Skocz do zawartości

Felunek 18" do MY99 - czy ma to sens ?


piciu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy ktoś z szanownych ma w swoim forku felunek 18", jak tak to z jakim profilem opony i indexem nośności ? Przeglądam sobie siedemnastki lecz wydaje mi się że osiemnastki są ciekawsze.

Od biedy zostanę przy 17 ;)

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja mam 18", ale w Forku II przed liftem.

 

Mam 225/45/18, index 95W.

 

Mistral

 

Dajesz rade po naszych wspaniałych drogach na tym czy musisz chodzić do kręgarza na nastawienie dysku w kręgosłupie ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, to zdziwiony byłem, że przesiadając się z 225/55/16 na 225/45/18 różnica wcale nie była duża :!: nawet biorąc pod uwagę, że obecne gumy mam dość mocno nabite, bo jest ponad 2,5 atmosfery.

Oczywiście jak trafię na prawdziwą dziurę, a nie zwykłą "nierówność", to jeb... jest ewidentne, ale dopóki estetyka będzie dla mnie ważniejsza od komfortu, to zmieniać nie zamierzam. Alternatywnie mam jednak w piwnicy całe kompletne koła na wspomnianych 16", aby w razie czego podmienić.

Auto natomiast nieporównywalnie lepiej prowadzi się w szybkich zakrętach. Poprzednia guma ewidentnie poddawała się, profil 45 jest dużo sztywniejszy.

Musisz jednak pamiętać, że taka guma to bardziej odczuwalne ciąganie po koleinach, zwłaszcza, jeśli ET felgi będzie np. poniżej 40. Wóczas jazda po koleinach, a hamowanie już na pewno jest walką i celowaniem w drogę...

 

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dopóki estetyka będzie dla mnie ważniejsza od komfortu, to zmieniać nie zamierzam.

 

 

fajne podejście :roll:

 

Które ulega zmianie jak kierownikowi zaczyna lat przybywać :lol:

 

 

Na wszystko jest w życiu czas, chociaż zdziwieni byście pewnie byli, jak niewielka różnica była na poprzednich 225/55/16...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że osiemnastki są ciekawsze

 

.................... :twisted:

 

od czterdziestek i pięćdziesiątek na pewno..... :lol:

 

 

a tak bez OT: niski profil i szeroka opona ma średnie uzasadnienie na naszych drogach, pełnych kolein i dziur, prostowanie 18" masz raz do roku (co najmniej) jak w banku...

optyka optyką, ale mózg mózgiem....

autostrad nie ma jak nie było, na tych które są, ograniczenia do 40kmh ze względu na wieczne remonty....

osiemnastki na aucie w Polsce to jak zakładanie maski z wlotem do N/A....kwestia gustu... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, na tych które są, ograniczenia do 40kmh ze względu na wieczne remonty....

 

 

A taki beben zakłada do STi ....15' na zimę i jest szczęśliwy, jak dziecko :shock: :mrgreen:

 

Przepraszam, ale dla mnie 18' to pełne nieporozumienie. Fatalna trakcja, dostające w dupę łożyska (felga pewnie szeroko, tak ok. 8,5 i ciężka), o prostowaniu felg nie wspominając. Dodatkowo, auto łapie tzw. "muła".

 

Sam jeżdżę na 17' (szerokość 7') opona, 215/45/17 ale z przyjemnością przesiadłbym się na właśnie 15'. Niestety na czterotłoczek WRX wchodzą chyba tylko Braidy a one do najtańszych również niestety nie należą.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że na dużych nierównościach czuć uderzenie, natomiast przy standardowych dziurach nie ma na prawdę wielkiej różnicy. Nie ja jeden byłem zaskoczony minimalnym pogorszeniem komfortu. Na koleinach trzeba nieco bardziej się pilnować, ale poza tym jest ok., no ale może ja poruszam się po prostu po lepszych drogach...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że na dużych nierównościach czuć uderzenie, natomiast przy standardowych dziurach nie ma na prawdę wielkiej różnicy. Nie ja jeden byłem zaskoczony minimalnym pogorszeniem komfortu. Na koleinach trzeba nieco bardziej się pilnować, ale poza tym jest ok., no ale może ja poruszam się po prostu po lepszych drogach...

 

Mistral

Nie... po prostu wolniej... :P:mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...