luki266 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Witam Czy ciągła jazda na trybie manualnym skrzyni ma jakiś negatywny wpływ na nią? Pytam, bo skoro to jest AT to tryb "manual" jest swego rodzaju opcją. Czy ktoś spotkał się z tym, żeby wpływało to na skrzynię, jakieś awarie, lub wcześniejsze zużycie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Szczerze wątpie, by miało wpływ znaczący. Tryb AT mówi sterownikowi, jakie przełożenie ma załączyć. Przy zbyt niskich obrotach zredukuje bieg na niższy, przy za wysokich wrzuci bieg wyższy. To, co może zaszkodzić AT to piłowanie na obrotach (efekt pośredni upalania) albo jazda przy ciągłym korzystaniu ze zjawiska transformacji momentu obrotowego- możliwe, że wtedy coś nie wytrzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Jak rozumieć "przy ciągłym korzystaniu ze zjawiska transformacji momentu obrotowego", bo reszta w miarę jasna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Skrzynia automatyczna ma przekładnie hydrokinetyczną zamiast sprzęgła. Od strony silnika masz wiatrak, który kręci olejem w przekładni. Ten rozpędzony olej uderza w łopaty wirnika po stronie skrzynii. Dzięki temu silnik doznaje mniejszych przeciążeń w czasie jazdy, przyśpieszania i hamowania- pracuje niejako w kołysce, która dość mocno odcina go od sił działających na napęd. Jedź na przykład 40km/h i wbij ręcznie 5 bieg. Auto jedzie z jakąś prędkością. Dodaj MOCNO gazu. Silnik wejdzie na obroty (z +500 względem normalnych) a prędkość auta nieznacznie się zmieni. To jest właśnie przykład na to, że silnik nie ma sztywnego połączenia z resztą napędu. I tutaj jest sedno zjawiska transformacji. Gdy wiatrak od strony silnika kręci się szybciej od wiatraka po stronie skrzyni to dochodzi do transformacji momentu obrotowego- Olej naciska na wirnik skrzyni z większą siłą. Skrzynia przyjmie tyle, ile się da, a reszta rozpłynie się w oleju (tutaj masz zagrożenie dla skrzynii, że nie wytrzyma momentu obrotowego, który dociera na nią z przekładni hydrokinetycznej) Tutaj też jest ukazana przydatność skrzyni AT w warunkach terenowych http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter tu masz opis właściwości przekladni hydrokinetycznej http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... do_silnika a tu po polsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 dzięki, teraz sprawa jasna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się