Skocz do zawartości

Korek chłodnicy


Stach83

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj buchnęła mi para spod maski, jeszcze nie wiem na 100%, ale wydaje mi się, że wybiło spod korka.

Że to płyn to wiem bo się lepi i jest słodki.

Że spod korka to tak się domyślam, bo zbiorniczek był zalany.

Przed zakupem nowego mam jednak pytanie:

Czy lepiej kupić zwykły zamiennik 0,9 bara za ca. 25pln czy warto zapłacić 10x drożej za korek "STI 1.3 bara"?

No dobra, dwa pytania...

Jaki jest sens takiego upgradu?

 

Pozdrawiam,

stach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już zwykły, ale chętnie się dowiem co daje ta różnica...

 

lepsze chlodzenie? mniej wody wywala przez korek przy 1.3kgf?

A za dobre chłodzenie nie odpowiada chłodnica, wiatrak, termostat?

A co to da/zmieni, że wywali przez korek mniej wody?

 

Pozdrawiam,

stach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawa fizyki wieksze cisnienie wyzsza temperatura wrzenia cieczy szybszy obieg cieczy w ukladzie.

To, że temperatura wrzenia jest wprost proporcjonalna do ciśnienia to ok, ale jak to się ma do obiegu wody? Nie jest on zależny od pompy?

Jakby co, to ja się nie czepiam, tylko się nie znam, dlatego pytam... :)

Pozdrawiam,

stach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za miękka sprężyna w korku ( na ogół z czasem mięknie.... :mrgreen: ) powoduje wyrzucanie płynu, mocniejszy czyli nowszy korek uniemożliwi lub ograniczy to paskudne zjawisko, u Ciebie może pomóc, a na pewno stwierdzisz najtańszym sposobem, czy to tylko korek, czy motor zaczyna się żegnać... :)

a w wersjach z dwoma korkami (nowsze), czyli jednym w zbiorniku wyrównawczym na silniku, a drugim na wlewie w chłodnicy trzeba dodatkowo uważać, żeby nie zamienić korków, bo jeden ma chyba ciśnienie otwarcia 0,9 a drugi 1,1 bara i wtedy narobi się bigos... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mniej jej wywali to pojemnosc cieplna bedzie wieksza

 

Czyli jak mniemam im większe ciśnienie w układzie (dzięki korkowi), tym wolniej będzie się nagrzewał/przegrzewał?

 

Ja bym tylko, nieco na marginesie myśli przewodniej wątku, wspomniał, że istnieją również OE korki 1,1 kgf i ja takowy posiadam, od początku życia mego Forka, tj. od grudnia 1998 roku

O, to by było dobre, pośrednie rozwiązanie... ale już nabyłem korek 0,9 bara.

 

Za miękka sprężyna w korku ( na ogół z czasem mięknie.... ) powoduje wyrzucanie płynu, mocniejszy czyli nowszy korek uniemożliwi lub ograniczy to paskudne zjawisko, u Ciebie może pomóc, a na pewno stwierdzisz najtańszym sposobem, czy to tylko korek, czy motor zaczyna się żegnać...

Z czasem wszystko mięknie :)

Co do korka, to niestety, to nie był on...

Na szczęście w nieszczęściu to tylko gruby wąż chłodnicy.

 

a w wersjach z dwoma korkami (nowsze), czyli jednym w zbiorniku wyrównawczym na silniku, a drugim na wlewie w chłodnicy trzeba dodatkowo uważać, żeby nie zamienić korków, bo jeden ma chyba ciśnienie otwarcia 0,9 a drugi 1,1 bara i wtedy narobi się bigos...

U mnie jest jeden seryjnie 0,9 i tak też zostało póki co.

 

Podrawiam,

stach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie stosować wysokociśnieniowych korków ,bo :

1. łatwiej przegrzać silnik- przy wzroście temp. później tzn przy wyższej temp. się o tym dowiemy ,a t o,że później zagotuje to wcale nie lepiej.

2. Lepiej nie robić bezpiecznika ciśnieniowego z innych elementów układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie stosować wysokociśnieniowych korków ,bo :

1. łatwiej przegrzać silnik- przy wzroście temp. później tzn przy wyższej temp. się o tym dowiemy ,a t o,że później zagotuje to wcale nie lepiej.

2. Lepiej nie robić bezpiecznika ciśnieniowego z innych elementów układu.

 

a czy taki "mocniejszy korek" nie spowoduje rozszczelnienia układu w innym (przypadkowym) miejscu ?

 

True, takie coś miałem w wannie, był mocniejszy korek i przewody puchły.

0,9 To dobre rozwiązanie do zbliżonych seryjnie mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym w zbiorniku wyrównawczym na silniku, a drugim na wlewie w chłodnicy trzeba dodatkowo uważać, żeby nie zamienić korków, bo jeden ma chyba ciśnienie otwarcia 0,9 a drugi 1,1 bara i wtedy narobi się bigos... :)

 

to nie o to chodzi :roll: (ciśnienie) , korek przy chłodnicy jest inny konstrukcyjnie i jest jakby dwustronnego działania( oddaje nadmiar, i pozwala na zasycenie ze zbiornika wyrówn. ), a korek przy turbo jest jednostronny :roll:

Lepiej nie stosować wysokociśnieniowych korków ,bo :

1. łatwiej przegrzać silnik- przy wzroście temp. później tzn przy wyższej temp. się o tym dowiemy ,a t o,że później zagotuje to wcale nie lepiej.

2. Lepiej nie robić bezpiecznika ciśnieniowego z innych elementów układu.

 

 

 

 

masz rację :idea: :roll: , ale co do serii, w autach mocniejszych chociażby solberg, SPRT, SPEC C , itp, stosuje sie wszedzie korki 1,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...