej ? Jeśli tak, to jaki sens ma przytaczanie jakichś wartości typu 90:10, które obowiązują w czasie postoju a nie jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...