Skocz do zawartości

Montaż foteli kubełkowych !


Luqu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Uwaga......... po ponad roku skończyłem! :mrgreen:

 

Po tak gługim okresie montowania na DIYa już nie mam cierpliwości.. :-P Gdyby jednak ktoś coś to można śmiało napierać :)

 

btw. thx to Action i Tigmar za liczne spy photos!

 

 

Pierwszy montaż wyglądał tak..

 

20121124114600.jpg

 

20121124114719.jpg

 

.. potem zostały maks obniżone (potrzebne liczne głaskanie w bezpiecznych miejscach seryjnych szyn szlifierką) i siedzi się zdecydowanie niżej niż na ori krzesłach -> już nie muszę z nałożonym kaskiem otwierać szyberdachu.. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co jest ,że przy fotelu Sparco Corsa zamontowane mocowania boczne Sabelt nie pasują do mocowania dolnego Sparco ???


Można powiedzieć,że jestem po montażu.Kilka rad dla potomnych.

 

Największa trudność to przewidzenie odpowiedniej pozycji fotela.Zwłaszcza odległości od kierownicy.Ja to zrobiłem tak,że ustawiłem jak mi się wydawało optymalnie oryginalny fotel ,zmierzyłem odległość oparcia do kierownicy i siedziska do sufitu.

 

Mocowanie dolne sparco pasowało idealnie do podłogi mimo negatywnych doświadczeń kolegów.Potem w miarę przypasowałem fotel i zapamiętałem położenie mocować bocznych względem dolnych.Następnie nowe otwory 8mm w mocowaniu dolnym. Miekki materiał,łatwo poszło.

 

I efekt jest taki :

Kubełek jest znacznie lżejszy niż ori fotel,uszy fotela lekko zapierają za słupek.

Siedzi się generalnie wyżej ale jest kilkustopniowa możliwość regulacji wysokości.

Oczywiście brak jest mozliwości regulacji w pionie więc tu trzeba praktyki.

Fotel jest bardzo wygodny- Sparco Corsa.

 

Chciałby upewnić się czy dobrą mam pozycję za kierownicą bo od niej dużo zależy.Może trzeba było się tym zająć przed montażem kubełka ale chyba nigdy nie jest za późno.

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/pozycja-za-kierownica/

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odgrzewam, ale info świeże.

Przepis na najwygodniejsze zamontowanie kubełka w klasyku:

Używamy seryjnych szyn od przedlifta (najlepiej do 96, bez regulacji wysokości). Sam seryjny fotel trzyma się na 4rech śrubach. Po odkręceniu fotela jest w miarę płaska powierzchnia, symetryczna, łatwo dokręcić mocowania boczne. Nie ma konieczności szlifierkowania i wiercenia nitów jak w przypadku szyn z polifta.

Mocowania Mirco (np MS-01) są trochę za krótkie, więc albo wybrać dłuższe, albo można dowiercić po jednym otworze w szynach. Rozstaw otworów w szynach (szerokość) to 43cm (kubełek Recaro ma szerokość 39,5cm), więc w większości przypadków do montażu fotela należy używać mocowań w kształcie L (raczej nie używać tych łamanych, chyba że fotel jest szeroki). Da się fotel zamontować dość nisko (zmieści się między szynami) no i zostaje regulacja przód/tył.

Chodzą legendy, że do tych szyn da się bez dłubania zamontować fotele Recaro z mocowaniem dolnym (też mają standardowy rozstaw śrub) jak Recaro Speed czy Sport Sportline (te z Lancera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w GT-ku po lifcie seryjne szyny da się łatwo odkrecic ( nie ma żadnych nitów od strony tunelu ). Pytanie jest inne, a mianowicie czy jest jakakolwiek szansa wykorzystania seryjnych szyn do zamocowania kubełka? Chodzi mi żeby była możliwość regulacji odsunięcia fotela przód tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

I mnie to czeka we wrześniu.

Obecnie mam fotele niebieskie STI, przymocowane są bez żadnych szyn czy adapterów, mają wspawane kawałki stali tak, aby mocowania finalnie pasowały do otworów oryginalnych...

Wygląda to raczej mało profesjonalnie no i każdy z foteli waży ze 20kg!

p.s.

standardowe fotele STI + pasy szelkowe dają radę nawet na torze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gtka można dość prosto zrobić, mocowania najlepiej chyba przedlift + mocowanie do fotela uniwersalne takie jakie potrzeba. jedno do drugiego i już, i zostaje regulacja przód/tył. z mocowaniami z polifta jest trochę cięcia itp ale się da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pierwszy montaż wyglądał tak..

czy masz zdjęcia mocować zamontowanych ale jeszcze bez fotela?

czy ktoś się orientuje czy fabryczne mocowania (GT99) będą pasowały do nowych Sparco?

Czy trzeba coś rzeźbić w stylu: mocowanie ori + mocowanie Sparco + szyna?

 

 

 

Jakby ktoś potrzebował to w dziale "sprzedam" jest rozwiązanie fabryczne

Marcin te Twoje mocowania oryginalne - czy pasują plug & play do polifta i czy szyny można zdemontować z mocowań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje szyny były w polifcie GT my99

Aktualnie mam same szyny bez mocowań - w dziale sprzedam. To wiesz. Brakuje mocowań bocznych.

Mocowania boczne wykorzystałem do nowej mocowania do podłogi

Edytowane przez Marcin BladeRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...