Jump to content

Felunek 18" do MY99 - czy ma to sens ?


piciu
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Czy ktoś z szanownych ma w swoim forku felunek 18", jak tak to z jakim profilem opony i indexem nośności ? Przeglądam sobie siedemnastki lecz wydaje mi się że osiemnastki są ciekawsze.

Od biedy zostanę przy 17 ;)

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tak, ja mam 18", ale w Forku II przed liftem.

 

Mam 225/45/18, index 95W.

 

Mistral

 

Dajesz rade po naszych wspaniałych drogach na tym czy musisz chodzić do kręgarza na nastawienie dysku w kręgosłupie ?:)

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc, to zdziwiony byłem, że przesiadając się z 225/55/16 na 225/45/18 różnica wcale nie była duża :!: nawet biorąc pod uwagę, że obecne gumy mam dość mocno nabite, bo jest ponad 2,5 atmosfery.

Oczywiście jak trafię na prawdziwą dziurę, a nie zwykłą "nierówność", to jeb... jest ewidentne, ale dopóki estetyka będzie dla mnie ważniejsza od komfortu, to zmieniać nie zamierzam. Alternatywnie mam jednak w piwnicy całe kompletne koła na wspomnianych 16", aby w razie czego podmienić.

Auto natomiast nieporównywalnie lepiej prowadzi się w szybkich zakrętach. Poprzednia guma ewidentnie poddawała się, profil 45 jest dużo sztywniejszy.

Musisz jednak pamiętać, że taka guma to bardziej odczuwalne ciąganie po koleinach, zwłaszcza, jeśli ET felgi będzie np. poniżej 40. Wóczas jazda po koleinach, a hamowanie już na pewno jest walką i celowaniem w drogę...

 

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

ale dopóki estetyka będzie dla mnie ważniejsza od komfortu, to zmieniać nie zamierzam.

 

 

fajne podejście :roll:

 

Które ulega zmianie jak kierownikowi zaczyna lat przybywać :lol:

Link to comment
Share on other sites

ale dopóki estetyka będzie dla mnie ważniejsza od komfortu, to zmieniać nie zamierzam.

 

 

fajne podejście :roll:

 

Które ulega zmianie jak kierownikowi zaczyna lat przybywać :lol:

 

 

Na wszystko jest w życiu czas, chociaż zdziwieni byście pewnie byli, jak niewielka różnica była na poprzednich 225/55/16...

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się że osiemnastki są ciekawsze

 

.................... :twisted:

 

od czterdziestek i pięćdziesiątek na pewno..... :lol:

 

 

a tak bez OT: niski profil i szeroka opona ma średnie uzasadnienie na naszych drogach, pełnych kolein i dziur, prostowanie 18" masz raz do roku (co najmniej) jak w banku...

optyka optyką, ale mózg mózgiem....

autostrad nie ma jak nie było, na tych które są, ograniczenia do 40kmh ze względu na wieczne remonty....

osiemnastki na aucie w Polsce to jak zakładanie maski z wlotem do N/A....kwestia gustu... :)

Link to comment
Share on other sites

, na tych które są, ograniczenia do 40kmh ze względu na wieczne remonty....

 

 

A taki beben zakłada do STi ....15' na zimę i jest szczęśliwy, jak dziecko :shock: :mrgreen:

 

Przepraszam, ale dla mnie 18' to pełne nieporozumienie. Fatalna trakcja, dostające w dupę łożyska (felga pewnie szeroko, tak ok. 8,5 i ciężka), o prostowaniu felg nie wspominając. Dodatkowo, auto łapie tzw. "muła".

 

Sam jeżdżę na 17' (szerokość 7') opona, 215/45/17 ale z przyjemnością przesiadłbym się na właśnie 15'. Niestety na czterotłoczek WRX wchodzą chyba tylko Braidy a one do najtańszych również niestety nie należą.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

IMSO 18' wyglądają bardzo dobrze, u Mistrala to się potwierdza :wink: ale z rożnych względów, również z tych, o których pisze motorOla, uważam, że 17' jest optymalna :wink:

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest, że na dużych nierównościach czuć uderzenie, natomiast przy standardowych dziurach nie ma na prawdę wielkiej różnicy. Nie ja jeden byłem zaskoczony minimalnym pogorszeniem komfortu. Na koleinach trzeba nieco bardziej się pilnować, ale poza tym jest ok., no ale może ja poruszam się po prostu po lepszych drogach...

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest, że na dużych nierównościach czuć uderzenie, natomiast przy standardowych dziurach nie ma na prawdę wielkiej różnicy. Nie ja jeden byłem zaskoczony minimalnym pogorszeniem komfortu. Na koleinach trzeba nieco bardziej się pilnować, ale poza tym jest ok., no ale może ja poruszam się po prostu po lepszych drogach...

 

Mistral

Nie... po prostu wolniej... :P:mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...