Jump to content

Prośba o pomoc w diagnozie silnika 2.5 z 98r


bindziak
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Panowie mam problem, który już kilka razy opisywałem ale niestety nie udało mi się go w dalszym stopniu rozwiązać, mianowicie:

W mojej imprezie zamontowany mam silnik z forestera 2.5 l 1998 w wersji US (wolnossący). Auto pięknie chodziło do momentu kiedy zaczął szarpać i strzelać z wydechu. Problem pojawiał się w zakresie 3,5 tys obrotów i silnik kreci się max do 5 tys. Na zegarze z autogauge'a który pokazuje mieszankę paliwa / powietrza mieszanka jest cały czas ujemna a po dodaniu gazu obcina mieszankę do zera (brak odczytów). Dodatkowo w ostatnim czasie nawet przy jezdzie do 3,5 tys obrotów silnik przerywa i efekt jest taki jakby wogole nie dostawał paliwa :( Spalanie znacząco wzrosło i pobór oleju również

Zaznaczę, że osprzęt był sprawdzony:

- zmienione świece i kable (nowe)

- wymieniona cewka

- zamieniony przepływomierz

- zmieniona pompa paliwa

- sprawdzona sonda (wartości zgodne z manualem)

- zmieniony komputer (kupiony taki sam w stanach - zero poprawy)

- nowy czujnik spalania stukowego

 

Jeśli ktoś miał podobny problem, albo ma cień podejrzeń co może go boleć bardzo proszę o pomoc ponieważ już prawie rok próbuje się z tym dogadać i nie mogę. Auto było u kilku mechaników, elektroników i nie potrafią sobie z tym poradzić.

 

Proszę o pomoc.

 

pozdrawiam,

bindziak

Link to comment
Share on other sites

jeżeli to masz sprawdzone, lub wymienione:

 

zmienione świece i kable (nowe)

- wymieniona cewka

- zamieniony przepływomierz

- zmieniona pompa paliwa

- sprawdzona sonda (wartości zgodne z manualem)

- zmieniony komputer (kupiony taki sam w stanach - zero poprawy)

- nowy czujnik spalania stukowego

 

sprawdź, czy katalizator nie jest zatkany, popękany

zajrzyj w rozrząd, może się przestawił

zmierz ciśnienie paliwa, bo druga pompa to nie zawsze to samo co dobra pompa

 

chociaż takie strzelanie to obstawiłabym przepływomierz, lub brudny czujnik położenia wału korbowego - kiedyś miałem podobny objaw w GTku

 

filtr powietrza ok? znam przypadek, że brak prawego nadkola i tłumika szmerów ssania w legacy zaowocował dostaniem się błota do filtra i rozpuszczeniem papieru, który skutecznie zalepił przepływomierz i auto przestało w ogóle jechać...

 

z kolei zwiększony apetyt na olej może świadczyć o zużytych pierścieniach olejowych, napisz może co oznacza według Ciebie zwiększone zużycie paliwa i oleju...? ile było a ile jest teraz?

Link to comment
Share on other sites

Katalizator nie jest zamontowany - sonda jest wpięta w układ wydechowy - wczesniej jezdzil bez problemów na tych zmianach. Filtr powietrza (stożek) jest zamontowany na przepływomierzu zaraz przy przepustnicy i jest czysty. Przez zwiekszone spalanie mam na mysli z ok 12l w miescie do ok 18 l. Olej wczesniej dolewałem co ok 1000 km kolo 0,7 teraz 0,5 co 300 km.

Sprawdze faktycznie cisnienie i rozrzad bo moze tutaj cos szwankowac...

Link to comment
Share on other sites

zamieniony przepływomierz

Dalsze zgadywanie:

1.Pewny jesteś tego sprzęta?

2.Sprawdź szczelność dolotu.

3.Oczyść czujnik położenia wału korbowego i jego gniazdo.Ewent. wałka rozrządu też.(daj pewny czujnik)

 

A najlepiej: diagnostyka

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Przepływki teraz jestem pewien, dzisiaj byli kumple i przerzuciliśmy cały dolot od nich z auta którym przyjechali z taką samą przepływką i chodził nawet gorzej niż na moim dolocie :(

Natomiast czujniki wału i wałka wyczyściłem i nic nie pomogło :( Faktycznie spróbuje jeszcze założyć jakieś pewne obydwa i zobaczymy co się będzie działo...

Natomiast w kwestii diagnostyki na kompie wywala mi błąd poziom paliwa, ale za cholerę nie mogę go wyeliminować ponieważ z książki wyczytałem, że ten czujnik powinien być w pompie paliwa ale go tam nie ma i nawet nie ma podłączenia w wiązce na taki czujnik...

Ale mimo wszystko dzięki za sugestie i jeśli mogę proszę o kolejne :)

Link to comment
Share on other sites

Filtr nie jest zmieniony, a ciśnienie paliwa faktycznie przydałoby się sprawdzić - następny etap prac przede mną :))

 

-- 29 cze 2011, o 20:31 --

 

Cały osprzet silnika sprawdzony, pomierzone ciśnienia itd. okazało się, że jest bardzo słaba iskra na 2 i 3 cylindrze przy czym cewka jest napewno dobra i wzmacniacz tez jest OK. zostaje kwestia wiązki ponieważ jest w opłakanym stanie :( nie macie może informacji kto mógłby mieć takie cudo do sprzedania?? Proszę o pomoc.

 

-- 2 lip 2011, o 20:11 --

 

Wiązka też sprawdzona- bez efektu. Wszystko co jest odpowiedzialne za iskrę: czujniki położenia wałka, wału, cewka, wzmacniacz (modulator?), kable, świece sprawdzone. Przepływomierz sprawdzony połączenie z kompem OK, czujnik położenia przepustnicy itd. NIC :(

Czy możliwe jest, aby było jakieś mechaniczne uszkodzenie silnika, które objawia się w ten sposób? Dodam, że zaświeca się olej jak silnik jest zagrzany, a na zimnym dziwnie stuka :(

Please help me :))

Link to comment
Share on other sites

Filtr nie jest zmieniony

 

Warto zmienić.

 

 

Filtr powietrza (stożek) jest zamontowany na przepływomierzu zaraz przy przepustnicy i jest czysty.

 

To warto wypierdzielić.

Link to comment
Share on other sites

1.zapchany filtr=duże opory-ciśnienie mierzone bez przepływu nawet przy trochę zapchanym też może dać poprawne wartości,tylko dłużej pompa je buduje.wymień.

2.Przedtem ze stożkiem było OK?

3.Pracochłonne, ale czasem daje efekty: sprawdzenie luzów zaworowych.

(ciekawe to zuzycie oleju)-kopci?

Link to comment
Share on other sites

OK, filtr wyleci z auta zatem - sprobuje bez filtra odpalić auta (zepnę na krótko)

Wcześniej na stożku było OK. Problem się zaczął pewnego ranka, po odpaleniu tak się zaczeło dziać jak opisałem.

Jeszcze się zastanawiam czy może być jakieś mechaniczne uszkodzenie w silniku - podejrzewam, że może być luz na korbach bo na zimnym silniku coś stuka, jak się zagrzeje to przestaje ale wtedy zaświeca się olej znowu :( a auto nie kopci - jedynie na zderzaku z tyłu są czarne olejowe kropki... no i śmierdzi niedopalonym paliwem - i tu też mam pytanie bo jeśli byłby problem z filtrem to możlwe jest większe spalanie i niedopalanie paliwa tak żeby śmierdziało z wydechu i czarna rura?? Trochę mnie to zastanawia :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...