Skocz do zawartości

Na co zwrócić uwagę kupując STI


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie...niestety szukajka niewiele pomogła i proszę o kilka porad na co zwrócić uwagę przy kupnie STI EU lub opcjonalnie US z lat 03-05 ? Wiem że samochody zza oceanu w 90% przypływają do nas rozbite więc warto sprawdzić Vin i stopień uszkodzeń. Co do wersji z Polski i Europy to tyle się naczytałem postów które napisał OWOC (chwała mu za to) ale mam teraz niezły mętlik w głowie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawlus, czytałem te posty ale niestety żaden nie dotyczy STI :wink:

Popękanych tłoków chyba bez rozbiórki nie da się sprawdzić, chyba że są jakieś objawy które słychać podczas pracy silnika.

O uszczelkach w 2.5 też słyszałem, jak to sprawdzić ? Powinien chyba pożerać dość duże ilości płynu chłodniczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde, to jesli znajdziesz jakis egzemplarz, ktory Ci sie spodoba, to nie oszczedzaj tych paru stów, tylko weź STI do pożądnego warsztatu zajmującego się Subaru. Bo nie okłamujmy się, te samochody są specyficzne i potrzebują miłości, a znaleść jakiegoś w dobrym stanie nie jest łatwo, szczególnie samemu. Rozejrzyj się również w ofertach, które są na forum, tamte samochody są trochę pewniejsze, i jeśli któryś ze sprzedających mówi, ze jest bezwypadek, to nie powinno się okazać, został złożony z przystanku.

 

Jeśli nie jesteś mechanikiem i nie masz kanału to raczej nie próbuj znaleść "igiełki" na własną rękę, bo Ci się nie uda :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikiem nie jestem aczkolwiek podstawowe funkcje w samochodzie znam i wiem jak prawidłowo powinien pracować silnik, skrzynia, napędy itp.

Mój wujek ma STI 2005 od nowości bo kupił go w salonie PL i jest w stanie idealnym więc jakiś wyznacznik już mam.

Chyba najlepiej będzie jak podskoczę do jakiegoś ASO aby być pewnym, kilka aut już skreśliłem bo sprzedający powiedział wprost że nie ma czasu się szlajać po serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz skąd jesteś, bo może w Twojej okolicy jest ktoś, kto temat ogarnia i będzie w stanie pomóc. Znajdź kogoś, kto potrafi podpiąć się kompem do auta i popatrzeć, jak wygląda silnik od strony logów.

Teraz, gdybym kupował po raz kolejny Subaru z pewnością pojechałbym z kimś, kto ogarnia temat logów.

Niestety jak auto było dłubane, to nie każde ASO Ci pomoże jak należy, co tłumaczyć można niechęcią tłumaczenia się, jak coś klęknie.

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zwróć uwagę czy to (nie) jest przekładka. Jeśli jest to dokładnie posprawdzaj jak zrobiona!! Choć szczegóły widać dopiero, jak auto się rozbierze :mrgreen:

No i bądź twardy, zero emocji ! Inaczej będziesz zgubiony... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak że teraz, z perspektywy czasu jedynym sposobem na poważne sprawdzenie jest dobra hamownia i goście co ogarniają temat , bo nie ma jak sprawdzić kondycji silnika bo raczej nikt nie pozwoli ci rozebrać połowę silnika żeby sprawdzić kompresje,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sprzedający powiedział wprost że nie ma czasu się szlajać po serwisach

co za czasy, że sprzedawca łachę robi :D

 

-- 20 lip 2011, o 17:29 --

 

No i bądź twardy, zero emocji ! Inaczej będziesz zgubiony...

trudno o to przy zakupie STI :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak że teraz, z perspektywy czasu jedynym sposobem na poważne sprawdzenie jest dobra hamownia i goście co ogarniają temat , bo nie ma jak sprawdzić kondycji silnika bo raczej nikt nie pozwoli ci rozebrać połowę silnika żeby sprawdzić kompresje,

 

Oka, czyli w W-wie gdzie? nie-ASO ma hamownię? Czy lepiej do Szczepana do Piaseczna ( shamuje gościnnie u Mastersa :?: ) albo gdzieś indziej ( gdzie :?: )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sprzedający powiedział wprost że nie ma czasu się szlajać po serwisach

co za czasy, że sprzedawca łachę robi :D

 

-- 20 lip 2011, o 17:29 --

 

No i bądź twardy, zero emocji ! Inaczej będziesz zgubiony...

trudno o to przy zakupie STI :wink:

 

Niestety to prawda ja swojego kupiłem 2 miesiące temu i wiem jak wygląda ten temat. Chcesz kupić masz szczere intencje tyle tylko że chcesz podjechać z samochodem na hamownie którą gorąco polecam ale koniecznie z pomiarem AFR i zaczynają się schody.

A ten motyw ze sprzedającym który nie chce się szlajać po serwisach to nie wiem czy to nie ten sam który przerabiałem podczas moich poszukiwań.

 

-- Pn lip 25, 2011 3:06 pm --

 

powiem ci tak że teraz, z perspektywy czasu jedynym sposobem na poważne sprawdzenie jest dobra hamownia i goście co ogarniają temat , bo nie ma jak sprawdzić kondycji silnika bo raczej nikt nie pozwoli ci rozebrać połowę silnika żeby sprawdzić kompresje,

 

Oka, czyli w W-wie gdzie? nie-ASO ma hamownię? Czy lepiej do Szczepana do Piaseczna ( shamuje gościnnie u Mastersa :?: ) albo gdzieś indziej ( gdzie :?: )?

 

Byłem na Parowcowej i polecam, mają dobry nawiew i pomiar AFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sprzedający powiedział wprost że nie ma czasu się szlajać po serwisach

co za czasy, że sprzedawca łachę robi :D

 

-- 20 lip 2011, o 17:29 --

 

No i bądź twardy, zero emocji ! Inaczej będziesz zgubiony...

trudno o to przy zakupie STI :wink:

 

Niestety to prawda ja swojego kupiłem 2 miesiące temu i wiem jak wygląda ten temat. Chcesz kupić masz szczere intencje tyle tylko że chcesz podjechać z samochodem na hamownie którą gorąco polecam ale koniecznie z pomiarem AFR i zaczynają się schody.

A ten motyw ze sprzedającym który nie chce się szlajać po serwisach to nie wiem czy to nie ten sam który przerabiałem podczas moich poszukiwań.

 

-- Pn lip 25, 2011 3:06 pm --

 

powiem ci tak że teraz, z perspektywy czasu jedynym sposobem na poważne sprawdzenie jest dobra hamownia i goście co ogarniają temat , bo nie ma jak sprawdzić kondycji silnika bo raczej nikt nie pozwoli ci rozebrać połowę silnika żeby sprawdzić kompresje,

 

Oka, czyli w W-wie gdzie? nie-ASO ma hamownię? Czy lepiej do Szczepana do Piaseczna ( shamuje gościnnie u Mastersa :?: ) albo gdzieś indziej ( gdzie :?: )?

 

Byłem na Parowcowej i polecam, mają dobry nawiew i pomiar AFR.

 

Dziękować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam mam do was pytanie na co zwracać uwagę podczas zakupu Subaru Imprezy WRX STI GD. Na co się patrzeć jak to sprawdzić?

Drugie pytanie czy samochód jest drogi w eksploatacji i jak z serwisem? mieszkam w okolicach Wrocławia.

Powielam temat ale tym razem chodzi o Wrocław jakiś dobry fachowiec jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym razem chodzi o Wrocław jakiś dobry fachowiec jest?
Przede wszystkim nie jedź to JM AUTO, tylko do polecanego przez wielu Forumowiczów serwisu MTS Dzierżoniów. Na Forum jest jego właściciel Maras - jeden kontakt i wszystko będziesz wiedział. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...