Skocz do zawartości

GTek turbina wariuje + gaśnie przy hamowaniu


KReNto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z moim GTkiem rocznik 2000. OStatnimi czasy pojawiły się 2 problemy: turbina wariuje w różnych zakresie obrotów oraz auto coraz częściej gaśnie przy hamowaniu.

 

1. Podczas jazdy bez doładowania auto przyśpiesza jak należy, żadnych szarpnięć ani dziwnych objawów. Ciśnienie oleju w granicach 6-7. Podczas przyśpieszania mam wrażenie jakby się turbina zawieszała, dziś ładuje do 0,6-0,7 i auto jakby dostało ogranicznik, a strzałka na wskaźniku doładowania wariuje w tym zakresie. Dodatkowo jak dostaje takiego 'odcięcia' z rury leci dym, bardziej ciemny niż jasny. Normalnie pomyślałbym że turbina dogorywa, ale wczoraj zacinało się przy 0,1-0,2 a przedwczoraj ładowało normalnie czyli w okolicach 1 bara. Oczywiście wszystkie pomiary na rozgrzanym silniku, olej w normie, ciśnienie na biegu jałowym 1,8-2,0.

 

2. Gasnące auto na dohamowaniach: wcześniej tylko z wysokich obrotów, teraz coraz częściej także ze średnich i nieraz niskich. Auto zamiast zatrzymać się na obrotach jałowych gaśnie całkowicie. Objaw denerwujący, niebezpieczny i co gorsza katujący dodatkowo turbinę.

 

Macie jakieś pomysły/propozycje co to może być? Mechanik ze mnie żaden, i tak muszę udać się do jakiegoś warsztatu (przy okazji jak ktoś może polecić jakąś solidną firmę w Rzeszowie lub okolicach), ale chciałbym z grubsza przynajmniej się zorientować co wymaga naprawy i oszacować koszta.

 

W aucie turbina z STI 2.0 VF35, BOV Greddy, wydech przelotowy.

 

Przy okazji, zdecydowałem się pozbyć BOV'a.. Jak to zrobić? Seryjny zawór gdzie dostanę?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, zdecydowałem się pozbyć BOV'a.. Jak to zrobić? Seryjny zawór gdzie dostanę?

 

 

 

Zrób najpierw właśnie to, gdyż większość objawów świadczy o "znakomitym działaniu" tego niezwykle efektownego urządzenia :mrgreen:

 

Seryjne DV dostaniesz w...ASO. Jesteśmy na forum SIP.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67

Urządzenie założone przez poprzedniego właściciela, a chyba nawet poprzedniego poprzedniego ;) Z tego co ostatnio wyczytałem to raczej więcej z tym kłopotów niż korzyści i chyba summa summarum zbędny gadżet więc pewnie poleci i wróci standard. Pytanie tylko czy te objawy to przez uszkodzonego BOV'a czy może coś innego...

 

Lucza

Check engine od czasu do czasu mignie na ułamek sekundy, ale nie za każdym razem gdy następują zawieszki/odcinki. Podczas spokojnej jazdy kontrolka nie daje znać o sobie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czy te objawy to przez uszkodzonego BOV'a czy może coś innego...

 

Oczywiście, nie można wykluczyć, że są i inne przyczyny (poczynając od padniętej przepływki, kończąc na podpartych zaworach) ale ja bym naprawdę zaczął od wywalenia chwasta, czyli BOV'a. Wygląda to bowiem na kompletne rozregulowanie sprężyny (upuszcza nie regularnie, zazwyczaj grubo za wcześnie - czyli sprężyna nie trzyma, ECU z przepływki wie, że w ukłądzie jest od cholery powietrza, dozuje w związku z tym odpowiednią dawkę paliwa, BOV'a wypuszcza w atmosferę zbyt wcześnie powietrze, masz baaardzo bogatą mieszankę (prawie sama wacha) silnik najzwyczajniej w świecie jest nią zalewany, gaśnie, krztusi się, rzuca nim na boki). Wywal BOV'a i zdaj relację, czy objawy ustały, czy wciąż się utrzymują.

 

A tak poza wszystkim, nic (a już zwłaszcza konsultacje "na odległość") nie zastąpi porządnej diagnostyki. Porządnej czyli za pomocą ludzi i sprzętu diagnostycznego "dedykowanych" Subarakom. Nie jakiś tam selektor VAGowski i Pan Józek co to na Volksach zjadł zęby. Podjedź do ASO albo do Nowego Sącza, tam powinni dać lepszą, czytaj precyzyjną diagnozę ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...