Jump to content

Impreza GT- opór przy skręcie - tak ma być czy...??


kamsti
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Właśnie stałem się posiadaczem pięknego GTka ( przywitam się po weekendzie) :) mam pytanie, przy manewrach z niewielkimi prędkościami czuje opór tak jakby samochód hamował np jak skręcie w lewo i dodaje gazu to czuje, że coś go blokuje, pierwszy raz mam do czynienia z 4x4 nie wiem czy tak ma być czy trzeba coś wymienić.

 

kolejna sprawa to sprzęgło nie zawsze mi odbija do końca tak jakby nie wysprzęglał i jest bardzo mały zakres nacisku na pedał, sprzęgło do wymiany, czy coś innego?? ( sprzęgło się nie ślizga )

 

Prosze o jakieś sugestie lub rady.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że to może być wiskoza (trochę poczytałem), ponieważ jak go pocisnę to mam problemu ze sprzęgłem nie wysprzęgla pedału do końca tzn zostaje w podłodze:(

 

gdzie proponujecie podjechać w warszawie ?? myślałem o 4.t.u.r.b.o ale oni pewnie się cenia i z wolnym miejscem też ciężko

 

ewentualnie prosze jeszcze o jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie napisłem, że ma być tanio, jestem nowym posiadaczem imprezy i nie znam zakładów gdzie mozna pojechac z autem zeby nie zepsuli, ale wiem ze takowe istniej procz 4 tur. dlatego tez pytam. bardziej mi zalezy na czasie!

Link to comment
Share on other sites

kup używkę skrzynię na allegro za +/-500pln, zostanie Ci na części (często pada w GT...), a wisko sobie przełożysz i po temacie. każdy przeciętny mechanik ogarnie wyjęcie skrzyni...

Link to comment
Share on other sites

kamsti, na skrzyni masz naklejke z numerem, i takiej szukaj najlepiej, jest ona po prawej stronie na obudowie przy laczeniu silnik/skrzynia pod ic od strony rozrusznika :wink: albo zapodaj 6mt z dccd :twisted:

Link to comment
Share on other sites

własnie pomyslalem zeby zmienic od sti ale pewnie do tego dojdzie dyfer bo od gt nie bedzie pasować? ( mnie wiecej jaki koszt skrzyni od sti z dyfrem?

 

skrzynia z 2.0 n/a podejdzie, roznią się przełozenia??

Link to comment
Share on other sites

własnie pomyslalem zeby zmienic od sti ale pewnie do tego dojdzie dyfer bo od gt nie bedzie pasować? ( mnie wiecej jaki koszt skrzyni od sti z dyfrem?

 

Tak, nie będzie pasował. Pełen set gratów (skrzynia, tylny dyfer, wał, półosie) plus robocizna to około 12.000 PLN. Jak ze sterownikiem DCCD to jakieś 3.000 PLN dodatkowo.

 

skrzynia z 2.0 n/a podejdzie

 

Jeżdziłem Forkiem S-turbo z właśnie skrzynią 2.0 n/a plus reduktor. Całkiem fajnie się to-to spisywało i nie klękało. Skontaktuj się ze Zbyszkiem z B.a.j.e.c.z.n.e.j, Chłopak ma rozkminiony temat na tzw. drobne. Oczywiście taka skrzynia nie umywa się w jakimkolwiek stopniu do 6MT. Jest po prostu czasowym, pasztetowym Ersatzem :wink:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Apropos wcześniejszej wypowiedzi - jako, że jesteś Nowy to zdradzę Ci tajemnicę - w Subaru nie ma stanu dobrze i tanio. Może być tylko drogo i dobrze i niestety również drogo i...niedobrze :wink:

Link to comment
Share on other sites

S-turbo z właśnie skrzynią 2.0 n/a plus reduktor

no właśnie, ciekawa (i tania) alternatywa przy padającej 5MT z turbo...

a jak z dyframi tam?

 

da się wsadzić jakąś sprzerę z przodu, a co z tyłem?

Link to comment
Share on other sites

dzis własnie kontaktowałem się z Korneckim i tez powiedział że raczej wiskoza... we wtorek dzwonie i się umawiam na wymianę.... no cóż nie będzie imprezy ale jest subaru ;) póki co zostaje przy standardzie jak na razie i tak jestem zachwycono autem po hamowaniu wyszło 240 i program za pasem:) (kocham ten wóz)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dzis własnie kontaktowałem się z Korneckim

 

Bardzo dobry wybór. Jasio jest git fachman. Pozdrów od Grześka :wink:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Tomek, nie mam fioletowego pojęcia ale jeżdziło to-to bardzo fajne. Zadzwoń do Zbycha - oczywiście zarzekał się, że nikomu z Forum by takiej skrzyni nie włożył bo wszyscy puryści bo Go zlinczowali :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam,

 

temat stary ale zapomniałem napisać wcześniej. Więc wystarczyło wymienić kilka blaszek i zalać nowym olejem do Wiskoz... moja była jeszcze w dobrym stanie. Po 8 miesiącach wszystko działa w najlepszym porządku!

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Fokin magic, nie wiem kim jest ten czarodziej ,ale chce z nim wywiad!

 

któredy wlał olej? albo co wiecej- jak wdostał sie do blaszek!?

 

http://www.mrtrally.com.au/performance/viscous_coupling.htm

 

 

ja od roku sie przymierzam do wiskozy i przez cały czas czytam że subarowa wiskoza jest nierozbieralna. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli macie blaszki, można to zrobić. jest to część, którą można rozebrać i złożyć ( chyba robił to na ciepło:) w WWA jest osoba, która to robi, pytania na priw.

 

Pozdro

 

-- 6 lut 2012, o 13:14 --

 

Jeśli chodzi o temat "zapadającego się" sprzęgła to wymieniłem wysprzęglik i pompę sprzęgła na nową i wszystko jest OK

 

P.S Mogę mieć dostęp do tańszych Pomp tańszych niż w 4T...O

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...