Skocz do zawartości

Montaż foteli kubełkowych !


Luqu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kubeł Mirco GT z mocowaniami mirco skręcane i szynami uniwersalnymi również mirco.

Dziś odkręciłem fotel od podłogi i ... straciłem koncepcję na to co dalej

Jak odzielic ta część którą mocuje sie do podłogi od fotela ?

Z tego co widze od strony drzwi wygląda że nie bedzie problemu bo są śruby ale od strony tunelu te blachy wkręcane do podłogi są przynitowane i przyspawane do szyn.

 

Czy da się jak gdyby wyjechac fotelem z szyn ? bo wtedy do tej dolnej połowy przykręce sobie mocowania i bylo by najprościej

 

A może trzeba jakoś zupełnie inaczej to ugryść ??

Help ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam fotela, ani nie miałem takich problemów, ale wysunięcie go z szyn może być o tyle ryzykowne, że potem może zabraknąć miejsca po dokręceniu, żeby go z powrotem wsunąć ;). Taka mała rada i free up :).

 

Fotel jest prawie identyczny do np bimarco expert. A w takim razie jesli masz kubły to jak je mocowałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej widzę ze bierzecie mnie za forumowego lenia który nie przekopal się przez archiwum i zmaltretowal szukajki. Znam ten temat i ten schemat ale ze tak powiem nie koresponduje mi on z zastana sytuacja. To znaczy od strony drzwi wyglada to jak na schemacie i dwie śruby łącza szyny z mocowaniami podlogowymi ale od strony tunelu śrub nie ma są nity i spawy i generalnie nie wyglada to na "rozbieralne" bez palnika szlifierki itd. Dodam ze u mnie fotele maja dodatkowe regulacje głębokości siedziska i wpchniecia czesci ledzwiowej. Ma to znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie, zwyczajnie chcieliśmy pomóc :D

 

Wiem :-) i dzięki bo już myślałem ze nikt mi nie pomoże ;-) dziwie sie bo gdybym chciał zeswapowas do gt silnik z trabanta to mogło by być cieżko z porada ale od groma jeździ gtkow z kublami a konkretnego know how nigdzie nie ma ? Albo jest to takie proste ze nikt tym nie zasmieca forum co oznacza ze mam inteligencję ameby albo takie skomplikowane ze robią to tylko specjalistyczne firmy i dbają by ta wiedza tajemna nie wyciekla ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luqu, obawiam się, że mocowanie foteli w GTkach 98-00 jest właśnie nieco inne niż we wcześniejszych modelach..

Mariof w swoim klasyku '96 ma zamontowane kubełki Mirco i u niego nie było żadnych problemów z dokręceniem uniwersalnych mocowań kubłów do seryjnych szyn auta.

Sam go zanudzam już dobrych pare tygodni pytaniami: jak, dlaczego, gdzie, itp bo w moim '99 od strony tunelu jest identycznie jak opisujesz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luqu tak jak Ci chybsa mowilem ze mocowania tzw. sanki musisz poscwiecic (tzn. nie wykorzystasz ich juz spowrotem przy oryginalnych fotelach)tak jak to sie stalo i u mnie...

pomoglbym ale nie bylem przy montazu i tylko widzialem tyle o ile... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wygląda na to że inżynierowie z FHI przyjrzeli się prostemu i logicznemu rozwiązaniu ktore sami stworzyli i gdzieś w okolicach 1998-1999r postanowili to zepsuc "ulepszając" ten element.

Jako że nie bardzo chce niszczyc fotel to znalazłem rozwiązanie ciut droższe ale na 99% pewne.

Są gotowe szyny Sparco ale trzeba wyskoczyc z okolo 300 zł.

Jak ktoś jest zainteresowany to jak juz kupie zamontuje i przekonam sie ze gra i buczy to dam namiary...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sparco 00499096
To jest do new age'a, do klasyka trzeba przerabiać
odpowiedź ze sklepu...

"Generalnie mocowanie te katalogowo dedykowane jest do wersji WRX oraz STi.

Aczkolwiek zaprzyjaźnione z nami warsztaty budujące Subaru do sportu twierdzą, że mocowanie te bez większych przeróbek pasuje także do wersji GT. Stąd taka informacja znalazła się u nas na stronie. "

to po co to GT... czyli, że opis na stronie (oferta?) nie jest zgodny z przeznaczeniem produktu :|

 

Właśnie, Cysztof w '99 musiał przerabiać, Mariof w '96 nie musiał.. Coś w tym jest :?

Czyli trzeba:

znaleźć parchaty zwykły fotel z przedziału '92, May — '96, July

albo

dać to spawania mocowanie ze swojego fotela

albo

użyć ośmiorniczki i różańca :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat ogarnąłem (dzieki Saracen44 za pomoc) jeżdze juz w kuble i w takim razie dla potomności przedstawiam jedno z możliwych rozwiazań.

Nie chcialem ciąć mojego org fotela i wszystko zrobione jest tak zeby można było w godzine powrócic do orginału.

Śruby np ampulowe i nakrętki najlepiej 8,8 różnej długości najlepiej.

Fotel Mirco GT ale mysle ze podobnie bedzie z bimarco i innymi z mocowaniami bocznymi.

Koleś który sprzedaje fotele Mirco na alledrogo oferuje też mocowania boczne (ja akurat kupiłem skręcane ) i szyny przesówne uniwersalne. - trzeba je nabyć.

Aby połączyć to z podłogą trzeba zakupić mocowanie Sparco 00493 http://www.rallyshop.pl/index.php?p2826 ... gt-wrx-sti

I tu największe zaskoczenie bo niby sparco śmarko holologacja FIA itd to wygląda to jak by to Heniek z Zenkiem po kilku piwach sklecili z tego co znaleźli na wysypisku. Oczywiście trzeba sie napocic przy przykręcaniu bo to brakuje 2 a tam 3 mm.

Do tego przykręca sie szyny uniwersalne Mirco, do szyn mocowania boczne.

Najlepiej nie dokręcać na początku śrub tylko zamontowac fotel zobaczyć czy niżej wyżej i dopiero potem dokręcać.

Zwykle trzeba pare razy wszystko rozkręcić i skręcić żeby wszystko grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po instalacji kubełków w Bugu '01 i też była to droga przez mękę :-)

Oto poszczególne etapy operacji:

1. odkręcenie i wyciągnięcie starych foteli (nie jest to zbyt sympatyczne, kiedy ma się trochę poprzetrącane żebra po gokartach :-)

2. przyłożenie mocowań dolnych Sparco (na tym etapie są jeszcze oznaki optymizmu, ponieważ wszystko jest nowe i piękne - wyjęte wprost z folii)

3. zorientowanie się, że z czterech punktów montażowych mocowań dolnych Sparco pasuje jedno (oznak optymizmu nieco mniej)

4. odnalezienie imadła oraz wiertarki i przeginanie mocowań Sparco do pożądanego kształtu,

5. dwie godziny później łapią już cztery punkty montażowe (a co chwilę trzeba przykręcać pozostałe, żeby zobaczyć jak się sprawy mają, po czym je odkręcać i wyłazić z auta z poprzetrącanymi żebrami po gokartach,

6. 2.5h od startu i łapią 4x4 punkty.

7. Jak się chce zostawić kotwice do seryjnych pasów to trzeba przykręcić dołączoną do mocowań Sparco blachę, która naturalnie nie pasuje do otworów w mocowaniach Sparco.

8. A więc należy wywiercić dodatkowe otwory w mocowaniach do tejże blachy

9. Do mocowań dolnych przykręciłem mocowania boczne Sabelt - w których trzeba zrobić otwory do mocowania blachy do seryjnych pasów,

10. No i potem tylko kubełki.

11. Dwa wieczory i po sprawie :-)

12. A ponieważ kubeł pilota siedzi w ten sposób strasznie wysoko i blisko przodu to naszły mnie myśli, czy nie lepiej byłoby go przykręcić na samych bocznych bezpośrednio do podłogi za wzmocnieniem poprzecznym - muszę to przeczwiczyć i dam znać. Bo w ten sposób można sobie odpuścić mocowanie dolne Sparco dla pilota i 300 stówy zostają w kieszeni nie mówiąc już o czasie.

 

Wnioski - włoski inżynier projektujący mocowania dolne Sparco dedykowane do Imprezy nie widział najwyraźniej auta lub też był po imprezie. Wględnie samochód był po dobrym rajdzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...