arencjo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Mam problem z IMPREZA 2.0 GX 125km z LPG Czytalem troche na forum o tych objawach co u mnie wystepuja ale mam wrazenie ze wszystkie sa od czegos innego. Sam podejrzewam sonde lambda. Objawy: - wyzsze spalanie - metaliczny dzwiek w silniku przy schodzeniu z wysokich obrotow (od 4000) i przy odpalaniu - ciagle swiecaca sie CHECK ENGINE Czy moje podejrzenia co do sondy moga byc wlasciwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Mam problem z IMPREZA 2.0 GX 125km z LPG Czytalem troche na forum o tych objawach co u mnie wystepuja ale mam wrazenie ze wszystkie sa od czegos innego. Sam podejrzewam sonde lambda. Objawy: - wyzsze spalanie - metaliczny dzwiek w silniku przy schodzeniu z wysokich obrotow (od 4000) i przy odpalaniu - ciagle swiecaca sie CHECK ENGINE Czy moje podejrzenia co do sondy moga byc wlasciwe? metaliczny dźwięk od sondy...nie bardzo... raczej spalanie stukowe, ale objawia się przy wkrecaniu na obroty, a nie przy schodzeniu z obrotów, tu mogą w grę wchodzić np. panewki...stuk przy odpalaniu... trudno na odległość coś zdiagnozować, najlepiej jakby ktoś z Twojej okolicy z doświadczeniem się tym autkiem przejechał, napisz w opisie skąd jesteś, sprecyzuj rocznik auta, będzie łatwiej cokolwiek pomóc check może się świecić np. z powodu LPG, ogólnie to trochę mało danych....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MalySTi Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Złącz kostki diagnostyczne pod deską rozdzielczą z lewej strony i check powie ci co go boli. Może luzy zaworowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arencjo Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 zlaczylem kostki, ale chyba jest cos nie tak. kontrolka check engine mruga caly czas i to tak szybko ze nie da sie policzyc. podczas tego mrugania wlaczala sie i wylaczaja co kilka sekund wiatraki na chlodnicy i slychac jakies cykania na silniku. tak ma byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki_ol Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Może to zbyt banalne, ale wiatrak może się włączać od klimatyzacji a cykanie od LPG (normalna sprawa)... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 arencjo, a masz olej w silniku? zresetuj kompa i wówczas złącz kostki (bodajże te czarne) jak masz obawy, że gaz zakłamuje ci odczyty to go odłącz, Tzn odłącz zasilanie na aku. - taki dołączony cieniutki przewodzik do "plus"-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 - metaliczny dzwiek w silniku przy schodzeniu z wysokich obrotow (od 4000) i przy odpalaniu Akurat to często jest wynikiem luźnych osłon kolektora, które mają tendencję do brzęczenia. Dla niewprawnego ucha z okolic silnika. - ciagle swiecaca sie CHECK ENGINE Zapaliło się nagle i zostało, czy tak już kupiłeś? Najlepiej podpiąć do kompa, dostaniesz dokładną informację, co jest powodem świecenia. Może być sonda, mogą być kable/cewki (wypadające zapłony też zapalają CHECK'a), ciężko powiedzieć jednoznacznie, zwłaszcza, że masz dwie sondy: przed i za katalizatorem. zresetuj kompa i wówczas złącz kostki Moja propozycja: najpierw odłącz akumulator na noc, jak masz obawy, że gaz zakłamuje ci odczyty to go odłącz, Tzn odłącz zasilanie na aku. - taki dołączony cieniutki przewodzik do "plus"-a nie trzeba, wystarczy, że ustawisz przełącznik na jazdę na benzynie, żeby nie przeskoczył na LPG, pojeździj trochę na Pb najlepiej pierwszy raz ~10 km bez gaszenia silnika, ale zwykłym stylem jazdy (nie wiem, jaką masz instalację LPG, ale pomoże to zapisać nową mapę paliwową). Zobaczysz, przy jakiej okazji zapala się CHECK i potem go sobie wymrugasz... albo podjedziesz do kogoś podłączyć do kompa Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arencjo Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Zapaliło się nagle i zostało, czy tak już kupiłeś? Najlepiej podpiąć do kompa, dostaniesz dokładną informację, co jest powodem świecenia. Może być sonda, mogą być kable/cewki (wypadające zapłony też zapalają CHECK'a), ciężko powiedzieć jednoznacznie, zwłaszcza, że masz dwie sondy: przed i za katalizatorem. zapalilo sie jak bylem w dosc dlugiej trasie po przjechaniu ok 500 km ciaglej jazdy Moja propozycja: najpierw odłącz akumulator na noc, dzis to zrobie -- Cz cze 09, 2011 11:34 am -- arencjo, a masz olej w silniku? olej jest, mniejweicej w polowie miedzy dziurkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 arencjo, akurat o kostkach pisałem w innym poście. Chyba nie te połączyłeś-tzn zielone .Złącz czarne. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się