Skocz do zawartości

Krzyżak kolumna-magiel STI 05+


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

w katalogu są różne nr części, z końcówkami odpowiednio 040 i 050, 050 (LHD) nie do kupienia jako część używana

 

czy te części można stosować zamiennie, czy będą kłopoty (np. haczenie czy odkręcanie się śrub), konieczność przeróbek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po pierwsze rhd-lhd są inne i w przypadku założenia niewłaściwego blokuje się kierownica co może doprowadzić do uszkodzenia łożyska na kolumnie kierowniczej.

Po drugie krzyżaki od 01 do 07 są dwa rodzaje: 1. dla sti 2. dla wrx i pozostałych z tłumikiem drgań co zapewnia większy komfort ale mniejszą precyzje prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w katalogu są różne nr części, z końcówkami odpowiednio 040 i 050, 050 (LHD) nie do kupienia jako część używana

 

czy te części można stosować zamiennie, czy będą kłopoty (np. haczenie czy odkręcanie się śrub), konieczność przeróbek?

 

nie wiem, co miał na myśli chrisro, ale moim zdaniem krzyżaki kolumny kierowniczej są takie same w RHD i LHD, w obu śruba blokująca jest też identyczna, zresztą co niby miałoby się odkręcać? w RHD wszystkie śruby odręca się w lewo, a przykręca jak można się domyślać - w prawo :D , tak samo jak w LHD.....krzyżak jest krzyżak i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze rhd-lhd są inne i w przypadku założenia niewłaściwego blokuje się kierownica co może doprowadzić do uszkodzenia łożyska na kolumnie kierowniczej.

Po drugie krzyżaki od 01 do 07 są dwa rodzaje: 1. dla sti 2. dla wrx i pozostałych z tłumikiem drgań co zapewnia większy komfort ale mniejszą precyzje prowadzenia.

 

może chodziło o zamontowanie krzyżaka niewłaściwego typu....bo są dłuższe i krótsze - np. OBK ma dłuższy, albo np.jakiejś hybrydy zmontowanej z dwóch róznych krzyżaków przy zamontowaniu przekładni z STI New Age do GTka, bo słyszałem o problemach po przeróbce, jak ktoś źle zmajstrował przejście....ale jak krzyżak jest ori, nic się nie dzieje.

te tłumikiem drgań i bez też są wymiarowo identyczne, i LHD i RHD też, tylko jak napisał chrisro, te z tłumikiem dają wrażenie większego komfortu, ale z ujmą dla precyzji kierowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co pisze, bo zgłębiałem ten temat i nawet testowałem.

Jak dla Was są takie same to sobie jeździjcie na nich i życzę Wam szczęścia żeby się Wam kiera nie zacięła.

 

-- 9 sie 2011, o 10:43 --

 

SD34170FE040 UJ ASSY, GPN RHD

SD34170FE050 UJ ASSY, GPN LHD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak twierdzi Chriso są różne, to że da się coś założyć bo pasuje na wieloklin nie znaczy że działa prawidłowo. Krzyżak RHD na kolumnie i przekładni LHD będzie się blokował dodatkowo nie wchodzi w pełni na wieloklin.

 

Jakby były identyczne miały by ten sam numer części LHD i RHD w FHI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lhd ma niebieskie paski a rhd czerwone i różnią się kątem pod jakim się zginają.

LHD:

[ http://farm5.static.flickr.com/4028/4629372924_325a4294e3.jpg ]

 

RHD:

[ http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQR_bFsy_oCOZLg2DxBkU3y7lugFPUN9LwZ8FGIRsiqkhO5l9g6 ]

 

no ale na zdjęciu są dwa krzyżaki od różnych aut, bo mają inną długość, to trudno, żeby miały to samo oznaczenie

 

RHD i LHD mają gabarytowo takie same przekładnie, kolumny i krzyżaki, tylko przekładnia jest w ,,inną" stronę

 

zakładałem krzyżaki od RHD do LHD i nie było z nimi nigdy żadnych najmniejszych problemów

 

to, że mają inne numery katalogowe jeszcze nic nie znaczy, skrzynie biegów miały też co rok albom kraj sprzedaży inny symbol, mimo ze nie było w nich zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz na krzyżaki z dwóch zdjęć - mają tą samą długość i są pod innym kątem jakby złączone. Jak zakładałeś z rhd krzyżaki to tylko się modlić żeby się nic nie urwało. Jak kręcisz kierownicą z krzyżakiem od rhd to są takie naprężenia, że aż się ugina kolumna kierownicza.

Ludzie dbajcie o swoje bezpieczeństwo!

Z mojej strony wszystko w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kręcisz kierownicą z krzyżakiem od rhd to są takie naprężenia, że aż się ugina kolumna kierownicza.

 

zgodzę się, ale tylko w przypadku niewłaściwie zamontowanej kolumny kierowniczej po niefachowej przekładce.... :) , i jakby co, dla mnie też EOT :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim na zdjęciach wyżej są pokazane kompletne przeguby a nie krzyżaki,krzyżaki pasują i nie są oddzielne dla LHD czy RHD.Przeguby natomiast, także pasują i nie ma różnicy między LHD i RHD,prawidłowa (katalogowa) nazwa to UNIVERSAL JOINT ASSEMBLY-STEERING.Koniec i pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucza, czemu jesteś taki niereformowalny i bzdury piszesz. Pisałem, że nie są takie same a Ty dalej swoje. Po czym wnioskujesz, że są takie same? Bo mają tą samą długość i da się założyć? To załóż sobie lampy od anglika, bo są takie same i jedne i drugie świecą. Nie wprowadzaj ludzi w błąd tym bardziej, że to element który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywać to się faktycznie nazywa 'Universal joint assembly-steering', ale P/N mają inne, dokładnie jak chrisro pisał. Myślę, że jeśli byłyby w pełni wymienne, to raczej nie "tworzyliby" nowej części, ale moje rozważania są czysto teoretyczne. Dla leniwych linki z opposed:

LHD (część nr 2)

RHD (część nr 5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...