Jump to content

Zamierzam nabyć 2.0 Diesel


Aronek
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

 

Na początku chciałbym się przywitać i pozdrowić szanowne grono użytkowników Subaru.

Panowie, i ewentualnie Panie mam dylemat...

 

Po trzech latach i 200 tyś km za kierownicą Octavii 2.0 TDI RS przyszedł czas na zmianę.

Od zawsze podobał mi się Outback, a ten ostatni "pobudził mnie" bezsprzecznie. Przejechałem się kilka razy testowo, zawieszenie bajka, wykończenie pierwsza liga... tylko brakuje mi trochę tych kilku koni w prównaniu do 170 konnego RSa. Może pytanie jest banalne, ale czy da się coś z tym zrobić w towarzystwie znawców SUBARU ?

 

Proszę o podpowiedzi znających temat bo maprawdę mam dylemat...

Link to comment
Share on other sites

No tak, ja o Dieslu a Panowie mi to - Kup może benzyne.

To nie wchodz w grę. Chodziło mi bardziej o to, czy w Subaru można zrobić np. tak jak w słynnych silnikach VW. Jedziesz do Pana X (albo nawet do Skody) i za niewielką opłatą ze 140 KM robi się np 170.

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi bardziej o to, czy w Subaru można zrobić np. tak jak w słynnych silnikach VW. Jedziesz do Pana X (albo nawet do Skody) i za niewielką opłatą ze 140 KM robi się np 170.

Jest taka opcja. Trudno jednak powiedzieć jak bardzo wpłynie to na trwałość silnika/układu napędowego.

Link to comment
Share on other sites

No tak, ja o Dieslu a Panowie mi to - Kup może benzyne.

To nie wchodz w grę. Chodziło mi bardziej o to, czy w Subaru można zrobić np. tak jak w słynnych silnikach VW. Jedziesz do Pana X (albo nawet do Skody) i za niewielką opłatą ze 140 KM robi się np 170.

 

 

Jeżeli w ten sposób podchodzisz do tematu to lepiej kup VW/Audi/Skodę. W Subaru 2.0D nie będzie to takie proste.

Link to comment
Share on other sites

No tak, ja o Dieslu a Panowie mi to - Kup może benzyne.

To nie wchodz w grę. Chodziło mi bardziej o to, czy w Subaru można zrobić np. tak jak w słynnych silnikach VW. Jedziesz do Pana X (albo nawet do Skody) i za niewielką opłatą ze 140 KM robi się np 170.

 

 

Jeżeli w ten sposób podchodzisz do tematu to lepiej kup VW/Audi/Skodę. W Subaru 2.0D nie będzie to takie proste.

 

Tak podchodzę, oczywiście i przyznaję się bez bicia. Przewaliłem wątek związany z Tuning Subaru 2.0 i mam trochę mieszane uczucia.

Rzeczywiście w Skodzie nie ma problemu żeby coś ją podkręcić natomiast piszecie, że tu nie będzie łatwo.

W serwisie Panowie nie mówią nic, (może tylko do puki się nie kupi). Może później coś podradzą ? ....

 

Nichciałbym podjąć decyzji a później pluć sobie, że .... przy wyprzedzaniu nie zbiera się jak RSik ...

Oj ciężko będzie

Link to comment
Share on other sites

Od zawsze podobał mi się Outback, a ten ostatni "pobudził mnie" bezsprzecznie. Przejechałem się kilka razy testowo, zawieszenie bajka, wykończenie pierwsza liga... tylko brakuje mi trochę tych kilku koni w prównaniu do 170 konnego RSa. Może pytanie jest banalne, ale czy da się coś z tym zrobić w towarzystwie znawców SUBARU ?

Zerknij na początek tutaj.

 

A co tu mówić? Po remapie tracisz gwarancję na samochód.

W rzeczy samej, jest to wielkimi literami na czerwonej karcie książki serwisowej napisane.

 

Rzeczywiście w Skodzie nie ma problemu żeby coś ją podkręcić natomiast piszecie, że tu nie będzie łatwo.

W Subaru także nie ma problemu, pytanie co będzie się działo później. Już widziałem auto koncernu VAG w którym po remapie (zwiększenie mocy o około 25%) w przeciągu 40 tyś. zostało uszkodzone koło dwumasowe a sprzęgło pękło na dwie części. Bynajmniej nie było to auto 4WD.

 

W mojej ocenie jeżeli chcesz kupić auto, którego moc dla Ciebie jest za mała, rozglądnij się lepiej od razu za autem z silnikiem większym i mocniejszym.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe też jak układ przeniesienia napędu zniesie zwiększoną moc/moment obrotowy.

Ja na razie ryzykować nie mam zamiaru. To co mam wystarcza do objechania uporczywych skód/folkswagenow TDI i 20-letnich niemieckich wynalazków spod znaków śmigła/gwiazdy/czterech kół.

Widziałem kiedyś blackboxy podnoszące moc i moment BoxerDiesli (nawet do 200KM/400Nm) ale po pierwsze podobno nie działają z nowym softem a po drugie szkoda mi gwarancji (taaak wiem że blackboxy są niewykrywalne ...teoretycznie ;) )

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem i podpowiedzi. Oczywiście kwestia gwarancji jest mi znana i wiadoma i to staram się brać na siebie. Po pierwsze, za 3-4 lata pewnie znowu będę zmieniał samochód, więc z gwarancją zaryzykuję. Po drugie mam miłe doświadczenia z obecnym serwisem, który przymykał oko na usterki gwarancyjne niezwiązane typowo z ingerencją w mapę. (jeśli regularnie co 15-20 tysi odwiedza się Panów płacąc i nie dyskutując może ma się jakieś chody :-) ).

 

Jeśli po 40 tysiącach rozpadnie się dwumasa - ehh płacz i płać ... chciało się mieć mocniej, trudno i co do tego nie mam wątpliwości

 

Chciałbym również aby i w wypadku Subaru mogło być podobnie....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...