Jump to content

Krzyżak kolumna-magiel STI 05+


kons6
 Share

Recommended Posts

w katalogu są różne nr części, z końcówkami odpowiednio 040 i 050, 050 (LHD) nie do kupienia jako część używana

 

czy te części można stosować zamiennie, czy będą kłopoty (np. haczenie czy odkręcanie się śrub), konieczność przeróbek?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Po pierwsze rhd-lhd są inne i w przypadku założenia niewłaściwego blokuje się kierownica co może doprowadzić do uszkodzenia łożyska na kolumnie kierowniczej.

Po drugie krzyżaki od 01 do 07 są dwa rodzaje: 1. dla sti 2. dla wrx i pozostałych z tłumikiem drgań co zapewnia większy komfort ale mniejszą precyzje prowadzenia.

Link to comment
Share on other sites

w katalogu są różne nr części, z końcówkami odpowiednio 040 i 050, 050 (LHD) nie do kupienia jako część używana

 

czy te części można stosować zamiennie, czy będą kłopoty (np. haczenie czy odkręcanie się śrub), konieczność przeróbek?

 

nie wiem, co miał na myśli chrisro, ale moim zdaniem krzyżaki kolumny kierowniczej są takie same w RHD i LHD, w obu śruba blokująca jest też identyczna, zresztą co niby miałoby się odkręcać? w RHD wszystkie śruby odręca się w lewo, a przykręca jak można się domyślać - w prawo :D , tak samo jak w LHD.....krzyżak jest krzyżak i tyle

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze rhd-lhd są inne i w przypadku założenia niewłaściwego blokuje się kierownica co może doprowadzić do uszkodzenia łożyska na kolumnie kierowniczej.

Po drugie krzyżaki od 01 do 07 są dwa rodzaje: 1. dla sti 2. dla wrx i pozostałych z tłumikiem drgań co zapewnia większy komfort ale mniejszą precyzje prowadzenia.

 

może chodziło o zamontowanie krzyżaka niewłaściwego typu....bo są dłuższe i krótsze - np. OBK ma dłuższy, albo np.jakiejś hybrydy zmontowanej z dwóch róznych krzyżaków przy zamontowaniu przekładni z STI New Age do GTka, bo słyszałem o problemach po przeróbce, jak ktoś źle zmajstrował przejście....ale jak krzyżak jest ori, nic się nie dzieje.

te tłumikiem drgań i bez też są wymiarowo identyczne, i LHD i RHD też, tylko jak napisał chrisro, te z tłumikiem dają wrażenie większego komfortu, ale z ujmą dla precyzji kierowania

Link to comment
Share on other sites

Wiem co pisze, bo zgłębiałem ten temat i nawet testowałem.

Jak dla Was są takie same to sobie jeździjcie na nich i życzę Wam szczęścia żeby się Wam kiera nie zacięła.

 

-- 9 sie 2011, o 10:43 --

 

SD34170FE040 UJ ASSY, GPN RHD

SD34170FE050 UJ ASSY, GPN LHD

Link to comment
Share on other sites

tak jak twierdzi Chriso są różne, to że da się coś założyć bo pasuje na wieloklin nie znaczy że działa prawidłowo. Krzyżak RHD na kolumnie i przekładni LHD będzie się blokował dodatkowo nie wchodzi w pełni na wieloklin.

 

Jakby były identyczne miały by ten sam numer części LHD i RHD w FHI :)

Link to comment
Share on other sites

Lhd ma niebieskie paski a rhd czerwone i różnią się kątem pod jakim się zginają.

LHD:

[ http://farm5.static.flickr.com/4028/4629372924_325a4294e3.jpg ]

 

RHD:

[ http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQR_bFsy_oCOZLg2DxBkU3y7lugFPUN9LwZ8FGIRsiqkhO5l9g6 ]

 

no ale na zdjęciu są dwa krzyżaki od różnych aut, bo mają inną długość, to trudno, żeby miały to samo oznaczenie

 

RHD i LHD mają gabarytowo takie same przekładnie, kolumny i krzyżaki, tylko przekładnia jest w ,,inną" stronę

 

zakładałem krzyżaki od RHD do LHD i nie było z nimi nigdy żadnych najmniejszych problemów

 

to, że mają inne numery katalogowe jeszcze nic nie znaczy, skrzynie biegów miały też co rok albom kraj sprzedaży inny symbol, mimo ze nie było w nich zmian

Link to comment
Share on other sites

Patrz na krzyżaki z dwóch zdjęć - mają tą samą długość i są pod innym kątem jakby złączone. Jak zakładałeś z rhd krzyżaki to tylko się modlić żeby się nic nie urwało. Jak kręcisz kierownicą z krzyżakiem od rhd to są takie naprężenia, że aż się ugina kolumna kierownicza.

Ludzie dbajcie o swoje bezpieczeństwo!

Z mojej strony wszystko w temacie.

Link to comment
Share on other sites

Jak kręcisz kierownicą z krzyżakiem od rhd to są takie naprężenia, że aż się ugina kolumna kierownicza.

 

zgodzę się, ale tylko w przypadku niewłaściwie zamontowanej kolumny kierowniczej po niefachowej przekładce.... :) , i jakby co, dla mnie też EOT :D

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim na zdjęciach wyżej są pokazane kompletne przeguby a nie krzyżaki,krzyżaki pasują i nie są oddzielne dla LHD czy RHD.Przeguby natomiast, także pasują i nie ma różnicy między LHD i RHD,prawidłowa (katalogowa) nazwa to UNIVERSAL JOINT ASSEMBLY-STEERING.Koniec i pozdro.

Link to comment
Share on other sites

lucza, czemu jesteś taki niereformowalny i bzdury piszesz. Pisałem, że nie są takie same a Ty dalej swoje. Po czym wnioskujesz, że są takie same? Bo mają tą samą długość i da się założyć? To załóż sobie lampy od anglika, bo są takie same i jedne i drugie świecą. Nie wprowadzaj ludzi w błąd tym bardziej, że to element który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...