Jump to content

obroty silnika / moc / zużycie paliwa i sprzęgło...

symek
 Share

Recommended Posts

witam,

to mój pierwszy list na tym forum, witam zatem wszystkich serdecznie. Mam kilka pytań związanych z silnikiem mojego nowego auta. Zaznaczam, że kompletnie nie znam się na samochodach. Byłbym zobowiązany, gdyby jakiś fachowiec mógł wyjaśnić te kwestie laikowi. Mowa o Subaru Forester I (czyli pojemność 2.0, turbo, benzyna, 170 KM (rocznik 1999)).

1. Czy istnieje jakiś wzorcowy wykres momentu obrotowego / mocy tych silników dostępny w internecie?

2. Co znaczy opinia, z którą się spotkałem, że stosowane w tych modelach skrzynie biegów są archaiczne (moja jest manualna)?

3. Stałą prędkość ok 100km/h mogę osiągnąć:

- na IV biegu, przy ok. 3100 obrotach na minutę, albo

- na V biegu, przy ok. 2100 obrotach na minutę.

Która jazda jest lepsza dla silnika lub/i mojego portfela?

4. Od jakich obrotów sprężarka działa / ma praktyczne znaczenie i o ile zwiększa moc silnika?

5. Czy włączenie się sprężarki powoduje zwiększenia zużycia paliwa (na mój rozum nie)?

6. Jak to jest z trwałością sprzęgła w takim aucie? Słyszałem, że nowe Subaru mają reduktory oszczędzające sprzęgło z powodu zbyt mocnego silnika. Udało mi się także raz już je przypalić, kiedy wyjeżdżałem tyłem z rowu (wjechałem tam celowo ;)).

Przejechałem ostatnio tym samochodem pierwsze 400 km w swoim życiu (mam prawo jazdy od 4 dni) i jestem oczarowany. Jazda z prędkościami autostradowymi to pestka. Auto na piątym piegu przyspiesza jak na trzecim (tylko szybciej jedzie ;)), a średnie zużycie z trasy wyniosło 8.5 litra (starałem się nie przekraczać 120km/h, tylko raz dałem mu 160km/h). Trochę boję się miasta, ale staram się jeździć nie przekraczając 2500 obr/min naiwnie zakładając, że zużycie paliwa będzie niskie (naiwnie, bo słyszałem także opinie, że takie silniki palą najmniej przy wyższych obrotach (3500?))...

Z góry dziękuję za poświęcenie mi chwili czasu.

pozdrawiam,

Szymon.

Cześć