HULK Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam. ej20, ej22, ej25 to wszyscy znamy ale poruczy tego są jeszcze nabite inne cyferki na bloku, czy można sie z nich czegoś dowiedzieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 jakie np? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Witam.ej20, ej22, ej25 to wszyscy znamy ale poruczy tego są jeszcze nabite inne cyferki na bloku, czy można sie z nich czegoś dowiedzieć ? Nie, te cyferki to tylko numerowanie części w fabryce ale nie jest to żadne oznaczenie typu części, czy czegoś podobnego więc w niczym to nie pomoże. Interesowałem się tym tematem podczas swojej usterki bo chciałem się dowiedzieć czy jest jakiś inny sposób poza wizualnym żeby udowodnić panu rzeczoznawcy, że mój blok jest blokiem zamkniętym i różni się od zwykłego, otwartego bloku np. z GTeka, po mimo, że na jednym i drugim jest oznaczenie EJ20. Niestety nie ma i różnicę można wychwycić jedynie wizualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 jakie np? np.gradacja tłoków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Juz gdzieś wyczytałem ze bez rozebrania bloku to niczego sie nie dowiesz Jak to wygląda, jeśli zdejmę miskę olejowa to będę mógł wcisnąć "gastroskop" i zobaczyć korby i denka tłoków itd. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 nie wiem czy Was dobrze zrozumiałem i czy chodzi o te cyferki za EJ20.......? czyli ciąg 10 znaków. Jeżeli tak, to oczywiście mają one znaczenie. Na ich podstawie rozpoznajemy to co padałem poniżej, dla przykładu Legacy/OBK US Spec 1-2 znak - > Engine type -> EJ - 4 cylindry ; EZ - 6 cylindrów 3-4 znak - > Displacement -> 20: 2.0L ; 25: 2.5L; 30: 3.0L 5 znak -> Fuel feed system -> 3: MPI-NA (SOHC) ;D: MPI-NA (DOHC, H6);5: MPI turbo 6 znak -> Emission control -> A: For states not using California emission standards ; B: For USA C: For states using California emission standards 7 znak -> Transmission -> L: 5AT S: 5MT (Flexible type flywheel) T: 5MT (Dual mass type flywheel) V: 4AT (H4), 5AT (H6) 8-10 znak ->Detailed specifications -> Used when ordering parts. See the parts catalog for details. Dla innych modeli, także rocznikowo znaczenia poszczególnych znaków mogą być różne. Dla przykładu 6 znak w Imprezie MY04 - > Exhaust regulations, ale generalnie pierwsze 5 znaków bez zmian, a także 7 -skrzynia tez bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 No dobrze - ale o samym silniku za wiele Ci to nie powie. Zwlaszcza w przypadku aut starszych, gdzie czesto juz nie ma oryginalnego silnika - dane z tabliczki znamionowej juz za wiele moga nie pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 okeyten, dzięki za staranie ale tak jak mówi AMI, u mnie tabliczka znamionowa ma juz niewiele wspólnego z autem. Chodziło mi o nr-y bite na silniku (kolo rozrusznika np.) jednak z nich tez niczego sie nie dowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 wszystko ok, ale skoro znasz te numery to nie ma znaczenia skąd je przeczytałeś czy z tabliczki, czy z silnika /jeżeli miałeś wymieniony/, sposób odczytu tych znaków jest taki sam....a 3 ostatnie cyfry własnie są po to by dokładnie ustalić jakie części potrzebujesz do swojego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Prawde mowiac nie wiem jakie numery Marek na silniku widzi, bo tak jak mowil - samo ej20 niewiele pomoze. okeyten - oczywiscie troche masz racji jesli idzie o jakas tam wstepna identyfikacje silnika wg. tabliczki znamionowej, ale nadal w praktyce czasami ciezko sie dowiedziec, co sie wlasciwie ma pod maska i w jakiej kombinacji, o ile nie zrobilo sie tego samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 tak jak mowie tabliczka - nr na silniku maj tylko jeden wspólny "fragment" EJ20 a to stanowczo za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 tak jak mowie tabliczka - nr na silniku maj tylko jeden wspólny "fragment" EJ20 a to stanowczo za mało Oj tam Marek - co sie bedziesz szczypal - rozloz i zloz, i moze bedziesz cos wiecej wiedzial Tylko rob zdjecia, duzo zdjec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 powiedz lepiej jak z ta miska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 A tego to nie wiem - ale pachnie mi to troche ginekologia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Kod motoru jest na tabliczce znamionowej po lewej stronie (kierowca w EU). Na nowszych silnikach (od 2006-?) są nalepki z kompletnym kodem, ale na starszych jedynie EJ...20 albo 25 odlane na górze widoczne między pompą serwa a alternatorem, i tyle. Jak jest nieoryginalny motor w aucie, i nie ma dostępu do jego ,,dawcy" to tylko po rozebraniu można powiedzieć jaki, i to nie zawsze dokładnie...zamknięty blok można poznać podobno po odlanej kratce koło czujnika położenia wału, no i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 zamknięty blok można poznać podobno po odlanej kratce koło czujnika położenia wału, no i tyle... To się zgadza, mam do sprzedania taki blok i jest właśnie na nim taka kratka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się