Skocz do zawartości

numery silnika


HULK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

ej20, ej22, ej25 to wszyscy znamy ale poruczy tego są jeszcze nabite inne cyferki na bloku, czy można sie z nich czegoś dowiedzieć ?

 

Nie, te cyferki to tylko numerowanie części w fabryce ale nie jest to żadne oznaczenie typu części, czy czegoś podobnego więc w niczym to nie pomoże. Interesowałem się tym tematem podczas swojej usterki bo chciałem się dowiedzieć czy jest jakiś inny sposób poza wizualnym żeby udowodnić panu rzeczoznawcy, że mój blok jest blokiem zamkniętym i różni się od zwykłego, otwartego bloku np. z GTeka, po mimo, że na jednym i drugim jest oznaczenie EJ20. Niestety nie ma i różnicę można wychwycić jedynie wizualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy Was dobrze zrozumiałem i czy chodzi o te cyferki za EJ20.......? czyli ciąg 10 znaków.

Jeżeli tak, to oczywiście mają one znaczenie. Na ich podstawie rozpoznajemy to co padałem poniżej, dla przykładu Legacy/OBK US Spec

1-2 znak - > Engine type -> EJ - 4 cylindry ; EZ - 6 cylindrów

3-4 znak - > Displacement -> 20: 2.0L ; 25: 2.5L; 30: 3.0L

5 znak -> Fuel feed system -> 3: MPI-NA (SOHC) ;D: MPI-NA (DOHC, H6);5: MPI turbo

6 znak -> Emission control -> A: For states not using California emission standards ;

B: For USA

C: For states using California emission standards

7 znak -> Transmission -> L: 5AT

S: 5MT (Flexible type flywheel)

T: 5MT (Dual mass type flywheel)

V: 4AT (H4), 5AT (H6)

8-10 znak ->Detailed specifications -> Used when ordering parts. See the parts catalog for details.

 

Dla innych modeli, także rocznikowo znaczenia poszczególnych znaków mogą być różne.

Dla przykładu 6 znak w Imprezie MY04 - > Exhaust regulations, ale generalnie pierwsze 5 znaków bez zmian, a także 7 -skrzynia tez bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok, ale skoro znasz te numery to nie ma znaczenia skąd je przeczytałeś czy z tabliczki, czy z silnika /jeżeli miałeś wymieniony/, sposób odczytu tych znaków jest taki sam....a 3 ostatnie cyfry własnie są po to by dokładnie ustalić jakie części potrzebujesz do swojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac nie wiem jakie numery Marek na silniku widzi, bo tak jak mowil - samo ej20 niewiele pomoze.

okeyten - oczywiscie troche masz racji jesli idzie o jakas tam wstepna identyfikacje silnika wg. tabliczki znamionowej, ale nadal w praktyce czasami ciezko sie dowiedziec, co sie wlasciwie ma pod maska i w jakiej kombinacji, o ile nie zrobilo sie tego samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod motoru jest na tabliczce znamionowej po lewej stronie (kierowca w EU). Na nowszych silnikach (od 2006-?) są nalepki z kompletnym kodem, ale na starszych jedynie EJ...20 albo 25 odlane na górze widoczne między pompą serwa a alternatorem, i tyle. Jak jest nieoryginalny motor w aucie, i nie ma dostępu do jego ,,dawcy" to tylko po rozebraniu można powiedzieć jaki, i to nie zawsze dokładnie...zamknięty blok można poznać podobno po odlanej kratce koło czujnika położenia wału, no i tyle... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...