Jump to content

guzik INFO obk 2010 navi + spalanie chwilowe


spi630
 Share

Recommended Posts

W moim obku jest taki guzik INFO pod ekranem nawigacji i guzikeim MENU po prawej stronie. po jego naciśnięciu pokazuje się tylko kalendarz i kalkulator, czyli de facto żadnego spodziewanego INFO. gdzieś na forum doczytałem że w forkach pod takim guzikiem są dostępne jakieś informacje n/t auta, spalanie i inne. czy inni użytkownicy tak mają? coś tam można poszerzyć/wgrać/zainstalować?

 

druga sprawa, jak się hamuje silnikiem z wyższych obrotów to chwilowe spalanie na wyświetlaczu pod szybą wynosi min 2 l/100km. we wszystkich autach którymi jeździłem a które miały wyświetlacz chwilowego spalania, w takiej sytuacji spalanie chwilowe wynosiło 0,0 l/100km. o co chodzi?

Link to comment
Share on other sites

W wersji OBK MY10 INFO jest okrojone - inny model nawigacji. Co do spalania to muszę sprawdzić tyle że mam inny model OBK, ja bym się tym nie przejmował co te komputery pokazują.

Link to comment
Share on other sites

Wskazania średniego spalania przedstawiane w moim OBK przez komputer są zaniżone o ok. 0,5-0,7 litra. Dlatego wyliczana na podstawie tych danych ilość kilometrów do następnego tankowania jest sporo zawyżona. Komputer zakłada chyba, że posiadam w bagażniku dodatkowy, 5-litrowy kanisterek z paliwem ;-)

Czy istnieje możliwość wprowadzenia do komputera jakiegoś współczynnika korekcyjnego, żeby jego wskazania były zbliżone do rzeczywistości?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zdaje się że nie ma możliwość kalibracji (przynajmniej ja się z tym nie spotkałem), mam ten sam problem wskazanie zniżone o ok. 0.6 l/100km i zbyt optymistyczny zasięg.

 

-- 14 cze 2011, o 19:43 --

 

Jak się okazało wskazania komputera pokładowego tzn. średnie zużycie paliwa oraz wskazania termometru zewnętrznego można kalibrować

w pewnym zakresie. Aby to zrobić należy wejście do (ukrytego) menu komputera pokładowego w tzw. DEALER CUSTOMIZE MODE.

 

Procedura wygląda następującą:

 

1. Uruchamiamy zapłon (silnik nie musi pracować) w wersji bez-kluczykowej dwukrotne naciśniecie startera bez hamulca/czy sprzęgła.

2. W ciągu 3 sek włączymy światła (mogą być pozycyjne).

3. Pięciokrotnie naciskamy "guzik" od zerowania przebiegu dziennego/zmiany licznika A/B.

4. Wyłączamy światła.

5. Pięciokrotnie naciskamy "guzik" od zerowania przebiegu dziennego/zmiany licznika A/B.

6. Włączymy światła.

7. Pięciokrotnie naciskamy "guzik" od zerowania przebiegu dziennego/zmiany licznika A/B.

 

Na to wszystko mamy ok. 10sek.

 

Pojawia się menu komputera do wyboru mamy 3 pozycje (przełączane "guzik" 1/2/3, dłuższe przytrzymanie powoduje modyfikację wartości).

 

W pozycji 1 mamy korekcję wskazań średniego zużycia paliwa +/- 10%. Umnie średnio zaniżanie było

na poziomie czyli +7% - parametr jeszcze trzeba dobrać.

W pozycji 2 korekcja wskazań termometru (+/- 3C)

W pozycji 3 zdaje się ustawianie zegara on/off (nie sprawdzałem dokładnie o co chodzi).

 

Opis w wersji oryginalnej (bardziej szczegółowy). Sprawdziłem u siebie i działa (OBK MY10 H6).

 

Podobnymi kombinacjami możemy dostać się do dodatkowych funkcji komputera pokładowego głównie diagnostyka.

 

3. DEALER CUSTOMIZE MODE

The combination meter can be customized with dealer customize according to the following procedure.

CAUTION:

Perform the steps described in 1) through 4) within 10 seconds.

1) Within 3 seconds after turning the ignition switch to ON, set the lighting switch to tail light or headlight position.

2) Press the trip meter knob five times.

3) Turn the lighting switch to OFF, and press the trip meter knob five times.

4) Set the lighting switch to tail light or headlight position again, and press the trip meter knob five times.

5) Move on to the “DEALER CUSTOMIZE MODE”.

• When the dealer customize mode operates, the LCD displays each adjustment screen.

• The dealer customize mode consists of three setting screens. {Avg.F/E Correction Screen}, {Ambient

Temp. Correction Screen} and {Clock Adjust. Screen} is displayed cyclically in this order every time the trip

meter knob is tapped.

• Holding down the trip meter knob while each setting screen is displayed can change the setting value.

 

NOTE:

When ignition switch is turned OFF or the vehicle is driven, the customize mode is cancelled automatically.

 

No. Customize mode Initial value Correction range

1 Avg.F/E Correction Screen -/+ 0% +/-10%

2 Ambient Temp. Correction Screen +/- 0°C (°F) +/- 3°C (°F)

3 Clock Adjust. Screen on on or off

Link to comment
Share on other sites

Cenne uwagi - dzięki. W najbliższym czasie sprawdzę, czy w OBK BoxerDiesel działa wg tego samego schematu.

 

-- 16 cze 2011, o 20:14 --

 

Dzisiaj sprawdziłem tę sekwencję w BoxerDieslu MY09 i niestety nie działa. Kompletna klapa.

Czy ktoś zna sposób jak w naszych dieslach skorygować dane dotyczące spalania podawane

przez komputer?

 

Może Panowie reprezentujący SIP lub ASO uchylą rąbka tajemnicy?

Link to comment
Share on other sites

Widocznie jest to tylko w MY10 :(. U siebie jeszcze dobieram stała kalibracji, z tego co zauważyłem współczynnik ten nie jest brany pod uwagę do wyznaczania zasięgu, ale jeszcze to potwierdzę bo dopiero pół baku na nowym ustawieniu wyjeździłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Zdaje się że nie ma możliwość kalibracji (przynajmniej ja się z tym nie spotkałem), mam ten sam problem wskazanie zniżone o ok. 0.6 l/100km i zbyt optymistyczny zasięg.

 

-- 14 cze 2011, o 19:43 --

 

Jak się okazało wskazania komputera pokładowego tzn. średnie zużycie paliwa oraz wskazania termometru zewnętrznego można kalibrować

w pewnym zakresie. Aby to zrobić należy wejście do (ukrytego) menu komputera pokładowego w tzw. DEALER CUSTOMIZE MODE.

 

Procedura wygląda następującą:

 

1. Uruchamiamy zapłon (silnik nie musi pracować) w wersji bez-kluczykowej dwukrotne naciśniecie startera bez hamulca/czy sprzęgła.

2. W ciągu 3 sek włączymy światła (mogą być pozycyjne).

3. Pięciokrotnie naciskamy "guzik" od zerowania przebiegu dziennego/zmiany licznika A/B.

4. Wyłączamy światła.

5. Pięciokrotnie naciskamy "guzik" od zerowania przebiegu dziennego/zmiany licznika A/B.

6. Włączymy światła.

7. Pięciokrotnie naciskamy "guzik" od zerowania przebiegu dziennego/zmiany licznika A/B.

 

Na to wszystko mamy ok. 10sek.

 

Pojawia się menu komputera do wyboru mamy 3 pozycje (przełączane "guzik" 1/2/3, dłuższe przytrzymanie powoduje modyfikację wartości).

 

W pozycji 1 mamy korekcję wskazań średniego zużycia paliwa +/- 10%. Umnie średnio zaniżanie było

na poziomie czyli +7% - parametr jeszcze trzeba dobrać.

W pozycji 2 korekcja wskazań termometru (+/- 3C)

W pozycji 3 zdaje się ustawianie zegara on/off (nie sprawdzałem dokładnie o co chodzi).

 

Opis w wersji oryginalnej (bardziej szczegółowy). Sprawdziłem u siebie i działa (OBK MY10 H6).

 

Podobnymi kombinacjami możemy dostać się do dodatkowych funkcji komputera pokładowego głównie diagnostyka.

 

3. DEALER CUSTOMIZE MODE

The combination meter can be customized with dealer customize according to the following procedure.

CAUTION:

Perform the steps described in 1) through 4) within 10 seconds.

1) Within 3 seconds after turning the ignition switch to ON, set the lighting switch to tail light or headlight position.

2) Press the trip meter knob five times.

3) Turn the lighting switch to OFF, and press the trip meter knob five times.

4) Set the lighting switch to tail light or headlight position again, and press the trip meter knob five times.

5) Move on to the “DEALER CUSTOMIZE MODE”.

• When the dealer customize mode operates, the LCD displays each adjustment screen.

• The dealer customize mode consists of three setting screens. {Avg.F/E Correction Screen}, {Ambient

Temp. Correction Screen} and {Clock Adjust. Screen} is displayed cyclically in this order every time the trip

meter knob is tapped.

• Holding down the trip meter knob while each setting screen is displayed can change the setting value.

 

NOTE:

When ignition switch is turned OFF or the vehicle is driven, the customize mode is cancelled automatically.

 

No. Customize mode Initial value Correction range

1 Avg.F/E Correction Screen -/+ 0% +/-10%

2 Ambient Temp. Correction Screen +/- 0°C (°F) +/- 3°C (°F)

3 Clock Adjust. Screen on on or off

 

w końcu spróbowałem i działa, dzięki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...