Skocz do zawartości

Dym z obudowy filtra powietrza.


rombu

Jaki rodzaj uczelni kończyłem/am?  

148 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Pacejnt to nie Subaru, ale przecież my wszystko wiemy :mrgreen:

Jeep Cherokee 2.8 CRD - po wyłączeniu silnika z obudowy filtra powietrza wydobywa się dym - nie śmierdzi, podobny do pary wodnej.

Po otwarciu obudwy widać, że dym dolatuje od strony turbiny, po odkręceniu korka wlewu oleju taki sam.

Po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku i zakryciu otworu ręką czuć na ręce ciśnienie.

Czy takie objawy są normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to raczej normalny objaw, para wodna wylatująca z filtra...świadczy o dostawaniu się prawdopodobnie płynu chłodniczego dom oleju i po wyparowaniu odmą dostaje się do filtra...tak gdybam...jakieś ubytki płynów? przybywa oleju? nikt nie dolał przypadkiem do oleju wody? motor był naprawiany ( wymiana uszczelki pod głowicą?) wiem, że to głupie pytanie, ale wszystko się w przyrodzie zdarza... :) . Ciśnienie pod korkiem wlewu oleju to raczej normalny objaw, przedmuchy z cylindrów do komory korbowej, występuje przy większym przebiegu lub w luźno spasowanych silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak długo stał bez odpalania to woda miała prawo się wszędzie wytworzyć, coś do baku pewnie by się przydało (tylko nie żaden etanol / denaturat bo padnie CR a wyłącznie izopropanol ewentualnie coś gotowego jak BG280 Drier oparty o izopropanol właśnie)- zwłaszcza przed zimą... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, jakiś dodatek absorbujący wodę z paliwa by nie zaszkodził....starożytni Indianie stosowali denaturat, przez prostych ludzi zwany dynksem, ale nie wiem, jak to się ma do nowoczesnych motorów....są w handlu różne dodatki, wrzuć coś profilaktycznie do baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie denaturat jest skażonym etanolem i miesza się z wodą ale nie miesza się to wszystko z paliwem i efekt jest taki, że kupa wódki z tego powstałej może być wpompowana do CR i powie bye a wyłącznie izopropanol miesza się z wodą ale potrafi również to rozcieńczyć w paliwie i wtedy stężenie powstałej gorzały w całym zbiorniku paliwa jest marginalne/nieszkodliwe dla CRa - sprawdzone (jeśli jednak spore zawilgocenie to w dieselu i 2-3 zbiorniki trzeba stopniowo, w benzyniaku szklanka na zbiornik załatwia temat) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeep Cherokee 2.8 CRD - po wyłączeniu silnika z obudowy filtra powietrza wydobywa się dym - nie śmierdzi, podobny do pary wodnej.

Po otwarciu obudwy widać, że dym dolatuje od strony turbiny, po odkręceniu korka wlewu oleju taki sam.

Wygląda na wodę w oleju-też po postoju może być.

Zobacz czy olej ma kolor mlecznej kawy-taka jest emulsja wodno-olejowa.

 

p.s. emotorsport, zapraszamy do działu "tu się witamy " :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...