Jump to content

Outback 2.0D-gaśnie podczas wciskania sprzęgła


Endrju75
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Jestem nowy i jak "Trwoga to do ..... forum Subaru" :)

 

Wczoraj po dłuższej jeździe na trasie jadąc już w mieście silnik zaczął mi gasnąć podczas wciskania sprzęgła przy hamowaniu pod światłami. Trzy kolejne światła i ten sam efekt. Wyłączyłem "klimę" i już nie gasł, może to jednak tylko przypadek z tą "klimą". Zaznaczam, że wczoraj było upalnie.

Efekt niebezpieczny zwłaszcza jak mi gdzieś zgaśnie podczas jakiegoś poważniejszego manewru na drodze.

Zostawiłem samochód w serwisie ale serwisant nic mi nie powiedział tylko zapisał moje uwagi i kazał czekać na informację.

Jeszcze nigdy nie miałem zapalonej kontrolki obowiązkowego dopalania filtra cząstek stałych bo praktycznie mało jeżdżę po mieście a zazwyczaj wyłącznie w trasy.

Odnoszę też wrażenie , że silnik zaczął mi częściej drgać podczas stania na biegu jałowym w korkach choć nie zawuważyłem falowania wskaźnika obrotów.

Bardzo proszę o radę by nie zbył mnie serwisant tekstem "ten typ tak ma " :):( :( :(

Link to comment
Share on other sites

Wielkie Dzięki Dobi1972.

 

Nie znalazłem tego wątku więc napisałem ten.

Outbacka mam z 2008 i przejechane ponad 80 000 km-ogólnie jestem zadowolonym posiadaczem :).

 

Tak też myślałem że to może być coś z "klimą".

Tej zimy zauważyłem, że przy zimnym silnku potrafi zacząć przerwami głośno szumieś coś jakby z dmuchawy/klimy i czuć delikatny spadek mocy. Było to widoczne podczas początkowej pracy zimnego silnika. Zgłaszałem to w serwisie ale przyjmujący zgłoszenie (jakkolwiek sympatyczny pracownik) nie do końca potrafił przedstawić mechanikowi problem i nic nie stwierdzili. Kończyła się zima i nie miałem czasu na jeżdżenia do serwisu więc dałem sobie spokój.

Ale widzę, że faktycznie coś jest na rzeczy z tą klimą a po przeczytaniu opinii Pana Kopera to chyba zadzwonię zaraz do serwisu.

 

-- Pn cze 06, 2011 12:02 pm --

 

Jak sobie doczytałem tamten wątek to mój outback i tak jest niezły (większość samochodów miało ten przypadek przy znacznie mniejszym przebiegu). Czy może mi ktoś odpisać czy przeprogramowanie o którym była mowa w tamtym wątku sprawdziło się i tego roku. Pytam, bo wątek zakończył się na zeszłym roku. Nadmieniam, że sprzęgła jeszcze nie wymieniałem a w związku z tym nie miałem wgrywanego żadnego oprogramowania (nic mi o tym nie wiadomo).

Link to comment
Share on other sites

Dzięki.

 

Dodzwoniłem się do serwisu i pracownik mi powiedział, że przeczyścili czujnik (tylko nie wiem jaki) a na moją informację o zasłyszanym na forum specjalnym oprogramowaniu do "gasnących silników" powiedział, że mam też mieć "wgrany" odpowiedni program.

Oby to faktycznie wystarczyło bo trochę męczące jest być "królikiem doświadczalnym" problemów wieku niemowlęcego w dieslach subaru.

 

-- Śr cze 08, 2011 7:40 pm --

 

Niestety "przeprogramowanie" nie pomogło.

 

Dzisiaj znowu mi zgasł, a w serwisie nie wiedzą zbytnio co może być przyczyną :( :(.

Stwierdzili , że może to być chyba coś z czujnikiem ciśnienia kolektora dolotowego (to co wcześniej czyścili).

Jednak z rozbrajającą szczerością usłyszałem , żeby może zwrócić się do większego serwisu Subaru , który miał może taki przypadek jak mój :(

 

Opiszę jeszcze raz mój przypadek w nadzieji, że może ktoś z forumowiczów pomoże.

Outback diesel, rok 2008r. przejechane ponad 80 000 km.

Dzisiaj zgasł mi tak dopiero po około 1 godzinie jazdy w trasie (z włączoną klimą) wracając do miasta podczas wciskania sprzęgła przed jakimś znakiem stop. Było gorąco (około 30 stopni)

Parę dni temu było tak samo, gorąco, dłuższa trasa , potem gasł na światłach w mieście.

Z wyłączoną klimą nie gasł choć dzisiaj zauważyłem, że skaczą obroty podczas hamowania ze sprzęgłem (czy z klimą czy bez). Nawet raz spadły do około 200obr/min (bez klimy) by zaraz wrócić do normalnego poziomu (dla biegu jałowego) - tym razem nie zgasł.

 

Proszę o radę bo coś na mój serwis zbytnio nie mam co liczyć , widać uczą się na mnie :( :(.

Czy to może coś z klimą jak pisał Pan Andrzej Koper w innym wątku, czy może faktycznie coś z czujnikiem nie tak.

Jeśli ktoś mi poradzi zmień serwis na serwis Subaru, zaznaczam, że właśnie z takiego korzystam.

Pozdrawiam.

 

-- Śr cze 08, 2011 7:54 pm --

 

Sorry, chodziło raczej o czujnik ciśnienia kolektora ssącego.

 

Znalazłem na stonie jednej z fim tuninngowy ciekawy artykuł.

Ostatnimi czasy spotykamy się wielokrotnie z używanymi samochodami Subaru z silnikami 2.0 Diesel, z przebiegami ok 30-70 tyś km w których klienci chcieliby wykonać zwięszenie mocy, jednakże ich seryjnie niska sprawność wyklucza dokonanie takiego zabiegu. To co łączy te samochody to były po aktualizacji oprogramowania w serwisie, bardzo duże opóznienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejsza moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm, bardzo niska Lambda (współczynnik analizy spalin, mieszanki paliwo-powietrznej) sięgająca nawet 0,89 w zakresie do 2000 obrotów. Dla informacji taki współczynnik AFR powoduje, że w samochodzie bez filtra DPF widać konkretne zadymienie z wydechu. Natomiast w samochodach z filtrem DPF ...

 

i użytkownikami którzy często poruszają się w trybie miejskim częstsze zapychanie się filtra DPF wraz. z wzrostem stanu oleju silnikowego. Ponadto w układzie wtryskowym odnotowaliśmy zbyt dużą pulsację (klekotacie silnika w ok 3000 obrotów i więcej) który przy dłuższym użytkowaniu może powodować uszkodzenie nawet układu korobowo-tłokowego. Do tego układ kolektora ssącego wielokrotnie jest mocno zanieczyszczony mazią olejowo-pyłową co powoduje np: zaklejenie czujnika Map sensor takim nagarem i jego mało poprawne działanie. Dlatego apelujemy do użytkowników tych samochodów którzy odnotowują podobne objawy w swoich samochodach od szybkie zwrócenie się do ASO Subaru celem usunięcia usterek. Apelujemy także do serwisów Subaru aby skrupulatnie przyglądali się pracy tych silników i poprzez importera wpłynęli na dział rozwojowo-produkcyjny Subaru celem usunięcia tego zjawiska

Link to comment
Share on other sites

Czy to może coś z klimą jak pisał Pan Andrzej Koper w innym wątku, czy może faktycznie coś z czujnikiem nie tak.

Jeżeli , nie pomaga wgranie programu i sprawdzenie instalacji....pozostaje wym/spr. pompy klimatyzacji.....

Link to comment
Share on other sites

Dzękuję za informację Panie Andrzeju.

A czy jest jakiś (najlepiej prosty) sposób na sprawdzenie prawidłowego działania pompy klimatyzacji?

Jak wspominałem w serwisie, że to może być coś z elementami klimatyzacji nie tak, to stwierdzili , że serwisant nic nie znalazł (to wtedy poradzili skorzystanie z bardziej doświadczonego serwisu :()

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem na stonie jednej z fim tuninngowy ciekawy artykuł.

Ostatnimi czasy spotykamy się wielokrotnie z używanymi samochodami Subaru z silnikami 2.0 Diesel, z przebiegami ok 30-70 tyś km w których klienci chcieliby wykonać zwięszenie mocy, jednakże ich seryjnie niska sprawność wyklucza dokonanie takiego zabiegu. To co łączy te samochody to były po aktualizacji oprogramowania w serwisie, bardzo duże opóznienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejsza moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm, bardzo niska Lambda (współczynnik analizy spalin, mieszanki paliwo-powietrznej) sięgająca nawet 0,89 w zakresie do 2000 obrotów. Dla informacji taki współczynnik AFR powoduje, że w samochodzie bez filtra DPF widać konkretne zadymienie z wydechu. Natomiast w samochodach z filtrem DPF ...

 

i użytkownikami którzy często poruszają się w trybie miejskim częstsze zapychanie się filtra DPF wraz. z wzrostem stanu oleju silnikowego. Ponadto w układzie wtryskowym odnotowaliśmy zbyt dużą pulsację (klekotacie silnika w ok 3000 obrotów i więcej) który przy dłuższym użytkowaniu może powodować uszkodzenie nawet układu korobowo-tłokowego. Do tego układ kolektora ssącego wielokrotnie jest mocno zanieczyszczony mazią olejowo-pyłową co powoduje np: zaklejenie czujnika Map sensor takim nagarem i jego mało poprawne działanie. Dlatego apelujemy do użytkowników tych samochodów którzy odnotowują podobne objawy w swoich samochodach od szybkie zwrócenie się do ASO Subaru celem usunięcia usterek. Apelujemy także do serwisów Subaru aby skrupulatnie przyglądali się pracy tych silników i poprzez importera wpłynęli na dział rozwojowo-produkcyjny Subaru celem usunięcia tego zjawiska

 

 

Szczerze mówiąc aż mnie ciarki przeszły. Czyli w skrócie w przyspieszonym tempie zużywa się DPF, moc ok. 135KM, moment 330, i powyżej 3rpm silnik się może rozlecieć?

Czy zaklejenie wymienionego wyżej czujnika map sensor może skutkować częstą autokalibracją silnika i pracę a'la ursus przy zimnym silniku i nawet lekkim dodaniu gazu w czasie jazdy (nie na jałowym biegu). Pytam, bo walczę z tematem już z 1,5 roku i żaden serwis autoryzowany subaru w którym byłem nie jest w stanie mi pomóc.

Link to comment
Share on other sites

Hejka,

 

1. Chciałbym wiedzieć ile w PL jeździ diesli Subaru i ile z nich trafiło akurat do tej firmy "tuningowej", która już na bazie swojego doświadczenia czuje się "w kompetencjach" pouczać FHI ... .

2. Oglądnąłem ofertę tej firmy na www i chciałbym zobaczyć chociaż jeden dokument z któregokolwiek ich produktu, który gwarantowałby zachowanie bezpiecznych patrametrów fabrycznych np. w dawkowaniu paliwa i ciśnienie doładowania.

3. Nie wiedziałem, że czujnik MAF mojego Subaru jest zabudowany w kolektorze ssącym, bo dotąd sądziłem, że mam go za filtrem powierza ... :twisted: .

4. Z tego co udało mi się dojrzeć w moim samochodzie (a więc wszystkich innych Subaru również :D ) układ wtryskowy w całości opiera się na technologii Denso (jak dla mnie o lata świetlne do przodu względem np. Boscha) .

No sorry ale w tej sytuacji mogę już tylko pogratulować podrzędnemu "tunerowi" z PL : pychy i skrajnego zadufania w wypowiadane przez siebie bzdety, skoro poczuł się wystarczająco doinformawany aby tak stanowczo oceniać wyniki pracy chyba najbardziej rozwiniętego i zaawansowanego technologicznie lidera wtryskowych układów paliwa jakim właśnie jest DENSO ... .

 

Całe szczęście, że Kolega Endrju75 wkleił omawiany cytat akurat w czwartek, bo przynajmniej jest się z czego pośmiać przez week-end ... 8) .

 

Z tym "apelujemy ..." to już naprawdę pojechali po bandzie :shock: :) ...

 

Pozdrawiam bardzo optymistycznie, bo jakoś trudno mi uwierzyć żeby pow. tekst zawierał choć jedną głębszą treść merytoryczną ... . No i może byłoby wskazane zorientować się na podstawie jakigo upoważnienia dokonują modyfikacji softów objętych prawami autorskimi ... jeśli już są tacy "korrekt" , a Subaru takie "fe" ... :D .

 

Piotr

 

-- Cz cze 09, 2011 9:58 am --

 

PS: Pamiętajmy, że jakiś odsetek naszych samochodów zawsze będzie obarczony kłopotami układu wtryskowego wynikającymi chociażby z kiepskiej jakości paliwa - o co w PL jest niezwykle łatwo nawet na renomowanych stacjach ... . Inna grupa samochodów poprostu nie jest eksploatowana optymalnie co rzeczywiście może przyspieszać zapychanie DPF'a ... . "Co któryś" samochód najzwyczajnie może ulec awarii ale i tak nie sądzę, zeby ten "apelujący tuner" posiadał jakąkolowiek "legitymację" do formułowania tak jednoznacznych, a przede wszystkim choć trochę wiarygodnych wniosków ... .

Link to comment
Share on other sites

Przyznaję, moja wiedza eksploatacyjna w przypadku dotychczasowych moich samochodów kończyła się z reguły na problemach z zawieszeniem: typu zużyte tyleje wahaczy, sprężyny , łączniki stabilizatorów itp.

Zatem może faktycznie niepotrzebnie załączam opinie firm tuningowych na tematy których nie do końca rozumiem.

Jednak widziałem ostatnio w serwisie przypadek subaru diesla z uszkodzonym właśnie układem korbowo-tłokowym :(

 

Zadam jeszcze raz pytanie czy jest jakiś sposób aby w serwisie stwierdzić, że mój problem to coś z pompą klimatyzacji?

Nie wyobrażam sobie udowadniania mechanikowi tego problemu podczas godzinnego jeżdżenia w korkach :(

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajmy, że jakiś odsetek naszych samochodów zawsze będzie obarczony kłopotami układu wtryskowego wynikającymi chociażby z kiepskiej jakości paliwa - o co w PL jest niezwykle łatwo nawet na renomowanych stacjach ...

zgoda bo rzeczywiście odpowiedni ruch w tym kierunku potrafi SBD odmienić bardzo pozytywnie :idea::lol: praktycznie każdego bo nawet przy przebiegach <20kkm już jest zauważalna różnica - osobiście nam kilka takich aut.

 

zaawansowanego technologicznie lidera wtryskowych układów paliwa jakim właśnie jest DENSO ... .

te dla SBD to ponoć ich nowy wynalazek a wersja powstała dla spełnienia EURO V posiada ~10% mniejszą średnicę w porównaniu do poprzednika - czas pokaże czym zaowocuje ta zmiana.

Link to comment
Share on other sites

W "pytaniach do dyrekcji" jest oficjalna odpowiedź SIP względem nowego oprogramowania. A więc:

 

"Kolejne wersje oprogramowania miały na celu :

- zmniejszenie wibracji podczas procesu samoregulacji silnika ( szczególnie, gdy dochodziło w pojedynczych przypadkach do zatrzymania silnika );

- redukcja dostępnego momentu obrotowego przy zimnym silniku *

- zmiana skoku pedału gazu do osiągnięcia tego samego poziomu wtrysku paliwa ( ułatwienie ruszania samochodem ).

 

• nie jest tajemnicą, że największe obciążenie silnika występuje bezpośrednio po tzw. zimnym starcie. Wynika o z niewystarczającego smarowania bezpośrednio po rozruchu silnika i w fazie jego nagrzewania ( okres dotarcia oleju z pompy do panewek etc; okres nagrzewania oleju do uzyskanie optymalnych własności smarnych ).

• Orientacyjne wartości redukcji momentu (proces płynny !) przedstawiają się następująco

- przy temperaturze cieczy chłodzącej -20 stopni ( i poniżej ): -35%

- przy 10 stopniach : -20%

- przy 30 stopniach i powyżej : brak redukcji.

 

Stąd też może wynikać wrażenie niektórych użytkowników, że po przeprogramowaniu silnik jest jakoby „słabszy”; jeżeli natychmiast po serwisie i przeprogramowaniu usiłowali sprawdzić efekty ( zimny start ) mogli odnieść takie właśnie wrażenie. "

 

Wychodzi na to, że mieli trochę racji, pod warunkiem, że wszystkie pomiary robili na zimnym silniku.

Link to comment
Share on other sites

No raczej nie sądzę, że hamownię, czy badanie parametrów spalania ktoś przy zdrowych zmysłach wykonuje na zimnym silniku - wtedy faktycznie pow 3000 rpm mógłby się rozlecieć.

Ja w moim OBK jasno mogę powiedzieć że silnik ma fochy (i to niezależnie od paliwa) - po ponad 1,5 rocznej obserwacji kaprysów boxerka, raczej wpływ jakichś tajemniczych mocy lub układu planet raczej mogę podejrzewać.

Link to comment
Share on other sites

Zadam jeszcze raz pytanie czy jest jakiś sposób aby w serwisie stwierdzić, że mój problem to coś z pompą klimatyzacji?

 

Z tego co napisałeś kilka postów powyżej wynika, że huśtawka obrotów biegu jałowego występuję zarówno "na włączonej klimie" jak i bez niej - co dla mnie jest dosyć jasnym sygnałem, ze usterka z którą się borykasz nie bardzo ma związek z nadmiernymi oporami sprężarki "od klimy" ... .

 

Myślę, że przez internet to już będzie trudno doradzić coś konkretnego, bo Twój problem prawdopodobnie opiera się o jakieś niedomagania układu paliwowego bądź wtryskowego - począwszy od brudnego filtra, przez powietrze w paliwie aż do utraty ciśnienia w szynie CR (wystarczy malutki syfek, który przyblokuje działanie któregoś zawora cisnieniowego). Może to byc też problem z wtryskiwaczami (ale oby nie) ... . Tylko, że te wszystkie spekulacje nie prowadzą Cię do celu i bez zaawansowanej diagnostyki nie będzie łatwo zlokalizować awarię ... .

Na Twoim miejscu chyba skorzystałbym z porady uzyskanej w ASO i poszukał takiego serwisu, który potrafi zinterpretować odczytane pomiary (ciśnienia, korekcji, itd) . Układ wtryskowy CR tak naprawdę jest prosty jak budowa cepa tylko potrzeba kogoś kompetencyjnego (również sprzętowo) do wnikliwej diagnostyki ... .

 

Na zacinającą się sprężarkę klimy za bardzo bym nie liczył ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby podnieść maskę, uruchomić silnik i posłuchać odgłosów zecierającego się łożyska i/lub popiskiwania paska wielorowkowego ... .

Ewentualnie - na zgszonym silniku - sam możesz pokręcić wewnętrzną częścią sprzęgiełka (nie trzeba nawet zdejmować tej plastikowej osłony z silnika) żeby poobserwować, czy "coś" je blokuje ... .

Ale to nie klima przygasza silnik, tylko za słaba lub za mała dawka paliwa bezpośrednio po zdjęciu nogi z gazu ... .

Tak sądzę ale nie trzymaj się tej wersji kurczowo, gdyż ciągle są to tylko dywagacje ... .

 

Ba, nawet prozaiczne przybrudzenie czujnika obrotów wału korbowego też moze wprowadzać taki zamęt w podtrzymaniu regularnych obrotów, szczególnie na biegu jałowym ... .

 

Wlyszkow - wielkie dzięki za kolejną garść wiedzy :wink: :!:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Kolego Outback.

Widzę, że faktycznie może być kilka powodów takiego zachowania :( :(.

Zatem czy możecie mi polecić taki doświadczony serwis ASO, nie jestem ze stolicy ale może być z Warszawy , za jakieś czas jadę na parę dni do Krakowa więc może być i Kraków, choć myśłałem że do tego czasu to już będzie ok z samochodem.

Pewnie zasiałem już niepokój wśród czytających to pracowników ASO (byle nie do mnie) :) :) ale panowie pomóżcie mi, potwierdzając tym samym dobrą opinię o marce Subaru.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Od niedawna po przegladzie przy 60tys km zaczalem miec tez taki problem w upalne dni TYLKO przy wlaczonej klimie. Obecnie auto ma przejechane 61500km. Przy wciskaniu sprzegla silnik gasnie. W ASO w czestochowie powiedzieli, ze to wina prawdopodonie sprezarki od klimy i ze musze oddac auto na 5 dni conajmniej aby to zweryfikowali. Za tydzien bede w wawie, umowilem wiec do ASO Koper na sprawdzenie, przez telefon od razu uslyszalem, ze trzeba wgrac nowe oprogramowanie, ale od razu powiedzialem, ze tego robic nie chce. Czy istnieje jakas szansa ze dostane nowe oprogramowanie mimo ze go nie chce?:) Znajomi maja to samo auto tylko 2 miesiace mlodsze przebieg maja co prawda 56tys i nie maja tego problemu, wiec czemu mialby to byc soft? Wiekszosc przebiegu auto przejechalo na trasie.

Link to comment
Share on other sites

od razu powiedzialem, ze tego robic nie chce.

 

nie wiem jakie oprogramowanie ma Pana auto ( moze juz to nowsze :?: ) ale w takich przypadkach ( gasnięcie przy wysokich temp. ) to jedyne co może pomóc ...Na starym oprogramowaniu nie bedzie zgody działu tech. na ewentualne dalsze sprawdzenia..

Link to comment
Share on other sites

Nowe oprogramowanie nie rozwiązuje problemu. Mam to samo i zastanawiam się co zrobić, bo w instrukcji klimy nic nie ma napisane, żeby nie używać w czasie upałów.:( (mam wgrane nowe oprogramowanie).

Link to comment
Share on other sites

Auto z 2009r i nie bylo wgrywanego oprogramania. Czyli bez wgrania nowego softu nie zaczniecie nic robic? Najpierw soft i patrzymy czy nic sie nie dzieje i dopiero jesli potem bedzie to samo to sprawdzamy dalej?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...