Krysztal Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 opony to 205/50/r16 dzisiaj nie miałem możliwości zrobić lepszej fotki ale jutro się postaram. nacięcie wg mnie jest bardzo płytkie ale bacznie obserwuje przed każda jazda czy nic nie wyszło i jest narazie ok. wiadomo, że najlepiej (i najmądrzej) byłoby wymienić ale jeszcze trochę muszę pośmigać bo do imprezy niestety i tak nie przełożę gum gdybym je tu zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Oczywiście, że sama drutówka :wink: , jest na feldze i jej uszkodzić nie sposób W zeszłym roku na moim drugim autku w nienaprawianej miesięcznej ER300 druty przecięły gumę i opona na odcinku 5 cm oderwała się od rantu felgi. Dobrze, że stało się to przy małej prędkości :shock: . Bardziej boję się takich wad fabrycznych niż łatek wklejonych u dobrego wulkanizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opon w indeksie V i wyzej nie naprawia sie wogóle , nawet jak chwycimy zwyczajnego kapcia , poprzez wbitego gwoździa :roll: Dzięki, to teraz do porannego wysłuchiwania panewek w silniku dochodzi oglądanie opon i czarnowidztwo w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 ten komplet opon i tak nadawać się będzie już tylko na wymianę mięczak zobacz na moje P7 na sucho nie ma problemu, na moro również, a przy kałużach spokojnie i wolniej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 AdaSch, moja opona ma uszkodzenia z zewnątrz jak wyżej, do tego ze 2 są łatane, a do tego trudno je wyważyć - będę miał na upalanki / Plejady, jeśli kiedyś się w końcu wybiorę przecież ich nie wywalę A poza tym - przyszłe lato mam zamiar rozpocząć na 17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 tzd, no i słusznie 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Na oponach lepiej nie oszczędzać - zdrowie ważniejsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 zgadza się... dlatego już mam dobre opony... i jeszcze lepsze autko 8) nacięcie było faktycznie nie duże i nic się złego nie działo ale strach zawsze jest przy takim uszkodzeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kjecik Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 nie uszkodzic sobie opony jezdzac sporo w miescie szczegolnie takim jak gdansk jest naprawde trudno kupic sobie opony za 1600zl i po pol roku je wymienic bo znow cos sie stalo to straszna sprawa i tu pojawai sie duza wada napedu subarowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 tu pojawai sie duza wada napedu subarowego ROzumiem, że masz na myśli możliwość uszkodzenia napędu. Po pierwsze nie jest to wada , a pewna cecha. Po drugie nie jest to cecha tylko napędu AWD Subaru. Po trzecie , nie popadajmy w psychozę z tą "równością" opon. Ludzie niedbając o odpowiednie ciśnienie opon robią napędowi więcej złego. A i używane wiskozy jakoś ostatnio potaniały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kjecik Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 niedzwiedz masz 100%racje zle to ujolem przepraszam ale jest to element podnoszacy koszty eksplatacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 A akurat drótówka to ma na sobie stosunkowo niewiele gumy :wink: i ewntualne uszkodzenie w tej strefie jest mozliwe tylko podczas demontażu/montazu, bo normalnie jest schowane za rantem felgi Oczywiście, że sama drutówka :wink: , jest na feldze i jej uszkodzić nie sposób, ale właśnie kilka centymetrów wyżej zaczyna się "strefa drutówki", czyli specjalne wzmocnienie (pogrubienie) opony twardą gumą, z reguły w kształcie podobnym do klina (dzięki temu jest łagodne przejście od cienkiego boku do znacznie grubszej drutówki). Zresztą w miarę dobrze jest to pokazane na tym, bardzo uproszczonym schemacie: I sam oceń czy gumy w okół drutówki jest "stosunkowo niewiele" :wink: I tak to jest jak dyskutuje teoretyk (w dodatku z pomoca naukowa) z praktykiem, co na oponach zeby zjadl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 wrzucę tak offtopowo. opona michelin pilot primacy 205/55r16 z rantem ochronnym na felgę. Robiłem darmowozem nawrotkę, źle wyliczyłem i najechałem na bardzo wysoki ostry krawężnik. Opona się lekko rozcięła na rancie i itp - generalnie śmietnik. opona wtedy miała 8 lat. Pomimo mega uderzenia to feldze absolutnie nic się nie stało. Zastanawiam się, dlaczego rantu ochronnego nie ma każda opona? Tutaj się niestety wrobiłem bo p7 cinturato ma rant ochronny ale akurat nie w 205/55r16. niby nic, ale felgi zostały delikatnie przerysowane na prowadnicach w myjni automatycznej. Na michelinach nigdy to się nie wydarzyło. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 dlaczego rantu ochronnego nie ma każda opona? a) bo on kosztuje, a nie każdy konsument / nabywca ma ochotę dopłacać za rant. bo dupowozami o słabych mocach i popularnych rozmiarach kół (14,15,16) nie przewiduje się rozbijać po krawężnikach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 bo dupowozami o słabych mocach i popularnych rozmiarach kół (14,15,16) nie przewiduje się rozbijać po krawężnikach? oj tymi to dopiero walą po krawężnikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 tzd napisał(a): bo dupowozami o słabych mocach i popularnych rozmiarach kół (14,15,16) nie przewiduje się rozbijać po krawężnikach? oj tymi to dopiero walą po krawężnikach żebyś wiedział ile kompletów kół wymieniłem w Oplu Agili 1.2 mojej Żony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 koledzy, ja to wszystko rozumiem, napisałem tylko jak mogą myśleć producenci opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 tzd, ja Ciebie rozumiem żebyś wiedział ile kompletów kół wymieniłem w Oplu Agili 1.2 mojej Żony... 4. CZTERY KOMPLETY KÓŁ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 I tak to jest jak dyskutuje teoretyk (w dodatku z pomoca naukowa) z praktykiem, co na oponach zeby zjadl rozumiem, że teoretyk to ten zły, a praktyk to ten dobry :roll: Czasem jednak warto spojrzeć na rysunki i złapać trochę teorii, bo sama praktyka nie wystarcza: „- Z jakiej tkanki zbudowany jest członek męski? - pyta profesor na egzaminie z anatomii - Z kostnej - odpowiada studentka - Z tkanki mięśniowej - odpowiada student - Pan zdał, a pani... się zdawało” :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 I tak to jest jak dyskutuje teoretyk (w dodatku z pomoca naukowa) z praktykiem, co na oponach zeby zjadl rozumiem, że teoretyk to ten zły, a praktyk to ten dobry :roll: jeden i drugi dobry, bo obaj z forum , ale mnie życie nauczyło trzymać się po stronie praktyków ... Czasem jednak warto spojrzeć na rysunki i złapać trochę teorii, bo sama praktyka nie wystarcza: „- Z jakiej tkanki zbudowany jest członek męski? - pyta profesor na egzaminie z anatomii - Z kostnej - odpowiada studentka - Z tkanki mięśniowej - odpowiada student - Pan zdał, a pani... się zdawało” :wink: a żarcik też niezły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 jeden i drugi dobry, bo obaj z forum , ale mnie życie nauczyło trzymać się po stronie praktyków ... żeby było jasne; co prawda nigdy nie zajmowałem się sprzedażą ani montażem opon, ale budowę i produkcję opony poznałem nie tylko z teorii :wink: Co prawda w konkurencyjnym do Goodyear'a koncernie, ale to chyba nie różni się tak bardzo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Odkopuje dinozaura niestety.. Wczoraj przejrzalem oponki podczas detailingu i zauwazylem naciecie.. Wymieniac? Reperowac? Nie ma zadnego wybrzuszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jeśli płytkie, powierzchowne nacięcie to można jeździć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jeśli płytkie, powierzchowne nacięcie to można jeździć. sprawdze i dam znac, dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Uszkodzenie opony na boku = złom lub na pomost. Powyżej drutówki nie jest żadne wzmocnienie tylko wypełniacz oraz warstwa kordu tekstylnego. Bok opony powyzej drutówki ma grubość +/- 8 mm aż do krawędzi bieżnika. Wszelkie wady opon można wykryć prostym testem. Trzeba napompować oponę do 4 bar. Pierwsze dołki i górki pokażą się na zakładkach warstwy kordu właśnie na boku opony. Jeżeli cokolwiek jest na tym nacięciu od razu będzie widoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się