Skocz do zawartości

Legacy III AT problem ze skrzynią.


Pacyfa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów. Mam duży problem ze skrzynią automatyczną.

W skrócie – problem z ruszeniem do przodu, kiedy najpierw był wrzucony bieg wsteczny.

 

W trybie D skrzynia zachowuje się jakby była na N lub P. Brak jakiejkolwiek reakcji. Pomaga dopiero wkręcenie silnika do około 3000 obrotów i poczekaniu tak 2-3 sekund. Następuje wtedy bardzo duże szarpnięcie i uderzenie w podwoziu w okolicy pomiędzy drążkiem biegów a silnikiem i załącza się bieg. Kiedy jeżdżę bez cofania (sic! niemożliwe w normalnym użytkowaniu auta) skrzynia zachowuje się prawie normalnie. Nie mam problemu z ruszeniem i podczas jazdy przełącza się normalnie między biegami. Czasami tylko przy ruszaniu po dłuższym postoju, auto nie reaguje (nie ciągnie) po puszczeniu hamulca. Pomaga wtedy lekkie dodanie gazu.

 

Bieg wsteczny zawsze działa prawidłowo. Nawet wtedy gdy w położeniu D skrzynia w ogóle nie reaguje, na R działa bez najmniejszego problemu. Zawsze.

 

Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mógłbyś podać więcej szczegółów, ponieważ nie za bardzo znam się na mechanice. Jaki to jest zawór, czy to dość skomplikowana naprawa, jak długo mogę jeździć autem w takim stanie?

 

Aha i najważniejsze, moglibyście polecić jakiś warsztat w okolicy Wrocławia lub Szczecina, który by mi to naprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mógłbyś podać więcej szczegółów, ponieważ nie za bardzo znam się na mechanice. Jaki to jest zawór, czy to dość skomplikowana naprawa, jak długo mogę jeździć autem w takim stanie?

 

Aha i najważniejsze, moglibyście polecić jakiś warsztat w okolicy Wrocławia lub Szczecina, który by mi to naprawił.

Ja nie wiem który to zawór :oops: Wiem kto taki ma na półce . Kłopot z tą awaria jest taki że żaden komp tego nie pokaże . Mogę Ci dac namiary na zakład w Krakowie . W moim przypadku to dwa ASO rozłożyło ręce i powiedzieli że musieliby do sedna dochodzić drogą prób i błędów . Trwałoby pewnie kilka dni i wymiany wszystkich zaworów a to było nie do przyjecia . Jeden zawór kosztuje ok 100 euro . Jak mechanik wie który to element , to robota na godzinę i z 1000zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zacier za pomoc. Wie ktoś może który to zawór? Kurcze muszę go wymienić jak najszybciej bo ciężko i nieprzyjemnie się tak jeździ no i autko też dostaje "w kość" :(

Dobrze zrozumiałem pytanie .............chcesz sam wymienić zawór ? :idea:

Widziałeś kiedyś bebechy takiej skrzyni :?:

Zanim Cu przyjdzie taki pomysł na serio , to kup silicon i zdejmij miskę . Potem zrób takie oczy :shock: i zamknij skrzynię .

Może i podałbym Ci namiary kto może to naprawić , ale widzę że miejsce zamieszkania wolisz utrzymać w tajemnicy . :wink:

Próbuj wymieniać po kolei - masz kilkanaście szans że to ten zawór :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk się nie znasz na skrzyniach i to automatycznych to tylko życzę powodzenia.

musisz znaleźć jakiegoś fachowca od AT i tyle.

Skąd w ogóle jesteś?

Kliknął że z Marsa :mrgreen:

(nie mogłem się powstrzymać :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega napisał, że szuka kogoś w okolicach Wrocławia lub Szczecina :lol:

Zakładam więc, że orientuje się, gdzie leży Długołęka k.Wrocławia...

 

A mógł napisać, że między Szczecinem a Rzeszowem. Tym Wrocławiem trochę zawęził obszar :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie D skrzynia zachowuje się jakby była na N lub P. Brak jakiejkolwiek reakcji. Pomaga dopiero wkręcenie silnika do około 3000 obrotów i poczekaniu tak 2-3 sekund.

 

 

Również przeżyłem powyższą przypadłość. Wymieniłem komplet elektrozaworów...i nie pomogło. Trudno - nie pierwszy nie ostatni raz nieco kasy w plecy.

 

Kompletnie zrezygnowany zmieniłem ATF na Valvoline Maxlife ATF. Jak ręką odjął, od przeszło dwóch lat zero problemów, skrzynia wytrzymuje dużo (albo jeszcze więcej, bo ok. 260KM/360Nm) i ma się dobrze. Ot czasami, jak za mocno popałuję w gorący dzień potrafię zagotować ATF, chwila odpuszczenia i dalej znowu pięknie ;-)

 

Reasumując - polecam wymianę ATF wraz z filtrem, wystarczy zwyczajną statyczną metodą. Moim zdaniem powinno pomóc.U mnie w każdym razie pomogło ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w trakcie przeprowadzki i nie miałem czasu wcześniej odpisać.

 

Wiec tak ... nie jestem z Marsa ... chociaż czasami mam ochotę opuścić ten "ziemski padół".

Pisząc ten wątek mieszkałem we Wrexham (Walia), teraz przeprowadziłem się do Kopenhagi a pochodzę z Annopola (lubelskie). Dlatego sprecyzowałem że poszukuję mechanika z okolic Wrocławia lub Szczecina, bo mam tam możliwość przenocowania na czas naprawy a będąc w trakcie przeprowadzki.

Pisząc "...muszę go (zawór) wymienić..." miałem na myśli znalezienie jakiegoś dobrego, polecanego przez Was warsztatu od AT. Nawet przez sekundę nie przyszła mi do głowy samodzielna naprawa. Dopytywałem się dokładnie o zawór ponieważ Zacier napisał, że jest ich kilka i warsztaty mają problem ze zlokalizowaniem tego, który odpowiada za tę usterkę. Tyle co do nieścisłości.

Szkoda, że niektórzy poświecili dużo swojego czasu na zajmowanie się skąd jestem, a nie nad moim problemem.

 

Grzesiek_67 dzięki za podpowiedź i prawdopodobnie oszczędzoną kasę. Wymienię najpierw za Twoją radą, ATF wraz z filtrem. Jeśli to pomoże to super, jeśli nie to spróbuję (oczywiście u fachowców) znaleźć i wymienić któryś z uszkodzonych zaworów. Teraz tylko muszę znaleźć mechanika w Kopenhadze, który wymieni płyn.

 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko muszę znaleźć mechanika w Kopenhadze, który wymieni płyn.

 

Akurat to możesz zrobić sam . Kup 7 litrów płynu i filtr . Jak spuścisz płyn to wlej tyle samo nowego a potem odpal silnik . Na pracującym silniku sprawdza się poziom płynu . Mam nadzieję że znajdziesz bagnet , bo przez bagnet trzeba napęłnić skrzynię nowym płynem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...