Gregorius Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Jestem 3 tygodnie po pierwszym serwisie no i wgraniu nowego softu do mojego Forka diesla. Mam odczucie, ze przy ruszaniu na zimnym silniku (szczegolnie w temperaturze ponizej 10 st.C) samochod jest sporo glosniejszy niz wczesniej i bardziej zmulony na niskich biegach. Metaliczne klekotanie dochodzi z silnika przy troche mocniejszym wcisnieciu gazu na 2-ce i 3-ce i brakuje przyspieszenia. Po paru minutach wszystko wraca do normy. Sam nie wiem, czy to tylko subiektywne odczucia, czy tez tak ma byc. Wedlug mnie przed zmiana softu i serwisem tak nie bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Zobacz odpowiedź Dyrekcji odnośnie zmian w nowym sofcie. Możliwe że w twoim przypadku zamulenie wynika z obniżenia momentu obrotowego zimnego silnika aplikowanego przez nowy soft. • nie jest tajemnicą, że największe obciążenie silnika występuje bezpośrednio po tzw. zimnym starcie. Wynika o z niewystarczającego smarowania bezpośrednio po rozruchu silnika i w fazie jego nagrzewania ( okres dotarcia oleju z pompy do panewek etc; okres nagrzewania oleju do uzyskanie optymalnych własności smarnych ). • Orientacyjne wartości redukcji momentu (proces płynny !) przedstawiają się następująco - przy temperaturze cieczy chłodzącej -20 stopni ( i poniżej ): -35% - przy 10 stopniach : -20% - przy 30 stopniach i powyżej : brak redukcji. Stąd też może wynikać wrażenie niektórych użytkowników, że po przeprogramowaniu silnik jest jakoby „słabszy”; jeżeli natychmiast po serwisie i przeprogramowaniu usiłowali sprawdzić efekty ( zimny start ) mogli odnieść takie właśnie wrażenie. viewtopic.php?f=3&t=138309&start=150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Spadek mocy to jedno, ale to klekotanie troche denerwujace. Poprzednio mialem taki odglos, ale jak bylo -10C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Gregorius, to Twój pierwszy diesel ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Nie, trzeci. Ale to klekotanie pojawilo sie w Foresterze po zmianie softu. Wczesniej klekotal, ale w nizszych temperaturach, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ja tez tak miałem kilka razy, przy dodawaniu gazu, w dość małym zakresie niskich obr. niemiłosiernie, metalicznie klekocze. Wg mnie, najłatwiej zauważyć po wrzuceniu 2 biegu przy małej prędkości. Przy wyższych obrotach przestaje. I wcale nie występowało na zimnym silniku pierwszy raz w połowie trasy z Wawy do Opola więc chyba nie był zimny :wink: Może ma to związek z kalibracją wtrysków :roll: :wink: Chyba trzeba nauczyć się z tym żyć :wink: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ja tez tak miałem kilka razy, przy dodawaniu gazu, w dość małym zakresie niskich obr. niemiłosiernie, metalicznie klekocze. Wg mnie, najłatwiej zauważyć po wrzuceniu 2 biegu przy małej prędkości. Przy wyższych obrotach przestaje. I wcale nie występowało na zimnym silniku pierwszy raz w połowie trasy z Wawy do Opola więc chyba nie był zimny :wink: Może ma to związek z kalibracją wtrysków :roll: :wink: Chyba trzeba nauczyć się z tym żyć :wink: :roll: Dokladnie te same objawy, ale mnie sie trafialo na zimnym zaraz po ruszeniu. Co ciekawe nie zawsze tak jest. Moze masz i racje, ze to sprawa kalibracji. Mam jednak odczucie, ze na starym sofice tak nie bylo, chyba , ze przy naprawde niskich temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Hałas związany z pracą diesla jest w dużej mierze uzależniony od ilości spalanego w komorze paliwa, a w sumie najbardziej od tego jaki jest przebieg procesu spalania. CR z reguły jest znacznie cichszy i bardziej aksamitny dzięki dzielonej dawce wtrysku - dobre rozpylenie i odparowanie i łagodny przebieg spalania. Możliwe zatem, że zmieniony soft ma inne dawkowanie w określonych warunkach pracy silnika i stąd występuje hałas, którego wcześniej nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się