kons6 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 w katalogu są różne nr części, z końcówkami odpowiednio 040 i 050, 050 (LHD) nie do kupienia jako część używana czy te części można stosować zamiennie, czy będą kłopoty (np. haczenie czy odkręcanie się śrub), konieczność przeróbek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Po pierwsze rhd-lhd są inne i w przypadku założenia niewłaściwego blokuje się kierownica co może doprowadzić do uszkodzenia łożyska na kolumnie kierowniczej. Po drugie krzyżaki od 01 do 07 są dwa rodzaje: 1. dla sti 2. dla wrx i pozostałych z tłumikiem drgań co zapewnia większy komfort ale mniejszą precyzje prowadzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 w katalogu są różne nr części, z końcówkami odpowiednio 040 i 050, 050 (LHD) nie do kupienia jako część używana czy te części można stosować zamiennie, czy będą kłopoty (np. haczenie czy odkręcanie się śrub), konieczność przeróbek? nie wiem, co miał na myśli chrisro, ale moim zdaniem krzyżaki kolumny kierowniczej są takie same w RHD i LHD, w obu śruba blokująca jest też identyczna, zresztą co niby miałoby się odkręcać? w RHD wszystkie śruby odręca się w lewo, a przykręca jak można się domyślać - w prawo , tak samo jak w LHD.....krzyżak jest krzyżak i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 chrisro, chyba jesteś przed poranną kawą bo strasznie zakręciłeś temat,tak jak emotorsport, napisał ,niema krzyżaków prawych i lewych,wszystkie są takie same,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Po pierwsze rhd-lhd są inne i w przypadku założenia niewłaściwego blokuje się kierownica co może doprowadzić do uszkodzenia łożyska na kolumnie kierowniczej.Po drugie krzyżaki od 01 do 07 są dwa rodzaje: 1. dla sti 2. dla wrx i pozostałych z tłumikiem drgań co zapewnia większy komfort ale mniejszą precyzje prowadzenia. może chodziło o zamontowanie krzyżaka niewłaściwego typu....bo są dłuższe i krótsze - np. OBK ma dłuższy, albo np.jakiejś hybrydy zmontowanej z dwóch róznych krzyżaków przy zamontowaniu przekładni z STI New Age do GTka, bo słyszałem o problemach po przeróbce, jak ktoś źle zmajstrował przejście....ale jak krzyżak jest ori, nic się nie dzieje. te tłumikiem drgań i bez też są wymiarowo identyczne, i LHD i RHD też, tylko jak napisał chrisro, te z tłumikiem dają wrażenie większego komfortu, ale z ujmą dla precyzji kierowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Wiem co pisze, bo zgłębiałem ten temat i nawet testowałem. Jak dla Was są takie same to sobie jeździjcie na nich i życzę Wam szczęścia żeby się Wam kiera nie zacięła. -- 9 sie 2011, o 10:43 -- SD34170FE040 UJ ASSY, GPN RHD SD34170FE050 UJ ASSY, GPN LHD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 tak jak twierdzi Chriso są różne, to że da się coś założyć bo pasuje na wieloklin nie znaczy że działa prawidłowo. Krzyżak RHD na kolumnie i przekładni LHD będzie się blokował dodatkowo nie wchodzi w pełni na wieloklin. Jakby były identyczne miały by ten sam numer części LHD i RHD w FHI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Lhd ma niebieskie paski a rhd czerwone i różnią się kątem pod jakim się zginają. LHD: RHD: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Lhd ma niebieskie paski a rhd czerwone i różnią się kątem pod jakim się zginają.LHD: [ http://farm5.static.flickr.com/4028/4629372924_325a4294e3.jpg ] RHD: [ http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQR_bFsy_oCOZLg2DxBkU3y7lugFPUN9LwZ8FGIRsiqkhO5l9g6 ] no ale na zdjęciu są dwa krzyżaki od różnych aut, bo mają inną długość, to trudno, żeby miały to samo oznaczenie RHD i LHD mają gabarytowo takie same przekładnie, kolumny i krzyżaki, tylko przekładnia jest w ,,inną" stronę zakładałem krzyżaki od RHD do LHD i nie było z nimi nigdy żadnych najmniejszych problemów to, że mają inne numery katalogowe jeszcze nic nie znaczy, skrzynie biegów miały też co rok albom kraj sprzedaży inny symbol, mimo ze nie było w nich zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Patrz na krzyżaki z dwóch zdjęć - mają tą samą długość i są pod innym kątem jakby złączone. Jak zakładałeś z rhd krzyżaki to tylko się modlić żeby się nic nie urwało. Jak kręcisz kierownicą z krzyżakiem od rhd to są takie naprężenia, że aż się ugina kolumna kierownicza. Ludzie dbajcie o swoje bezpieczeństwo! Z mojej strony wszystko w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Jak kręcisz kierownicą z krzyżakiem od rhd to są takie naprężenia, że aż się ugina kolumna kierownicza. zgodzę się, ale tylko w przypadku niewłaściwie zamontowanej kolumny kierowniczej po niefachowej przekładce.... , i jakby co, dla mnie też EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Przede wszystkim na zdjęciach wyżej są pokazane kompletne przeguby a nie krzyżaki,krzyżaki pasują i nie są oddzielne dla LHD czy RHD.Przeguby natomiast, także pasują i nie ma różnicy między LHD i RHD,prawidłowa (katalogowa) nazwa to UNIVERSAL JOINT ASSEMBLY-STEERING.Koniec i pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 UNIVERSAL JOINT no to joint dla wszystkich, universal, i peace and love Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 lucza, czemu jesteś taki niereformowalny i bzdury piszesz. Pisałem, że nie są takie same a Ty dalej swoje. Po czym wnioskujesz, że są takie same? Bo mają tą samą długość i da się założyć? To załóż sobie lampy od anglika, bo są takie same i jedne i drugie świecą. Nie wprowadzaj ludzi w błąd tym bardziej, że to element który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Nazywać to się faktycznie nazywa 'Universal joint assembly-steering', ale P/N mają inne, dokładnie jak chrisro pisał. Myślę, że jeśli byłyby w pełni wymienne, to raczej nie "tworzyliby" nowej części, ale moje rozważania są czysto teoretyczne. Dla leniwych linki z opposed: LHD (część nr 2) RHD (część nr 5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się