Skocz do zawartości

zużywanie oleju - Outback


Poznanianka

Rekomendowane odpowiedzi

Poznanianka, dobrze, że masz eksperymenty zaprotokołowane... na wszelki wypadek... (odpukać) a w wolnej chwili jeszcze pobierz próbkę do analizy - zobaczymy czym skutkuje (ewentualnie oczywiście :P ) jazda z poziomem Quazara na progu zapalenia się kontrolki... :idea: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że pomiaru oleju dokonujemy na zimnym silniku, a to co piszą w instrukcji, to brednie. Wychodzi na to, że miał rację.

Teoretycznie miał jeżeli auto stoi w garażu i rano mierzymy ale jak chcemy sprawdzic stan oleju przy okazji tankowania na stacji benzynowej lub tak po prostu....zatrzymać sie na poboczu i sprawdzic to powinnismy poczekac min. 5 min :idea: inaczej pomiar bedzie fałszywy :roll: ... instrukcja jest również dla osób które potrzebuja informacji , że kupiona kawa moze byc goraca.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącząc teorię (z instrukcji) z praktyką (z rozsądku i przyzwyczajeń), mierzę olej i rano (na zimnym silniku, w garażu, na płaskim:-) i co jakiś tysiąc kilometrów po 5 minutach (też na płaskim, ale nie zawsze w garażu :) )

 

Jeśli jednak instrukcja mówi „W silnikach Diesla należy sprawdzić poziom oleju silnikowego pięć minut po zatrzymaniu silnika. Dłuższa zwłoka spowoduje, iż pomiar będzie niewłaściwy”. i powtarza się to w kilku miejscach, to zastanawiam się, jakie drinki pił tłumacz, jeśli w rzeczywistości w oryginale powinno być "mierzyć na zimnym silniku" :-)

 

Na pewno nie gorącą kawę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

powinnismy poczekac min. 5 min :idea: inaczej pomiar bedzie fałszywy :roll: ... instrukcja jest również dla osób które potrzebuja informacji , że kupiona kawa moze byc goraca.....

 

To dlaczego uwaga dotyczy tylko silnika Diesla a nie benzynowego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarant nakłada na użytkownika obowiązek każdorazowego pomiaru poziomu "gorącej kawy" przy okazji tankowania

Jak to gwarant :roll: .....ale słyszałem , że Ty częściej....i spr. dodatkowo kolor.."kropli" na białym tle :mrgreen:

 

jeśli w rzeczywistości w oryginale powinno być "mierzyć na zimnym silniku"

 

Chcesz , żeby Ci od "goracej kawy" koczowali na stacjach benz/poboczach i czekali na "zimny silnik" :mrgreen:

 

ps. trudno powiedziec o co autorowi chodziło... :?: trzeba pytać konstruktora.. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącząc teorię (z instrukcji) z praktyką (z rozsądku i przyzwyczajeń), mierzę olej i rano (na zimnym silniku, w garażu, na płaskim:-) i co jakiś tysiąc kilometrów po 5 minutach (też na płaskim, ale nie zawsze w garażu :) )

 

Jeśli jednak instrukcja mówi „W silnikach Diesla należy sprawdzić poziom oleju silnikowego pięć minut po zatrzymaniu silnika. Dłuższa zwłoka spowoduje, iż pomiar będzie niewłaściwy”. i powtarza się to w kilku miejscach, to zastanawiam się, jakie drinki pił tłumacz, jeśli w rzeczywistości w oryginale powinno być "mierzyć na zimnym silniku" :-)

 

Na pewno nie gorącą kawę :D

 

nie chodzi o to, żeby olej wystygł do pomiaru, tylko, żeby ściekł z silnika do miski, bo podczas pracy jest wszędzie rozbryzgany, rozpylony itd, dlatego te 5 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak zużywa, niezależnie od sposobu pomiarów :(

Po trzech tysiącach od zmiany oleju odpaliła się kontrolka. Pan w ASO pomiar zrobił, olej dolał (dziękuję :) nie musiałam się brudzić sama) i napiszą do SIP… Ale mogę się domyślać, jaka będzie odpowiedź – wszystko w normie

 

Najbardziej jednak rozbawiło?/wkurzyło?/zdenerwowało?/zadziwiło? (no sama nie wiem co, odpowiednie skreślić) wyjaśnienie z działu technicznego SIP, dotyczące pomiarów oleju. Ponieważ nie odpowiadali na pytanie zadane na forum w dziale technicznym, napisałam maila w tej sprawie – męczyły mnie bardzo te zapisy w instrukcji nakazujące mierzyć olej po 5 minutach…

 

No i dowiedziałam się, że jedynym słusznym sposobem pomiaru oleju w silniku SBD jest…pomiar na zimnym silniku – taki zwykły, normalny, bez żadnej magii 5 minut…

 

A te 5 minut wielokrotnie powtarzane w instrukcji to drobna nieścisłość, pozwolę sobie zacytować fragment maila:

„Bardzo Pani dziękuję, za zauważenie tej nieścisłości w instrukcji obsługi. Informacja ta jest dla nas szczególnie istotna, ponieważ pozwoli ona w przyszłości uniknąć nieścisłości wynikających z interpretacji tłumaczącego „instrukcję obsługi”.”

 

Czy ja dobrze rozumiem, że w oryginale było „mierzyć poziom oleju na zimnym silniku” a tłumacz, z ułańską fantazją zinterpretował to jako, zacytuję: „W silnikach Diesla należy sprawdzić poziom oleju silnikowego pięć minut po zatrzymaniu silnika. Dłuższa zwłoka spowoduje, iż pomiar będzie niewłaściwy”. No i dodał jeszcze - dla podniesienia powagi - wykrzyknik, wyboldował i w ramkę wziął:-)

 

Na zimnym silniku dziś o poranku miałam 1/3 stanu, kontrolka się odpaliła, więc nie wiem, czy ona się odpala zgodnie z instrukcją czy zgodnie z zaleceniami działu technicznego SIP :)

 

Rece opadaja. Od poczatku bylo wiadomo ze metoda pomiarowa nie ma szans wplynac na konsumpcje/ubywanie oleju.

Spece z ASO robia co maga aby sie wymigac.

 

Co do tlumaczen..... tak to juz jest kiedy oszczedza sie na tlumaczu....

W mojej instrukcji jest tak;

* If the oil consumption rate seems

abnormally high after the break-in

period, for example more than 1 quart

per 1,200 miles or 1 liter per 2,000

kilometers, we recommend that you

contact your SUBARU dealer.

 

A pomiar jak mamy robic?

ano

Check the engine oil level at each fuel

stop.

1. Park the vehicle on a level surface and

stop the engine. If you check the oil level

just after stopping the engine, wait a few

minutes for the oil to drain back into the oil

pan before checking the level.

 

Ktos powie ze to od benzynowego...... to o kant.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz , żeby Ci od "goracej kawy" koczowali na stacjach benz/poboczach i czekali na "zimny silnik" :mrgreen:

 

I można by wtedy taką całą sieć kawiarenek przy stacjach paliw stworzyć "Waiting for Cold SBD" :-) I do kawy termometr dotykowy do silnika gratis :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mogę się domyślać, jaka będzie odpowiedź – wszystko w normie

W przypadku takiej odpowiedzi niech dadzą Ci na piśmie że z DPF`em będzie wszystko w porządku... :roll: :mrgreen::twisted:

 

Wszystko w normie!

 

Przypominaja mi sie piosenki Zembatego i Kaczmarskiego o kosmonautach.....

...."torsje" w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo kolor.."kropli" na białym tle

.. bo jak już ktoś na kawę wstąpi to i serwetkę dostanie przecież :mrgreen: i jak tu z okazji nie skorzystać i odjechać ze stacji nie wiedząc ile się paliwa posiada.... z misce oleju :mrgreen:

 

nie chodzi o to, żeby olej wystygł do pomiaru, tylko, żeby ściekł z silnika do miski, bo podczas pracy jest wszędzie rozbryzgany, rozpylony itd, dlatego te 5 min

.. ale przy zaturbionych dopisują, że może być ponad F ale wtedy max do nacięcia na bagnecie z uwagi na rozszeżalność cieplną oleju :idea::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I można by wtedy taką całą sieć kawiarenek przy stacjach paliw stworzyć "Waiting for Cold SBD" I do kawy termometr dotykowy do silnika gratis

widze , że odeszlismy od tematu.... 8) ....Poznanianka , czy sa juz jakies wstepne wyniki pomiarów ASO :?: 8) ..na zimno/ciepło/po 5 min. i ile ten silnik go zuzywa na 1000 km......chyba , że produkuje.....to tez napisz... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze , że odeszlismy od tematu....

 

Malo tego, trwa rozmiana na tak zwane drobne.

5min, 10min, godzina, teraz ma byc zimny.....

Co to znaczy zimny?

50C? Czy 25C. A co jak jest upal 40 stopni? Zimny nigdy nie bedzie.

A jak bedzie -35C i silnik wystygnie zanim caly olej scieknie do miski?

 

Szczerze to nie wiem co poradzic Poznaniance. Moze jakas organizacja ochrony konsumenta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I można by wtedy taką całą sieć kawiarenek przy stacjach paliw stworzyć "Waiting for Cold SBD" I do kawy termometr dotykowy do silnika gratis

widze , że odeszlismy od tematu.... 8) ....Poznanianka , czy sa juz jakies wstepne wyniki pomiarów ASO :?: 8) ..na zimno/ciepło/po 5 min. i ile ten silnik go zuzywa na 1000 km......chyba , że produkuje.....to tez napisz... :wink:

 

Tak jak napisałam w kilku innych postach powyżej, ale już zbieram w jedno - biorę pod uwagę pomiary ASO:

- pierwszy pomiar po 1000 km od zmiany oleju- 3/4 na skali

- drugi pomiar po 2 000 km od pomiaru nr 1 (czyli po 3 tysiącach od wymiany oleju) - minimum i zapalona kontrolka...

Pomiary po 20-30 minutach od postoju, na wymianie wlane ok. 6l oleju

Mój pomiar "zero" (pół godziny po wjeździe do garażu z wymiany oleju) - F na skali. Brak pomiaru zero w ASO. Biorę więc pod uwagę tylko ubytek 3/4 ze skali (nie mam pojęcia ile się mieści w tym silniku między L a F na skali - litr?) w czasie dwóch tysięcy km...

Silnik oleju nie produkuje, rafinerii nie otwieram, będę intensywnie wspierać producentów oleju i realizować ich plany sprzedaży ...

 

-- 11 lip 2011, o 19:35 --

 

TyrTyr, sejmowa komisja śledcza...

Ty sobie jaja robisz a ludzie maja problem.

Dolewaja oleju, dolewaja a "medrzec" z ASO zamiast zajac sie sprawa wciska im ciemnote o niewlasciwych pomiarach.

 

Każdy z pomiarów, niezależnie od instytucji klasyfikującej go jako "właściwy" - pokazuje ubytek, więc o sposób pomiaru kopii nie kruszę :) Wyniki dają podobne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, sejmowa komisja śledcza...

Ty sobie jaja robisz a ludzie maja problem.

Dolewaja oleju, dolewaja a "medrzec" z ASO zamiast zajac sie sprawa wciska im ciemnote o niewlasciwych pomiarach.

 

 

Ale ASO potwierdziło że oleju ubywa w OBK-u Poznanianki i przekazało info do SIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jakas organizacja ochrony konsumenta....

 

Tu akurat (gdybym była konsumentem ) skorzystałabym z własnych usług :D

Część mojej pracy to ratowanie moich klientów - przedsiębiorców przed "upierdliwymi", "trudnymi", "wrednymi" klientami - konsumentami, którzy "naciągają prawo" i "chcą puścić firmę z torbami " - że zacytuję fragmenty z jednego tylko maila mojego klienta :D

 

Tyr Tyr - wielkie dzięki za zaangażowanie. Fajnie być wspieranym w ciężkiej doli klienta. Ale widzę w ASO chęć do pomocy, nie posądzam ich o brak złej woli :D Pewne wpadki wybaczam, na co dzień widuję gorsze, więc pewnie przez tę skalę moje podejście do ASO jest tak łagodne :D

 

Rzeczą, która mi się zdecydowanie nie podoba to niekompetencja w pisaniu/tłumaczeniu instrukcji i brak jednolitej komunikacji z klientem - inne info w manualu, inne w ASO, inne w dziale technicznym, inne u sprzedawcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznanianka, chronisz przedsiebiorcow przed klientami ? Nie wiedzialem, ze istnieje taka instytucja. Właśnie mam spór odnośnie zakresu umowy serwisowej :evil:

No ktoś musi przed tymi strasznymi klientami ich bronić:-)

wyślij info na PW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo tego, trwa rozmiana na tak zwane drobne.

5min, 10min, godzina, teraz ma byc zimny.....

Co to znaczy zimny?

50C? Czy 25C. A co jak jest upal 40 stopni? Zimny nigdy nie bedzie.

A jak bedzie -35C i silnik wystygnie zanim caly olej scieknie do miski?

 

Jednostkę napędową za tzw. zimną uważamy gdy temperatura silnika jest poniżej 30stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo tego, trwa rozmiana na tak zwane drobne.

5min, 10min, godzina, teraz ma byc zimny.....

Co to znaczy zimny?

50C? Czy 25C. A co jak jest upal 40 stopni? Zimny nigdy nie bedzie.

A jak bedzie -35C i silnik wystygnie zanim caly olej scieknie do miski?

 

Jednostkę napędową za tzw. zimną uważamy gdy temperatura silnika jest poniżej 30stC.

 

Oooo, oznacza to ze przez kilka miesiecy w roku w pewnych, wcale nie tak bardzo egzotycznych czesciach swiata, pomiar

stanu oleju jest technicznie nie wykonalny.

Czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, oznacza to ze przez kilka miesiecy w roku w pewnych, wcale nie tak bardzo egzotycznych czesciach swiata, pomiar

stanu oleju jest technicznie nie wykonalny.

Czy tak?

 

:lol: Wyobraż sobie,że mówimy o Naszej strefie klimatycznej i jak widze powyzej posty, to chyba sie nie mylę a może mnie popraw :mrgreen:

 

btw.TyrTyr widziałes może instrukcję obsługi legacy na rynek arabski, tak czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, oznacza to ze przez kilka miesiecy w roku w pewnych, wcale nie tak bardzo egzotycznych czesciach swiata, pomiar

stanu oleju jest technicznie nie wykonalny.

Czy tak?

 

:lol: Wyobraż sobie,że mówimy o Naszej strefie klimatycznej i jak widze powyzej posty, to chyba sie nie mylę a może mnie popraw :mrgreen:

 

btw.TyrTyr widziałes może instrukcję obsługi legacy na rynek arabski, tak czy nie?

 

Nie wiem czy tu wyobraznia jest bardzo potrzebna. W naszej strefie klimatycznej tez bywa >30C, tak czy nie?

Na rynek arabski? Widzialem, ale nie umiem czytac po arabsku...... :oops:

A Ty potrafisz?

Widzialem instrukcje na inne rownie "gorace" rynki slowa o temperatorze nie ma.

 

Maras, Byc moze te 30C ma jakis glebszy sens ktorego sobie wyobrazic nie potrafie. Prosze wiec o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...