Poznanianka Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Poznanianka, nie drażnij tygrysa.. 250zł piechotą nie chodzi No właśnie nie drażnię, tylko serio cieszę się i raduję, że 250 zł mogę wydać na inne przyjemności I w sumie, włączając kobiecy punkt widzenia, to skoro zaoszczędziłam 250 zł to może na jakieś zakupy w przerwie na lunch wyskoczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Outback, a pamiętasz fotkę filtra odmy w BMW z wątku olejowego... :?: :wink: też nie wszyscy wiedzą, że mają a jak się już dopatrzyli na forum BMW to chcą wymieniać co przegląd :roll: bo tak świetnie wygląda po roku szpanu w korkach kiedy szybko się okazuje, że 10W-40 już za rzadki i ucieka skoro zaoszczędziłam 250 zł to może na jakieś zakupy w przerwie na lunch wyskoczyć? ... i na razie nie na stację Lotosa... :wink: 3mam kciuki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 kurcze a ja myslalem ze moje 11 letnie TT225Q pali duzo oleju bo od zmiany do zmiany (15000km) okolo 1.5-2l a tu prosze tyle to na 1000km Subaru dopuszcza w nowym aucie a do tej pory uwazalem Japonczykow za wzor doskonalosci inzynierii PZDR! Wszyscy zdaje się producenci takie normy (1L-1000/2000 km) dopuszczają Jeżeli faktycznie któryś egzemplarz tyle oleju wciąga to cóż , przecież przez okres gwarancyjny pewnie przebrnie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Outback, a pamiętasz fotkę filtra odmy w BMW z wątku olejowego... :?: :wink: też nie wszyscy wiedzą, że mają a jak się już dopatrzyli na forum BMW Masz może linkę do tego forum bmw ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 leon, odszukam - fotka była z tego forum.. :wink: Znalazłem :arrow: PW żeby nie zaśmiecać tymi co tylko pchać potrafią :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 "Z lektory postow wnosze ze ASO chce ustalic/udowodnic nieudolnosc klienta." Tyr Tyr i to jest właśnie subiektywny pogląd ... może wynika z przykrych doświadczeń z inną marką? " Rozumiem ze gwarant jest panem i bogiem, wszystko mu wolno, ustawia wymogi jak chce..." Każde pomysły można kierować do Pana Boga "SUbaru" jego stworzyciela FHI i spytać się czemu wykonuje się pomiar na 1000km, zużycia paliwa na 100km, czemu to serwis musi wykonać niektóre czynności czemu nie klient, dać opinię co sądzi się o ich normach itd Wszystko zostało napisane, nas interesuje pomiar zużycia oleju nie dywagacje na inne tematy. Nie, nie jest to subiektywny poglad. Dlaczego? Ano dlatego ze nigdzie nikt nie napisal o jakich kolwiek krokach w kierunku szukania przyczyny ubywania oleju. Cala para idzie w gwizdek wykazania ze oleju nie ubywa. "nas interesuje pomiar zużycia oleju nie dywagacje na inne tematy." ASO nie jest zainteresowane potencjalnymi przyczynami ubywania..... -- Śr cze 29, 2011 5:15 pm -- Głośno myślę... ale może pomiar po 5 min jak w instrukcji SBD rzeczywiście nie należy do najpewniejszych przy filtrze oleju u góry pod maską Dlaczego? Myslisz ze olej nie zostaje w filtrze? Jakos nie wierze w tak fundamentalny blad konstrukcyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 leon, odszukam - fotka była z tego forum.. :wink: Znalazłem :arrow: PW żeby nie zaśmiecać tymi co tylko pchać potrafią :wink: Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Cala para idzie w gwizdek wykazania ze oleju nie ubywa. "nas interesuje pomiar zużycia oleju nie dywagacje na inne tematy." ASO nie jest zainteresowane potencjalnymi przyczynami ubywania..... Będę trochę bronić ASO Żeby sprawdzić dlaczego ubywa, chcą najpierw zmierzyć czy ubywa - bo jak już tu ustaliliśmy, być może procedura mierzenia oleju zgodna z instrukcją jest do niczego :shock: ...I zawsze może się okazać, że według innej procedury wcale nie ubywa Będę się więc karnie stawiać co tydzień /1000 km w Baranowie i licząc na to, że po etapie 1 zacznie się "zainteresowanie potencjalnymi przyczynami ubywania" . Chociaż właściwie skoro zgodne z normą (nadal nie wiem jaką) jest 1 l/1000 km, no to u mnie jest idealnie. W siedmiu innych znanych mi obk nie ubywa wcale, no ale ktoś musi wyrabiać górne normy, żeby statystycznie się zgadzało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Cala para idzie w gwizdek wykazania ze oleju nie ubywa. "nas interesuje pomiar zużycia oleju nie dywagacje na inne tematy." ASO nie jest zainteresowane potencjalnymi przyczynami ubywania..... Będę trochę bronić ASO Żeby sprawdzić dlaczego ubywa, chcą najpierw zmierzyć czy ubywa - bo jak już tu ustaliliśmy, być może procedura mierzenia oleju zgodna z instrukcją jest do niczego :shock: ...I zawsze może się okazać, że według innej procedury wcale nie ubywa Przepraszam, ale dla mnie to nie ma sensu. Albo ubywa, albo nie ubywa. Az tak bardzo nie wierzysz we wlasne pomiary? Co sie dzieje z tymi litrami oleju ktory dolewasz? Powiedzmy ze istotnie pomiar po 5 min od zatrzymania nie jest dobry bo nie daje czasu na ustabilizowanie poziomu, ojej ciagle scieka. - ile go moze scieknac? 0.25L 0.3L, niech bedzie 0.25L Dobrze, masz przeklamany odczyt o 0.25L, dolewasz wiec cwiartke. Nastepnym razem robisz to samo, i co? tym razem juz nie scieklo 0.5L? i tak dalej? PS. zna ktos moze procedure pomiarowa pozwalajaca przejchac na litrze paliwa wiecej kilometrow? Albo - liczenie pieniedzy chyba mozna nazwac pomiarem zawartosci kieszeni? Jaka metode zasugerowac kasjerowi by cos co kosztuje 150 zlotych kupic za sto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Az tak bardzo nie wierzysz we wlasne pomiary? Ależ ja tam sobie bardzo wierzę Ale nie będę się martwić przekonywaniem do tego ASO -daję im możliwość, żeby sami mogli się przekonać -- 29 cze 2011, o 19:45 -- Powiedzmy ze istotnie pomiar po 5 min od zatrzymania nie jest dobry bo nie daje czasu na ustabilizowanie poziomu, ojej ciagle scieka. - ile go moze scieknac? 0.25L 0.3L, niech bedzie 0.25L Takich skomplikowanych rzeczy to już na pewno nie wie nikt - skoro nie wiadomo dokładnie ile wynoszą normy zużycia oleju, to nie wymagajmy, żeby znane były takie liczby aż dwa miejsca po przecinku:-) Ale serio, to chyba dobrze liczysz, skoro 5 minut po jest połowa skali a 25 minut po 3/4 skali. Zakładając, że na skali między kropkami mieści się litr? -- 29 cze 2011, o 19:53 -- Jaka metode zasugerowac kasjerowi by cos co kosztuje 150 zlotych kupic za sto? Wszystko zależy od umiejętności perswazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Jaka metode zasugerowac kasjerowi by cos co kosztuje 150 zlotych kupic za sto? Wszystko zależy od umiejętności perswazji Chyba malo precyzyjnie zadalem pytanie. :wink: Nie szlo mi o umiejatnosc "targowania". " - brakuje 20 zlotych! - co? nie mozliwe! przelicz jeszcze raz. - jak przelicze jeszcze raz to bedzie brakowalo 50 zlotych.... " Wcale bym sie nie zdziwil gdyby po zastosowaniu przez ASO jedynie slusznych metod pomiarowych okazalo sie ze silnik w Twoim samochodzie produkuje olej. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wcale bym sie nie zdziwil gdyby po zastosowaniu przez ASO jedynie slusznych metod pomiarowych okazalo sie ze silnik w Twoim samochodzie produkuje olej. :wink: I mogłabym wtedy otworzyć malutką rafinerię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lowOil Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam, Dołączę się do dyskusji, gdyż borykam się z tym samym problemem co Pani Poznanianka. Od stycznia jestem posiadaczem Outback Boxer Diesiel, obecnie ma przejechane 12k z groszem i "już" 3 razy miałem tą nieprzyjemność zobaczyć świecącą kontrolkę oleju - poziom oleju poniżej min, praktycznie równo co 4k przebiegu. Dla mnie osobiście jest to zaskakujące doświadczenie gdyż w żadnym dotychczasowym aucie nie dolewałem "tyle" i tak często oleju. Po drugim i trzecim ubytku odwiedziłem ASO, aby zgłosić ten fakt. Usłyszałem jednak że ten typ tak ma i że normą jest 1l/1000km - dla mnie żenujące! Tak na marginesie wg tych norm pomiędzy przeglądami silnik sam "wymienia" olej ok 2,5x Rozmawiałem z działem technicznym SIPu i telefonicznie uznali, że jest to niepokojące i poprosili abym zgłosił się do ASO a oni już będą wiedzieć co z tym zrobić - czytaj: przekażą zgłoszenie. Całe szczęście wiem z kim rozmawiałem. Zgłosiłem do pobliskiego ASO, pierwsze reakcja j.w. ale przyjęli zgłoszenie. Po blisko 2 tyg. ciszy, upomniałem się w ASO o decyzje w sprawie swojego zgłoszenia gwarancyjnego, oczywiście nic w tej sprawie nie zrobiono. W ciągu kolejnych 2 dni otrzymałem informację że dział techniczny SIP nie widzi w tym ubytku nic złego, powołując się na znaną tu wszystkim "normę" 1l/1000km. Poprosiłem więc o pisemną odpowiedz w sprawie mojego zgłoszenia gwarancyjnego i... nie otrzymałem gdyż muszę na piśmie zgłosić swoją prośbę do SIPu. Na pewno to zrobię! Komentując sprawę mierzenia poziomu oleju, zgadzam się że instrukcja stanowi wskazówkę dla użytkownika, również laika jak ma postępować. Jeśli ktoś napisał 5 min po zgaszeniu silnika to w jakimś celu i wiedział co pisze. Nie zmienia to oczywiście faktu że oleju ubywa. W całej tej rozmowie brakuje mi zasadniczych informacji, dlaczego ubywa oleju w takim tempie i jak ten problem rozwiązać, sposób metody mierzenia oleju uważam za jdrugorzędny. Pozdrawiam P.S. Będę informował o moich przygodach z SIPem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 lowOil (nawet sobie nicka odpowiedniego do tematu wybrałeś:-) - a na jakim oleju jeździsz? Z zainteresowaniem będę czekać na ciąg dalszy Twojej sprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lowOil Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 na jedynym słusznym wg SIP czyli Quazar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam,Dołączę się do dyskusji, gdyż borykam się z tym samym problemem co Pani Poznanianka. Od stycznia jestem posiadaczem Outback Boxer Diesiel, obecnie ma przejechane 12k z groszem i "już" 3 razy miałem tą nieprzyjemność zobaczyć świecącą kontrolkę oleju - poziom oleju poniżej min, praktycznie równo co 4k przebiegu. Ja bym sie zainteresowal (powaznie) tym co i jak rejestruje komputer. Bo moze dalo by sie ze zlacza OBD2 odzczytac kiedy silnik dal znac o niskim poziomie oleju. Byla by to recepta na niedowiarkow z ASO ktorych nic nie interesuje poza pomiarem poziomu..... Poznanianka nie musiala by zmieniac panow zawodowych by odwiedzac stacje co 1k km. PS. a moze spec z ASO zwyczajnie chce sie umowic z Toba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Ja bym sie zainteresowal (powaznie) tym co i jak rejestruje komputer.Bo moze dalo by sie ze zlacza OBD2 odzczytac kiedy silnik dal znac o niskim poziomie oleju. Według instrukcji (która jak już tu ogólnie wiadomo nie jest wiarygodnym źródłem informacji ) kontrolka niskiego poziomu oleju odpala się, kiedy przy uruchomionym silniku jest w nim 3.0 litra...Cytowałam stronę 153 instrukcji , dział kontrolka ostrzegawcza niskiego poziomu oleju w silniku. Na szafce nocnej trzymam i czytam przed snem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Może sprawdż na demo czy już nie utracił trochę mocy jak mój przed wymianą bloku. -- Cz cze 30, 2011 9:32 pm -- SIP to w ogóle błyszczy.Radzi nie dotykać tapicerki bo wgniecie się i nie tankować bo plastik zacznie odstawać od błotnika Po 2500 km nadal max ale klocki się z tyłu skończyły .chyba bo tarczach :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 odzczytac kiedy silnik dal znac o niskim poziomie oleju. właczy sie np. jak jest pół stanu a auto zdecydowanie nierówno stoi lub np. podjazd /zjazd w garazu podziemnym , trzeba poczekac /jadac az silnik osiagnie 90 stopni wtedy zgasnie....właczy sie rownież jak jest prawie minimum....co nie znaczy , że nalezy panikować - dolac pól litra ( z bagaznika ) spr. poziom po 5 minutach i jechac dalej ...czekajac az zgasnie... :wink: obecnie ma przejechane 12k z groszem i "już" 3 razy miałem tą nieprzyjemność zobaczyć świecącą kontrolkę oleju tzn. ile oleju dolal Pan przez te 12 tys km.... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Lampka z mojego doświadczenia dużo wcześniej przed minimum sygnalizuje o niskim poziomie. Co Pan sądzi o zapaleniu się lampki DPF po 600 km od wymiany bloku zaraz na drugi dzień po 30 km po trasie ?Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Co Pan sądzi o zapaleniu się lampki DPF po 600 km od wymiany bloku zaraz na drugi dzień po 30 km po trasie ?Pzdr Musze "skonsultować" z mlodszymi......jutro.. :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Pani Poznanianka kurde, kultura trafia pod strzechy.... i na Forumy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Pani Poznanianka kurde, kultura trafia pod strzechy.... i na Forumy.... Bo tu taki grzeczny wątek-wyjątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Kultury nigdy za wiele . Jutro chyba przyjadę Panie Andrzeju bo klocki drą na max,nie dotrwam do poniedziałku chyba ...bo wtedy przegląd...po 60 tys Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Tu nawet jak piszą, żeby bzdur nie pisać, to grzecznie wykropkują nie pisz bz.... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się