Jump to content

Do czego to gniazdko?


ts66
 Share

Recommended Posts

Witam, proszę o podpowiedź do czego to gniazdo? WRX 2004 rok. Jest to miejsce z tymi złączami obok obudowy filtra powietrza, przy kielichu. Widzę że ta jedna stalowa złączka co jest powyżej z 4 przewodami idzie do sondy lambda z przodu do kolektora wydechowego. Ta ma też kolor stalowy. Z tego co wiem to chyba u mnie brakuje jednej sondy lambda tej która była w katalizatorze na oryginalnym wydechu. Czyżby to gniazdo od brakującej sondy? Świeci się u mnie czek, ale jak pamiętam był uszkodzony czujnik odpowietrzania zbiornika paliwa. Ale nie pasuje mi to że to gniazdko jest na dwa piny, a widziałem tą sondę z katalizatora z WRX i ona ma wtyczkę na 4 piny. Proszę o pomoc do czego jest to gniazdo.

 

KOSTKA%20DO%20CZEGO.JPG?psid=1

Link to comment
Share on other sites

To jest kostka do czujnika temperatury spalin.

 

no to skoro mam to nie podłączone to pytanie:

- gdzie jest ten czujnik i dlaczego może być nie podłączony?

- czy możliwe że dlatego świeci się czek?

- możliwe że poprzednik miał zamontowany w aucie zegar wskazujący temperaturę spalin i zabrał te czujnik razem z kablem?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik powinien być w upipie.Możliwe że ktoś zmieniał upipe i założył inny bez gwintu do czujnika i dlatego go nie ma

 

Uppipe był zmieniany w MTS Dzierżoniów, przy okazji pierwszego mojego serwisu u nich, był zakładany z STi bo ten który był w aucie wrx-owy się delikatnie rozsypał, ale Pan Marek nic mi nie mówił o czujniku temperatury spalin, że brakowało jakiegoś czujnika itp, to ciekawostka :x :?:

 

Świeci się u mnie czek

ts66, spróbuj odczytać jaki błąd powoduje CEL ...

 

Błąd miałem odczytywany, wychodził jak pamiętam uszkodzony czujnik odpowietrzania zbiornika paliwa, chyba chodzi o ten obok zbiornika paliwa gdzie jest ten filtr węglowy, tam podobno jest taki czujnik który mógł się uszkodzić, lub chodzi o sam filtr węglowy. Nie było innych błędów.

Link to comment
Share on other sites

Uppipe był zmieniany w MTS Dzierżoniów, przy okazji pierwszego mojego serwisu u nich, był zakładany z STi bo ten który był w aucie wrx-owy się delikatnie rozsypał, ale Pan Marek nic mi nie mówił o czujniku temperatury spalin, że brakowało jakiegoś czujnika itp, to ciekawostka

w uppipe sti nie ma prekatalizatora i nie ma też czujnika egt ... więc nie ma się co przejmować pustą kostką ;-)

Link to comment
Share on other sites

w uppipe sti nie ma prekatalizatora i nie ma też czujnika egt ... więc nie ma się co przejmować pustą kostką ;-)

 

Wszystko fajnie, ale ten wskaźnik nie ma związku z informacjami podawanymi do ecu które są odpowiedzialne za skład mieszanki paliwowo-powietrznej? Wydaje mi się że do czegoś to miało służyć skoro było fabrycznie, A jeżeli chciałbym teraz zamontować sobie zegar który wskazywałby temperaturę spalin to gdzie trzeba będzie zamontować ten czujnik?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko fajnie, ale ten wskaźnik nie ma związku z informacjami podawanymi do ecu które są odpowiedzialne za skład mieszanki paliwowo-powietrznej? Wydaje mi się że do czegoś to miało służyć skoro było fabrycznie,

ten czujnik informuje tylko ecu w jakim stanie jest prekat ... nic więcej .... nie ma wpływu na pracę silnika ;-)

 

A jeżeli chciałbym teraz zamontować sobie zegar który wskazywałby temperaturę spalin to gdzie trzeba będzie zamontować ten czujnik?

w uppipe (jak masz miejsce na montaż czujnika) albo w kolektorze wydechowym (podobno za 4 cylindrem jest najlepiej)

Link to comment
Share on other sites

ten czujnik informuje tylko ecu w jakim stanie jest prekat ... nic więcej .... nie ma wpływu na pracę silnika ;-)

 

Czy mógłby się jeszcze ktoś wypowiedzieć czy brak czujnika temperatury spalin który był u mnie w uppipie, a teraz jego nie mam ponieważ mam uppipe z STi może mieć wpływ na zakłócenia pracy silnika? Przecież te informacje o temperaturze spalin były przekazywane do ECU. Czy takie dane o temperaturze spalin są również brane z pierwszej sondy lambda tej co jest na wydechu i te informacje są wystarczające dla komputera? Proszę o wypowiedź ludzi którzy siedzą w temacie a nie połowiczne informacje.... Do tego gniazdka na zdjęciu była wpięta wtyczka z dwoma kablami długości około 5 cm każdy połączone ze sobą jakimś rezystorem lub opornikiem. Czy w ten sposób komputer zostaje oszukany dostając informację którą komputer odbiera jako widoczna stała temperatura spalin np 500 stopni? Jak ta kwestia wygląda wówczas jeżeli silnik jest zimny a z sondy pierwszej idzie informacja że temperatura spalin jest powiedzmy 250 stopni, a druga informacja niby z uppipu 500 stopni? Jak to się ma ogólnie do danych potrzebnych dla ECU do poprawnej pracy silnika?

Link to comment
Share on other sites

No u mnie jak połączyłem teraz te kabelki z tym opornikiem to czek się jeszcze nie zaświecił, a skasowałem go wcześniej wyłączając na moment akumulator. Możliwe żeby takie coś dawało check? Tylko że check może się jeszcze pokazać, gdyż wcześniej jak się jeździło na trasach i czasem w równymi prędkościami to pojawiał się tak po około 150 km przejechanych, teraz jazdy jest więcej na miejscu i nie jest to równomierna jazda i check jeszcze się nie pokazał a zrobiłem około 100 km :) . Oby tak dalej to będzie ok. Czy ktoś wie jakie parametry optymalne powinien posiadać ten opornik? Bo tak złączyłem te kabelki nie mierząc tego a nie wiem czy jest na pewno założony prawidłowy, jeżeli takie parametry są w ogóle znane.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...